Minden autósport-rajongót megrázott a hír márciusban: elhunyt Sabine Schmitz, a legendás Nordschleife királynője. Hosszú betegség után, mindössze 51 éves korában tért örök nyugalomra. Talán senki nem ismerte olyan jól az ikonikus Zöld Poklot, mint ő, 1996-ban első nőként nyert ott 24 órás versenyt. Egyik legemlékezetesebb szereplése a Top Gearben esett, amikor Ford Transittal ment elképesztő kört.
Eddig csak a Porsche Taycanhoz kínálták a távolról is frissíthető PCM 6.0 jelzésű fedélzeti rendszert, most azonban bevezetik a 911, Cayenne és Panamera típusokban is. Ennek kapcsán bukkant fel néhány új fejlesztés, amivel másutt eddig nemigen találkozhattunk.
A Magyar Közút közösségi oldalainak kezelői nagyon érzik, hogyan kell szórakoztató formában felhívni a figyelmet fontos dolgokra. Korábban egész komoly mémgyűjteménnyel reagáltak a havazásra, most pedig a népszerű rádióst, Sebestyén Balázst fricskázták meg. A műsorvezető Mercedes SUV-jából ugyanis az M7-esen kifogyott a benzin.
Markus Duesmann a német Süddeutsche Zeitungnak adott interjújában tett említést az Audi küszöbön álló technológiai váltásáról.
A BMW jelenlegi csúcsmodellje, az aktuálisan a G11 kódot viselő 7-es sorozat hat esztendeje van piacon, így a sorminta szerint két-három jó év még benne lehet. Közben természetesen már dolgoznak az utódláson, a Bimmerposton pedig meg is jelent egy nagyobb adag kémfotó az álcázott prototípusról, amelynek a belsejébe is belenézhetünk.
A Fisker Oceannal kapcsolatban szinte csak bizonytalan adatokat kaptunk eddig, de végre van egy biztos pont: 2022 novemberében indul a gyártás a Magna osztrák autógyárában.
Teljesen új Dacia arculatot vezet be a Renault: egyszerűbb jelvényt, stilizáltabb feliratot kapnak az autók és a kereskedése. A márka új színe pedig a keki lesz.
Nem először látunk olyat, hogy egy cég a Ferrari legendáját meglovagolva próbál maga is sikeres sportkocsigyártóvá válni. A GTO Engineering nevű cég azonban különleges stílusérzékkel teszi ezt, az alapján, amit eddig mutattak.
Az Automotive News híre szerint a BMW egy teljesen új, a jelenleginél rugalmasabban változtatható járműalapon dolgozik, amelyet ősszel, egy nagy méretű tanulmányautóban mutatnak be először.
Tavaly a Tesla Model 3 Performance-szel többen is elindultak a Pikes Peak hegyi felfutón. A legnagyobb feltűnést az Unplugged Performance autója keltette azzal, hogy elég látványosan leesett a pályáról. Az idén viszont az sem lenne meglepő, ha a sokkal erősebb Plaid révén az abszolút győzelemért mehetne Randy Pobst.
Ha még egy kicsit várunk, lassan a nürburgringi köridő is olyan semmitmondó számsorrá törpül, mint a gyorsulási adatok a katalógus végén. Az olyan sportautóknál azért még komolyan lehet venni, mint a 911 GT3 RS, hiszen ezek az autók jó eséllyel tényleg versenypályák közelébe jutnak, de a Cayenne-nél tagadhatatlanul inkább marketingfogás.
A feliratokon és a jellegzetes kék-fehér álcázáson kívül persze nem sok eltérés látszik a hidrogénhajtású prototípusok, és a közönséges, benzines, vagy dízelmotoros X5-ös között. Ám a nyilvános tesztelés azt jelenti, hogy jól haladnak a szériagyártás felé vezető úton.
A Honda háromféle változatban is bemutatta a Clarity típust, de az így sem lett hosszú életű. A tisztán elektromos változat gyártást már tavaly beszüntették, az idén augusztusban pedig az üzemanyagcellás és a hibrid előállítása is leáll.
A Polestarra eddig úgy tekinthettünk, mint a Volvo egy átmeneti kinövésére, hiszen az eddigi két modelljük egyértelműen Volvo terveken alapult. Ám ez hamarosan megváltozik: a 3-as sorszámú autó már más stílusban készül.
Megszületett egy megállapodás az Európai Bizottság és az Európa Parlament tárgyalói között az új úthasználati díjakra vonatkozó közös szabályozás kapcsán.
Afféle meglepetés-autó a Porsche 911 GT3 új változata, a Touring: mindent tud, amit az év elején bemutatott GT3, de a legfeltűnőbb aerodinamikai-optikai elemet elhagyták róla, így külsőre sokkal kevésbé tűnik kihívónak.
A baszk autóbuszgyártó még 2019-ben mutatta be az FCC Medio Ambientével közös fejlesztésű, kommunális, elektromos meghajtású teherautó alvázát, vagyis az ie truckot. Ebben az évben két prototípust lepleztek le, amelyek egyike egy 6x2-es meghajtású, járóképes platform, a másik pedig egy szintén 6x2-es, oldalürítős szemétszállító kivitel. Ez utóbbit több európai ország nagyvárosában is tesztelték, a gyáriak szerint sikerrel.
A gyáriak egyelőre annyit közöltek, hogy jön az új sportkocsi, méghozzá június 24-én, azaz jövő hét pénteken. A többi részlet egyelőre titok, bár sejteni azért lehet, hogy mire készülnek.
Meglepetésre a teljes Stellantis csoport távol marad a szeptemberi IAA-tól, amelyet az idén Münchenben rendeznek meg. Azt már korábban sejteni engedték, hogy a francia és olasz márkák nem jelennek meg az eseményen, de az meglepő, hogy a német Opel sem állít standot, annak ellenére sem, hogy volna újdonság, amit kiállíthatna.
A Berlin melletti Tesla gyár átadása több okból is csúszik a tervekhez képest. Egyrészt helyi tiltakozók fellebbezése miatt késik az engedélyeztetés, másrészt arról is pletykálnak, hogy a 4680-as akkumulátorcellák gyártása körül sincsen minden rendben.
Tartja lendületét a Magyar Közút Instagram-oldala. Az elmúlt hónapokban minden héten találtak valami erős jelenetet az ország útjain, hogy aztán jól tálalva azt az ország elé tárják. Most a Kőröshegyi völgyhídon kiégett kisbusz drámáját mutatják be, hála annak, hogy azt épp egy biztonsági kamera alatt lepték el a lángok.
Ahogy sejthető volt a tegnapi őrült roham után, a villanyautó-támogatást a korábbiakhoz képest megváltozott szabályok ellenére is órák alatt felszívta a közönség: az egész évre szánt 3 milliárd forintos keretet néhány órán belül teljes egészében lefedték a pályázatok.
Miután kevesebb, mint két óra alatt elfogyott a pályázat első lépcsőjére szánt egymilliárd forintos támogatási keret, a pályázatot szervező IFKA és az Innovációs és Technológiai Minisztérium döntése nyomán változtattak a korábban meghirdetett játékszabályokon.
Érdekes módon egyelőre csak a hathengeres AMG GT 4-door felújításáról közölt részleteket a Mercedes, és ezek a modellek csak egy keveset változnak a 2022-es modellévre.
A francia származású Jean-Pierre Ploué lesz az a formatervező, aki az ismét felálló Lancia Design részleget vezeti majd a Torino Centro Stile szervezetén belül.