A Villanyautósok híre szerint a ma reggel 8:01-től élő támogatás-igénylő honlap összeomlásai ellenére fogyott el a keret még tíz óra előtt.
Stephan Winkelmann, a Lamborghini vezérigazgatója mondta el újságírók előtt, hogy már most le van kötve a cég első 10 havi termelése.
Moszkvában épp teljes erővel tombol a koronavírus-járvány: szombaton állítólag egyetlen nap alatt 7700 új megbetegedés fordult elő, a teljes országos esetszám mintegy fele. Ezért a város vezetése úgy döntött, nyereményautókkal javítja az oltási kedvet.
A tesztelt modell egy S400d 4matic volt standard Airmatic felfüggesztéssel, de hátsókerék-kormányzás nélkül. Az eredmény - ahogy az a luxuslimuzinoknál szokásos - a súlyos és terebélyes kocsitest miatt sikerült vegyesre. Olyannyira, hogy az autó viselkedését még nem ismerő sofőrrel, normál beállítások mellett, a 77 km/h-s teszt során három bóját is érint az S-osztály, a sávba való visszatérés nem is sikerül. Mindezek ellenére a sofőr szerint végig jól kontrollálható maradt az autó.
Úgy tűnik, az MG jól időzítette az európai visszatérést, bár a járványhelyzet miatt ebben sokan kételkedtek. Viszont úgy néz ki, az elektromos MG ZS révén olyasmit kínálnak, amire van kereslet.
Minden bevett autóformától eltérő felépítésű villanyautókat mutatott be egy olasz műhely. Ez a huszadik század eleji autókat idéző Mole Urbana lehet az olaszok szerint a tökéletes belvárosi autó, és a szűk olasz belvárosokban talán még sikerük is lesz vele.
Most, hogy az IndyCarban is megtalálták a helyüket, már meg is van, mi a McLaren következő célja: 2022-ben saját csapatuk lesz az indén indult elektromos tereprali-bajnokságban, az Extrem E-ben.
764,9 kilométer – akár ennyit is képes elmenni egy feltöltéssel egy nagy akkucsomagos Renault Zoe, ha egy versenypályán köröznek vele 30 km/h-s átlagtempóval, speciális gumikkal.
Ugyan debütáló versenyén már az első körben kiesett vele, eladó az a Jordan 191-es, amivel Michael Schumacher bemutatkozott a Forma-1-ben. A sorozat későbbi rekorderének első autójának eladási ára nem publikus, de a német sajtó 1,25 millió fontos, azaz nagyjából félmilliárd forintos árról tud.
A skandináv országgal sokszor szokás példálózni, hisz a villanyautózásban abszolút az élen járnak: az újautó eladások 54 százalékát tisztán elektromos modellek tették ki tavaly, és a tervek szerint 2025-re - azaz négy év múlva - már csakis villanyautókat lehetne újonnan forgalomba helyezni. Ez kétségtelenül merész vállalás, de azt is látni kell, mekkora költséggel járt az, hogy idáig eljussanak.
A fólia alatt is látszik már, hogy milyen lesz az olaszok új kupéja, a GranTurismo következő generációja: egyértelmű, hogy az MC20-on bemutatkozó dizájnt viszik tovább, különösen a jellegzetes hűtőrácsot és a függőleges fényszórókat lehet könnyen beazonosítani.
Habár Európában és Japánban régóta része a törésteszteknek a gyalogosvédelem, Amerikában a sajátos szabályozás miatt a teherautónak számító nagy SUV-k és pickupok mentesültek ez alól a vizsgálat alól. Ennek számszerűsíthető következménye, hogy ezek az autók több halálos áldozatot követelnek, mint a normál személyautók: ütközéskor a gyalogosok és a biciklisek ahelyett, hogy ráesnének a motorháztetőre, az óriás-terepjárók esetében a túl magas és szinte teljesen függőleges orr rész miatt az autó alá kerülnek.
Néhány zöld szervezet nem elégedne meg a belsőégésű motorok egy-két évtizeden belüli kivezetésével, egészen odáig szigorítanák a szabályozást, hogy a plug-in hibridek is be legyenek tiltva. Arra hivatkoznak, hogy a PHEV-eket sok felhasználó egyszerű benzinesként/dízelként használja, így a súlyos akkumulátor-csomagok töltés nélkül csak fölösleges ballasztot jelentenek az autóknak, végeredményben pedig - emissziós és gyártási szempontból - károsabbak a környezetre, mint a hagyományos társaik.
Egyre többször futunk bele ebbe a fura jelenségbe: amikor egy nagy gyártó komoly tervezőgárdája készít valamit, ami ránézésre pont ugyanolyan, mint az előző modell. A különbség annyi, hogy egy közös csavar sincs a két autó között, ám valamiért az a döntés születik a legmagasabb szinten, hogy erről ne nagyon tudjon a vásárló.
Megtartották a Tesla Model S Plaid bemutatóját: a leszállítási esemény néven futó műsort az első 25 ilyen modell pénteki leszállítása kapcsán tartották – innen az elnevezés – és itt már tényleg a végleges adatokat közölték az autóról.
A Volkswagennél úgy képzelik, hogy az OTA – Over The Air update, azaz távoli frissítés – révén új üzleti lehetőség nyílik a számukra. Lehetővé válik ugyanis, hogy az autó átvétele után is újabb extrákat vásárolhasson az autó tulajdonosa, vagy aktuális felhasználója.
Mindenféle előzmény nélkül bukkant fel a Geely Vision Starburst, amelyből aligha lesz szériamodell: inkább csak afféle stílusgyakorlat a kínai gyártó sanghaji tervezőközpontjától.
Az M részleg vezetője, Markus Flasch indította el a pletykákat az Instagramon. Annyit írt egy képre, hogy „Visszatérünk! Daytona 2023.”. A felirat alatt viszont a BMW Le Mans-győztes autója, az 1999-es V12 LMR látható, finom utalásféleképpen.
Mint azt korábban megírtuk, a DAF új nehézteherautó-családja az első olyan kamion, amelynek tervezése során kihasználták az új EU-s teherautó-gyártási szabályozásokat, amelynek révén nagyobb és áramvonalasabb fülkéket tervezhettek a holland mérnökök az új kamionjaiknak.
Manapság számtalan villanyautó-átépítés lát napvilágot, de ezek közül kifejezetten a használhatóságával tűnik ki a London Electric Cars nevű vállalkozásé. A cég ugyanis az eredeti Mini számára dolgozott ki többféle átalakító készletet.
Rekord nagyságú összeget, csaknem 300 millió eurót fizet a Volkswagen (VW) csoport dízelbotrányával okozott károk miatt a német autógyártó társaságnak Martin Winterkorn volt vezérigazgató és három társa - jelentették szerdán német hírportálok.
Nagyon érdekes bűvésztrükköt ad elő a Volkswagen az új Multivan révén: a Volkswagen népszerű kisbusz-hagyományára építik a típus marketing-kampányát – erre utal a T7 jelzés is – ám az új modell mégsem a Transporter család része, ahogy korábban. Az MQB platformra épülő típus inkább tekinthető a Sharan és Touran modellek utódjának a VW kínálatában.
A nyilván nem véletlen, hogy először a szedánt leplezte le a Honda: a Civic Észak-Amerikában messze a legsikeresebb, ahol a négyajtós változatát keresik. Viszont úgy néz ki, a Honda Európáról sem feledkezett meg, ahol a rövidebb, ötajtós kivitel a keresettebb.
A kormányhatározatot már múlt héten olvashattuk, egyúttal a látványterveket is láthattuk a jövőre érkező új rendszámokról, de már elkészültek az első demópéldányok is. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium osztott meg képeket az első AA-AA-123-asokról.
A Land Cruiser név körül van egy kis kavarodás a Toyotánál. Amit Európában így hívnak, az a cég terepjárói közül a kisebbik, és másutt Land Cruiser Prado néven ismert – ezt épp tavaly újították meg. Most pedig a nagyobbik Land Cruisernél jött el a generációváltás ideje.