A francia igazságszolgáltatás 2017-ben kezdte vizsgálni a Renault dízelmotorjait, és ez a vizsgálat jutott most el a vádemelésig. A vád hasonló ahhoz, amivel a Volkswagent vádolták korábban, azaz hogy valamiképpen kijátszották az emissziós teszteket, bár a részletek egyelőre nem ismertek.
Korábban a spórolási törekvések kapcsán felmerült, hogy a 4-es Gran Coupé utódját már nem készítik el, de végül mégsem itt spóroltak, hanem a másik ötajtóson: a 3-as GT tényleg eltűnt a kínálatból. Az új 4-es Gran Coupét viszont csak most mutatták be, miután az elektromos változat, az i4 premierjét már megtartották.
A Grandland a legkorábbi Peugeot alapú Opelek közé tartozik: 2017 óta van piacon, így bőven megérett egy alapos frissítésre.
A Bugatti Chiron sebességi rekorder prototípusán alapul az új, Super Sport jelzésű szériaváltozat, de már tartalmazza mindazt, amit egy Bugatti áráért a vevők elvárnak.
Kijött a "civil pofátlan(tan)ítás" videósorozat első része, ami a rendőrség felkapott sorozatának civil változata: ezeket a szabálytalanságokat nem a járőrök videózták, hanem a lakossági közlekedők fedélzeti kamerái.
A Zoe után ez lesz a következő, csak elektromos hajtással elérhető Renault modell, és bár névleg a Mégane sorozat tagja, fazonra inkább egy ötajtós SUV-nak tűnik, amely valahová a Captur és a Kadjar közé illeszkedne a kínálatba.
Miután kiderült, hogy az amerikaiak nem szívesen vesznek személyautót, a Ford elkezdte kínálata gyökeres átalakítását. Ennek első eredménye a Bronco és a Bronco Sport, most pedig bemutatkozott egy harmadik slágergyanús modell, a Bronco Sport-ra épülő Maverick pickup.
Újabb kulcsfontosságú típusváltás közeledik az Opelnél: a General Motors-os időkből maradt Astra Peugeot alapú utódja hamarosan megérkezik.
Az eddigi Sportage generációk közül messze ez a legkevésbé szokványos jelenség: úgy néz ki, most a Kia tervezői jutottak el ahhoz a ponthoz, amikor a meglepő karakter mindennél fontosabbá válik, az esztétikai megfontolásoknál is.
Eddig az utcai autókból készített versenyautókba a bukókeretek minden esetben acélcsőből készültek, függetlenül attól, hogy maga a versenygép miből készült. Ezen változtat a Lamborghini fejlesztése, amely már átment az FIA töréstesztjein.
Észak-Amerikában nem igazán érdemes teherautót bevinni külföldről, ami egy negyon fura jogszabálynak köszönhető. Ám a megszegése ettől függetlenül nem maradhat büntetlenül.
Meglepő döntést hozott a Nissan: nem hoz Európába több Navara pickupot, miután a helyi gyártást leállítják Barcelonában az év végén.
A Lexusnál is a terepjáró-jellegű modellek mennek igazán mostanában, ám egyik legnépszerűbb típusuk, az NX már hét éves lesz, így az idén leváltják.
A német Handelsblatt híre szerint nagyjából 1 milliárd euró összértékben adna el a Mercedes gyári tulajdonban levő kereskedéseket és márkaszervizeket.
Az eredeti tervek szerint kétféle Model S Plaid csúcsmodell készült volna: a normál változat, 628 km-es hatótávval, és a +, ami 834 km-t tehetne meg egy töltéssel.
Összesen 16 millió eurójába, azaz nagyjából ötmilliárd forintjába kerül a Volkswagennek, hogy túlbecsülte a hőszivattyú hatékonyságát az ID3-asokban és az ID4-esekben. Pénzzel kárpótolják majd az ügyfeleket, és egy szoftverfrissítéssel próbálnak meg javítani a helyzeten.
10 millió hongkongi dollárt (366 millió forint) fizettek Hongkongban egyetlen parkolóhelyért, amivel új legdrágább parkolóhelye van a világnak. A korábbi rekord is a városállamé volt, ez a parkoló 80 millió forintnyi helyi pénzzel lett drágább annál.
Bevásárolta magát a brit Lunaz nevű, elsősorban klasszikus autók elektromossá építésével foglalkozó cégbe David Beckham. A legendás angol labdarúgó tízszázalékos részesedést szerzett a vállalatban.
Mióta beköszöntek a BMW-hez a modern turbómotorok, nem ritka jelenség, hogy minden szempontból túlteljesítik azokat az adatokat, amik a katalógusban szerepelnek. A mérések bőven nagyobb teljesítményt, masszívabb nyomatékot és jobb gyorsulást mutatnak. De nem a BMW 540i és az M550i esetében, melyre az amerikai Car and Driver magazin világított rá.
Közel három éve nem ment annyira jól a német autóipari vállalatok üzlete, mint most májusban, a kilátásaikat azonban némileg aggályosnak tartják a cégvezetők az ifo gazdaságkutató intézet szerdán publikált felmérése szerint.
Forgalommal szemben hajtott fel a Győrt és Sopront összekötő M85-ös autóútra egy férfi Nagycenknél. A nyolcvanéves sofőr Volkswagen Golfjával nem sokkal később Nagylózs térségében nekiütközött a belső sávban szabályosan haladó autónak. A vétlen fél járműve ezután a külső sávban szintén szabályosan közlekedő teherautónak csapódott. A személyautók a szalagkorlátnak ütközve álltak meg, a mentők három sérültet szállítottak kórházba. A pontos körülményeket a rendőrség vizsgálja.
Brutális erejű, 750 lóerős szörnyeteget szabadít rá a Pikes Peak-i hegyi felfutóra a Bentley. A Continental GT3-ról most néhány technikai részletet is megosztottak. Nem bízzák a véletlenre, újabb kategóriarekordot szeretnének elérni. Korábban a Bentaygával a széria-SUV-ok, a Continental GT-vel pedig a széria személyautók mezőnyében sikerült ez nekik.
Az évtized végére teljesen átáll tisztán elektromos autók gyártására a Fiat. Ezt Olivier Francois, a Fiat és az Abarth első embere jelentette be egy online konferencián. Hozzátette: a folyamat fokozatosan zajlik majd 2025 és 2030 között. Utóbbi dátum azért érdekes, mert akkortól tervezik több országban is betiltani a hagyományos hajtású járművek forgalmazását.
Egy ideje már egyértelműen színesebb, korszerűbb a Fiat kínálat Latin-Amerikában, mint bárhol másutt, és most egy újabb taggal bővül. A Fiat Pulse egy emelt hasmagasságú kisautó, amely az Argo nevű kiskocsin alapszik.
Az azért sejthető, hogy sokkal több formatanulmány és prototípus készül egy autógyár formatervező részlegénél, mint ahányat bemutatnak. Ám így is meglepő olyan autókat látni, amelyeket évtizedekkel ezelőtt készítettek, és azóta is csak néhányan tudtak a létezésükről.