Az Ariya forgalmazását az eredeti tervek szerint az év közepén kezdték volna meg Japánban, ám a Nissan alelnöke, Asako Hoshino nemrég bejelentette, hogy csak az idén télen kezdik kínálni a típust.
Az 1300 lakosú Astypalea szigetén jelenleg nagyjából 1500 hagyományos hajtású autót használnak, de a tervek szerint ez lesz az első olyan hely a világon, ahol minden közlekedési igényt elektromos járművekkel elégítenek majd ki.
A Bugatti még egyszer megmutatta az egyedi sportkocsit, mielőtt átadja azt a tulajdonosának. Az első premier óta eltelt bő két évben rengeteg fejlesztésen esett át az autó: mintegy 65 ezer órányi munkát öltek bele, hogy tökéletes legyen.
A Toyota kísérletezése a hidrogénüzemű dugattyús motoros versenyautóval tovább folyik: május végén benevezték a kísérleti autót egy 24 órás versenyre is, amelyen célba is ért, bár még csaknem annyi időt töltött a bokszban, mint a pályán.
Érdekes látni, hogy a szabvány Lynk & Co formatervet nagyobb méretben is alkalmazta a Geely: a 09 a friss márka legújabb modellje, amelyet elsőként várhatóan Kínában kezdenek majd forgalmazni.
A francia főváros szinte egész területéről, a külső körgyűrűtől a központ felé eső területről kitiltották a kicsit öreg dízel, valamint a nagyon öreg benzines autókat. Az autós közlekedést régóta erősen szabályzó Párizsban június 1-jén lépett életbe az új szabályozás.
A BMW legújabb fegyvere a versenypályákon nem csak karcsúbb és erősebb lesz, de a gyáriak szerint fenntartani is olcsóbb, mint az elődjét.
A Mondeo sorsa látszólag eldőlt: tavasszal bejelentették, hogy 2022-ben leállítják a gyártást, és közvetlen utód sem lesz. Hasonló lépésre került sor korábban Észak-Amerikában is – épp ezért meglepő, hogy a legújabb kémfotókon egy nagy szedán látható.
Úgy tűnik, a kamerás drónok egyre inkább bevett eszközei a rendőrségi forgalomellenőrzéseknek. Most az M30-ason egymást előző kamionokat vadászták így, és volt is pár fogásuk a magasból.
Eddig a Hyundai Nexo tartotta a rekordot: azzal Ausztráliában tettek meg 887,5 km-t egy tank hidrogénnel, ám a második generációs Mirai kisebb tartályokkal is lefőzte a koreaiak üzemanyagcellás modelljét.
Vadonatúj képeket mutattak a Czinger nevű vállalkozás tandem-üléses hibrid sportkocsijáról, amelyet eredetileg tavaly tavasszal terveztek bemutatni Genfben.
Tavaly, a Pekingi Autószalonon két fura járművel hívta fel magára a figyelmet a Songsan Motors, amelyről azóta kiderült, hogy a BYD autógyár egyik leányvállalata.
A tavalyi Aero 3-hoz hasonló stílusban építették át a Touring Superleggera szakemberei a középmotoros Ferrarit. Itt is lágy, szervesen egymásba hajló felületekkel találkozunk.
Az autó-előfizetés több gyártónál beválni látszik, mint új üzletág a hagyományos értékesítés mellett, de úgy néz ki, a Hyundai más okból kölcsönözné ki az Ioniq 5 villanyautókat. Azt remélik, egy kedvező bérleti konstrukcióval megalapozhatják az elektromos típus iránti keresletet.
Májusban is a Suzuki helyezte forgalomba a legtöbb új személyautót Magyarországon: 1564 autót, 13-mal többet, mint áprilisban. Ezzel a piac 14,62 százalékát szerezte meg magának - írja szerdai számában a Világgazdaság a Datahouse jelentésére hivatkozva.
Már tavasszal láthattuk, hogy milyen is lesz az i4-es, de a hivatalos bemutató kapcsán már tényleg minden lényeges adatot közöltek a típusról.
Bár a Belügyminisztérium korábban 2026-os váltást tervezett, már eldőlt, hogy 2022 júliusától új rendszámokat kapnak Magyarországon az ez után forgalomba helyezett új autók. Sok apró változás lesz, de a legjelentősebb újdonság, hogy 2 betű-2 betű-3 szám-féle felosztás váltja majd a jelenlegi 3 betű-3 szám-féle rendszámokat. Valahogy így:
A brit Autocar híre szerint a Porsche az Audi A4 E-tron műszaki alapjait használná fel az új típushoz, amely így sokkal elérhetőbb áron érkezhet, mint a Taycan.
Lehet, hogy a Porsche azt mondta, a 911-es lesz az utolsó modell, amibe elektromos hajtást pakolnak, ezért másoknál ez sem lehetetlen. Tudom, mire gondolsz, de itt most épp nem Grétáról lesz szó, hanem az Everrati bordó 964-eséről.
A C_Two nyilván menő, különösen így, alávonás karakterrel írva, de mégis csak azt jelzi, hogy a Rimac még egy rendes név kiagyalására sem vette a fáradtságot, ami egy ennyire drága szériamodell esetében már nem akkora poén.
Úgy látszik, végül a bíróságon kívül született megegyezés a Daimler és a Nokia között, a szabadalmi jogokból élő finn cég így kap némi pénzt a Mercedesekbe épített navigációs és kommunikációs rendszerek után.
Az üzemanyagtöltés ma még elég demokratikus műfaj: mindenki ugyanazokon a benzinkutakon tankol, ugyanazokon az árakon, függetlenül attól, hogy milyen autót használ. Ám úgy néz ki, a villanyautók elterjedése ezen is változtathat.
Az Aurus Senat luxusszedánt először nyújtott, elnöki változatban láthatta a világ, Vlagyimir Putyin 2018-as beiktatásán, de még ugyanabban az évben bemutatták a polgári változatot is.
Fajtájának egyik utolsó példánya lehet a Godzilla, az F sorozatú Ford pickupokhoz kifejlesztett nyomórudas V8-as motor, de úgy hallani, ennek ellenére a Ford folytatja a fejlesztését, méghozzá egy feltöltött változattal.
A múlt héten még 7,5 milliárd eurót ajánlott a Quantum csoport a Volkswagennek a Lamborghini márkáért, amit teljes olasz központjával és szakember-gárdájával együtt venne át a vállalat.