A Tesla Autopilot eddig csak a kormányon mérhető nyomatékból állapította meg, hogy van-e valaki a vezetőülésben, de ez a rendszer túl könnyen átverhető. Meg is tették sokan, aminek lett némi, nem is mindig kellemes visszhangja. Talán ezért döntöttek úgy, hogy mégis bevetik a kamerát.
Két tényezőt szokás emlegetni a kézi váltós autók visszaszorulásának okaként: az első a kényelem, hisz megfelelő áttételek között válogatni fárasztó elfoglaltság, csinálja azt inkább a gép. A másik ok az elektromos és hibrid hajtású autók terjedése, amik felépítésükből fakadóan vagy egyáltalán nem igényelnek a hagyományos értelemben vett váltót vagy a mechanizmus bonyolítaná őket túl. Mindkét faktor valós, de egy harmadik lehet az, ami igazán felgyorsíthatja a szomorú folyamatot, ez pedig a biztonsági berendezések kötelezővé tétele.
A Stellantis első embere már kipróbálhatta, milyen vezetni a kis Maseratit, amely az Alfa Romeo Stelvióval készül majd együtt.
A feladat nem kevesebb, mint a legnépszerűbb Kia modell leváltása, de úgy néz ki, a tervezők nem ijedtek meg tőle.
Bár a korábbi helyett új szervezőkkel, de ismét lesz Genfi Autószalon: a dátum 2022 február 17-22, a helyszín pedig a szokásokhoz híven a Palexpo komplexum lesz.
Az SSC ugyan nagyon nehezen hozta össze a sebességi világrekordot, de a presztízsveszteség ellenére folyik a Tuatara sportkocsi fejlesztése. Most két új változatot is mutattak, a Strykert és az Aggressort.
Egyelőre egy előzetes rövidfilmen mutatták meg a típust, amelyen az autó egyes részletei mellett a neve is kiderül: ez lesz az új Commander.
Most, hogy a NASA megint a Holdra készül, a történelem ismétli önmagát: ötven év után újra a General Motors épít holdjárót az űrhivatalnak – a Boeing helyett most a Lockheed Martinnal állnak össze egy közös fejlesztésre.
A piaci bevezetés egyik lényeges feltételét teljesítette a Genesis G80 és GV80: mindkét típus öt csillagot kapott az EuroNCAP töréstesztjén.
Az 5,9 méteres, négyüléses kabrió kivételesen magas árát az indokolja, hogy a karosszériája az utolsó lemezig teljesen friss tervezés.
Vannak márkajelzések, amelyekkel szinte mindent el lehet adni – csillag, propeller, ágaskodó ló, öklelő bika – de a McLaren bumerángja, úgy tűnik, még nem tartozik ezek közé. Az Elva sorsa legalábbis ezt jelzi: az elegáns, de célszerűtlen speciálgépet kénytelenek voltak áttervezni, hogy legyen esély eladni.
A Wrangler eddig sem volt olcsó: a kétajtóst bő 15,5, a négyajtóst 16,7 millió forintért adták. A most bemutatott, benzin-elektromos hajtású 4xe változat viszont konnektoros hibrid hajtással 22,89 millió forintba kerül a legolcsóbb kivitelben.
Az nem kérdéses, hogy a tömegmárkák nagykocsijainak piaca Európában már a végét járja. Rég eltűnt már a Toyota Avensis és a Honda Accord, nemrég pedig a Ford Mondeo gyártásának leállításáról is döntöttek. A jelenlegi Passat után viszont állítólag jön még valami, de a VW-nél is igyekeznek alkalmazkodni a piaci igények változásaihoz.
Viszonylag kevés típus maradt az Opel választékában, amely műszakilag ne a Peugeot szabvány műszaki megoldásain alapulna, most pedig még eggyel csökken a GM korszakból megmaradt típusok száma. A Movano furgont is leváltják, így mostantól nem a Renault Master jelvénycserélt klónja lesz, hanem a Citroën Jumper-Fiat Ducato-Peugeot Boxer trióé.
Ingyenes lesz péntekenként a tömegközlekedés Kolozsváron, hogy ezzel próbálják meg átcsábítani az autót használók egy részét, határozta el szerda délután a város önkormányzati testülete.
Ha némi fáziskéséssel is, de most a Ford is bejelentette középtávú fejlesztési terveit, amelyekben természetesen az elektromos autók fejlesztése kapja a legnagyobb hangsúlyt.
Akár precedensértékű is lehet egy most meghozott ítélet, amiben a holland bíróság arra kötelezi a Shell holland-angol olajipari óriást, hogy 2030-ig 45%-kal csökkentse a szén-dioxid-kibocsátását. A nemzetközi sajtóban történelmi eredményként hivatkoznak az ítéletre, amely az első eset, hogy egy bíróság arra kötelezett egy céget, hogy az tartsa be a Párizsi Éghajlatvédelmi Megállapodást.
Eszeveszetten erős lett az új M4-es BMW és hiába kívánja a versenypályát, valahogy azt éreztem, ez a karakter már kinőtte a világot. Tipikus izomból meglódulós gran turismo-nak viszont épp remek, mert ahhoz van nyomaték, feszes futómű és hát, súly is akad váratlan bőséggel. Innentől pedig akár lehet kabrió is.
Állítólag a svájci Quantum csoport ajánlott 7,5 milliárd eurót a Lamborghiniért, de úgy tűnik, a Lamborghini tulajdonosa, a VW csoport komolyan el sem gondolkodott az ajánlaton.
Mióta bemutatták a Volkswagen MEB platformját, tehát azt a moduláris építőkészletet, amiből a konszern márkáinak elektromos autói épülnek majd, sorra jönnek a különféle modellek. A sort a Volkswagen ID.3-as indította, mára pedig a Skodának és az Audinak is lett erre az alapra készülő modellje. Most pedig a Seat sportos, gamer cuccra emlékeztető logós almárkája, a Cupra mutatta be első elektromos modelljét, a Born-t.
Résnyire volt nyitva az ajtó azzal, hogy elkezdték telepíteni a Supercharger töltőállomásokat, de 2021 májusában elérkezett a teljes nyitás azzal, hogy hivatalosan is lehet Teslát venni Magyarországon.
1951-ben szállította az első autókat az Alfa Romeo a Carabinierinek, az 1900 M Matta-k még a Jeep-hez hasonló kis méretű, könnyű összkerékhajtású terepjárók voltak. Aztán a 60-as években megérkeztek az első Giuliák és innentől kezdve az Alfettán át a 159-esig mindig feltűntek az aktuális modellek a rendvédelemben. Most pedig 1770 darab új Alfa Romeo Giuliát állítottak szolgálatba.
Márciusban már szó volt hasonlóról, az akkor híreszteltekkel ellentétben viszont akkor még csak a katonai létesítmények területén korlátozták a Teslák behajtását. A kínai vezetés a Teslák kameráitól félti hadi titkait, és helyi források szerint ez a félelem már a kormányépületeket is elérte.
81 éves korában elhunyt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) korábbi elnöke, a huszadik századi autósport egyik legbefolyásosabb szereplője, Max Mosley.
Az Audinál is készülnek dedikáltan a saját ügyfeleknek készülő töltőhálózattal, az ilyen kutak pedig a kiadott vázlatok alapján valamiféle prémium kisugárzású konténerkupacok lesznek zárt váróval. Még az idén átadnak egy ilyet, és a visszajelzések alapján majd eldől, tényleg ez lesz-e a jövő náluk.