A norvég Fresco nevű cég két éve már bejelentette, hogy a Reverie nevű szedánnal szállna be az elektromos autók ligájába, ám ahogy a legtöbb szépreményű vállalkozás, a nagy csinnadratta után a Fresco sem nagyon hallatott magáról. A most bemutatott XL alapján nem egyértelmű, hogy a fejlesztéssel voltak elfoglalva.
Ma már szinte számolatlanul lehet komfortot növelő felszereléseket választani a legtöbb autóba, a klíma szinte alap a kisebb kategóriákban is, de az ülésfűtés sem megy ritkaságszámba. Aki igazán fázós, vagy az ízületei nem bírják a hideget, a fűtött kormánykereket is szívesen ikszeli az extralistán. A Mercedes új szabadalmával már nemcsak melegíthetjük, hűthetjük is a kezünket.
A múltban több fiaskó is történt a gyalogosfelismerő rendszerek bemutatóin - az autók nem egyszer egészen komoly sebességgel ütötték el a tesztbábukat - , ám az amerikai Közúti Biztonsági Intézet (IIHS) mostani vizsgálata szerint sokat fejlődött a technológia, a vizsgált berendezések nagy része jól szerepelt.
A taplóság új szintjét mutatta be egy BMW-s csütörtök kora délután Borsodban. A rendőrségi közlemény szerint 183 km/h-val, jobbról előzte meg a szirénázó mentőautót. A kihágást az adott szakaszon éppen közúti ellenőrzést végző rendőrök észlelték, és azonnal le is kapcsolták a száguldozót.
Az Elmű honlapja szerint egy átlagos négyfős magyar háztartás havi áramigénye 200 kWh. Összehasonlításképp a megnövelt hatótávú Ford F150 Lighting akkukapacitása 131 kWh, ami nagyságrendileg stimmel is, innen már csak egy lépés összekötni a két rendszert.
A Lada Niva egy 45 éve gyártott mohikán, valószínűleg pont emiatt annyira népszerű - az olvasottság alapján legalábbis nagyon szeretitek a gyári csúcsváltozatot, a Brontót. Ha azonban a Bronto képességei nem lennének elegek vagy az ára lenne túl alacsony (994 ezer rubel, ~4 millió forint), a Zubr nevű német cég segít: 44 ezer euróért (~15,6 millió forint) kínálják a Niva Monstert.
A svéd Koenigsegg mindig is az innovációról volt híres, hozzájuk köthető a hagyományos váltó nélküli, 1500 lóerős Regera, és a vezérműtengely nélküli Freevalve technológia is (részletes cikkünk itt). A most bemutatott villanymotorjuk a teljesítmény-nyomaték-tömeg arányát tekintve is legalább ennyire figyelemre méltó: 335 lóerő és 600 Nm társul a cipó méretű, 28 kilós motorhoz, aminek a Quark nevet adták. A méretet egy 3 decis italdobozzal érzékeltették.
Érdekes felmérés eredményeit közölte a Magyar Autóklub: a Fékezd Magad Alapítvány - nem csak autósokat faggató - kérdőívében arra keresték a választ, hogy milyen problémák merülnek fel a közlekedésben leggyakrabban, a forgalom résztvevőit mi zavarja a leginkább, hogyan lehetne javulást elérni.
Lopás és rongálás miatt kell felelnie annak a férfinak, aki Debrecenben, a Móricz Zsigmond körúton először egy robogót borított fel, majd egy autóról letörte a márkajelzést, egy másikat feltört, és ellopott belőle egy irattartót. Az eset még nyáron történt, a rendőrség most zárta le a vizsgálatot, az iratokat továbbította az ügyészségnek.
Nem csak az öltözéke ralis stílusú, de a Polestarnál a Performance csomagos 2 Long Range modell futóművét is kifejezetten a téli veretésre készítették fel. Bármennyire is jól néz ki a hókocsinak felkészített villanyautó, ez a változat nem landol majd az árlistákon, csak egyszeri tanulmányautó.
A Lexus már tavaly év végén is mutatott pár képet a hamarosan érkező RZ elektromos SUV-ról, igaz, igen furcsán megvilágított autót láthattunk. Most azonban újabb fotókkal jelentkeztek, amelyek már igazán nem sokat bíznak a képzeletre, legalábbis, ami a külsőt illeti.
Ferdinand Alexander Porsche 1972-ben alapította a Porsche Design-t, mely rögtön piacra dobta a fekete számlapos Chronograph I-et, melynek piros másodpercmutatója volt, stopper funkciója és a jó leolvashatóság miatt tükröződésmentes üvege. Ezt az órát alkották újra modernizált formában az 50. évfordulóra készített, limitált szériás Porsche 911 Targa mellé.
Általában a New Yorkból Los Angelesbe tartó rekordok az illegalitás sűrű mocsarában születnek meg, hiszen az Ágyúgolyó futam nem egyszerűen csak egy film, hanem egy jelenség is. Nagy tankkal szerelt erős autókkal nekiindulni Amerika egyik végéből a másikba, miközben a lehető leggyorsabban hajtanak, a legkevesebb tankolással és a rendőrök radarjai alatt. Na, a Porsche Taycan New Yorkból Los Angelesbe tartó útja egészen más miatt rekord.
Autósiskolai oktatónak adta ki magát az a nő, aki ezzel a módszerrel 240 ezer forintot csalt ki egy jóhiszemű tanulótól. A fiatal lány tizenegy gyakorlati órát vett tőle, és annak tudatában vezetett, hogy mellette oktatója ül. A csalást a rendőrök leplezték le.
A Tesla önvezető rendszereivel korábban is akadtak már problémák, emlékezhetünk például arra, hogy az erős, villogó fény megzavarja az Autopilotot, és egyébként is könnyű átverni. Persze az Autopilot – a nevével valamelyest ellentmondóan – nem jelent teljes önvezetést, a Full Self Driving (FSD – Teljesen Önvezető) frissítést ellenben nehéz lenne másképp magyarázni. Igaz, egyelőre béta verzióról van szó, amelytől nem állnak messze a hibák.
Pár héttel ezelőtt elég nagyot szólt, hogy Radim Passer milliárdos a német autópályán próbálgatta Bugatti Chironjának végsebességét. Ha pedig már 400 km/h fölött száguldott, fel is vette a rohanást, majd a Youtube-on vagánykodott vele. Csakhogy a közlekedési minisztériumnak nem tetszett a mutatvány, figyelmeztették is a sofőrt. De az ügy nem állt meg ennyinél.
Megváltoztatta nevét a Daimler AG, és mostantól Mercedes-Benz AG néven folytatja a működését. Az átalakításról szóló tervek már egy évvel ezelőtt megjelentek, most viszont hivatalossá is vált mindez. Ezzel lényegében szétválasztják a személy- és teherautós üzletágat, utóbbi önálló vállalatként, Daimler Truck néven működik tovább. A finanszírozással, lízinggel és biztosítással foglalkozó Daimler Mobilityből Mercedes-Benz Mobility AG lett.
Már az utcaképbe simul az X2-es BMW, hiszen ott vannak a lakossági fehér kompakt dömperkék és a felmatricázott megosztós autók is, így nehéz kitűnni a tömegből, de talán a GoldPlay Editionnel van erre a legtöbb esély.
Egyszerűen megfogható célokat tűztek ki az Aston Martinnál: a legerősebbet, a leggyorsabbat és a legjobban vezethető luxus szabadidő-autót akarták megcsinálni. Ennek eredménye a DBX707 lett, amiben épp úgy az AMG fejlesztésű biturbó V8-as csinálja a műsort, de nem csak egyszerűen feltekerték rajta a hangerőt hozzá.
Kétféle konnektorról tölthető hibrid hajtást kap az új Range Rover, melyek WLTP szerinti hatótávja több mint 110 kilométer és a gyáriak állítása szerint valós körülmények közt is közel 90 km-t képes megtenni zéró emissziós módban. Ezzel együtt a Range Rover továbbra is marad az a luxusautó, amivel bátran el lehet hagyni az aszfaltot.
A Japán Űrügynökséggel közösen fejleszt űrjárművet a Toyota. Az egyelőre csak koncepcióként létező jármű neve Lunar Cruiser lett, amivel a Toyota a márka és a világ egyik legsikeresebb terepjárója, a Land Cruiser előtt tiszteleg.
Klímavédelmi menetrendet dolgozott ki Bécs vezetése, régóta hangoztatott cél ugyanis az osztrák fővárosban a klímasemlegesség elérése. Ennek céldátuma 2040, ami egyben a benzines és dízelautó pályafutásának végét is jelentheti Bécsben, amennyiben elfogadják az erről szóló előterjesztést.
Pest megyében az elmúlt napokban három túlsúlyos szerelvényt is lekapcsoltak a rendőrök. Az M0-s autóúton közlekedő karavánokat a rendőrök már ránézésre is gyanúsnak ítélték meg, így azokat kivezették ellenőrzésre.
Bemutatta elektromos SUV-jának kupéváltozatát a Škoda, lerántották a leplet az Enyaq Coupé iV-ről. A sima Enyaq iV érkezése után nem sokkal már biztosan tudni lehetett, hogy dolgoznak ezen a változaton is, méghozzá a Volkswagen ID5 alapjaira építik fel a cseh márka újdonságát. Most az is kiderült, hogy négyféle teljesítményszint és két választható akkumulátorcsomag lesz a kínálat része, és az Enyaq Coupé iV-ből faragják ki az első elektromos RS-modellt is.