2001-ben jelent meg az első Halálos iramban film és akkor még nem is sejtettem, hogy mi szabadult a világra a tuningolt autókkal együtt. A sorozat mostanra a kilencedik résznél tart és úgy tűnik, hogy a mellékszálakat sem hagyják elvarratlanul. Két évtized alatt menő autós filmből a fizikára fittyet hányó akció lett látványos robbantásokkal, lehetetlen ugratásokkal, meg olyan elborult autókkal, mint a középmotoros, öreg izomautó.
Már 2019-ben belengette az Európai Unió, hogy 2022. július 6-tól minden új autót sebességkorlátozó rendszerrel (Intelligent Speed Assist - ISA) kell felszerelni. Ahogy arra az Autotrader Rory Reidje is felhívja a figyelmet, ez alig egy év múlva lesz, pedig a szükséges technológia még mindig döcög, ráadásul a részletek sincsenek még kidolgozva.
A Vanderhall nem régi autómárka: az első ultrakönnyű háromkerekűjüket 2017-ben mutatták be. Tavaly aztán bejelentették, hogy valamiféle terepjárón dolgoznak – ez már hagyományos négykerekű lesz – mostanra pedig eljutottak a működő prototípusig is.
A szokatlan páncélozott jármű teljes neve Tata Motors Micro Bullet-Proof Vehicle, azaz kis méretű golyóálló jármű. A groteszk megjelenés pedig leginkább a szokatlan feladatmeghatározás eredménye.
Autószerelő műhelyét használta drogüzletként egy 42 éves férfi. A rendőrök kedden kapcsolták le, amikor éppen a mogyoródi műhelybe tartott: Fóton útját állták, és nem hagytak neki esélyt a menekülésre. Az egyenruhások egy névtelen bejelentésnek köszönhetően göngyölítették fel az ügyet.
Az ezer lóerős elektromos pickup révén a General Motors látványosan igyekszik túllicitálni a Teslát, és úgy néz ki, a dedikált gyorsuló üzemmód ötletét is gátlástalanul a magukévá tették.
A Brexit kapcsán komolyan megkérdőjeleződött a sunderlandi Nissan gyár sorsa, de úgy néz ki, a japán gyártó kitart 35 éves brit bázisa mellett, sőt, jelentős fejlesztéseket is terveznek.
A Skoda első motorsport-tevékenységének 120. évfordulójára készítették az osztrák importőr megbízásából az egyedi, elektromos raliautót. A karosszéria egy Fabia Rally 2 típusé, a hajtásláncot pedig az osztrák Kreisel szállította.
Bár a LEVC típusfejlesztésének kiindulópontja a londoni taxisok számára tervezett TX5, a gyártó újabb és újabb piaci szegmensekben próbálkozik, hogy valamiképp lekössék a felállított gyártókapacitást.
"Elképesztő, ami az utakon folyik", ezért a civil jellegű rendőrautók újra bevetésre indulnak az M7-esen, hogy visszavágják a vadhajtásokat – írja az Országos Rendőrfőkapitányság Balesetbiztonsági oldala, a kreszvaltozas.hu. Péntektől vasárnapig forog majd az új pofátlantanítós epizód, még azt is elárulták, melyik nap hol gyűjtik a szereplőket.
Észak-Amerika több pontján is sosem mért forróság van a napokban. Kanadában például ezidáig még nem mértek 49 fokot, de kedden megtörtént, és kicsit délebbre, az USA északnyugati végén is pokoli hőhullámban telnek a napok. Az ilyenkor általában huszonfokos Portlandben 47 fok is volt a napokban, helyi beszámolók szerint pedig a város több útja is használhatatlanra repedt a forróságban. Még a kötött pályás közlekedést is napokra le kellett állítani, miután nem bírták a kábelek.
Got so hot in Portland today that Denver St buckled. pic.twitter.com/Mz5v3gNif3
— Maury Brown (@BizballMaury) June 29, 2021
A Polo felújítása után egy kicsit még várt a VW, mielőtt bemutatta a legújabb GTI változatot. Az ok nem feltétlenül egyértelmű: a sportos csúcsváltozat ugyan erősebb és gyorsabb is lett valamivel, ám a lényegén nem változtattak sokat.
A Dallara Stradale már öt éve piacon van, és alapkivitelben is elég gyors ahhoz, hogy a közel ötszáz lovas, 2,3 literes Ford turbómotorral jóval nagyobb teljesítményű gépeket is körbeautózzon a versenypályán.
A cikket a Volánbusztól kapott pontosítások alapján frissítettük.
A Volánbusz Zrt. még június elején írt ki közbeszerzéseket, három részletben, összesen száz darab elektromos autóbuszra. Az első két kiírás szerint összesen hatvan darab városi, a másik szerint pedig negyven darab szintén városi, konkrétan a budapesti agglomerációba szánt, aksis buszt vásárolna a Volán. Az autóbuszok beszerzését a 2020-ban felvett EIB hitelből finanszírozná a magyar állam. Mindkét kiírás feltételes, ami azt jelenti, hogy ha nem lesz forrás a beszerzésre, akkor a kiíró elállhat a szerződéskötéstől. A közbeszerzés a Zöld Busz Programhoz (ZBP) kapcsolódik, de az indulásnak nem feltétele a program előminősítésének megszerzése. A tenderen bárki részt vehet, aki a felhívás feltételeinek megfelel. A pályázaton nyertes kedvezményezett a közbeszerzési törvény szabályai szerint köteles beszerezni az e-buszokat. Az eljáráson ajánlattevőként való indulás nem jár sem előnyös, sem hátrányos megkülönböztetéssel azoknak, akik részt vettek a demonstrációban, vagy azoknak, akik nem.
A többi autógyártóhoz hasonlóan a Volvo is beígérte, hogy 2030 után már nem készít mást, csak elektromos autókat. Ennek az állításnak a nyomatékosítására mutatták be a Concept Recharge nevű autót, egy érdekes terepjáró-kombi keveréket, amelyet állítólag már a következő Volvo generáció műszaki alapjaira építettek.
Egyelőre csak vázlatosan ismertették a terveket, magukról az autókról pedig csak a körvonalaikat mutató képeket közöltek.
Tavaly még úgy nézett ki, hogy a Mitsubishi Európából szinte teljesen eltűnik. A veszteséget igyekeztek így minimalizálni, annak ellenére, hogy a konnektoros hibrid Outlander PHEV kifejezetten népszerű volt a maga kategóriájában.
Természetesen ez is elektromos hajtással érkezik, akár az R5-utód, és a céges szóvicc-kultúra jegyében a 4ever nevet kapja. A név angolul olvasható úgy, hogy forever, azaz örökké, amivel a Renault az R4 kortalanságára célozgat. Jaj.
Tulajdonképp már hallottunk erről az autóról, bár a nevét akkor még nem árulták el, amikor felállították vele a Nürburgring aktuális terepjárós körrekordját. Most azt is elárulták, hogy Turbo GT-nek hívják, és arról is pontos adatokat közöltek, hogy mit tud.
Az ok a magas szén-dioxid-kibocsátás lehet, amin, mivel csak a négyajtósból készül hibrid változat, nem is tudnak javítani.
A múlt hét marketingügyi főhíre volt, hogy a Porschénak összejött egy újabb körrekord a Nordschleifén. Az abszolút és a SUV-kategória rekordere ezúttal a leggyorsabb közúti/rendszámos autó csúcsidejét hozta össze: egy 911 GT2 futott 6:43,3-as kört, ami 4,7 másodperccel jobb az AMG GT Black Series idejénél.
Vannak tanulmányautók, amelyek láttán egyértelmű, hogy nem a gyártás a cél. Ilyen a tavaly bemutatott Mini Urbanaut is, az egyajtós egyterű, amelynek a számítógéppel generált modelljéről készült képeket tavaly ősszel mutatták meg először.
Nem új cég a Gaussin: 1880 óta működik, de korábban főleg anyagmozgatással kapcsolatos eszközöket terveztek és gyártottak. Most azonban, úgy néz ki, szemet vetettek a közúti fuvarozásra is.
Rémisztő videó került fel a netre a hétvégén, egy motoros kamerája rögzítette azt az ámokfutó audist, aki a 8-as főúton veszélyeztette a többi közlekedő életét. Jól látszik, hogy dupla záróvonalon előzött, és az sem sokon múlt, hogy nekiütközzön a szembejövőnek. Ezt követően forgalommal szemben száguldott, sőt a túloldali padkára is letért, ahogy a felvert porból is egyértelmű. Nagyon nagy szerencse kellett ahhoz, hogy ne történjen tragédia, rossz belegondolni abba, milyen következménye lett volna, ha valaki ijedtében elrántja a kormányt. (A videón szereplő dátum ne tévesszen meg senkit, a felvétel június 27-i, csak valószínűleg a kamera nem volt jól beállítva.)
Amit lehet, kiaknáznak az Opelnél az új Astra reklámozására. A Peugeot alapokon újjászülető modellről persze többször is leírták, hogy igazán német termék lesz, újabb konkrétumok azonban már nem igazán derültek ki.