Nehezen magyarázható felvételt osztott meg a napokban a Magyar Közút. Az M1-es autópálya komáromi szakaszán, a Hegyeshalom felé vezető oldalon vette fel egy biztonsági kamera az alábbi jelenetsort egy koccanás után az – amúgy működőképes – autóját a belső sávban leparkoló sofőrről és utastársairól, akik cigivel, csókkal és sétával ütötték el a várakozás perceit.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Olyan, mintha az egyszerűség végleg eltűnt volna az autógyártásból, pedig van, aki többre értékeli bármi másnál. Robin Wells is ilyen: a biztosításból élő brit férfi saját bevallása szerint azért kezdett sportkocsi-gyártásba, mert 2014-ben vett volna egy sportkocsit magának, de egyszerűen nem talált megfelelőt.
Az európai személyautó-gyártók már évekkel ezelőtt hozzákezdtek egy villanyautó-gyorstöltő hálózat kiépítéséhez, most pedig három nagy teherautó-gyártó tervezi ugyanezt.
Fura szórakozást talált magának egy fiatal férfi a Zala megyei Iklódbördőcén. Az út szélén sétálva gondolt egyet, és a burkolat felújítása miatt ideiglenesen kihelyezett rendőrlámpát lefektette a fűbe. Ha pedig már úgyis ott volt, a táblákat is ledöntötte az úttest közepén. Ezzel a közlekedés biztonságát veszélyeztette, noha az éjszakai órákban aligha volt sűrű a forgalom arrafelé, így baleset sem történt.
Ahogy az LP 780-4 elnevezésből is sejthető, az Aventador búcsúszériájához rendesen felgyúrták a Lamborghini V12-esét. A 6,5 literes motorból 780 lóerőt hoztak ki, aminél csak egy erősebb változata létezik, a csak pályára szánt Essenza SCV12-esben.
Ha valami sokat tett a BMW mai arculatának kialakításáért, az az, hogy mindig voltak a kínálatban igazán sportos, néha durván túlmotorizált, de azért utcán is használható autók. Ilyen volt a 3-as sorozat az 1980-as és 90-es években, de egy ideje már az 1-es illetve 2-es kupé viszi ezt a szerepet. Az előző egy kicsit talán unalmas volt kívülről, ez az új viszont kellőképpen agresszív külsejű lett.
Óriási váltáson van túl a Lotus: új üzembe költözött a cég, és ezzel együtt megszűnt minden régebbi típusa. Az Emira pedig az a sportautó ami most minden mást kivált a kínálatban.
Talán már a névből is érezhető a nagy feltalálási kényszer, ami a projektből sugárzik: bár láthatóan a megszokott sportkocsi-prototípus alapokból indultak ki, jól látszik, hogy a látványos, egyedi megjelenés is a követelmények között volt.
Korábban csak képeket mutattak a megújuló, és elég szokatlan külsejű Sportage-ról, most azonban, a koreai piaci bevezetés kapcsán megérkeztek az első adatok is.
Ami elsőre feltűnik, hogy az F8 N-Largo-nak nevezett modell karosszériaelemeinek nagy része új az övvonaltól lefelé. A gyárinál élesebb vonalvezetés új karaktert kölcsönöz az autónak.
Ismét megmutatkozott, hogy Kínában mekkora hatalom a Kibertér Adminisztrációs Hivatal (CAC): miután a Didi nevű autómegosztót sikeresen bevezették a New York-i tőzsdén, a hivatal lehetetlenné tette, hogy a cég újabb kliensekhez jusson.
Manapság nem ritka frázis, hogy egyik-másik autógyár épp újra feltalálja a közlekedést. Most épp az Audi állítja ezt, járom leendő tanulmányautója kapcsán.
Nem tudjuk, hogy akad-e még autógyártó, amelynél elérhető gyári kiegészítő a CD lejátszós hifi, de a többség már legalább öt éve lemondott róla. A General Motors egy kicsit lassabban reagált: a Chevrolet Express és a GMC Savana típusok – két, lényegében ugyanolyan, régi vágású kisbusz – csak a következő modellévvel, azaz az idén ősszel veszítik el a gyári CD lejátszót.
Az UAZ, az utolsó egyértelműen orosz kézben levő orosz autógyár egyelőre egyetlen képet mutatott a típusról, amely a Profi nevű pickup alapjaira épül.
Valószínűleg az autóipar egyik legrosszabbul őrzött titka volt, hogy a Bugatti számára a folytatást a Rimac segítségével képzelik el a VW csoport vezetői. Most be is jelentették, hogy minden készen áll a házassághoz, amelyről tavaly szeptember óta pletykálnak.
Májusban mutatták be a Toyota nagy terepjárójának új generációját, a Land Cruiser 300-at, amely főleg a Közel-Keleten és Oroszországban népszerű, az USA-ba és az EU-ba viszont már nem fogják elhozni a modellt, valószínűleg a Lexus LX-nek szánják a szerepét. A világpremieren ugyan nem hívták fel rá a figyelmet, de a hivatalos fotókat megnézve feltűnhetett egy különleges részlet a beltérben: néhány változatot hagyományos indítógomb helyett ujjlenyomatolvasóval szereltek fel.
Talán ez az első alkalom, hogy a Tesla nyúlja le az egyik rivális ötletét, de úgy tűnik, a Crab Walk – rákjárás, ahogy a Hummer oldalazó üzemmódját hívják – elég népszerű hozzá, hogy a Tesla is megvalósítsa.
A váratlan védekezésre a helyszín a magyarázat: az eset az Új-Dél-Wales-i Bathurst városában történt, a Mount Panorama úton, ami általában egyszerű közút, viszont néha, ha lezárják, a világ egyik legjobb ritmusú, és ennek révén egyik legismertebb versenypályája.
A bogárhátú, félig integrált sárvédős autóforma az elmúlt több mint nyolcvan évben a Volkswagen márkához tartozott a közönség fejében. A formára vonatkozó jogi védelmet azonban, úgy néz ki, nem tudják megtartani.
A Porsche összesen mintegy 43 ezer Taycant hív vissza, mivel kiderült, hogy a júniusig telepített szoftver egy hibája miatt az autó minden látható ok nélkül elveszítheti minden erejét.
Hivatásos sofőrtől ritkán látni olyan felelőtlen bakit, mint amilyet ez az amerikai kamionos mutat be egy, a napokban terjedésnek indult videón. A hogy ne/miért ne fordulj meg soha a két sáv közötti zöldterületen egy gyorsforgalmi úton tananyaga lehetne ez a felvétel.
Továbbra is küzd az elektronikai alkatrészek hiányával a BMW, a vállalat termelési igazgatója nem is várja a helyzet lényeges javulását az év második felében sem.
Az áldozat maga buktatott le egy kétfős katalizátortolvaj bandát Ferencvárosban: a páros pechére a megrongált autó elé parkolta a sajátját, a kamera pedig felvette a nappali fényben lezavart lopást, de legalább az elkövetőit, így nem volt nehéz beazonosítani a tolvajokat.
Épp a múlt héten írtuk meg, hogy a Mercedesnél egyetlen kétajtós modellel, a CLE-vel váltják ki a kétajtós modelleket, ezzel is csökkentve a költségeket. Az Autonews szerint ennél nagyobb volumenű átalakításokat is eszközölnek, a tervek szerint az anyacég közös luxusbranchbe fogja csoportosítani a Maybachot, az AMG-t és a G-osztályt. A lépést állítólag a szeptemberi Müncheni Autószalonon jelenti be a Daimler.
Régóta rebesgetik és remélik az autórajongók, hogy a BMW sportrészlege, az BMW M Gmbh végre szabad kezet kap egy önálló modellhez, de a pletykák szerint nem a remélt M1-utódot kapták feladatul, hanem a mai trendeknek megfelelően egy óriási szuper-SUV-t.