Ahogy korábban megírtuk, a Volánbusz Zrt. június 8-án írt ki közbeszerzést száz elektromos buszra, amelyek megvásárlását az Európai Beruházási Bank (EIB) hiteléből fedeznék. A száz új elektromos buszból hatvanat szétosztanának néhány hazai nagyváros között, a maradék negyven e-busz pedig a Volánbusz által üzemeltetett fővárosi agglomerációs vonalakra kerülne. Konkrétan Budaörs térségében állnának szolgálatba.
Életveszélyesre rongált egy autópályafelüljárót egy dömperes az amerikai Georgia-ban. A balesetet a felemet billenő plató okozta, ami hat lábbal, azaz közel két méterrel tolta odébb a hídszerkezetet.
A világ egyik legnagyobb flottaüzemeltetője az Egyesült Államok hadserege, több mint 225000 járművet tart fent, ami az egyszerű csapatszállító járművektől az M1 Abrams-eken át rengeteg típust jelent. A nemrégiben tartott és a hadsereg által szponzorált tech-napon rengeteg elektromos szerkezet megjelent már - pl. a GM Defense által 12 hét alatt kifejlesztett Infantry Squad Vehicle villanyos változata. Ugyanakkor a vezetők szerint a sereg az elektromos hajtás minden előnye és a belső égésű motorok hátrányai ellenére sem áll még készen a teljes átállásra.
A Fordnál kezd elgurulni a gyógyszer, a TheDrive által kiásott, 2020. decemberben beadott szabadalmi kérelemben egy olyan rendszert taglalnak, amiben a villanyautókat vontatással töltenék. Az alternatív töltési lehetőségek keresésével nyilván nincs egyedül a Ford, a Volkswagen robotokkal támadna a parkoló villanyautókra, a Toyota pedig olyan autonóm töltődrónokban gondolkozik, amelyek egyszerre szállítanának akkumulátorokat, hagyományos üzemanyagot és akár hidrogént.
A méregdrága SUV-k (Bentayga, DBX, Purosangue) mellett az off-road sportautók is kezdenek divatba jönni. Nem titok, hogy maga a Porsche is tesztel egy megemelt 911-est, de nem gyári modellek is fel-felbukkannak: a Singer is mutatott már hasonlót, most viszont Marc Philipp Gemballa - a híres Porsche-tuner Uwe Gemballa fia - is megmutatta a Mars homokja után Marsienre keresztelt típus véglegeshez közeli változatát, amelynek alapja egy 911 Turbo S. De vigyázzunk, Marc Philipp nem tulajdonosa az apja eredeti cégének, így a dűnebíró 911-et egy saját startupon keresztül építteti.
Hallottál már a Volkswagen Lamandóról? Más se nagyon, de az ismert gyártók Európán kívüli palettájáról egyébként sem nagyon esik szó, pedig olykor előkerülnek érdekes darabok - a Lamandóval is ez a helyzet, aminek a napokban leplezték le az új generációját. Hogy könnyebben el tudjuk helyezni: a Lamando úgy viszonyul a Sagitar-hoz, ahogy a CC/Arteon a sima Passathoz, míg a Sagitar az amerikai Jetta kínai ízlés szerint hosszított tengelytávú változata.
Jelentős mértékben emelkedett a forgalomba helyezett új személyautók száma az Európai Unióban júniusban is; immár a negyedik egymást követő hónapban mértek erőteljes növekedést, ami nem meglepő, mivel a koronavírus-járvány miatti szigorú korlátozások és súlyos bizonytalanságok tavaly tavasszal megroppantották az értékesítést.
Robot nyitotta meg csütörtökön a világ első háromdimenziós nyomtatással készült acélhídját, ami egy amszterdami csatorna fölött ível.
Fantasztikus őrültek ezek ott az Aston Martinnál, hiszen még mindenki más tisztán elektromos sportautót épít, sosem volt gyártók verik meg a világot és már szögelik a belsőégésű motorok koporsóját, addig ott Gaydonban elkészült a kicsit hibrid, de annál inkább V8-as Valhalla.
A tengeri szállítmányozáson spórol nagyot károsanyag-kibocsátásán a Volkswagen: a cégcsoport a tavaly flottába állított kettő mellé berendelt még négy LNG-s (cseppfolyósított földgáz) szállítóhajót, amivel már a tengeri flottája kétharmada relatív alacsony kibocsátással üzemel majd.
Nem marad villanyautó nélkül, aki Volkswagenben szeretne öt méternél nagyobb városi terepjárót: jönni fog az ID.8 is, de az évtized közepe előtt ne várjuk.
Formatervezők és mérnökök hada dolgozik egy autón a szériagyártás előtt és nem is minden ötlet valósul meg abban a formában, ahogyan azt a vázlatok után egyre részletesebben elképzelték. A BMW Múzeumban is sokszor állítanak ki olyan tanulmányautókat, amikről néha csak régi újságok emlékeznek meg, de akadnak olyanok is, mint a ZBF 7-es, amit korábban még nem látott a közönség. Na, most ezt mutatták meg.
A Silverstone-i aszfalton mutatták meg, milyen irányba változik jövőre a Forma-1. A 2022-es szezonban teljesen új szabályrendszer szerint épülnek majd az autók, az FIA pedig mutatott egy eszerint épített bemutatóautót.
Két napja, hogy megmutatták az új Opel Astrát, Borsod világhírű virtuáltunere máris kijött egy munkával, ami mutatja, nagyjából milyen lehetne egy Astra L GSi.
Bő egy hónap kellett az újabb adaghoz, de megjött a második olyan gyűjtés is, amit már nem járőrök videóztak, hanem a lakossági közlekedők által felvett, majd beküldött szabálytalanságokból vágtak össze.
Múlt novemberben kigyulladó akkumulátorok miatt több mint 50 ezer Chevrolet Boltot hívtak vissza, most két újabb tűzeset miatt az NHTSA (Amerikai Közlekedési Hatóság) arra kéri a tulajdonosokat, hogy további értesítésig ne hagyják töltőn az autókat éjszakára, és lehetőleg parkoljanak velük szabad téren, épületektől messze - írja a Car and Driver.
Az Európai Bizottság javaslatcsomagot mutatott be szerdán az üvegházhatásúgáz-kibocsátás csökkentésére. A javaslat sok más mellett érinti a hajós-, valamint a légiközlekedést, illetve konkrét dátumokat határoz meg a belső égésű motoros járművek kivezetésére. A javaslat szerint 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a dízel- és a benzinüzemű autók értékesítését, és minden új gyártású autónak kibocsátásmentesnek kell lennie.
Sajnos (vagy nem sajnos) nem csak idehaza jelent problémát a katalizátorlopás, Nyugat-Európából és Észak-Amerikából is érkeznek hírek az elharapódzó esetekről. Az USA-ban és Kanadában a rengeteg, nagy hasmagasságú SUV és pickup miatt a tolvajoknak még könnyebb a dolga, hisz emelő nélkül is hozzáférhetnek az alkatrészhez. Elsőként Kanada lépett az ügyben.
Az Audi A8 jövőképe után a Pininfarina is megmutatta, hogyan képzeli el azt a nem túl távoli jövőt, ahol az autók végleg guruló nappalikká lesznek. Ez a jövőkép lett a Teorema, egy gördeszkaalapra épített lapos autó ülésekkel megpakolva.
Ötletem sincs, hogy mit fogyasztanak mostanság a Hyundai formatervezői, de az utóbbi időkben kizárólag eszeveszett menő autókat rajzolnak. Az Ioniq 5-ben ott van minden kedves retró elem úgy, hogy közben annyira futurisztikus, nehezen hiszem a fizikai létezését. Aztán ott a hamarosan Ioniq 6 név alatt valósággá érő Prophecy, ami pont könnyed kavicsszerűségével szögezi földhöz az állakat. Ezek viszont mind villanyautók. Igaz, legalább olyanok, amik alapján könnyű megkívánni a halkan, suttogva guruló jövőt. Az Elantra N viszont egy rendes sportszedán.
66 milliméterrel hosszabb a tengelytávja a kombi Volkswagen Golfnak a klasszikus ötajtósnál, ami azt jelenti, hogy a hátsó lábtér 903 helyett 941 milliméteres, a csomagtartója pedig 611 literes és az ülések döntésével több mint 1,6 köbméterre bővíthető, ha még ennél is több motyónak kell a hely. Mindez változatlan a Golf R Variant esetében, ami 320 lovas, összkerékhajtású, és van az a mód, amiben megy kilinccsel előre.
Egész egyszerűen nincs ősibb formátuma az autózásnak a kabriónál, hiszen kezdetben tényleg csak a vászontető védett az időjárás ellen, mostanra pedig élvezeti cikk lett, és ez nagyon látszik majd az új Mercedes SL-en, aminek most a végtelenül stílusos belterét mutatták meg.
Egy nem példátlan, de azért nem is gyakori jelenségnek hála a napokban nagy mennyiségű szaharai por gyűlt össze a Kárpát-medence fölött. A finom sivatagi porból még jön az utánpótlás dél felől, de ami a frissen mosott autóknak, és úgy általában a tisztán tartott, szabadban tartott tárgyainknak rossz hír, a záporokkal, zivatarokkal keveredő por éppen besarazza az országot.
Megejtette a menetrend szerinti félidei ráncfelvarrást a Kia a Ceeden, és az ilyenkor szokásosnál egy kicsit többet variáltak a harmadik generáción a koreaiak. Ez itt rögtön az új orr, amin több a tagolás, mint eddig bármikor a Ceed múltjában.