A Volkswagen csoport több tagja - maga a Volkswagen és a Skoda - után most az Audit is elérték az ukrajnai helyzet hatásai, mivel az orosz invázió ellehetetlenítette néhány létfontosságú, az országban található beszállítójuk működését.
Két hete csütörtökön Oroszország lerohanta Ukrajnát, válaszul a nyugati világ egyöntetűen elkezdte foganatosítani a nem háborús szankciókat, de sok nagyobb vállalat és néhány sportág is bojkottálta az orosz jelenlétet és versenyzőket. A Forma 1 is gyorsan reagált, előbb Vettel jelentette ki, hogy nem hajlandó Szocsiban indulni, majd a versenyt is rövidesen törölték. Alig másfél hét kellett ahhoz is, hogy az amerikai Haas csapat is döntsön az orosz kapcsolatainak sorsáról.
Gyönyörűek, gyorsak, hangosak, legtöbbször pirosak, a kisugárzásuk pedig valami olyasmi, amit semmi más nem tud: igen, természetesen Ferrarikról van szó. Az olasz ipari formatervezés eszményi szobrai, szerelmes versek az autózáshoz. És nem csak a külsejük, a hangjuk is.
Pont a szabadidejét töltő rendőr szeme – és kamerája – előtt sikerült elkövetnie egyszerre több szabálysértést is egy miskolci autósnak. A felvételen jól látszik, hogy nemcsak a kamerás autót, hanem az előtte haladó Civicet is megelőzi a 42 éves férfi. Teszi mindezt záróvonalon és zebrán.
Az eredeti Shelby Cobra már a maga idejében is kimondottan könnyű volt: még a 400 lóerő feletti teljesítményű, 427-es V8-assal szerelt változatok is alig lépték túl az egytonnás súlyt. A mai szemmel nézve is elképesztően jó súly-lóerő arányú sportautó modern átiratával ünneplik a Shelby American hatvanadik születésnapját. Amint az sejthető, az újdonság minden szempontból ráígér majd ősére: könnyebb lesz, erősebb és gyorsabb.
Gesztelynél, a 37-es főúton mozgó sebességmérést végeztek a rendőrök. Horogra is akadt egy autós, aki elég tágan értelmezte a sebességhatár fogalmát, ugyanis a 60-as táblánál nem túl szerény 165 km/h-val küldte az Audinak.
Egy TDI-motoros Volkswagen Passat kapott lángra a Somogy megyei Igal egyik bekötőútján. A rendőrségre arról érkezett bejelentés, hogy egy személyautó mind a négy ajtaján sűrű, fekete füst árad kifelé, a jármű mellett két felnőtt és két gyermek várt segítségre.
Varázslatos műfaj a pajtaleleteké, vagy ha úgy tetszik barn findoké. Egészen különös érzés látni, hogy egykor szebb napokat látott autóritkaságok, vagy éppen megannyi történetet őrző tucatmodellek kerülnek elő egy-egy fészer vagy használaton kívüli garázs mélyéről, sőt olykor akár az erdőből, a bokrok öleléséből. Most az M539 Restorations nevű Youtube-csatornát működtető srácok akadtak rá egy régóta elhagyottan álló BMW-kereskedésre és -szervizre a spanyolországi Tarragonában.
Feltételes engedélyt kapott Brandenburg tartomány hatóságaitól a Tesla németországi gyára, a Grünheide városánál épülő Gigafactory. Ennek értelmében a termelés megkezdése előtt, a következő két hétben még bizonyítaniuk kell, hogy minden előírásnak megfelelnek. Így például a környezetvédelmi szabályozásoknak, tekintve a vízhasználatot és a légszennyezést. A gyár indítását kifogásoló beadványokat egy hónapig nyújthatnak be, ilyesmire az egész építkezést támadó környezetvédelmi csoportoktól lehet számítani elsősorban.
A Tesla kétségkívül napjaink egyik legfelkapottabb, legértékesebb autógyártója. Persze a termékeik sem filléresek, nem csoda tehát, ha az ügyfél a pénzéért el is vár valamit. Például négy egyforma gumit a vadiúj, frissen leszállított autójára. Na, a jelek szerint ez nem mindig sikerül.
A BMW-nél nem olyan könnyű követni a hathengeresek evolúcióját, hiszen régóta mind háromliteres és turbós, 300 lóerő feletti teljesítménnyel. Csak a márka alapos ismerői követik a háttérben zajló generációváltásokat, amelyekből több is volt az elmúlt évtizedekben.
1995-ben Colin McRae megszerezte a bajnoki címet az Imprezával, majd a következő években mindig közel került hozzá és sokak számára épp ez a leginkább emlékezetes korszak. A skót versenyző viszont nem csak a Subarut terelgette sikereseken a raliszakaszokon, hanem a Ford Focust is.
Nem mindennapi esetet füleltek le a rendőrök Zuglóban. Egy oktatójárművet intettek ki ellenőrzésre a Kacsóh Pongrác úton, a vezetőt, illetve az utasát is megszondáztatták. Az autót a tanuló vezette, nála minden rendben volt, azonban az anyósülésen ülő oktatónál már kevésbé: az 56 éves férfinél pozitív értéket mutatott a műszer.
A középkategóriás személyautók iránt ugyan gyorsan csökkent az igény az utóbbi hat-hét év során, de a Passatból még 2020-ban is elment 115 ezer példány. Talán ezért döntöttek úgy a Volkswagennél, hogy nem szüntetik meg a típust, inkább átdolgozzák a koncepciót, és a következő generációt már csak kombi karosszériával mutatják be.
Sokan nagy hívei annak, hogy pénzt és energiát nem kímélve elrontsanak valamit, ami előtte kiváló volt. Ezeket a projekteket valószínűleg az alkotási vágy, a rengeteg szabadidő és a polgárpukkasztás tüze fűti. Gondoljunk csak a V8-as Teslára, ami a hang kivételével minden szempontból rosszabb lett, mint a gyári változat.
Az orosz Vedomosztyi értesülései szerint megáll a termelés az AvtoVAZ-nál is, méghozzá e hét végétől, bizonytalan időre.
Azóta, hogy a Sony saját autót mutatott a 2020-as CES-en, mindenki arra volt kíváncsi, hogy belevág-e az önálló autógyártásba. Úgy néz ki, most megérkezett a válasz is: nem egyedül, hanem a Hondával közösen próbálnak sikeressé válni az elektromos autók piacán.
Afzal Kahn eddig az autótuning újgazdag ágát művelte: vásári módon feltűnő megoldásokat halmozott az autóira, majd egy vagyonért adta tovább azokat. Nem tudni, miért, a legfrissebb alkotása nem ilyen: a kék Ferrari talán a gyári GTC4Lussóhoz képest is visszafogottnak hat.
Ugyanolyan gyorsan tűnnek el a nagy személyautók a piacról, mint néhány éve az egyterűek: most épp a Renault Talisman gyártását állították le, és egyelőre úgy néz ki, nem is lesz közvetlen utóda.
Ember legyen a talpán, aki érti a Hyundai és a Kia szövevényes kapcsolatát: néha úgy tűnik, hogy ugyanazt készítik eltérő neveken, máskor teljesen különálló vállalatként lépnek fel. Most ez utóbbi történt: előbb a Hyundai vázolta fel terveit, majd egy napra rá a Kia tette ugyanezt.
Szabályosan közlekedő, 71 éves kerékpárost gázolt Győrszentivánban egy autós. A Suzuki az Egysori úton haladt, a rendőrség szerint valószínűleg túl gyorsan, amikor elütötte a helybéli nőt, aki felcsapódott a járműre, majd onnan az aszfaltra esett. Ő megsérült, a mentők kórházba szállították.
Ahogy Ken Block fogalmazott, a csapata kapott néhány elektromos Audit, hogy játsszanak velük. Nos, itt van egy, amivel a bemutató videóban nem nagyon mennek – na jó, a legvégén egy egész kicsit gurul a gép – viszont szemrebbenés nélkül péppé dicsérik.
Komoly hagyománya van a maketteknek szerte a világon, 6 millió forintot is el lehet költeni egy-egy különlegesebb modellért. Nemrég a japán Hachette mutatott be egy Toyota 2000GT szettet, ami árban ugyan nem rekorder, de a két évig tartó előfizetéses rendszerben is összejön az 570 ezer forintos ár.
A márka atyja Willy König, aki egy általa túl gyengének ítélt Ferrari 365 GT4-et tuningolt úgy, hogy az már neki is szimpatikus legyen. Az átalakítás annyira jól sikerült, hogy Willy azon kapta magát, hogy sorban állnak a leendő ügyfelek a tuningolt autókért, így kénytelen volt tuningcéget alapítani.