Állítólag merényletet kíséreltek meg Vlagyimir Putyin orosz elnök ellen, írja az Index. Az eredeti hír az orosz General SVR Telegram oldalon jelent meg és arról van benne szó, hogy az elnöki limuzin első kerekétől nagy robaj hallatszott, amit füstfelhő követett. Bármi is történt, az autóban nem tett kárt, a limuzin simán tovább tudott haladni.
Igen szokatlan megközelítéssel próbálja felhívni a figyelmet a büntetőfékezés veszélyeire a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. Ezúttal ugyanis segítségül hívták a magyar Vin Dieselt – vagy egy kis szurkálódással azt is mondhatnánk, a Wishről rendelték meg Dom Torettót és Brian O'Connert.
Elérkezett az idő: itt az új Ford Mustang. A típus nagy utat járt be a 60-as évektől és talán nem túlzás azt állítani, hogy egy ideje újra régi fényében tündököl. Duplán nehéz feladat elé állította a Fordot a hetedik generáció megtervezése: eleve egy ikonikus, nagy múltú típusról van szó, ráadásul az előző generáció rendkívül jól sikerült. Most ezeket az igen magas elvárásokat kell megugrania az új modellnek.
A Ferrari dizájnerei évtizedek óta olyat tudnak, amit a világon csak nagyon kevés más gyártó. Nem csak szépet tudnak rajzolni, hanem olyan maradandó szobrokat alkotnak, amiknek a nagyobb része lesz időtlen klasszikus, mint ahány nem. Hogy mennyire érzik a hibátlan stílust a Ferrarinál, azt az olyan apróságok is megerősítik, mint egy mezei szerszámkészlet.
Úgy tűnik, a nagy autógyártók egyetértenek abban, hogy az elektromos autók jelentik az iparág jövőjét, és a nyersanyagok hiánya lesz a következő akadály, amelyet le kell küzdeniük - állítják a Benchmark elemzői.
Az Opel - vagy közvetve a Vauxhall - bejelentette, hogy vadonatúj almárkát dob a piacra, melynek égisze alatt csak elektromos autók sorakoznak majd. Az új márkanév az eddig sportos modelleket jelölő GSi névre rímel: GSe néven érkeznek majd a sportosabb villanyautók.
A Hyundai N Vision 74 után a Renault is egy olyan koncepcióautóval jelentkezett, ami a nosztalgiára épít, méghozzá nem is akárhogy. Egy Renault 5 átiratról van szó, és bár eddig is létezett új 5-ös koncepcióautó, ez most nem abból merít. A képek alapján ugyanis gyanús, hogy az alapokat a régi, első generációs Renault 5 adta. A szélvédő szöge és a vékony A-oszlopok legalábbis erre engednek következtetni.
Igen érdekes felvételt osztott meg a Magyar Közút, amin az látszik, hogy egy autó látszólag ok nélkül belecsapódik a szalagkorlátba a teljesen egyenes úton. A Fiat Punto a felhajtó felől érkezik és vélhetően szeretne besorolni, aminek a vége az lett, hogy a sofőr elrántotta a kormányt és a szalagkorlátnak csapta az autót.
Újfajta luxusadót vezettek be Kanadában, amely tovább drágítja a szupersportkocsikat is. A szeptember 1-jén életbe lépett közteher a 2018 után gyártott, és több mint 100 ezer dollárba kerülő járműveket érinti. A negyven férőhelyesnél nagyobb hajók és repülőgépek esetében viszont 250 ezer dollár az értékhatár.
A Mazda MX-5 aktuális generációja, az ND már elég régóta a piacon van ahhoz, hogy lassan napirendre kerüljön az utódlás. A következő széria – a sormintát folytatva az NE – fejlesztése már javában zajlik, most pedig kémfotósok lencsevégre is kapták az egyik álcázott prototípust. Képeket az Auto Motor und Sport galériájában itt lehet nézegetni, az alábbi fotó a mostani MX-5-ről készült, tehát csak illusztráció.
Fekete füstre lehettek figyelmesek Miami lakói a Hard Rock Stadium környékén, éppen akkor, amikor csapatuk, a Dolphins a New England Patriots ellen játszott az amerikaifutball-bajnokság első fordulójában, az AFC konferencia keleti csoportjában. A hírek szerint a lángok egy magára hagyott grillsütőből szabadultak ki, majd terjedtek át a stadion parkolójában álló autókra.
My boy was at Dolphins Pats game and I was told someone left a grill on by a vehicle Unfortunately here is the result pic.twitter.com/rBW3nR7bJg
— Miami Mando 🙌🏝🏈⚾️🏀🥊 (@LakersCanes305) September 11, 2022
Elkészült a Pagani Utopia C10 kódnevű szupersportautójának szériaváltozata, amely egyenesen Thomas More filozófus 1516-os Utópia című könyvéről kapta nevét. A Huayrát követő fejlesztéshez a Pagani-tulajok is hozzátették a véleményüket, és három kívánalmat fogalmaztak meg az Utopia kapcsán: egyszerűséget, könnyedséget és a vezetés élvezetét.
Hosszú várakozás ért most véget, a Ferrari ugyanis bemutatta története első SUV-ját, a Purosanguét (purosangue olaszul annyit tesz: telivér). Már maga a létezése is megosztó, hiszen rengetegen fanyalogtak, amiért az olasz sportkocsigyár is felült a divathullámra, és hobbiterepjárót készített. Sőt, még házon belül is eléggé vitás volt a dolog, még maga a néhai Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler egykori vezére is azt mondta: előbb le kell lőnötök. Most viszont már nem feltételes módban vagy jövő időben beszélünk a Purosanguéról.
A KSH közzétette az idei év második negyedévéről szóló baleseti statisztikáit, amelyekből negatív trend tűnik ki: a tavalyihoz képest 11 százalékkal nőtt a forgalom, amihez 8,6 százalékkal több baleset társul. 4057 személysérüléses közúti balesetben összesen 5451-en sérültek meg, közülük 129 fő hunyt el. Az elmúlt három évhez viszonyítva ez a legmagasabb, de még mindig elmarad a vírus előtti, 2019-es időszak számaitól.
Az R8 az Audi korszakos sportautója, az autót övező rajongás szerves részét képezi a Lamborghinitől kölcsönzött V10-es. A középmotoros kupé azonban várhatóan 2023 végén egy hardcore, hátsókerekes változattal búcsúzik, az utód pedig sem a motort, sem a nevet nem örökli majd.
Jörg Bartels, a Mercedes modellfejlesztésért felelős részlegének alelnöke az ausztrál CarSales újságírójának adott interjúban beszélt a márka hagyományos motorjainak sorsáról. Bár az egyre szigorodó normák miatt a gyártók lassan sorban állítják le a belső égésű motorjaik fejlesztését, az elmondottak alapján a Mercedes még sokáig megtartaná őket.
A Peugeot kompaktja, a 308 az Év autója döntősei között egyedüliként képviselte a hagyományos hajtást. Akkor még csak benzines, dízel és plugin változatot kínált a márka, most azonban bemutatták a teljesen elektromos E-308-ast is, ami legkorábban jövő év közepétől kerülhet a kereskedésekbe.
Egyre nehezebb új autót vásárolni, mivel azok az ellátási láncok fennakadásai, a félvezetők hiánya miatt egyre drágábbak – derült ki a JATO Dynamics kutatásából.
Közel négy év telt el Carlos Ghosn, a Nissan korábbi elnökének menesztése óta, de a Nissan nem adja fel az üldözését. Emlékezetes: Ghosnt még 2018 novemberében tartóztatták le Japánban, majd nem sokkal később óvadék ellenében kiengedték a börtönből, és házi őrizetbe helyezték. Innen azonban megszökött és Libanonba utazott (akkori hírek szerint egy hangszer tokjában rejtőzve csempészték ki az országból), hogy ottani állampolgársága révén elkerülje a kiadatását Franciaországnak.
A Porsche és a Red Bull lezárta a tárgyalásokat arról, hogy a német autógyártó a világbajnoki éllovas oldalán jelenjen meg a Formula-1-ben – jelentette be a Porsche egy közleményben. Eszerint a két fél nem tudott megállapodni a partnerség mikéntjében, azaz hogy egyenlő részben osszák fel a motorgyártás és a csapat körüli teendőket. A Volkswagen-csoporthoz tartozó autógyártó leszögezte, a tárgyalások lyukra futása ellenére is vonzónak tartja a versenysorozatot, és továbbra is szeretnének megjelenni benne.
Villanyautós területen egyértelmű lemaradásban van a BMW, ezt mutatja az is, hogy korábban épp az elektromos fejlesztések félremenedzselése miatt menesztették a korábbi vezetőt, Harald Krügert. Valószínűleg az új irányt képviseli a márka mostani lépése, melynek nyomán hengeres akkucellákat szerelnek majd a jövő BMW-ibe.
A Toyota GR86 erénye a hátránya: a fejlesztők mértéket tartottak a lóerőhajhászásban, így anélkül lehet vele élvezetesen a határon autózni, hogy azzal olyan mértékben veszélyeztetné magát a sofőr, mint mondjuk egy 500 lóerős M4-ben. Ez sokakat zavart is, gyengének találták a 2,4 literes szívó boxert, de prototípusként most 300 lóerős motort kapott a sportkupé.