Különadót vetnek ki a nagy SUV-okra Franciaországban. A bejelentés szerint 2021-től azokra az autókra kell megfizetni a sarcot, amelyek nehezebbek 1800 kilogrammnál. A súlyhatár fölött minden kilogramm után tíz eurónyi adófizetési kötelezettség keletkezik.
Egy kimondottan Veszprém megyére szűkített videó jelent meg a közúti szabálytalankodókról készült sorozatban a Police.hu-n. Voltak már érdekesebb darabok az idei termésben, de ide is jutott egy-két nagy fogás:
Megint egy béna baki miatt magyarázkodik a Tesla. A lerepülő tetejű Model Y után egy hasonlóan ügyetlen, és azzal szemben általános hiba hírétől hangos a sajtó: nem titok többé, hogy a Model 3-asokról nagyobb tócsákon, állóvizeken áthajtáskor leszakadhat a hátsó lökhárító. Hónapok óta kering a hiba híre a neten, de már a Tesla is elismerte. Így néz ki egy ilyen helyzet:
Ahhoz már a tavaszi első hullám elég volt, hogy mutasson pár autós furcsaságot a járvány. Az autós misék és az autós mozik rövid reneszánsza voltak a leginkább szembetűnőek, de a parkolókban, autókból elvégezhető gyorstesztekre is furcsán néztünk volna egy éve ilyenkor még. A héten megjött a műfaj új darabja: Litvániában autóból lehetett szavazni a parlamenti választásokon.
Aki azt hitte, hogy a meglevő nyolc Fast and Furious résszel teljes a sorozat, óriásit téved. Nem csak a 2021-ben érkező 9. epizód szerepel a tervekben, de még két továbbira is számíthatunk.
Tavasszal azzal sokkolt mindenkit a Fiat, hogy 38 ezer eurós – közel 13 millió forintnak megfelelő – áron dobta piacra az új 500-as legelső változatát. Most azonban mutattak egy új karosszériaváltozatot három oldalajtóval, és mintegy mellesleg említést tettek a kisebb akkumulátoros változatról is.
A recept tulajdonképp csupa ismerős elemből áll. Egyforma, de részben testre szabható elektromos autókat kapnának a csapatok, amelyekkel ralikrossz-fazonú, rövid de látványos versenyeket vívnának. Annyit csavartak a dolgon, hogy napjaink divatjának megfelelően terepjáró-fazonú, nagykerekű, magas üléspozíciójú autót terveztek.
A Dusterből korábban már épített platós változatot a román karosszéria-specialista, a Romturingia, és úgy tudjuk, ennek a gyári változatnak a tervezésében is részt vettek.
Ahogy az energiacég fogalmaz, bevezető árakat alkalmaznak, ami kifejezetten kedvező díjszabást jelent, bár nem tudni, hogy ezt meddig alkalmazzák.
Bár az Insignia az utolsó modellek közé tartozik, amely még a régi Opel technikára építkezik, úgy tűnik, ennek a fejlesztését sem hanyagolják el. Ezúttal két új kétliteres változat mutatkozik be, egy benzines és egy dízel.
Két napig razziáztak budapesti buszsávokban a BRFK Közlekedésrendészeti Főosztály rendőrei. Repkedtek a húszezres bírságok, és két autóhoz még a lopóautót is ki kellett hívni.
Mostanra világos, hogy a Fiat hosszabb távon nem tud megélni kicsi és olcsó városi modellekből, de ha már búcsúzni kell, megadják a módját. A Panda egyébként is az idén negyven éves, így készítettek néhány új típusváltozatot, a műszaki tartalom megváltoztatása nélkül.
A tesztelők kiemelték az ID.3 robusztus felépítését, valamint gazdag érzékelőkészletét és fejlett ütközésvédelmi funkcióit.
Tulajdonképpen egy fura öszvérről van szó: mivel a Murray T.50 karosszériája még nincs készen, a hajtásrendszert egy Ultima sportkocsi vázába építve keltették életre.
A Hyundai – azzal ellentétben, amit a rali-szereplés sugall – nem kínált igazán mérges változatot az i20-asból. Eddig. Az i20 N-nel megérkezett a második, kifejezetten sportos utcai autójuk, amely az adatok alapján kifejezetten versenyképesnek ígérkezik.
Nem feltétlenül egyszerű egy olyan karakteres márkát újraéleszteni, amilyen a Hummer volt, de a GM tervezői jól fogták meg a lényeget. Így a vadiúj GMC Hummer egyszerre kelt korszerű hatást, és idézi fel a katonás stílust, mindezt a gyártó vadonatúj villanyautó-alapjain.
Hétfő este jelentették a malmői tűzoltóságon, hogy a helyi Tesla-kereskedésnél több ponton tűz ütött ki. Mint kiderült, a kereskedés előtt parkoló autók álltak lángokban, jó eséllyel szándékos gyújtogatás következtében - írja az InsideEVs.
Az Alpine fura zárványként létezik a Renault-n belül: egyetlen típus készül, az A110, amely ahhoz nem elég kelendő, hogy üzletileg legyen értelme megtartani, viszont kiváló autó hírében áll, ami elég ahhoz, hogy a név értékesnek látsszon.
A BAT tanulmányautókkal 1953-ban, 1954-ben és 1955-ben döbbentette meg a világot Nuccio Bertone, és akkori formatervezője, Franco Scaglione. Olyan formát kerestek, amely aerodinamikailag minél tökéletesebb, és nagy tempónál is stabil – erre utal a BAT rövidítés, amely a Berlinetta Aerodinamica Technica kifejezés rövidítése.
Eddig úgy tűnt, az Audi is csak néhány válogatott modellben alkalmazza turbós öthengeresét, és nem engedi, hogy más márkák is használják, de a legújabb pletykák szerint a Cuprával mégis kivételt tesznek.
Azt már augusztus végén nyilvánosságra hozta a Porsche, hogy milyen Panamera változatokat készül piacra dobni a modellfrissítés kapcsán, de számos részletre csak most derült fény.
A Porsche első sorozatgyártású villanyautója, a Taycan elképesztő számokat tud: 680 lóerős és 850 Nm nyomatékot ad le a kerekekre, emellett 3,2 másodperc alatt van százon és 10,6 alatt kétszázon - mármint a sima változat, az S még durvább. Nemrég egy török férfi is próbálgatta a félelmetes gyorsulást, csak közben megfeledkezett arról, hogy a közeli körforgalomig le is kéne lassítani.
A kis amerikai cég nem először veri meg a világot csúcssebességben, de ők lépték át először, dokumentáltan az 500 km/h-t utcai autóval. A hivatalos világrekord ugyan 508,73 km/h, de a rekordkísérlet során mért legnagyobb sebesség ennél is több, 532,9 km/h volt.
Már a hónap folyamán elkezdődhet az Európába irányuló export a Tesla kínai üzeméből.
A Volkswagen csoport – pontosabban annak teherautós részlege, az MAN és Scania márkákat birtokló Traton – egy lépéssel ismét közelebb került ahhoz, hogy felvásárolja amerikai partnerét. A német gyártó eddig a Navistar International részvényeinek 16,6%-át birtokolta, most viszont a maradék 5/6 részt is megvennék.