Hírek

2017. március 14., 13:31 Módosítva: 2017.03.19 11:16
44

Sportkocsikkal idén is Dunát lehetett rekeszteni Genfben, bár nagy részük földi halandók számára megfoghatatlan, mondhatni nem létező dolog. Relevanciájuk ipari szempontból jelentéktelen, de ennek ellenére is kívánatosak, pedig sem ember, sem pedig hely nincs ahhoz, hogy kiautózzanak belőlük mindent. Olyan dolog lehet ez a mérnököknek, mint amikor egy hegymászó felér az Everest csúcsára: a világ alapvetően nem lesz jobb hely tőle, de milyen jó, hogy valaki képes rá.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 14., 12:36 Módosítva: 2017.03.18 19:13
38

Nem lesz egyszerű dolga az Aston Martinnak, de úgy tűnik, megpróbálkoznak egy középmotoros modellel, amely a McLaren 720S, a Ferrari 488 GTB és a Lamborghini Huracán közvetlen ellenfele lenne.

midship aston
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 14., 11:10 Módosítva: 2017.03.19 06:50
92

Rég túl vagyunk a Brexit-sokkon, de csak most érkeznek a valódi következmények. Az autógyártók egyelőre arra várnak, hogy milyen kereskedelmi feltételek alakulnak ki a függetlenedő Nagy-Britannia és az EU között, de reális lehetőség a számukra a költözés. Még a Bentley számára is, amely még akkor is a brit nemzeti autógyártás egyik ékköve, ha idestova két évtizede a Volkswagen csoporthoz tartozik.

bentley crewe
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 14., 07:28 Módosítva: 2017.03.18 19:13

A Tesla sikere rengeteg befektetőt vonz a villanyautó-fejlesztéssel foglalkozó cégekhez, így újabb és újabb szereplők bukkannak fel a piacon. Az egyik ilyen a Nio, amely tavaly egy több mint 1300 lóerős villany-sportkocsival indított, de most egy egész más karakterű tanulmányt leplezett le. Az Eve is tisztán elektromos hajtású, és állítólag képes önmagát vezetni, az igazi újdonsága mégsem ez, hanem a belső kialakítása, amely igazán forradalminak tűnik.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 13., 16:14 Módosítva: 2017.03.15 15:48
497

Hosszú ideje hallani róla, hogy feldolgoznák a Commandatore élettörténetét – több ilyen kezdeményezés is volt. A Michael Mann rendezőre bízott film főszerepével korábban Christian Bale-t hozták kapcsolatba, de az amerikai színész állítólag nem vállalta, hogy meghízzon a szerep kedvéért.

jackman ferrari
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 13., 15:13 Módosítva: 2017.03.17 06:42
149

Tobias Moers, az AMG vezére beszélt a készülő hiperdrága sportkocsiról, és minden eddiginél több részletet árult el. Megerősítette például, amit eddig csak sejteni engedtek: a hajtáslánc egy jelentős része a világbajnok F1-es versenyautóból érkezik, ami persze némi kompromisszumkészséget kíván majd a tulajdonosoktól.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 13., 13:21 Módosítva: 2017.03.17 06:42
16

A Volvo közzétett néhány rövidfilmet, amelyek az új XC60-as új funkcióit mutatják be – ezeken szerepel, afféle mellékszereplőként az ismeretlen, kisméretű Volvo szedán.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 13., 06:06 Módosítva: 2017.03.14 15:42
38

Minden autóút alatt lakó rémálmát produkálta egy kínai hondás ezzel a szerencsés kimenetelű tetőre parkolással. Egy kínai tévé összerakta a sztorit az eséstől a mentésig – egyik sem volt egyszerű mutatvány.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 12., 23:31 Módosítva: 2017.03.14 10:18
25

Aláírt egy szándéknyilatkozatot az indiai ipari óriás és a Volkswagen csoport, ami azért meglepő, mert a Tata korábban a Fiat partnere volt.

4
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 12., 13:16 Módosítva: 2017.03.19 09:04
34

Ha azt mondom, Franco Sbarro, a hozzáértők máris legyintenek – ja, Sbarro egy őrült, annyira, hogy saját őrültképző iskolája van, egy formatervezési suli, amit róla neveztek el. Úgy vélem, meglehetősen eredeti gondolkodású diákok kapnak ott végül oklevelet.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 12., 09:09 Módosítva: 2017.03.13 16:17

Gyilkosság és erőszak alkalmazása miatt egy indiai körzeti bíróság pénteken elítélte a Maruti Suzuki maneszari gyárában kirobbant 2012-es lázadás harmincegy résztvevőjét.

jhv
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 12., 07:36 Módosítva: 2017.03.15 08:45
70

Időről időre feltűnik egy új szupersportautó-gyártó, amely úgy érzi, elhódíthat pár vevőt a jellemzően olaszok uralta piacról. Brutálisan erős motorból sosincs hiány, gyakran az igényes műszaki tartalom is adott, de ebben a ligában ennél több kell. A tradíció az, amire a vevők buknak, ez az, ami a Ferrarinak és a Lamborghininek is bőséggel van, és a Porsche sem áll vele rosszul, aztán, hogy ki hogy használja, az már más kérdés.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 11., 20:18 Módosítva: 2017.03.15 07:06
261

Kevesen értették, miért tántorgok a szélütés peremén egy Rinspeed, Kahn és Infiniti között eldugott stand mellett. Talán mert sok volt a fiatal az idei genfi szalonon. A stand ugyanis a Monteverdié volt és egyetlen kocsi nem állt ott, amelyik fiatalabb lett volna 25 évnél, a többség pedig már az ötvenet súrolta.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 11., 18:13 Módosítva: 2017.03.14 13:56
39

Komoly felárért, de még mindig messze egy Macan ára alatt kínálja csajos Porsche-klónját a kínai Zotye. Íme az SR9 Goddess Edition, azaz kamu Macan Istennő-kiadása.

zotye-sr9-woman-1
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 11., 14:05 Módosítva: 2017.03.13 08:42
114

Miután a Ferrari a genfi szalon első napján lerántotta a leplet a 812 Superfastról, sejteni lehetett, az olaszok ezt már aligha fogják überelni. A Fiat Chrysler csoporthoz tartozó márkáknak látszólag nem maradt sok puskaporuk a szalonra: az Alfa ugyan két nagyon kívánatos autót tudott elhozni, de a Giuliát már tavaly év végén, a Stelviót pedig néhány hete vezettük, így újdonságnak egyik sem számít már.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 11., 10:14 Módosítva: 2017.03.14 11:13
96

A kínai Techrules neve egyelőre meglehetősen ismeretlen, még az igazán megszállott szupersportautó-bolondok körében is. Pedig lassan érdemes lehet megjegyezni: tavaly az AT96 és GT96 koncepciókkal hakniztak Genfben - egy versenypályára és egy utcára szánt géppel. Azóta sem álltak le a fejlesztésekkel, most pedig megmutatták, mire is jutottak. Ha igaz, már nagyon közel vannak a sorozatgyártáshoz.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 11., 08:35 Módosítva: 2017.03.13 13:09
103

Van az a szint, ahonnan az ember lefelé néz még egy a LaFerrarira is, hiszen azt csak egymillióért adták, és szinte corollai magasságokban gyártották – 500 példány készült belőle. Amikről itt szó lesz, azok ennél jellemzően drágább és sokkal-sokkal kisebb darabszámú autók. Némelyik pedig még erősebb is a LaFerrarinál. Az az érdekes, hogy a genfi szalonon egészen sokan laknak ilyen szinten, persze most épp autókról beszélünk.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 11., 00:53 Módosítva: 2017.03.12 23:35
119

Meghalt a motorsport egyetlenje, aki a gyorsaságimotoros világbajnokságon és a Formula-1-ben is világbajnoki címig vitte. John Surtees nyolcvanhárom éves volt.

b
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 10., 18:35 Módosítva: 2017.03.13 13:09
110

Akinek eddig nem tűnt volna fel, a Genfi Autószalonon igazán megbizonyosodhatott róla: SUV nélkül ma már egyetlen, önmagára valamit is adó gyártó sem tudja elképzelni a palettát. A tavaszi újdonságok egészen jelentős része tartozik ebbe a szegmensbe, elég csak az RS Q8-at, az I-Pace-t, a Velart vagy éppen a Crossland X-et említeni. De nemcsak az európaiak, hanem a japánok is ezt a műfajt pörgetik most leginkább - már-már unalomig.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 10., 16:18 Módosítva: 2017.03.12 23:34
674

Tíz kategóriában osztotta ki az amerikai fogyasztóvédelmi kiadvány, a Consumer Reports a legrosszabb autóknak járó anti-díjat. Az az érdekes, hogy a lista nagy része nálunk is elérhető autókat tartalmaz.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 10., 15:15 Módosítva: 2017.03.14 11:13
156

Azért szeretjük a giccses tuningot, mert tudva, hogy ezeket a szörnyeket megveszik a gazdagok, egy kicsit örülhetünk, hogy nekik sem annyira jó, ízlésük például nem feltétlenül akad. A műfaj karbonmatricával koronázott királya a Mansory, de idén meglepően erős kihívói akadtak, hiszen mindig van lejjebb. A vicc az, hogy a Tuner Jóska nevű telepi tuningot gyűjtő facebook csoportban is röhögnének azon a Civicen, amit úgy építettek át, mint ezek a cégek egy Ferrarit. És komoly arccal kiállnak, prospektust osztanak, és úgy általában véresen komolyan veszik magukat.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 10., 12:46 Módosítva: 2017.03.19 09:04
155

Ahhoz képest, hogy a szalon egyik legnagyobb újdonságához közeledek, nem is olyan nagy a tolongás körülötte. Szinte több nézelődő jut a Seat-standdal szemben forgó, Bugatti Atlantic (vagy Talbot-Lago, kit melyikre emlékeztet jobban) formáját idéző Eadon Green tanulmányautóra is. Persze Eadon Greenből csak egy van (vagy még annyi se), Ibizából meg vagy hat ácsorog a standon. Megjegyzem, itt tavaly az Eadon Green helyén még a hamvaiból újjáéledő Borgward állt egy standdal, most azonban annak híre-hamva sincs, pedig már egy Kínában készült SUV-prototípust is láttunk tőlük azóta. Sebaj, a piacgazdaságban instant kávéporként oldódó márkák jönnek és mennek, ezt már megszoktuk, de a Seat itt van velünk, masszívan, sok-sok-sok évtizedes múlttal a háta mögött.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 10., 11:43 Módosítva: 2017.03.14 11:13
12

A GT86 és a még csak kémfotókról ismert Supra mellett egy harmadik sportkocsi bemutatása is várható. Tetsuya Tada , a Gazoo Racing vezetője Genfben azt mondta, olyan hamar kezdik a gyártást, amennyire csak lehet, bár egyelőre még hozzávetőleges időpontot sem mondott.

2
Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 10., 10:21 Módosítva: 2017.03.13 13:09
337

A Porsche a utóbbi pár évben nem tud hibázni, ha SUV-ot építenek, azt viszik, mint a cukrot, sportautónak kinéző limuzint, akkor meg abból nem lehet eleget gyártani. A kombi már egy ideje lógott a levegőben, azt nem tudni, hogy a Panamera hátulját ért kritikák vajon lendítettek-e a munkán, mindenesetre valószínűleg inkább a dizájn lehetett a háttérben a Sport Turismónál, mivel mindössze 20 literrel nagyobb a puttonya, mint a hagyományos változatnak. Mindegy, a lényeg, hogy most már ilyet is választhat a kedves vevő, mellesleg egy kombira mindig sokkal kevésbé tapadnak a negatív sztereotípiák.

Távolról sincs vége, olvasson még
2017. március 10., 06:37 Módosítva: 2017.03.13 13:09
24

Indiai sajtóhírek szerint a színfalak mögött már valamiféle szándéknyilatkozatot is aláírtak. A cél a leginkább árérzékeny piacok meghódítása lenne.

Távolról sincs vége, olvasson még