Valószínűleg Ferdinand Piech volt az utóbbi négy évtized legbefolyásosabb figurája a Volkswagennél, de úgy néz ki, elérkezett a történet vége a Porsche-unoka számára. A korábbi elnök és vezérigazgató eladja részesedése nagy részét a családi vállalkozásban, a Porsche SE-ben tulajdonostársainak, és távozik a Volkswagen csoport 52%-át birtokló cég vezetéséből.
Az éjszakai vezetéssel sokaknak vannak gondjai. Egyrészt vannak, akik lakott területen kívül bizonytalanul kezelik a fényszórót is, másoknak pedig az út szélén feltűnő gyalogosok és az úttestre szaladó állatok jelentik a félelmet. A Ford újítása most nekik kedvez.
Keményvonalas versenyautót mutattak be Genfben Emerson Fittipaldi nevével. A Pininfarina tervezte sportautó mellett a Forma-1-es legenda is feltűnt, aki egyébként élete projektjének nevezi a kocsit. A Carbuzznak most azt is elárulta, melyik a kedvenc sportkocsija - nem, nem a sajátja az.
A brit TVR évtizedes szünet után készül a visszatérésre. Tavaly már mutattak némi ízelítőt új sportautójukról, most pedig végre azt is elmondták, mikor leplezik le teljesen az újdonságot - először csak szűk körben.
Szinte követni sem lehet már, mit akar a Mazda a Wankel-motorral. Egykor forradalminak számított a megoldás, hiszen kis lökettérfogatból viszonylag komoly teljesítményt lehetett így kihozni. Később viszont kiderült, hogy ehhez elég magas fogyasztás és megbízhatatlanság, rövid élettartam társult. Nem is nagyon erőltették tovább, de valahogy soha nem tudtak tőle teljesen elszakadni. Szinte teleregény hosszúságúra nyúlt a sztori, amelyben hol a teljes elkaszálás, hol az újabb próbálkozások álltak nyerésre.
Nagyobb lesz az elődjénél és megtartja fő stílusjegyit a következő Volkswagen Polo. A leghamarabb őszre várható hatodik generációt Dél-Afrikában fotózták le.
Egy nagyobb családot képes elnyelni, de egyetlen csillagot sem sikerült összeszednie a Chevrolet indiai MPV-jének. A Ford már a három csillagra is büszke lehet.
Hiába a Brexit, tart a Porsche növekedése. Úgy fest, a pénz mellett szándék is lesz rá, hogy kövessék a trendeket.
Amíg a világsajtó leginkább akkor foglalkozik a Tesla önvezető funkciójával, ha gyanús baleset éri a márka autóit, az a több százmillió mérföld, amit a Teslák eddig maguktól levezettek, kezd imponálni a biztosítótársaságoknak. Egy már kedvezményt is kínál az Autopilot mellé.
Akár a Volkswagen dízelbotrányához mérhető csalást is feltárhatnak a Renault körül a napokban nagy nyilvánosságot kapott vizsgálatok. 25 éve csalhatnak a franciák a károsanyag-kibocsátási teszteken, és könnyen lehet, hogy ezt a vezetőség, köztük a nagy nevű vezér, Carlos Ghosn tudtával tették.
Fura egy helyzet, ami a Porschénél alakulóban van: hamarosan a legerősebb szalonban megvehető autójuk nem egy vadított 911 lesz, hanem egy eredetileg családinak szánt modell legerősebb változata. Ez lesz a 680 lóerős Panamera Turbó S E-Hybrid, aminek hajtásláncát úgy fest, megkapja a Cayenne is.
Hiába az általános növekedés, Európa legnagyobb autógyártója, a Volkswagen AG kevesebb autót adott el és vesztett piaci részesedéséből Európában.
Messze nem volt kora legjobbja, de könnyen a pályanapok királya lehet vele az ember: 295 ezer fontért (105 millió forint) bárki viheti a tizenhét éves Arrows-t.
Arcukat nem vállaló, magukat anarchistának nevező emberek tartják rettegésben Portland kátyúit. A lakosok örülnek, az útjavításért felelős szerv már kevésbé az önjelölt útfoltozóknak.
A biztonsági öv hibája miatt közel egymillió autóját hívja vissza az USA-ban a Hyundai. Egy nagyobb amerikai bővítés előtt érte a visszahívás a koreaiakat.
Idő előtt tölt be egy szűk rést SUV-kínálatán az Audi. Még ebben az évtizedben, egy évvel a Q8 után kihozzák a Q4-et a németek.
Óriási közbeszerzést terveznek az USA nagyvárosai: harminc nagyváros összesen tízmilliárd dollár (2800 milliárd forint) értékben venne elektromos járműveket a következő években. Felpörgetnék a helyi villanyautóipart, valamint bemutatnának az éghajlatváltozás-szkeptikus és olajpárti kormánynak.
Cáfolta a Renault szerdán, hogy az emissziós értéket illetően csalásra lehetőséget adó szoftverrel szerelték fel dízelmotoros modelljeiket, ahogy azt a Libératon című napilap állítja. A cég jelezte, minden szabályt betartott, és kizárólag a nyomozóknak hajlandó magyarázatot adni.
Ilyen se történik gyakran: a Hyundai elébe ment, hogy kémfotósokon lesből lopott fotóin lássa a világ, ahogy a svéd havon teszteli az i30 N-t. Íme, ilyen fejlesztési videók születnek egy kémek nélküli világban.
Kisebb igazolási cunami zajlik épp a Nissannál, aminek a végén a BMW korábbi dizájnfőnöke, Karib Habib kerül majd a japánok prémiummárkája, az Infiniti dizájnrészlegének élére.
Egy noname kínai villanyautógyártó is feliratkozik a Zotye vagy a JAC mezőnyébe, azaz a legbátrabb kínai klónmesterek közé, és nekimegy a legnagyobbaknak. Konkrétan a Volkswagennek, akitől centire ellopta az e-up! formáját.
Valószínűleg a Fiat csak az első fecske, a VW dízelbotránya óta, úgy másfél éve igen erős a nyomás az autógyárakon, hogy szabaduljanak az Európában még mindig népszerű dízelmotoroktól.
Az SUV-mánia még tart, és a Citroën ezen a területen erősít. A Sanghaji Autószalonra szánják a C5 Aircross nevű újdonságot, amelyről most mutattak néhány vázlatot. Emlékeztet a két éve bemutatott Aircross tanulmányra, de a részleteken változtattak.
Állítólag a piaci árnál úgy harmadával adott többet az Intel a Mobileye-ért, de a cél nyilvánvaló: uralni szeretnék a még épp csak alakuló robotpilóta-piacot. A Mobileye elsősorban kamera- és szenzorrendszereiről, illetve az ezekkel kapcsolatos szoftverekről ismert, és jelenleg úgy 70%-os piaci részesedéssel rendelkezik ezen a területen.
Egyes összkerék-hajtású BMW-k első féltengelyeivel fordulhat elő, hogy víz, illetve egyéb szennyeződés jut a gömbcsuklóba, korróziót és gyors kopást előidézve. A hiba az amerikai hatóságok szerint elég veszélyes hozzá, hogy kötelező visszahívást rendeljenek el.