Mintha feje tetejére állt volna a világ: a kínai Chery Automobile beperli a Mercedes-Benzt. Nem, nem elírás, tényleg ez a jogi lépés iránya, nem a fordítottja. A távol-keleti cégnek a németek villany-SUV-ja, a Generation EQ csípi a szemét – pontosabban annak neve.
Nem könnyű manapság Teslának lenni. Kicsit talán olyanok, mint szebb napjaiban a brazil futballválogatott: mindenki őket akarja megverni. Az egyik legkomolyabb rivális talán a Faraday Future lehet, de időről időre feltűnnek újabb próbálkozók. Most éppen a svájci Elextra emelné a tétet.
Nem titok, hogy az Egyesült Államokban rengeteg Volkswagen-csoportos autó átmeneti tárolását kell megoldani a dízelbotrány miatt. Régiónként különböző helyszíneken pusztulnak az el nem adott, vagy éppen visszavett kocsik, sorsuk egyelőre kérdéses. Úgy tűnik, az ideiglenes elhelyezés sem minden esetben felel meg a szabályoknak.
A dél-koreai Ssangyong modelljei soha nem a szépségükről voltak híresek. A Rexton láttán sem kezdünk olvadozni a gyönyörűségtől, bár tény, nem is az a márka legrusnyább alkotása. A tavalyi Párizsi Autószalonon viszont mutattak egy olyan tanulmányt, amely reménykedésre adott okot.
A megnövelt tengelytávú BMW X1 Li alapjaira épített konnektoros hibridet a kínai Zinoro. Az már a 60H hobbiterepjáróra ránézve is egyértelmű, hogy nem koppintásról van szó, hiszen nincs szembetűnő formai hasonlóság. A Zinoro ugyanis a Brilliance-BMW közös vállalat almárkája, amely kimondottan az alternatív hajtású járművekre fókuszál.
Hetvenöt éves korában elhunyt Petr Mihajlovics Prusov, a Lada Niva főtervezője. A szakember 1942-ben született, a mai Fehéroroszország területén. Mérnöki tanulmányai elvégzése után 1970-ben kezdett dolgozni Togliattiban, majd 1972-ben bízták rá a VAZ-2121 projekt vezetését. A Niva sorozatgyártása végül 1977. április 5-én indulhatott meg – ennek negyvenedik évfordulóját Prusov sajnos már nem élhette meg.
A német autóklub, az ADAC EcoTest nevű tesztsorozata azt vizsgálta, hogy valós körülmények között milyen károsanyag-kibocsátással működnek az egyes járművek. Ahogy sejthető is, nem szabványos körülmények között számos típus túllépi a határértékeket, a meglepő az, hogy milyen nagy lehet a különbség egyes esetekben.
A Skodánál készül valami igazán szokatlan, legalábbis erre utal a vázlat, amit most mutattak. Kupészerű tetővonal egy nagynak tűnő autón – ennyit látni a Vision E-nek nevezett járműből, de ez már elég a találgatásokhoz.
A Vilner nevű tuningcég követte el a vadlóbőr-kárpitozású Ford Mustangot. Kivételesen igényes munkát végeztek, ez látszik, bár a vásárló anyagválasztása nyilván sokak számára elfogadhatatlan volna.
Bár már tavaly több gyártó – így a Mercedes és a Volvo is – jelezte, hogy érdeklődik a Formula E iránt, a legnagyobb lépést a BMW tette meg közülük. A cég már szerepel a hivatalos motorszállítók listáján, azaz a 2018-as szezonban induló csapatok egyikének a vállalat szállítja majd a hajtást.
A McLaren egyelőre egy vázlatot mutatott az új szupersportkocsiról, amely a márka következő csúcsmodellje lesz. Ugyanolyan limitált példányszámú autóról van szó, amilyen a P1-es volt, de a tervezők néhány részletmegoldást a márka első utcai modelljéből, az F1-esből is átvesznek.
Fura sztori ez: ahogy meg is írtuk annak idején, a Lamborghini Huracán Performante úgy volt gyorsabb a Nürburgringen, mint az Aventador SV és a Porsche 918-as, hogy jóval gyengébb, és lassabb volt a legtöbb kanyar be- és kijáratánál. Ez pedig feltűnt egy bloggernek is, aki aztán gyanakvó hangvételű cikkben szólította fel a Lamborghinit, hogy tisztázza az ügyet.
Egy kínai oldalon jelent meg ez a mobilos fotó, amely valamiféle prezentációs oldalról készült. Ezen a Kodiak után még három más típus látható, bár ezek közül csak egyről sejthető, hogy miféle szerzet is lesz.
A Teslának bevált a négyajtós, kupétetős prémiummodell, és az autógyártók szinte mind valami hasonlót kezdtek fejleszteni. A Porsche biztosan bemutat egy efféle típust az e-mission tanulmány stílusában, most pedig az Aston Martin vezérigazgatója is megerősítette, hogy négyajtós kupé utódja már tisztán elektromos hajtásláncot kap, benzinmotorral nem is lesz kapható.
Egyértelműen több a króm a harmadik generáción, sőt, talán egy fokkal elegánsabb is a formája, mint eddig, de azért még mindig nagyon visszafogott.
A Land Rover vezető formatervezője, Gerry McGovern nyilatkozta, hogy a házi tuningrészleg, az SVO könnyedén lemossa majd a pályáról a tuningcégeket. Ebből azért érdemes levonni a helyzet megkövetelte túlzást, de úgy tűnik, a Jaguar-Land Rovernél megpróbálják kielégíteni azoknak az igényeit is, akik valami egyénire vágynak.
Sebastian Loebnek valószínűleg túl kevés elfoglaltságot ad a Peugeot így a Dakar befejeztével, így a kilencszeres ralibajnok szabadidejében, a feleségével az oldalán egy Peugeot 306 Maxival indul francia ralifutamokon. Nem lenne ebben semmi különös, ha nem fenekelné el az egész mezőnyt megalázó módon, egy olyan autóval, amelyet az 1990-es évek közepén fejlesztettek ki, és utoljára több mint tizenöt éve számított ütőképesnek.
Az ötös sorozat legújabb generációja már ahhoz a 40 új, vagy megújuló típushoz tartozik, amelyet a BMW a következő két év során be kíván mutatni. Bővül is a paletta, jön például az X2-es és az X7-es, a Rolls-Royce terepjárója, illetve a jelenlegieknél elérhetőbb elektromos autók.
Arra ugyan lehetett számítani, hogy a Mitsubishi és a Nissan előbb-utóbb elkezdi összefésülni a kínálatát, de arra senki nem számított, hogy ez ilyen hamar bekövetkezik. Ám úgy hallani, hogy már közel kész Mitsubishi típusokat alakítanak át annak érdekében, hogy már a kezdetektől minél több Nissan alkatrészt alkalmazhassanak bennük. Ez pedig jelentős késést okoz a korábbi menetrendhez képest.
Mark Higgins már bizonyította, hogy nem féli a halált, amikor tavaly megdöntötte az autós pályarekordot a Man TT hibát nem tűrő körén, most pedig újabb hajmeresztő mutatványt ad elő, ismét egy Subaru volánjánál.
Ez lehet a Volkswagen következő slágermodellje: a Tiguannál legalább fél számmal kisebb típusról a márka igazgatója árult el néhány részletet. Herbert Diess megerősítette, hogy T-Rocnak hívják majd a típust, és a premierjét az idei Frankfurti Autószalonon tartják.
Bár a Peugeot-Citroën válsága során néhány éve a Peugeot család ugyan elveszítette abszolút többségét a nevét viselő vállalatban, de 22,19%-os szavazati hányadával még mindig a legbefolyásosabb tényezőnek számít a cégen belül. És nemrég nyilatkoztak arról, hogy mit várnak az Opel felvásárlásától.
Egyelőre kísérleti stádiumban van a karbonszálas segédkeret, de egyértelműen sorozatgyártásra szánják. Ha elterjed a könnyebb, merevebb és ellenállóbb alkatrész, az az egyszerű felhasználó számára is előrelépést jelenthet.
Kínában bármi előfordulhat, még az is, hogy szembe jön a Csillag, fejjel lefelé, egy széltében összenyomott Mercedes pofán. A jelenség démoni, de úgy néz ki, az autóklónok országában ez sem zavar senkit.
Az Audi egyetlen próbálkozása az elektromos sportkocsik piacán az R8 e-Tron volt, de a típus csúnyán megbukott. Másfél év után tavaly leállították a gyártását, de ezzel nem adták fel a környezetbarát sportkocsi ötletét.