Nem túl meglepő, hogy a Renault Sport dolgozik az új Mégane sportos csúcsváltozatán – a franciák mindig fontosnak tartották a dinamikus arculat céltudatos építését – de mégiscsak ez az első alkalom, hogy látni engednek valamit az autóból.
Egy nappal a ralikrossz-világbajnokság szezonnyitója előtt mutatták be Ken Block és Andreas Bakkerud új ralikrossz-versenyautóit. Az idei szezonra érdekes, szellemképes villám-mintázatot kaptak az autók, a két gyári Focus RS RX.
Amióta egyértelművé vált, hogy a jelenleg érvényes NEDC tesztciklust könnyedén átverik az autógyártók, nincsenek olyan egységes adatbázis, ahonnan meg lehetne tudni, melyik autó mennyire szennyezi a környezetét a valóságban. Ezt a helyzetet használta fel egy kis önreklámra London és Párizs polgármestere.
A legtöbben Svédországban is arra panaszkodtak, hogy elgyengült az autójuk a visszahívás során végrehajtott változtatások után. Ennek nyomán kezdett a lap mérni, de az eredmények nem egyöntetűek.
Nem ritka eset, hogy a besárguló lámpára eltérően reagálnak a sofőrök – a baj abból lehet, ha az elöl lévő fékez, aki mögötte halad, az viszont úgy gondolja, még épp átfér. És ha a hátsó egy szép nagy teherautót vezet – nos abból csúf baleset lehet.
Az elektromos autók várható térnyerése az autógyári munkások számára ijesztő lehetőségeket rejt. Az Audi szakszervezeti vezetői legalábbis erre a következtetésre juthattak, hisz most azt követelik a cégvezetéstől, hogy Ingolstadtban, a márka bázisán is készüljön elektromos modell. „Központi üzemünknek is fel kell készülnie a jövőre.” - mondta Peter Mosch, az Audi szakszervezeteinek vezetője mintegy 7000 ember előtt.
Nem tudni, hogy a Renault-Nissan szövetséggel összeborulva mennyi önállósága maradhat a Mitsubishinek, de az már most látszik, hogy az új vezetés minél hamarabb hasznot szeretne látni az új leányvállalatból.
A Tonka legenda a világ nyugati felén: mindenki ismeri, akinek gyerekként volt nagy sárga dömpere, hisz olyat arrafelé a Tonka Toys gyártott. A cég most egy igazi óriás, a Hasbro része, és olyan óriásokkal szövetkezik egy kis keresztbe reklámozásra, mint a Toyota.
Érdekes részlet derült ki az új Chevrolet Equinox-szal kapcsolatban: a típust a fejlesztés kezdeti stádiumában teljesen áttervezték, mivel a vázlatokat a megkérdezett vásárlók nem szerették.
Már hallhattunk a Škoda Kodiak alapú kupéjáról, de ez az első alkalom, hogy a csehek megmutatják, mire is számíthatunk. Egyelőre két vázlatot közöltek, ráadásul ez még csak a Sanghaji Autószalonra várható Vision E tanulmány előzetese, amelyekhez képest még sok minden változik a szériagyártásig. Az viszont kiderült, hogy az autó sokkal nagyobb lesz, mint ahogy azt a rajzok alapján sejteni lehet.
A GAZ anyavállalatának vezérigazgatója pendítette meg a Volga visszatérésének lehetőségét. Ugyanakkor azt is egyértelművé tette, hogy a régi koncepciót nem szeretnék visszahozni.
A Lego Ideas-on rendszeresen felbukkannak érdekes, autós témájú ötletek, de ez a mostani ezek közül is kiemelkedik. Szó szerint is.
A tavalyi A460 igen sikeres versenygép volt, nem csak Le Mans-ban nyerte meg saját kategóriáját, de a World Endurance sorozat LMP2 kategóriáját is megnyerték vele, mind egyéniben, mind csapatban. Az igei autó azonban egész más az új szabályoknak megfelelően – kérdés, hogy lesz-e olyan gyors, mint az elődje.
A szlovén Violeta Bulc ötlete elég meredek, és evvel maga is tisztában van, de azt mondja, ezzel is csökkenthetnék a halálos balesetek számát. Az EU-biztos azonban csak javasolhat.
Tizenhat éve csak reszelgették az eredeti Rextont, amelyből itthon is szép számmal akad, hisz ez a Ssangyong nem nézett ki borzasztóan. Sőt, hunyorogva Mercedesnek is nézhette az utca népe, miközben messze nem került annyiba mint egy ML osztály. Most viszont végleg búcsúzik a régi modell, hisz megjött az utód.
Három tonnányi kinyitható acélfal egy átalakított targoncán – röviden így írható le az új rendfenntartó eszköz, amelyet a szlovák Bozena fejlesztett ki, nyilván bárkinek, aki hajlandó fizetni érte. Természetesen nem csak a felemelhető fal van páncéllemezből, de magát a targoncát is igyekeztek megvédeni, ha a zavargó tömeg netán átjutna a mozgó barikádon.
Az aktív aerodinamikai elemek ma már nem jelentenek újdonságot: a Lamborghini kínál is ilyen modellt, de a General Motors most saját szabadalmára kér védelmet Észak-Amerikában. És mivel a szabadalmi leírásokat elfogadásuk előtt nyilvánosságra kell hozni, most meg is nézhetjük, mire kér védelmet az amerikai gyártó.
Egy-két évente akad egy-egy kis cég Nagy-Britanniában, optimista alapítókkal, ahol valamiért azt gondolják, hogy a sportkocsigyártás jó üzlet. A legutóbb a Zenos nevű vállalkozás bújt ki a földből, az E10 nevű, viszonylag olcsó, cserébe igazán spártai modellel. Januárban úgy tűnt, csődbe megy a cég, de a valamivel jobb anyagi helyzetnek örvendő AC megmentette a Zenost.
Ahogy arról korábban már írtunk, Vlagyimir Putyin egyik választási ígérete, az új, hazai luxusautó a megvalósulás felé halad. Ám nem csak az orosz elnök kaphat ilyen autót: állítólag több ezer példány készül majd.
Ahhoz képest, hogy a BP23 bemutatásáig még két év van hátra, elég sok mindent lehet tudni róla. A legújabb hírek szerint a legdrágább autók közé tartozik majd: kétmillió fontot kérnek majd minden egyes példányért.
Lesz új Tesla Roadster és erősebb lesz, mint a Model S – maga Elon Musk szivárogtatta ki a Tesla kínálatbővítési terveit.
Egy új korszak úttörői, akik tolerálják az ezzel járó problémákat – valami ilyesmi attitűd jellemző a Tesla-tulajokra a J.D. Power friss felmérése szerint.
Az oldalán végezte az Uber önvezető Volvója egy arizonai balesetben. Bár épp mostanság derültek ki érdekes részletek az Uber autonóm vezetős tesztjéről, a pénteki balesetben nem az önvezető SUV volt a felelős a rendőrök szerint.
Komoly mérföldkőhöz ért a General Motors a 6,6 literes Duramax dízelmotorral. A V8-asból ugyanis elkészült a kétmilliomodik példány. Ehhez tizenhét esztendőre volt szükség, az Ohio állambeli Daytonban ugyanis 2000-ben indult meg a termelés.
Az Audi már 2010-ben is belengetett egy tanulmányt, amelyben a legendás Sport Quattro utódát véltük felfedezni. Három évvel később, a Frankfurti Autószalonon aztán egy alaposan átdolgozott koncepcióval jelentkeztek, de a szándék még mindig megvolt. Azóta sem lett viszont belőle semmi, és most úgy tűnik, ez így is marad.