Az újdonságok teljes neve Mercedes-AMG GLC 63 4Matic+ és Mercedes-AMG GLC 63 4Matic+ Coupé – ezekkel igyekszik az AMG biztosítani a helyét az indokolatlanul gyors közepes SUV-ok között. Ennek érdekében az AMG GT-ből már jól ismert négyliteres V8-as turbómotort építették a két típus orrába – a kupéba kétféle teljesítménnyel is.
A csökkenés 2011 óta folyamatos, de 2005 óta először fordult elő a tavalyi év során, hogy az eladott autók kevesebb, mint fele volt dízelüzemű. A dízeleket azonban nem a benzinmotoros autók térnyerése szorítja vissza.
Már az előző Insigniából is készült efféle terep-kombi, de a második generáció esetében nem vártak a bemutatóval: gyakorlatilag a kezdetektől kapható lesz ilyen kivitel is.
Az elmúlt tizenöt évben szinte minden nagyobb autógyártó foglalkozott üzemanyagcellás hajtások fejlesztésével, és sokáig úgy tűnt, ez a megoldás veheti át a belsőégésű motor helyét. A Mercedes az első, amely ki meri mondani, hogy az út nem erre vezet. Hiába öltek fejlesztésbe százmillió eurókat, most az elektromos és hibrid járművek fejlesztése látszik a járhatóbb útnak.
A Seat láthatóan lefokozta az FR jelzést: ez korábban a Cupra után következő, még indokolatlanul erős és sportos változatot jelölte, most viszont sokkal inkább felszereltségi szintet jelöl.
A holnap nyíló Techno Classica Essen kiállításon két különlegességet állít ki a Škoda, egy közismert, és egy teljesen ismeretlen autót.
Legalább olyan legenda Nyugat-Európában a Citroën Type H, mint a 2CV vagy a DS. Évtizedekig volt meghatározó eleme az utcaképnek – elsősorban Európa déli részén – ami nem csoda, hiszen 1947 és 1981 között folyamatosan gyártották.
A rendőrségi sportautó ötlete nem új, Olaszországban sem. Az autópálya-rendőrségnél több Lamborghini is előfordult, a milánói helyi rendőrség Ferrarija azonban nem adományból származik – pontosabban nem önkéntes alapon került a rendőrség kezébe.
A Bentley egy ideje már mutogatja saját sportos tanulmányait: az idén Genfben már a második ilyen Speed 6 jelzésű gépet állították ki, és úgy tudjuk, erős a szándék a szériagyártásra. Ám egyáltalán nem biztos, hogy erre Wolfsburgban is rábólintanak majd.
A QX80-ast eredetileg QX56-ként mutatták be még 2010-ben: ez a Nissan Patrol átmárkázott luxusváltozata, és korábban inkább arra figyeltek, hogy jó félelmetes, varacskos ábrázata legyen. Most azonban változhat a helyzet, legalábbis az Infiniti előzetese erre utal.
A 308-as még nem elég régi hozzá, hogy leváltsák, de az újabb konkurensek – a Renault Mégane, vagy akár házon belül az Opel Astra – mellett már nem hat olyan frissnek, így ráfér már némi fazonigazítás.
Egyelőre egy szem első lámpát mutattak a típusból, amely a Renault Captur, a Peugeot 2008-as és a Nissan Juke közvetlen riválisa lehet.
A Porsche mindent megnyert az elmúlt években a hosszú távú sportkocsiversenyzésben a 919 Hybriddel. Az autó műszaki alapjain épp ezért nem változtattak sokat – változatlan a váz, és a hajtáslánc alapjai is, de így is kicserélték az alkatrészek 60-70%-át.
Másfél éve annak, hogy a videón látható jelenet lezajlott a texasi Granbury egy útján.
A kanadai vidéken kicsit más léptékkel mérik az ingatlanügyeket. Megesik például, hogy egy komplett veteránautó-gyűjtemény jár a ház és a végtelen mező mellé. Sőt, olykor még egy restaurátorműhely is.
Buksz az expedíciós autókra? Akkor ez a görög autóhirdetési oldalon kínált, jól dokumentáltan földkerülő Land Rover Discovery talán megmozgatja a fantáziád. Második motorral, 24 ezer euróért.
A motorsport-történelem egyik legdrámaibb futama volt a tavalyi Le Mans-i 24 órás, ahol a Toyota az utolsó métereken bukta el az első helyet. A japánoknak nagyon hiányzik a múltjukból egy győzelem a világ legnevesebb egynaposáról, és az Audi kiszállásával idén meglesz minden esélyük, hogy behúzzák végre Le Mans-t. Ezzel támadnak.
Ki ne próbálta volna még a vidámparkok egyik legnépszerűbb játékát, a dodzsemet? Sokunknak ez volt az első autós élménye a szőnyegen tologatott kiskocsikat leszámítva. Az sem volt baj, ha ütköztünk, igazi vagánynak éreztük magunkat benne. Pedig akkor még csak nem is álmodtunk olyanról, mint ami az alábbi videóban szerepel.
Az egyre szigorodó biztonsági előírások minden autógyárnak sok fejtörést okoznak. Az elmúlt években egyre több kiegészítő, biztonsági berendezés jelent meg, melyek a kisállatok szállítását teszik lehetővé biztonságos körülmények között utazás közben. A rágcsálók szállítása viszonylag egyszerűen megoldható egy ketreccel, a kutyákat pedig a profi segédeszközökkel be is tudjuk kötni az ülésre. De mi a helyzet a macskákkal? Erre a problémára kínál most megoldást a Lotus által fejlesztett ultramodern bukósisak, melynek használatával akár a versenypályára is magunkkal vihetjük Cirmit vagy Kormost.
Az Egyesült Királyság területén általában felhős az ég, a napsütéses órák száma mindössze 1400 évente, éppen ezért a Dacia úgy döntött, egy különleges Sanderót dob piacra a szigetországban. A Sundero fejlesztői nagy teljesítményű szolárium csöveket szereltek az autó tetőkárpitjára, így megadva a lehetőséget a tulajdonosoknak a D-vitamin utánpótlásra.
A járművek közti (V2V) kommunikáció és önvezető autók technológiája rohamléptekben fejlődik, és a Lexus élen jár e fejlesztésekben. A japán luxusautó-gyártó ma bejelentette, hogy mostantól minden modelljéhez elérhető egy új fejlesztésű technológia, a Sávtakarító. Ez a fejlett rendszer azzal javítja a forgalom áramlását, hogy az autópálya belső sávjában lassan haladó járműveket kitereli a külső sávba, amivel biztonságosabbá és élvezetesebbé teszi az autózást a többiek számára. A 802.11p V2V vezeték nélküli adatátviteli protokoll szerint működő, radarral és sávfigyelő technológiával kiegészített rendszer lehetővé teszi, hogy a Lexusok vezetői biztonságosan a külső sávba terelhessék a lassabb járműveket, hogy felszabaduljon előttük az út.
Limitált szériás változatot fejlesztett és mutat be a Toyota az immáron Európa több országában forgalmazott, vizet kipufogó hidrogén üzemanyagcellás sorozatgyártott autójából, a Miraiból. A korlátozott darabszámban elérhető modell tulajdonosai egy gombnyomással eldönthetik, bubis vagy mentes legyen az autó működése során kibocsátott víz.
A számítógépek világában évtizedes hagyománya van a rendszeres frissítéseknek, sőt, az okostelefonok elterjedése óta a mobiltelefonok világában is. Az autóipar azonban a kőkorszakban ragadt, legalábbis ebből a szempontból. Ha volt is frissítés, azt legtöbbször kábelen, a szervizben kaphatta meg a járművek elektronikája, de lassan ez a terület is megváltozhat.
Valószínűleg az egyik erősebb kivitelt teszteli a BMW a Nordschleifén. Az autóból ugyan kevés látszik az álcázás alatt, de a kipufogóból ígéretes hangok törnek elő.
Még mindig a legismertebb és legkeresettebb klasszikus Jaguarok egyike az E-Type, viszont egyre kevesebb a jó állapotú példány. A sportkocsi korrózióvédelme finoman szólva nem tökéletes, így egyre inkább ritkaságnak számít. A Jaguar valószínűleg az újragyártott Lightweight E-Type és XKSS példányok sikere láttán döntött úgy, hogy az E-Type első sorozatából is érdemes készíteni néhány hibátlan példányt.