A JATO Dynamics adatai szerint az év első három hónapjában ugyan csökkent a dízelmotoros modellek iránti kereslet Európában, de a drágább autók nagy részét még mindig ilyen típusú motorral veszik. Így a prémiumgyártók ihatják meg a levét, ha a dízelekre vonatkozó szabályok szigorúbbá válnak.
Egyelőre csak néhány vázlatot mutattak az új elektromos szuperautóról, amelyet a Sanghaji Autoszalonon terveznek bemutatni. A Qoros márkajelzést viselő modell ezek alapján igazán érdekes jelenség, és ha igaz, tartalmaz néhány különleges műszaki megoldást is.
Ma már legenda, hogy Ferry Porsche a halála előtt kitiltotta marakodó rokonait a családi sportkocsigyár vezetőségéből. Most hasonló döntés született a Volkswagennel kapcsolatban: a Porsche-Piech klán tagjai többé nem vállalnak közvetlen cégvezetői szerepet, annak ellenére, hogy a VW csoport 52,2%-át birtokolják.
Jó, hogy kapni Mercedes G osztályt is 650 lóerős V12-es motorral, de a legerősebb Grand Cherokee ráadásul egész sokak számára elérhető lesz. A világ mostantól valamivel veszélyesebb hely lesz.
Szinte csak a jelvényeket takarták le a Golf-méretű újdonságon, amely a Volkswagen márka egyöntetű stílusától is igencsak eltér. Az azonos nevű tanulmánytól persze számos részletében eltér a szériamodell – a legfontosabb különbség, hogy a sorozatgyártmánynak öt ajtaja lesz, így sokkal célszerűbbnek ígérkezik, mint a háromajtós koncepció-autó.
Hibrid és elektromos autókat eddig is használtak a rendőri erők világszerte, de a Ford azt állítja, hogy az új Police Responder Hybrid Sedan az első hibrid modell, amely minden rendőri feladat elvégzésére alkalmas, beleértve az autós üldözéseket is.
Az utolsó húszezernél elfelejtettél olajat cserélni? Nyugtasd a lelked az alábbi videóval – egy fél életnyi trógerság vezetett ideáig, az abszolút végig.
Ennél alaposabban nehéz lenne körbetörni egy autót, de még így is lehet, hogy jó üzlet lesz valakinek. Alfa-bontósok, Giulia-donor eladó!
Kevesebb mint másfél évvel a rekordrossz 2015-ös év után úgy fest, jó passzban van az AvtoVaz és vele együtt a Lada. Biztató számok és optimizmus az oroszoknál.
Két évvel azután, hogy Sebastian Vettel lerakta az alapkövét, Barcelona mellett megnyitott Európa első Ferrari-parkja, Ferrari Land.
Enged az önvezető autózással szemben gyakorolt szigorából New York állam. Eddig elég egyértelmű volt az ezzel kapcsolatos álláspontjuk: előírták, hogy a sofőr egyik kezének mindig a kormányon kell lennie. Így lényegében tiltották az autonóm járművek éles tesztjét. Most egy törvénymódosításnak köszönhetően minden megváltozik.
Mindössze tizenöt nap után sikerült összetörni egy Aston Martin DB11-est Mexikóban. Az exkluzív sportkocsi egy Fiat 500-assal ütközött. A hírek szerint - nem meglepő módon - jelentősebb mértékű gyorshajtásnak is szerepe volt a dologban, a sofőr nagy tempónál veszítette el uralmát autója felett.
Már nem kell sokat várni a következő Teslára, a Model 3 első példányait nyáron szállítja le az amerikai gyártó. A vevők fejében azonban a jelek szerint nem teljesen tiszták az erőviszonyok, sokaknak fogalma nincs arról, hogy az újdonság hol helyezkedik majd el a palettán a Model S-hez és a Model X-hez viszonyítva. Erre utal legalábbis a márka legutóbbi közleménye.
Mintegy másfél millió autót kell visszahívnia a Hyundainak és a Kiának. Több típusnál is fennáll a motor meghibásodásának veszélye, a probléma a megmunkálásra és az összeszerelésre vezethető vissza.
A David Brown Automotive neve sokak számára már ismerősen csenghet. Ők azok, akik a Jaguar XKR alapjaira elkészítették az Aston Martin DB5-re emlékeztető Speedback GT-t. A kézzel gyártott, ékszernek is beillő különlegességet a Genfi Autószalonon testközelből is láthattuk. A DBA-nál azóta sem tétlenkednek: következő projektjük a Miniről szól.
Nem könnyű manapság Bugatti Chironhoz jutni. Az csak egy dolog, hogy továbbra sem a szegény emberek műfaja a szupersportkocsizás, hiszen 2,4 millió euróba (745 millió forintba) kerül egy-egy példány. Ráadásul összesen ötszáz darabot gyártanak, évenkénti hetvenes leosztásban. Mivel nagyjából 250 Chironra már befutott az előjegyzés, aki most adja le igényét, több mint három évet várhat az autóra.
Bár nem mondhatjuk a piacon fellelhető legjobb hot hatch-nek, de a Suzuki Swift Sport egy tisztességgel összerakott autó, amelyet kellemes élmény vezetni. Ha hinni lehet az eddig kiszivárgott információknak, a következő generáció még mérgesebb lesz, teljesítmény-tömeg aránya pedig a Toyota GT86-ot is veri.
Kitiltanák az idősödő autókat Barcelonából és 39 környező kisebb településről. A szabályozás az 1997 januárja előtt forgalomba helyezett kocsikat érintené, ezek hétköznapokon nem közlekedhetnének az érintett városok útjain. Az intézkedés 2019. január elsején léphet életbe.
Nem titok, az Aston Martin is meglovagolni készül a divathullámot: ők is hobbiterepjárót gyártanak. A projekt körül nagy volt a csönd mostanában. Amióta a 2015-ös Genfi Autószalonon bemutatták a DBX tanulmányt, nem nagyon csöpögtettek információkat, csupán annyi derült ki, hogy nem Mercedes-alapokra épül. Most végre megint kapunk egy kis betekintést.
Évek óta hallani, hogy a PSA csoport Észak-Amerikába menne, de ez az első alkalom, hogy valódi alapja van a hírnek. A projekt élére ugyanis kinevezték a korábban a Nissannál tevékenykedő Larry Dominique-ot, aki alelnöki címet kapott a feladatai mellé.
A Renault épp negyven éve, 1977-ben szált be először a Formula 1-be, ennek örömére készített az idén egy olyan tanulmányt, amely tíz évvel ugrik előre az időben.
Egyértelmű, hogy az egyelőre csak előzetesekből ismert Dodge Challenger SRT Demon adta az ötletet a Hennessey Performance-nek, hogy The Exorcist, azaz az ördögűző néven mutassa be legújabb Chevrolet Camaro átiratát. És valószínűleg ez lesz az indokolatlanul erős V8-as kétajtós utcai autók királya – legalábbis ameddig valaki elő nem jön valami még erősebbel.
Korábban vezetői stratégia volt a Volkswagen-csoportnál a márkák házon belüli versenyeztetése, aminek nyilván megvannak a maga előnyei, de a dízelbotrány több tízmilliárd eurós költségeinek kiköhögése közben ez nyilván nem túl célszerű. Épp ezért a cégcsoport vezérigazgatója, Matthias Müller most a két legnagyobb belső versenytárs, az Audi és a Porsche között hozott össze együttműködési megállapodást.
Az a hír, hogy a Mercedes többféle fronthajtású modellt tervez, hivatalosnak tekinthető: Marco Ebler, a kompakt Mercedesek termékmenedzsere említette. Nem is nagy meglepetés azok után, hogy az A osztály és rokonai a gyáriak által sem remélt növekedést hoztak eddig, és akad még olyan szegmense a kompakt kategóriának, ahová nem jutott még fronthajtású Mercedes.
A Volkswagen látvány-üzemét annak idején a Phaeton luxuslimuzin számára készítették. Az óriás-VW azonban bukás lett, és bő egy éve be is zárták az átlátszó falú üzemet, ám csak átmenetileg. Átalakították elektromos Golfok gyártására, és hivatalosan újra is indították a gyártást, bár a termelés még nem futott fel.