Korábban már láthattunk néhány vázlatot a kupétetős, magas, levelibéka-zöld autóról, amely a gyáriak szerint magában hordozza a Škoda jövőjét. Nem csak egyetlen szempontból: egyrészt a csehek már a VW szabvány MEB villanyautó-padlólemezére építkeztek, másrészt a terep-kupé fazon hagyományos motorral is eljuthat a sorozatgyártásig, harmadrészt itt hallhattunk először a márka korlátozott önvezető képességekkel ellátott fedélzeti elektronikájáról.
A világ egyik legjobb bokszolójaként szokás emlegetni Floyd Mayweathert, aki 2015 végén bejelentette visszavonulását. Most úgy tűnik, visszatér még a ringbe, szeretné ugyanis elkenni az MMA-ból ismert Conor McGregor száját. Most mégsem ezzel került be a hírekbe, hanem azzal, hogy eladja két Bugatti Veyronját.
Nagyjából a New York-i Autószalonnal egy időben megérkeztek az Egyesült Államokba az első Chironok. A Veyron-utód, a szupersportautó-mezőny újonca az érkezés után rögtön egy illusztris társaságba került, kapott ugyanis egy elcsúfító szettet az illetékes hivatalnokoktól.
Igen komoly potenciál van a Lucid Motors elektromos szedánjában, az Airben. A startup vállalat fogta az egyik prototípust, és alaposan felhúzta a teljesítményét, majd bukócsövet is beszereltek, hogy rendesen megnyúzhassák, és tanulmányozhassák viselkedését a határon autózva.
Alpha Speed Car from Lucid Motors on Vimeo.
A szebb napokat is látott MG nagy-britanniai gyárára tavaly ősszel került lakat. A tulajdonos, a kínai SAIC ugyanis belátta, nem éri meg fenntartani az üzemet azért a néhány ezer autóért, amit egy évben el tudnak adni a szigetországi piacon. Ha pedig már kizárólag Kínában gyártanak, nem meglepő, hogy új modelljüket is ott mutatják be.
Nem mutatnak lelkesedést az elektromos és hibrid autók iránt a német autósok és vállalatok, legalábbis a támogatási alapra jóval kevesebben tartanak igényt, mint remélték.
Aki figyeli az autóipari történéseket, könnyen gondolhatta, hogy a Fiat Chrysler Automobiles első embere nem tud szabadulni valamiféle kényszertől. Sergio Marchionne ugyanis a fejébe vette, hogy keres a vállalatnak egy olyan partnert, aki hajlandó lenne velük összebútorozni – ezzel nyilván javult volna az FCA anyagi helyzete. Mindeddig nem járt sikerrel, és most úgy tűnik, el is engedi a dolgot.
Unásig ismételt megállapítás: ha ma egy autógyártó azt akarja, hogy komolyan vegyék, SUV-ot készít. A Citroën eddig nem ragaszkodott mániákusan ehhez a trendhez, márciusban viszont megmutatták a C5 Aircross első vázlatait – végül csak beállnak a sorba.
Futamot nyert vele Nelson Piquet és hajtotta a kezdő Michael Schumacher– eladó a hétszeres világbajnok egykori Benettonja, és egy kisebb lottónyereményért a tiéd lehet.
Mozgalmas második félévnek néz elébe a Tesla idén. Két új modell bemutatása mellett ugyanis hamarosan elkezdenek fejleszteni egy újabbat. Elon Musk a napokban tett nagy bejelentést a tervekről.
Normális esetben, ha használt autót veszünk, árgus szemekkel vizslatjuk a rozsdafoltokat, fejben kalkulálva a javítás költségeivel. Aki felújítás előtt álló veteránt akar, kicsit megengedőbb, de a legtöbb esetben ott is döntő a kaszni állapota. Aki így gondolkodik, vélhetően egy lyukas garast nem adna ezért a Volkswagen T1-esért.
Még tanulmányhoz mérten is merész lett a Genesis New York-i dobása. Az egyes részleteiben meglepően alaposan kigondolt GV80 tanulmányt vitte a Hyundai luxusmárkája a Keleti-Part legnagyobb autószalonjára.
Több mint kétszáz esetben használt hamis próbarendszámokat és iratokat autók külföldi behozatalához az a zalai társaság, amelynek öt tagja ellen Zalaegerszegen emeltek vádat.
Továbbra is jól megy a Skodának, a VW-csoport középkategóriás márkája 283 500 autót adott el az első negyedévben, ami 2,5 százalékos növekedés tavalyhoz mérten. Európa és a Fabia húzta fel az eladásokat.
Egy merész formatervű hétüléses SUV látványtervével hangolódik a Jeep a Sanghaji Autószalonra. A jövő szerdán induló kiállításra talán már kézzel fogható lesz a tanulmány, amiből egy egész jelentős kínai piacos városi terepjáró lehet a végére.
Valamit elszámoltak Kínában, rosszul indult az év az Audinak. Eközben a Mercedes nagyot megy az eladásokban és a BMW se panaszkodhat.
Nem csak új platformot, de új nevet is kaphat, ráadásul a vártnál korábban jön a Skoda Yeti utóda.
Csak nem akar menni az önálló formatervezés a Zotyénak. A klónozás mesterei most a Lamborghini évek óta ígért, hamarosan érkező SUV-ját, az Urust másolták. Így született a Concept S.
Bár Európában egyre kevésbé gyakoriak a kis szedánok, a világ más részein nem csökken a népszerűségük. Ennek megfelelően a Kia Rióból is elkészítettek egy ilyen változatot, amelynek a nemzetközi bemutatóját New Yorkban tartják.
A Jaguar eddig csak hat- és nyolchengeres motorokkal gyártotta az F-Type-ot, de most bejelentették, hogy hamarosan érkezik a négyhengeres változat is.
A Toyota új tanulmányautót mutat a New York Auto Show-n, amelyet a cég kaliforniai központjában terveztek. A formája terepjárósan darabos, de közben elég sok eredeti formai ötletet valósítottak meg rajta, hogy ne legyen unalmas nézegetni. De nem csak ettől érdekes az FT-4X.
Ritkán fordul elő, hogy egy túlzottan megosztó formaterv határozottan az előnyére változik, de az Infiniti óriás-terepjárójával, a QX80-assal most épp ez történik.
Már a Challenger Hellcat létjogosultsága is megkérdőjelezhető, hisz 707 lóerő a hátsó keréken sokkal veszélyesebb, mint amennyire hasznos, de a Demon, ahogy korábban már sejteni engedték, erre is rátesz egy lapáttal. Pedig alapvetően ugyanarról az autóról van szó, csakhogy lefaragtak a tömegéből majdnem száz kilogrammot, és a 6,2 literes, kompresszoros V8-asból is többet hoztak ki, mint eddig: a csúcsteljesítmény alaphelyzetben is 840 lóerő.
Mindkét új Audi szabadidő-autó Közép-Európában készül majd, a Q4 Győrben, a Q8 pedig a VW csoport pozsonyi terepjáró-gyárában. Egyelőre csak sejteni lehet, hogy mit is takarnak a típusjelzések, hisz egyelőre egyik modellt sem mutatták be hivatalosan.
Az új Lexus csúcs-szedán az első, amelyből eddig nem mutattak V8-as változatot, és ez az F Sport kivitellel sem változik. Ami azt illeti, nem is kap erősebb motorokat a sportkivitel: a Lexusnál azt mondják, inkább az autó áthangolásával igyekeztek közvetlenebb vezetési élményt nyújtani.