Némiképp meglepő, hogy épp a BMW sportrészlegének vezetője tett hitet a hagyományos automata váltók mellett, de pontosan ez történt. Az M részleg alelnöke, Peter Quintus azt mondja, egyszerűen túl jók a hagyományos, hidrodinamikus automata váltók.
A Project One ősszel érkezik, de már most kiszivárgott néhány adat, amely valószínűleg nincs messze az igazságtól. Az már korábban kiderült, hogy a Mercedes Formula 1-ben használt V6-os turbómotorjának egy változata hajtja majd az autót, de emellett négy villanymotor is része lesz a hajtásrendszernek.
Még a Sanghaji Autószalonon tette fel a kérdést a GAC Group elnökének, Feng Hszingjának, hogy mit kezdenek a faramuci helyzettel, hisz úgy tűnhet, hogy Donald Trumpról nevezték el az autómárkájukat. Ez nyilván nincs így, a Trumpchi kifejezés a gyáriak szerint az angol trump, azaz ütőkártya és a China szavak összevonásából keletkezett.
Már évek óta folyik a verseny az autógyártók között a Nürburgring Nordschleife körrekordjáért, méghozzá több kategóriában. A fronthajtású autók közt eddig a Volkswagen Golf GTI legélesebb változata tartotta a rekordot, de a Honda az új Civic Type-R-rel most néhány másodperccel lefőzte a németeket.
Kellemetlen ügybe keveredett a Tesla Kínában, miután 8 millió jüant (330 millió forint) követel rajtuk egy Model X-baleset érintettje. Az utas a beragadt hátsó ajtókra panaszkodik, a Tesla szerint alaptalan a követelés.
Hiába a villany Vision E premierje, a Skoda első elektromos autója nem egy SUV lesz. Úgy tűnik, ők is beszállnak a nullemissziós városi kisautózás műfajába. Mi mással, a Citigóval.
Nem sieti el az i-széria bővítését a BMW, de az évtized végéig azért beesik a villany/hibrid-széria harmadik tagja. 400 kilométeres hatótávról szólnak az i5-ös pletykák.
Formula E-csapata és villanyos szupersportautója után alumínium óriás-SUV-val állt elő a Nio. Az alig ismert kínai márka úgy fest, megcélozza a nagycsaládos piacot.
Brutális emissziós szigorítással veszi rá a nagy gyártókat elektromos- és hibrid autók gyártására Kína. A korlátozás még meg sem jött, a GM máris tíz új alternatív hajtású modell bevezetéséről beszél.
Ez jön ki abból, ha egy utcai autókat gyártó cég a Koenigseggel tervezteti villanyautó-tanulmányát. A K-EV körvonalai alapján lehetne egy átlagos ferde hátú is, de itt nagyjából vége is a hasonlóságnak egy tömegmodellel. Mondjuk a képességei sem átlagosak: legyorsul nagyjából bármit, amivel az utcán találkozhat.
Úgy tűnik, a személyautó-ipar nagy lépésekkel indul a teljes villanyosítás irányába, a hosszú távú közúti szállításban ez az út nem látszik járhatónak – a jelenlegi akkumulátor-technológia mellett semmiképp. A Toyota szerint a hidrogénnel táplált üzemanyagcella lehet a megoldás, amelyet most meg is valósítottak egy kísérleti nyergesvontatóban.
A Tesla robotpilótája, az Autopilot szinte a megjelenése pillanatától ellentmondásos téma, elsősorban azért, mert félkész termék, amelyet gyakorlatilag a felhasználókon tesztelnek. A Tesla ezzel is védekezik – a cég szerint minden vásárlójuk figyelmét felhívták a tényre, hogy az Autopilot nem helyettesíti a vezetőt – de egyáltalán nem biztos, hogy ez az érvelés megáll a bíróság előtt.
Amellett, hogy a Volvo segítségével már két saját modellt is kifejlesztett a kínai Geely új márkája, a Lynk & Co, olyan vadonatúj üzleti modellel próbálkoznak, amilyet az autóiparban korábban még senki nem próbált ki komolyan. Az autókat interneten lehet majd megrendelni, és a járműveket házhoz szállítja majd az autógyár, ám ezzel távolról sincs vége a két fél kapcsolatának.
Bár ez a tény mifelénk kevéssé ismert, Venezuelának viszonylag komoly autóipara volt: a Chrysler, a Ford, a Mitsubishi és a Toyota is működtetett itt üzemet, ahogy a GM is rendelkezett telephellyel. A General Motors Venezolana 1948-ban létesült, és Chevrolet márkajelzésű modelleket állított elő az Aveótól a Tahoe-ig.
A luxus-Volkswagen a nyugati világban ugyan megbukott, de a Phaeton utódja, a Phideon Kínában köszöni, jól van. Most bemutatták egy újabb változatát, konnektoros hibrid hajtáslánccal, amely a gyáriak szerint akár 2,3 liter benzinnel elmegy száz kilométert.
A Fengchao Fun nem más, mint a következő Camry előfutára, legalábbis a képek erre utalnak. Az unalom és megbízhatóság szobrát, amely Észak-Amerikában, a Közel-Keleten és Ausztráliában nagy sláger, most Kínában is igyekeznek vonzóvá tenni – talán ezért került a fun, azaz móka – szó a tanulmányautó nevébe.
A legutóbbi Jeep újdonság, a Compass csalódást keltett bizonytalan stílusával, de a Sanghajban bemutatott Yuntu láttán egyértelműnek tűnik, hogy nem a formatervezők a fakezűek a Jeepnél.
Az idén már negyedik évét kezdené a Mercedes aktuális S osztálya, és ez rengeteg idő, ha a gyáriak a legkorszerűbb technikát ígérik a vásárlóknak. Így elkészítették a frissített változatot, amely így nagyjából a típus várható életciklusának közepére esik. A módosítások nagy része műszaki jellegű, a külsőségeken csak annyit változtattak, amennyi ahhoz kell, hogy látni lehessen, ez már az új változat.
Súlyos anyagi és adminisztrációs teher a magyar fuvarozóknak is, hogy több uniós országban az ottani minimálbért kell fizetniük a dolgozóiknak, ezért egyes fuvarozók visszavonulhatnak az európai uniós piacokról - mondta a Világgazdaság csütörtöki számában adott interjúban Somogyi Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára.
Nem nagy meglepetés, hogy Kínában a nagyobb szedánok legtöbbjéből készítenek nyújtott, sofőrös kivitelt, hisz ott ezek iránt kifejezetten nagy kereslet mutatkozik. Most a BMW nyújtotta meg a friss 5-ös BMW-t, hogy több lábtér jusson a hátul utazóknak.
A BKV a rossz állapotú Ikarus 405-ösök cseréjét hosszú idő után, 2015 novemberében kezdte el. Ekkor állt forgalomba 16 darab török gyártású Karsan Atak midibusz a Budai Várban. A nyolc méter hosszú busz mozgatásáról 4,5 literes, 186 lóerős, Euro VI-os Fiat Powertrain (FPT) motor gondoskodik. A midibuszokat európai uniós támogatásból vásárolta a BKV, az összes buszt felszerelték Fogmaker típusú tűzoltó-berendezéssel. A Karsanok az elmúlt másfél évben különösebb meghibásodás nélkül tették a dolgukat.
Egyszerre tűnik érdekesnek és sterilnek a Volkswagen új tanulmányautója, amely az I.D.Crozz nevet kapta. És most épp erre volt szükség: azt kell megmutatni, hogy milyen lesz a márka nem túl távoli jövője.
A felületes szemlélő számára az e-tron Sportback egy újabb BMW X6 klónnak tűnhet, de az Audi szerint ez valami egész más. Négyajtós Gran Turismo – ez a hivatalos megnevezés, de közben néha a gyáriak is SUV-nak hívják. Szabadidőautó kupé-tetővel, mondom én, hogy X6 klón szóval ismét valami igazán eredetit alkottak az Audi formatervezői.
Az R.S. Vision 2027 a Renault Sport elképzelése a jövő Formula 1-es versenyautójáról. A jövőbe persze a franciák sem látnak bele, egyszerűen továbbgondolták napjaink autóipari irányzatait, és a végeredményt megvalósították.
A BMW a kompromisszummentes GTS után egy kicsivel visszafogottabb M4-es változatot készített: a CS könnyebb még a GTS-nél is, bár nem olyan erős és gyors.