Megmutatta az első képet a Tesla hamarosan érkező nyergesvontatójáról Elon Musk. A vállalat első embere túl sok információt még nem kotyogott ki a teherszállítás forradalmasítására készülő modellről, de így sem mondhatjuk szerénynek.
A sportkocsigyárak között szüntelenül zajlik a lóerőharc, a nagyok folyton előzgetik egymást. Egy turbómotort persze némi túlzással bármeddig fel lehet húzni, az igazi különbség ott adódhat, hogyan sikerül az aszfalton tartani ezeket a szörnyeket, és mennyire maradnak kezelhetőek a kanyarokban. A Porsche most ezen a téren próbál ki valami újat. Vagyis majdnem újat.
Kedves gesztussal díjazta egy idős vevő márkahűségét a nagy-britanniai Cheltenham Lexus-szalonja. A századik születésnapját ünneplő Barry High 16 év alatt már huszonöt autót vett a gyártótól, ezért a kerek évfordulóra készítettek neki egy egyedit.
Nem csak a személyautóknál van napirenden az önvezető autó kérdése. Gyakorlatilag az összes kamiongyártó ezerrel dolgozik a projekten, hiszen ezek a nagyvasak kilométerek millióit teszik meg az országutakon, és nem baj, ha nem alszik bele a kocsisorba a sofőr.
A Suzuki a Genfi Autószalonon leplezte le hivatalosan a legújabb Swiftet, amelynek aztán nem sokkal később a nemzetközi és magyar bemutatóját is megtartották. Talán a legjobban sikerült modelljükről van szó, ami nem kis szó a mostani palettájukat végignézve. Ennyinél persze nem állnak meg, és a napokban már a kimondottan Indiának szánt szedánt is felfedték. A legizgalmasabb, a Sport azonban még várat magára. Szerencsére addig is készülnek kémfotók.
Néhány napja még csak kémfotókat láthattunk az új Škoda szabadidő-autóról, most viszont már gyári képeken nézhetjük meg az álcázott prototípusokat. Ez ugyan nem jelent nagy eltérést, de a hivatalos adatokat is a képek mellé tették, és azt is megerősítették, hogy Karoq lesz az autó neve.
Eddig is lehetett BlueMotion Golfot venni, de most egy új változatot fejlesztett ki a VW gárdája. Ebbe az eddigi ezres háromhengeres benzines turbómotor, illetve az 1,6 literes TDI helyére az új 1,5 literes benzines turbómotor fogyasztásra optimalizált változata kerül, egy újabb fogyasztáscsökkentő trükkel.
Azt már megszokhattuk, hogy Sergio Marchionne folyamatosan nyilatkozik, ha kell, ha nem, de amit most mondott, az akár súlyos következményekkel járhat. A Fiat Chrysler két legsikeresebb márkájának lehetséges kiszervezéséről beszélt. Azt mondta, a Jeep és a Ram elég erős lenne, hogy megálljon a saját lábán. Nagy kérdés azonban, hogy mi lenne akkor a Chrysler maradékával, amely nem volt olyan sikeres az elmúlt évek során.
A gyártó egyelőre csak egy belső képet mutatott az újdonságról, és ez nem is feltétlenül véletlen. Ha igazak a hírek, a CX-8-nak ez a legnagyobb újítása.
A Volkswagen a Bécsi Motor Szimpóziumon mutatta be az ezres, turbós háromhengeres földgáz-üzemű kivitelét, az 1.0 TGI-t. Sűrített földgázzal a motor eleve alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátással működik, mint a hasonló felépítésű benzines TSI, miközben a teljesítménye nem sokkal kevesebb.
Az M550d mellett egy másik új ötös változatot is bemutatott a BMW, 530e iPerformance néven. Ez a változat konnektoros hibrid hajtásláncot kap, négyhengeres turbós benzinmotorral, és egyértelműen alacsony fogyasztásra optimalizálták.
Innen Közép-Európából még a brit manufaktúráknál is kevésbé látunk rá Észak-Amerika kis sorozatú furcsaságaira. Így a Morgan háromkerekűjéről például sokat hallottunk már, a Vanderhallról viszont eddig semmit. Pedig már hét éve fejlesztik ezt a gépet, amely látszólag valahol félúton helyezhető el a Polaris Slingshot és a Morgan között.
Az Audi pénzért megvehető versenyautóinak egyikét mutatta be Észak-Amerikában. Az Audi A3 alapú RS3 LMS USA Clubsportot kifejezetten a Pirelli World Challenge szabályai szerint készült. A motorja ugyan nem olyan erős, mint az utcai változaté, ennek ellenére pályán sokkal gyorsabbnak ígérkezik.
A motort már láttuk korábban a 7-es sorozatban, de most bemutatkozik az új 5-ös karosszériájában is. A 400 lóerős, és 760 Nm csúcsnyomatékú háromliteres csúcsdízel még összkerék-hajtással is kis fogyasztást, és sportautós dinamikát kölcsönöz a BMW nagykocsijának.
A Yeti a Škoda partizán-akciója volt, a második generációs Octavia platformra épített crossover, amelynek a VW csoportnál egyedülálló módon nem volt testvérmodellje más márkajelzéssel. Nos, az utód már nem ilyen: szabvány technikára épülő szabvány VW terméknek ígérkezik, amelyből szinte biztosan lesz Seat változat is.
Jó éve volt tavaly, 5,3 milliárd euróra növelte kereskedelmi forgalmát a Dacia, amivel megerősítette vezető helyét a romániai cégek rangsorában. A kiöregedő Duster húzta fel az eladásaikat.
De mi nem kapunk belőle. Indiában gyártja majd saját piacra a Maruti Dzire néven, ahogy tették azt a korábbi generációk lépcsős hátú változataival.
Igazán modern embernek való önszívatásra készül egy skót csapat. A Plug In Adventures nevű alakulat nyáron nekiindul keletnek, hogy Londonból indulva úttalan utakon átautózza a fél bolygót egy városi létre tervezett, villanyfüggő Nissannal.
Megkésve ugyan, de a PSA és a Daimler is kiadta első negyedéves számait. Mindkét óriáskonszern örülhet, emelkedésekkel tele indultak 2017-ben.
Ha mindig is szerettél volna egy szélsőségesen önfejű svéd szupersportautó-gyártónál dolgozni, eljött a te időd. Létszámbővítéssel pörgetné fel a gyártást a Koenigsegg.
Élete lehetőségét kapta egy Michael Schumacher nevű újonc 1991-ben, méghozzá ebben az autóban. Élt vele, és legenda lett, az autó viszont most eladó – az a példány, amellyel két versenyen állt rajthoz a fiatal Schumacher.
Először láthatjuk gyári képen az új XF Sportbrake-et, amellyel elsősorban Európában szerezhet erősebb pozíciókat a Jaguar.
A DEKRA a németországi használtautó-szervizadatok alapján állított össze egy kisebb listát, amelyen kilenc kategória legjobban öregedő használt autóit sorolják fel. A statisztika szerint az Audi A6 hibásodik meg a legritkábban.
Kevéssé ismert, de az autógyártók a gyártás előtt hosszasan tökéletesítik a karosszériaelemek szerszámait. Erre olcsó prototípus-szerszámokat használnak, mielőtt megrendelnék a végleges, sokkal drágább eszközöket. És ez az a lépés, amit a Model 3 esetében egyszerűen kihagy a Tesla.
Aligha van alkalmasabb versenyág az elektromos autózás népszerűsítésére: a ralikrossz látványos, divatos, és elég rövidek a futamok, hogy ne az akkumulátorok lemerülése vessen véget a versenynek. Úgy tűnik, ebben a versenyzők egy része is egyetért, így a tavalyi bajnok csapat is.