A gyűjtők addig vegyenek Tesla Model S-t, amíg még lehet – mondja Bob Lutz, a General Motors egykor második embere. A 85 éves iparági szakértő nem először nyilatkozik meredeket, sőt, a Teslát sem először temeti hangosan.
A Z4 bemutatóját tavaly tartották Pebble Beach-en, akkor úgy beszéltek a típusról, mint az autó, ami megmutatja, merre fejlődik majd a BMW-dizájn. A markáns roadster szépen viszi tovább a kategória hagyományait, a hosszú géptető mögött csak egy rövid kabin van, szigorúan két üléssel. Most egy rövid videó került nyilvánosságra arról, ahol a még mindig leálcázott autót a Nürburgringen hajtják. Bár a felvétel tavaly novemberi, még nem fedezte fel magának az internet.
Tizenöt éve, hogy bezárt egy skót parkolóház, legalább azóta pihent ott nyolc autó, amik egy bontás miatt kerültek elő az épület mélyéről. Lassan elbontják alóluk a robot parkolóházat, de még nem tudni, miért maradtak ott.
Egy ideje már hallani a Ferrarni 488 GTB durvább változatáról, amely a GTO nevet kapja. Most a cég megtartotta a privát, szűkkörű bemutatót a lehetséges ügyfeleknek, de úgy tűnik nem volt tilos fényképezni, hiszen legalább egy fotó kikerült a netre.
Komoly jóstehetség kellene ahhoz, hogy megmondjuk: lesz-e belátható időn belül saját szupersportkocsija a BMW-nek. A német gyártó fejesei egymást cáfolva nyilatkozgatnak a témában, így tavaly ősszel például előbb az M-részleg első embere mondta azt , hogy nincs szükségük ilyesmire, majd a vállalat alelnöke beszélt arról , hogy amennyiben lenne rá piaci igény, meg tudnák csinálni. Most az igenek mellé került újabb strigula.
A Volvo már többször elmondta, hogy 2025-re a teljes termelését Svédországtól Kínáig szénsemlegessé készül tenni, de már tettek is egy nagy lépést a cél felé.
Ha üzemanyag-fogyasztásról van szó, már hozzászokhattunk, hogy valós körülmények között tejesen más értékeket mérhetünk, mint amit a katalógus mond – utóbbi ugyanis laboratóriumi körülmények között meghatározott adat. Vannak egészen extrém különbségek , egyszer pedig már mi magunk is megpróbáltuk az NEDC-ciklus szerinti fogyasztásmérést . Most a német Auto Bild vállalkozott komoly feladatra: nyolc kategóriában nézték meg, hogy melyik modell mennyit fogyaszt valós viszonyok között.
A vártnál jóval nagyobb mértékben nőtt az új autók eladása tavaly Oroszországban, részben a gazdaság erősödésének és ezen keresztül a lakossági kereslet élénkülésének a hatására - közölte a több mint hatszáz, Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő Association of European Businesses (AEB).
A Dacia tavaly év végén tartotta meg az új Duster nemzetközi bemutatóját . Mi is vezettük a román márka itthon is népszerű SUV-ját, amely nemcsak jobban néz ki, mint elődje, hanem egészen élhető is, nagyjából mindent tud, amit egy olcsó hobbiterepjárótól elvárhatunk. Akkor azonban még csak a hárommillió forintos alapár volt ismert, publikus hazai árlistája nem volt. Egészen mostanáig.
Üzemanyag-szállító kamiont már láttunk autót lapítani, villanyautó-gyilkos napelem képe még nem jött szembe a neten. Most sem. Ez a holland Model S éppen csak megúszta, hogy megzúzza egy panel. Kattintásra minigaléria a sztoriról.
Mozgalmas éve lesz jövőre a Volkswagennek a jelek szerint. Egyrészt nyár elején kezdik gyártani a 8-as Golfot, ami egészen biztosan nagy figyelmet kap majd. Másrészt pedig egy olyan modell is megérkezik, amelytől nem kevesebbet várnak, mint hogy valódi tömegtermékké tegye a villanyautókat. Ez az ID (Iconic Design) lesz.
Egy hete, hogy bemutatták a Bullitt ötvenéves évfordulójára csinált emléksorozatot, máris 300 ezer dollárt (73 millió forint) fizetett valaki az első példányáét. Vagy nagy gyűjtő volt a vevő, vagy csak jótékonykodni akart egy nagyot.
Háromdimenziós nyomtatással készült féknyergeket fejleszt a Chironhoz a Bugatti. A szupersportkocsi még idén meg is kapja az új technológiával előállított alkatrészeket, amelyet további 3D-nyomtatott elemek követhetnek a Volkswagen-csoport több modelljénél is.
Nem bírja elengedni a rekordhajhászást a Koenigsegg. Egy módosított Agera RS-sel (néhány One:1 alkatréssszel hergelték meg) előbb a 0-400-0 km/h-s gyorsulás-lassulásban állítottak fel új csúcsot , majd a végsebességre gyúrtak rá, és 447,2 km/h-s eredményük felülmúlta a Bugatti Veyron Supersportot is. Mégsem érik be ennyivel.
Igen gyorsan pörögnek a dolgok a Polestar háza táján. Nemrég még a Volvo házi tuningcégét takarta ez a név, és csupán tavaly nyáron jelentették be , hogy önálló márkát faragnak belőle. Októberre aztán máris megérkezett első önálló modelljük, a hibrid Polestar 1 . Épül a kínai gyár , ahol az összeszerelés zajlik majd, 2019-ben a tervek szerint be is indul a gyártás. De nem állnak meg ennyinél.
A Mercedes-Benz még 2016-ban mutatta be M256 kódú hathengeresét, amely egy új motorcsalád első tagja volt. Úgy tűnik, hamarosan sorozat lesz a sorhatosokból, méghozzá a V6-os motorok kárára. Erről Ola Källenius, a vállalat kutatás-fejlesztési igazgatója beszélt.
A Jaguar 1968 szeptemberében mutatta be az első XJ-t , idén ősszel tehát éppen ötvenéves lesz a luxusszedán. Azóta már több generációt is megélt, a jelenlegi már elég régóta, 2009-től van a piacon, egy kicsit tehát már elkezdett fáradni. Hamarosan jön az utód.
Az ügyefogyott Mr. Bean megformálójaként és a Fekete Vipera című sorozat főszereplőjeként ismert Rowan Atkinsonról köztudott, hogy igen komoly autóbolond. Versenypályákra is rendszeresen ellátogat, de közúton sem mindig uralja tökéletesen a sportkocsikat. McLaren F1-esét például kétszer is rommá törte, mégis sikerült hárommilliárd forintért eladnia. Most két másik autója kerül kalapács alá.
Már szinte teljesen biztos: visszatér a Wankel-motor. A bolygódugattyús megoldás finoman szólva sem lett sikersztori, mert bár egészen nagy fajlagos teljesítményt tudtak kihozni belőle, tartóssági gondokkal küzdött. Rengeteg találgatás volt már arról, hogy vajon végleg eltűnik-e, de a Mazda mindig azt ígérgette, hogy életben tartják. Most az észak-amerikai részleg elnöke erősítette meg: nem mondtak le róla.
Hivatalosan is bejelentette a 8-as Golf érkezését a Volkswagen. A népszerű kompakt következő generációját 75 hét múlva kezdik gyártani a wolfsburgi üzemben, ami 2019 júniusát jelenti. Tehát már csupán másfél évet kell rá várni.
Bár az utolsó szakaszon csak kilencedikként ért célba, összetettben megtartotta első helyét, és megnyerte a 2018-as Dakar-ralit Carlos Sainz. A spanyol ralilegenda mintegy 43 perccel előzte meg a végelszámolásnál a toyotás Nászer el-Attiját. Sainz sikere egyben a Peugeot zsinórban megszerzett harmadik győzelme: tavaly és tavalyelőtt Stéphane Peterhansel szállította nekik az aranyat. Peterhansel most negyedik lett, elé Giniel de Viliers jött be a dobogó harmadik fokára.
Egyedül maradhat a legnevesebb sportautógyártók között a McLaren, a britek továbbra is háttal állnak a SUV-ok felé. A főtervező nyugtatta meg azokat, akik divatterepjáróktól féltették a wokingi márkát.
Szeptemberben, Frankfurtban mi is körbejártuk, novemberben az amerikaiaknak is megmutatták a Los Angeles-i Autószolon, a detroiti kiállításra viszont már nem jutott el: az odaúton összetört az azt szállító balesetező kamionban az X7-es tanulmány.
Néhány héttel ezelőtt jelentek meg a hírek arról, hogy az eddigieken túl újabb hárommillió autóban lehetnek életveszélyes Takata légzsákok. A gyártók a hónap második felére ígértek pontos listát az érintett modellekről, a Fordé most meg is érkezett.
Súlyos szavakkal ment neki a napokban a Hyundai a Volkswagennek. A dél-koreai gyártó nemrég elkészítette első rendes hot hatch-ét, az i30 N-t , és ha már sportos vonal, akkor odatették a Veloster N-t is. Ezekkel együtt pedig úgy tűnik, felvették a nagy mellényt is: az N részleg vezetője (korábban a BMW M divíziót is irányító) Albert Biermann a Volkswagen Golf GTI versenypályás megbízhatóságát kérdőjelezte meg.