Hírek

2018. január 25., 06:39 Módosítva: 2018.01.29 06:17

A gyűjtők addig vegyenek Tesla Model S-t, amíg még lehet – mondja Bob Lutz, a General Motors egykor második embere. A 85 éves iparági szakértő nem először nyilatkozik  meredeket, sőt, a Teslát sem először temeti hangosan. 

Bob Lutz, alelnök
Bob Lutz, alelnök
Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 24., 17:09 Módosítva: 2018.01.28 16:56
32

A Z4 bemutatóját tavaly tartották Pebble Beach-en, akkor úgy beszéltek a típusról, mint az autó, ami megmutatja, merre fejlődik majd a BMW-dizájn. A markáns roadster szépen viszi tovább a kategória hagyományait, a hosszú géptető mögött csak egy rövid kabin van, szigorúan két üléssel. Most egy rövid videó került nyilvánosságra arról, ahol a még mindig leálcázott autót a Nürburgringen hajtják. Bár a felvétel tavaly novemberi, még nem fedezte fel magának az internet. 

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 24., 15:12 Módosítva: 2018.01.29 06:17
222

Tizenöt éve, hogy bezárt egy skót parkolóház, legalább azóta pihent ott nyolc autó, amik egy bontás miatt kerültek elő az épület mélyéről. Lassan elbontják alóluk a robot parkolóházat, de még nem tudni, miért maradtak ott.   

df6q8jobrp48xkpyq5ze.png
Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 24., 13:15 Módosítva: 2018.01.27 07:24
70

Egy ideje már hallani a Ferrarni 488 GTB durvább változatáról, amely a GTO nevet kapja. Most a cég megtartotta a privát, szűkkörű bemutatót a lehetséges ügyfeleknek, de úgy tűnik nem volt tilos fényképezni, hiszen legalább egy fotó kikerült a netre. 

2019-ferrari-488-gto-via-fca-alberta-instagram 100641004 l
Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 24., 10:32 Módosítva: 2018.01.26 13:16
104

Komoly jóstehetség kellene ahhoz, hogy megmondjuk: lesz-e belátható időn belül saját szupersportkocsija a BMW-nek. A német gyártó fejesei egymást cáfolva nyilatkozgatnak a témában, így tavaly ősszel például előbb az M-részleg első embere  mondta azt , hogy nincs szükségük ilyesmire, majd a vállalat alelnöke  beszélt arról , hogy amennyiben lenne rá piaci igény, meg tudnák csinálni. Most az igenek mellé került újabb strigula.

 

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 24., 06:52 Módosítva: 2018.01.26 10:49

A Volvo már többször elmondta, hogy 2025-re a teljes termelését Svédországtól Kínáig szénsemlegessé készül tenni, de már tettek is egy nagy lépést a cél felé.  

405949
Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 23., 18:03 Módosítva: 2018.01.25 06:43
562

Ha üzemanyag-fogyasztásról van szó, már hozzászokhattunk, hogy valós körülmények között tejesen más értékeket mérhetünk, mint amit a katalógus mond – utóbbi ugyanis laboratóriumi körülmények között meghatározott adat. Vannak egészen  extrém különbségek , egyszer pedig már mi magunk is megpróbáltuk az  NEDC-ciklus szerinti fogyasztásmérést . Most a német Auto Bild vállalkozott komoly feladatra: nyolc kategóriában nézték meg, hogy melyik modell mennyit fogyaszt valós viszonyok között.

A kép illusztráció
A kép illusztráció

 

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 23., 15:05 Módosítva: 2018.01.25 10:41
142

A vártnál jóval nagyobb mértékben nőtt az új autók eladása tavaly Oroszországban, részben a gazdaság erősödésének és ezen keresztül a lakossági kereslet élénkülésének a hatására - közölte a több mint hatszáz, Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő Association of European Businesses (AEB).

A0D8653
Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 23., 14:20 Módosítva: 2018.01.26 09:54
249

A Dacia tavaly év végén tartotta meg  az új Duster nemzetközi bemutatóját . Mi is vezettük a román márka itthon is népszerű SUV-ját, amely nemcsak jobban néz ki, mint elődje, hanem egészen élhető is, nagyjából mindent tud, amit egy olcsó hobbiterepjárótól elvárhatunk. Akkor azonban még csak a hárommillió forintos alapár volt ismert, publikus hazai árlistája nem volt. Egészen mostanáig.

 

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 23., 11:31 Módosítva: 2018.01.26 09:54
1

Üzemanyag-szállító kamiont már láttunk autót lapítani, villanyautó-gyilkos napelem képe még nem jött szembe a neten. Most sem. Ez a holland Model S éppen csak megúszta, hogy megzúzza egy panel. Kattintásra minigaléria a sztoriról.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 23., 10:38 Módosítva: 2018.01.26 09:54
63

Mozgalmas éve lesz jövőre a Volkswagennek a jelek szerint. Egyrészt nyár elején kezdik gyártani a 8-as Golfot, ami egészen biztosan nagy figyelmet kap majd. Másrészt pedig egy olyan modell is megérkezik, amelytől nem kevesebbet várnak, mint hogy valódi tömegtermékké tegye a villanyautókat. Ez az ID (Iconic Design) lesz.

 

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 23., 06:15 Módosítva: 2018.01.26 09:54
7

Egy hete, hogy bemutatták a Bullitt ötvenéves évfordulójára csinált emléksorozatot, máris 300 ezer dollárt (73 millió forint) fizetett valaki az első példányáét. Vagy nagy gyűjtő volt a vevő, vagy csak jótékonykodni akart egy nagyot.

th
Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 22., 17:06 Módosítva: 2018.01.26 06:24
165

Háromdimenziós nyomtatással készült féknyergeket fejleszt a Chironhoz a Bugatti. A szupersportkocsi még idén meg is kapja az új technológiával előállított alkatrészeket, amelyet további 3D-nyomtatott elemek követhetnek a Volkswagen-csoport több modelljénél is.

 

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 22., 15:33 Módosítva: 2018.01.26 06:24
248

Nem bírja elengedni a rekordhajhászást a Koenigsegg. Egy módosított Agera RS-sel (néhány One:1 alkatréssszel hergelték meg) előbb a 0-400-0 km/h-s  gyorsulás-lassulásban állítottak fel új csúcsot , majd a végsebességre gyúrtak rá, és  447,2 km/h-s eredményük  felülmúlta a Bugatti Veyron Supersportot is. Mégsem érik be ennyivel.

 

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 22., 15:01 Módosítva: 2018.01.26 06:24
27

Igen gyorsan pörögnek a dolgok a Polestar háza táján. Nemrég még a Volvo házi tuningcégét takarta ez a név, és csupán tavaly nyáron  jelentették be , hogy önálló márkát faragnak belőle. Októberre aztán máris megérkezett első önálló modelljük, a hibrid  Polestar 1 . Épül a  kínai gyár , ahol az összeszerelés zajlik majd, 2019-ben a tervek szerint be is indul a gyártás. De nem állnak meg ennyinél.

polestar-1-20 700

 

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 22., 13:51 Módosítva: 2018.01.26 06:24
162

A Mercedes-Benz még 2016-ban mutatta be M256 kódú hathengeresét, amely egy új motorcsalád első tagja volt. Úgy tűnik, hamarosan sorozat lesz a sorhatosokból, méghozzá a V6-os motorok kárára. Erről Ola Källenius, a vállalat kutatás-fejlesztési igazgatója beszélt.

 

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 22., 10:46 Módosítva: 2018.01.24 17:52
59

A Jaguar 1968 szeptemberében mutatta be  az első XJ-t , idén ősszel tehát éppen ötvenéves lesz a luxusszedán. Azóta már több generációt is megélt, a jelenlegi már elég régóta, 2009-től van a piacon, egy kicsit tehát már elkezdett fáradni. Hamarosan jön az utód.

 

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 22., 01:16 Módosítva: 2018.01.24 06:57
239

Az ügyefogyott Mr. Bean megformálójaként és a Fekete Vipera című sorozat főszereplőjeként ismert Rowan Atkinsonról köztudott, hogy igen komoly autóbolond. Versenypályákra is rendszeresen ellátogat, de közúton sem mindig uralja tökéletesen a sportkocsikat. McLaren F1-esét például kétszer is rommá törte, mégis sikerült hárommilliárd forintért eladnia. Most két másik autója kerül kalapács alá.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 21., 16:42 Módosítva: 2018.01.25 06:47
456

Már szinte teljesen biztos: visszatér a Wankel-motor. A bolygódugattyús megoldás finoman szólva sem lett sikersztori, mert bár egészen nagy fajlagos teljesítményt tudtak kihozni belőle, tartóssági gondokkal küzdött. Rengeteg találgatás volt már arról, hogy vajon végleg eltűnik-e, de a Mazda mindig azt ígérgette, hogy életben tartják. Most az észak-amerikai részleg elnöke erősítette meg: nem mondtak le róla.

Mazda-rotary-engine-2 700
Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 21., 14:37 Módosítva: 2018.01.24 17:52
257

Hivatalosan is bejelentette a 8-as Golf érkezését a Volkswagen. A népszerű kompakt következő generációját 75 hét múlva kezdik gyártani a wolfsburgi üzemben, ami 2019 júniusát jelenti. Tehát már csupán másfél évet kell rá várni.

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 21., 09:36 Módosítva: 2018.01.24 07:05
407

Bár az utolsó szakaszon csak kilencedikként ért célba, összetettben megtartotta első helyét, és megnyerte a 2018-as Dakar-ralit Carlos Sainz. A spanyol ralilegenda mintegy 43 perccel előzte meg a végelszámolásnál a toyotás Nászer el-Attiját. Sainz sikere egyben a Peugeot zsinórban megszerzett harmadik győzelme: tavaly és tavalyelőtt Stéphane Peterhansel szállította nekik az aranyat. Peterhansel most negyedik lett, elé Giniel de Viliers jött be a dobogó harmadik fokára.

RTX4G1FB
Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 21., 07:08 Módosítva: 2018.01.24 07:06
66

Egyedül maradhat a legnevesebb sportautógyártók között a McLaren, a britek továbbra is háttal állnak a SUV-ok felé. A főtervező nyugtatta meg azokat, akik divatterepjáróktól féltették a wokingi márkát.

dghet
Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 20., 07:59 Módosítva: 2018.01.24 07:05
136

Szeptemberben, Frankfurtban mi is körbejártuk, novemberben az amerikaiaknak is megmutatták a Los Angeles-i Autószolon, a detroiti kiállításra viszont már nem jutott el: az odaúton összetört az azt szállító balesetező kamionban az X7-es tanulmány.

420A0427
Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 20., 07:59 Módosítva: 2018.01.24 07:05
77

Néhány héttel ezelőtt  jelentek meg a hírek  arról, hogy az eddigieken túl újabb hárommillió autóban lehetnek életveszélyes Takata légzsákok. A gyártók a hónap második felére ígértek pontos listát az érintett modellekről, a Fordé most meg is érkezett.

deployed-airbag-after-an-accident-picture-id102773073?k=6&m=1027

 

Távolról sincs vége, olvasson még
2018. január 19., 16:58 Módosítva: 2018.01.22 15:41
293

Súlyos szavakkal ment neki a napokban a Hyundai a Volkswagennek. A dél-koreai gyártó nemrég elkészítette első rendes hot hatch-ét,  az i30 N-t , és ha már sportos vonal, akkor odatették  a Veloster N-t  is. Ezekkel együtt pedig úgy tűnik, felvették a nagy mellényt is: az N részleg vezetője (korábban a BMW M divíziót is irányító) Albert Biermann a Volkswagen Golf GTI versenypályás megbízhatóságát kérdőjelezte meg.

 

Távolról sincs vége, olvasson még