Már korábban beígérték a lendületesebb formavilágú Škoda terepjárót, de az is elég hamar tisztázódott, hogy elsősorban Kínának szánják ezt a különlegességet, és úgy néz ki, egyelőre ragaszkodnak is ehhez az elképzeléshez.
Manapság minden valamire való sportkocsiból készül GT3-as változat: az utólagos kiegyensúlyozás, a Balance of Performance minden autónak nagyjából egyenlő feltételeket biztosít, így hasonló esélyekkel indul mondjuk egy testes Bentley Continental GT3 és egy középmotoros, könnyű Ferrari vagy Lamborghini. Természetesen a Honda sportkocsijából, az NSX-ből is készül ilyen versenygép, igaz, Acura márkanéven, amelyből most új változatot mutattak be.
A Škoda hivatalosan is bejelentette, hogy a Rapid Spacebacket váltó, tágasabb ötajtós családi modell neve Scala lesz.
Nem tudni, hogy a Bloodhound valaha megfutja-e az 1610 km/h-t, ahogy ígérték. Ami elválasztja a csapatot a cél elérésétől, az állítólag úgy 25 millió angol font, de még van remény a folytatásra.
Passatnak hívják, de nem azonos a nálunk kapható névrokonnal, sőt, az amerikaival sem: ez egy harmadik, méghozzá a méretei alapján egy valódi luxusautó.
Kim Dzsongun nemrég megmutatta Rolls-Royce Phantomját, s tette mindezt akkor, amikor az amerikai külügyminisztert fogadta Phenjanban. Erős kifejezése ez annak, mennyire nem működnek a luxuscikkekre vonatkozó tiltások, na meg annak, hogy az észak-koreai diktátor ebből nem akar titkot csinálni.
Nagy tartalék van a Teslák akkumulátoraiban, ennek hála megint volt miből jófejkednie a vállalatnak a Michael elől menekülő ügyfelek felé. Az év eddigi legerősebb hurrikánja miatt oldották fel a központból a korlátozásokat.
Ha cserélnek egyáltalán. Egy elcsípett védjegykérelem miatt pörgött fel a téma, és a neten terjedő pletykák szerint ez a két új logó egyike lehet a márka új négykarikája.
Tömeges leépítéssel fenyeget az autóiparban az új autók szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséről kötött megállapodás - hangsúlyozta az ágazat legnagyobb európai szereplője, a Volkswagen-csoport vezetője egy csütörtöki nyilatkozatában.
Korábban csak úgy gyárthatott külföldi cég autót Kínában, ha vegyes vállalatot alapított egy helyi céggel, és ebben a kínai partnernek volt nagyobb a részesedése. Ám ezt a korlátozást az idén eltörölték, és az így feltáruló kapun a BMW lép be először.
Nem titok, hogy az európai mérési szabványok változása a konnektoros hibridek átalakítására kényszeríti az autógyárakat. A Mercedes azonban nem csak a benzin-elektromos hibridjeit újította meg, de bemutatott egy dízelmotoros hibrid hajtásrendszert is.
A Mercedes kiszáll a három német luxusautó-gyártó háziversenyéből, de rögtön beáll a helyére az Aston Martin. A Vantage DTM változata ugyanott készül majd, ahol eddig a Mercedeseket fejlesztették.
A kínai Foton Motors egyelőre a Borgward kétharmadát kínálja eladásra, de hogy lesz-e, akinek kell egy masszívan veszteséges márka, azt nem tudni.
Klaus Frölich, aki a BMW termékfejlesztési stratégiáját tervezte, azt mondja, nem lesz olyan gyors a villanyautóra váltás, mint azt néhányan gondolják.
Az ötlet tulajdonképpen nem változott, a Mitsuoka nagyrészt eddig is abból élt, hogy múltidéző burkolattal láttak el korszerű autókat. Ám most nem Nissan Micrából és Jaguar Mark II-ből készült groteszk kiskocsi, így a végeredmény sem kelti azt a benyomást, hogy egy félresikerült viccet látunk.
A Volkswagen ausztrál képviselete néhány lelkes gyakornok, néhány bőkezű beszállító és egy művész segítségével készített egy olyan Arteont, amely nem csak képtelenül gyors, de legalább ugyanennyire feltűnő is.
Az új Euro6 változat bevezetése kapcsán már írtunk róla, hogy a Jaguar motorválaszték egy jelentős részét már nem korszerűsítik, inkább kikerülnek az európai kínálatból. Ám vannak típusok, amelyekhez az Ingenium motorcsalád hathengeres változata sem feltétlen lesz elegendő.
Állítólag egy évben akár két teljes napot is azzal tölt egy átlagos autós, hogy vár a pirosnál, ráadásul a balesetek jelentős része is a lámpás kereszteződéseknél történik. A Ford Szinkronizált Elsőbbség Kezelő ötlete mind a két problémát egy csapásra megoldaná.
A Fiat már korábban jelezte, hogy eltüntetné a dízelmotoros személykocsikat a kínálatából 2021-re, és úgy néz ki, a legkisebb Multijettel kezdődik a folyamat, a cég legkisebb modelljeiben.
A Lazante eddig elsősorban McLarenek tuningjával hívta fel magára a figyelmet, most azonban valami másra készülnek. Öreg Porsche 930 Turbókba építenének öreg TAG Porsche F-1-es motorokat, ahogy a McLaren tette durván három évtizede.
A BMW ugyan bemutatta az új 3-as sorozatot a Párizsi Autószalonon, de csak a négyajtós változatot. Az azonban egy percig sem volt kérdéses, hogy szükség lesz kombira, és most az is kiderólt, hogy ez milyen lesz. Nem is valami titkos forrásból: a brazil védjegy-eljárás kapcsán került nyilvánosságra néhány jellegrajz.
Az utóbbi hetekben intenzív alkufolyamat zajlott a környezetvédőket és az európai autóipart képviselő politikusok között. A tét a 2030-tól érvényes szén-dioxid-kibocsátási határértékek mértéke volt.
Hatalmas munka kellős közepén van az Opel: a teljes kínálatot le kell cserélni, amilyen gyorsan csak lehet, hiszen a régebbi modellekben levő technika használatáért fizetni kell a General Motorsnak, ami elviszi a hasznot. Ennek a folyamatnak a részeként nyolc új, vagy frissített autó érkezik a következő két évben, természetesen mind Peugeot-Citroën alapokon.
A helyzet persze átmeneti, az új Euro6d Temp szabvány, és ezzel összefüggésben a WLTP károsanyag-kibocsátási szabvány tehet róla, hogy a brit gyártó nagyobb hengerszámú benzinmotorjai eltűntek az európai kínálatból. Nem is várható a visszatérésük: a V6-os és V8-as motorokat várhatóan az új, soros elrendezésű hathengeres turbós benzinmotorral igyekeznek majd helyettesíteni, de csak ha azzal már elkészültek.
Ahogy a korábbi nyilatkozatok alapján már sejthető volt, a Peugeot csoport tagjaként az Opel olyan gyorsan szabadul mindentől, ami az előző tulajdonos, a General Motors idejéből maradt, amennyire csak lehet. Ennek jegyében az év végén legalább három típus forgalmazása áll le, egyelőre közvetlen utódok nélkül.