Az amerikai autógyártó még idén bevezeti a más területeken már sikerrel használt anyagot, hogy tovább növeljék az autóik zajszigetelését és a motorok egyes elemeinek hőtűrését.
Az olasz autóipari beszállítót már évek óta árulja az FCA-csoport, de csak most sikerült vevőt találni rá.
Az Audi első nagy sorozatban gyártott elektromos autója a tervezettnél egy hónappal később, februárban érkezik a szalonokba. A hiba oka valamilyen szoftveres hiba lehetett, de más akadályról is pletykálnak.
A világ leghosszabb tengeri átkelőjét készülnek felavatni Kínában. A Hongkongot Makaóval összekötő új híd/alagút-kombináció 55 kilométer hosszan vezet a két városállam között, útja javán tengeri hídként, egy rövidebb szakaszán a tenger alá fúrt alagútban.
Elrendelte 96 ezer Opel visszahívását pénteken a német közúti közlekedési hatóság (KBA) a versenytárs Volkswagen-csoport dízelbotrányában leleplezett visszaéléshez hasonló károsanyag-kibocsátási manipuláció miatt.
Az egykori London Taxi International, aktuális nevén a LEVC elsősorban ugyan a londoni taxipiacra célzott a TX5, vagy eCity néven ismert modellel, de úgy látszik, van rá esély, hogy a brit fővároson kívül Európa más nagyvárosaiban is népszerűvé váljon.
A Porsche hivatalosan is bejelentette, amit korábban már sejteni lehetett: a tisztán elektromos Taycan mellett már most dolgoznak egy második villanyautón. A tavasszal Mission E Cross Turismo néven bemutatott, terepjárós dekorációjú, nagykerekű sportkombi-szerűségről van szó.
Úgy tűnik, bizonyos üzemeltetési körülményeket rosszul vettek figyelembe a Volvo mérnökei. Az eredmény nagyarányú visszahívás lehet, bár a részleteket egyelőre nem közölte a svéd teherautó-gyártó.
A Fordnak a kezdetektől gondot okozott, hogy az új GT iránt sokkal nagyobb a kereslet, mint a gyártani tervezett mennyiség. Most ugyan bővítik a gyártást, de még így is több mint négy megrendelő jut egy autóra.
A Tesla a gyártási nehézségek és az anyagi problémák miatt a Model 3 gyártását a legdrágább változatokkal kezdte. Ezen van a legnagyobb haszon, hisz a gyártási költség a különböző változatok esetében alig tér el, de úgy tűnik, a csúcsváltozatok megrendeléseinek a végére értek.
Az Európában törésteszteket végző független szervezet, az EuroNCAP tesztelte tíz autógyártó vezetést segítő rendszereit. Az hamar kiderült, hogy olyan egy sincs, ami mellett olvasni lehetne.
Tavaly az Opel eladása is hasonló, nehezen hihető pletykákkal indult, és hónapokon belül bekövetkezett, amit lehetetlennek hittünk: a General Motors eladta komplett európai részlegét a Peugeot-nak. Most hasonló pletykákat hallani arról, hogy a Ford és a Volkswagen bútorozna össze.
Kicsit nehezen megfogható, amiről Jürgen Stackmann, a VW sales- és marketing-igazgatója beszél, de hangzásában nagyon korszerű: azt üzeni, hogy az átszervezés következtében a VW korszerűbb lesz, mint valaha. És az sem lehetetlen, hogy az ügyfelek Nagytestvére válik belőle.
Dany Bahar vállalkozása nagyon belejött a múltbéli sportkocsik feltámasztásába, legalábbis az ígéretek szintjén. A legújabb ötletük a Ferrari egyik leghosszabb életű típusának feltámasztása: az 1972 és 1989 között gyártott, 365 GT4, 400 és 412 néven ismert orrmotoros luxus-sportkocsié.
Jelenleg már a második generáció készül a Citroën, a Peugeot és a Toyota közös alapokon nyugvó kisautóiból a csehországi Kolinban, de úgy tűnik, a következő modellváltás egyben jellegbeli változást is hoz a hármas ikrek számára.
Tavaly ősszel megmutatta a Mazda, hogy mire is készül, de még sokat próbált szakújságírók is kételkedtek benne, hogy komolyan gondolják. A Kai Concept a Mazda 3-as előfutára volt, hogy mennyire, az ezen az apró részleten lemérhető: az autó legfurcsább részlete ugyanis megmarad, szinte változtatások nélkül.
Bár nagyon sokat hallani a német luxusautó-gyárak villanyautó-programjairól, azokból nem sok valósult meg a mai napig. Ennek köszönhető a furcsa jelenség is: a Jaguar taxik München utcáin, amelyeket ráadásul a város önkormányzatának anyagi támogatásával vásárolt a Müncheni Taxiközpont.
Mondhatni, folytatódik a Škoda SUV-ömlése: a Kodiaq és a Karoq után az idén bemutatták a kifejezetten olcsó Kamiq típusjelzésű modellt Kínában, most pedig a kupétetős Kodiaq GT-vel folytatódik a bemutatók sora.
Ha valaki kételkedett volna benne, hogy a Suzuki Jimny az ősrégi építési elvek ellenére sikeres lesz, az most láthatja, hogy nem a korszerűség, a határozott fellépés számít. A japán mini-terepjáró, amelyhez más hasonlót sem gyárt, elég sikeres hozzá, hogy a Suzukinak az igények kielégítése jelentsen problémát.
Kisebbek lettek a vaddisznó-agyarak – de azért köszönik, megvannak – és néhány apró részlet még változott az X7-esen a tanulmányautóhoz képest, de a lényeg nem. Még ebben a zsírosnyakú kategóriában is kevés autó sugározza érthetőbben, hogy bárkit bármikor kész lelki furdalás nélkül eltaposni.
Alig másfél éve tudunk a Vanderhall Motor Works létezéséről: első modelljük a Venice nevű háromkerekű volt. Ezt fejlesztették most valamivel kényelmesebbé, amivel talán sikerül további rajongókat szerezniük. Mondjuk azokat győzheti meg az új Carmel, akik eddig hiányolták az olyan luxusfelszereléseket, mint a tető vagy az ajtó.
Az eleve meglepő, hogy a Ford a saját nevére vesz egy kínai tervezésű autót, pedig most pontosan ezt teszik. De az ügy ennél sokkal viccesebb.
Az L200 ugyan egyike azoknak a modelleknek, amelyek a Nissan irányítása alatt idegen alapokon újulhatnak meg, de most még az aktuális, saját fejlesztésű modellt újítják fel.
Az Audit 800 millió euróra bírságolták a környezetvédelmi szabványoknak nem megfelelő V6-os és V8-as dízelmotorok miatt. Az összeg hatalmasnak tűnik, de úgy látszik, az Audinál nem húzzák az időt további fellebbezéssel.