Bár villanyautó-fejlesztésben az úttörők közé tartozik a Renault, a dízelek térvesztése Európában rákényszeríti a céget, hogy hibrid hajtásrendszert is fejlesszen.
Ahogy a gyártás beindítása előtt szokás, most is felbukkantak Kecskeméten az álcázott nullszériás autók, próbarendszámmal.
Összesen 3 milliárd forintos keretből támogatja az Innovációs és Technológiai Minisztérium a villanyautó-vásárlást. Autónként legfeljebb másfél millió forintra lehet pályázni, de legfeljebb a bruttó vételár 21%-áig, ami valamivel kevesebb, mint a nettó vételár 27%-át kitevő ÁFA összege. Magyarul legfeljebb kétezer autó forgalmi adójáról hajlandó lemondani az állam.
A francia kormány arra fogja kérni az autóipari vállalatokat, hogy vegyenek részt a környezetszennyező korosabb autók legújabb, kevésbé szennyező modellekre cserélésének pénzügyi ösztönzésében - jelentette ki a francia Le Parisien napilap vasárnapi számában megjelent interjúban Bruno Le Maire pénzügyminiszter.
Autókat, bankbetéteket, de még lakásokat is osztogatott alkalmazottainak egy indiai óriásvállalat vezetője, Savji Dholakia a legjelentősebb éves hindu ünnepre, díválira készülődve. A gyémántbizniszben dollármilliárdossá lett indiai cégvezér nem először csinált nagy ajándékozó ünnepséget munkásainak; az idei bulin hatszáz Renault Kwidet és Maruti Celeriót szórtak ki.
A városi behajtási tilalom elrendelésének az elkerülése érdekében a koros dízelautók műszaki átalakítására tett erőfeszítéseik megduplázására szólította fel az autógyártó vállalatokat a német városok képviseleti szervezete, a Deutscher Städtetag.
Rosszul sült el egy katonai gyakorlat Észak-Karolinában: a Fort Bagg katonai központ helyett tizenegy kilométerrel odébb, egy lakóövezetre dobtak egy Humvee-t.
A Consumer Reports közzétette szokásos megbízhatósági listáját. A japánok bebetonozták magukat, de itt-ott tapasztalható némi átrendeződés.
A Mercedes-AMG GT 4 ajtós változata lett a leggyorsabb autó a Nürburgringen, de milyen szegmensben?
A hosszú búcsúztató körtúra zárásaként forgalomban is meghajtották a Porsche LMP1-es versenyautóit.
A Toyota kis középmotoros sportautóját már 11 éve nem gyártják, de most egy merőben új szerepben visszatérhet a kínálatba.
A vásárló nevét nem hozták nyilvánosságra, bár már az a tény is meglepetés, hogy az Aston Martin hajlandó volt megválni a Vanquish gyártásához szükséges szerszámoktól és tervrajzoktól. Az viszont kiderült, hogy a júniusban kötött üzleten az Aston Martin 26 millió dollárt nyert, és ezért cserébe még másfél év ingyenes mérnöki támogatást is nyújt a sportkocsigyártó.
Az F1 és a P1 szellemi utódaként beszélnek a gyáriak a legújabb McLaren sportkocsiról, amely nagyon különbözik mindentől, amit a cég eddig készített. Ez a gép elsősorban nem versenypályára készült – bár nyilván ott sem vall szégyent – sokkal inkább afféle technológiai tűzijáték, egy méregdrága, szupermodern műtárgy, amellyel mintegy mellesleg nagyon gyorsan lehet haladni.
A tartósan alacsony részvényárfolyam miatt ingerült befektetőknek kénytelen magyarázkodni a Ford vezetősége, miközben minden eszközzel próbálják visszavágni a költségeket. Még azt is elismerték – pedig az ilyesmi folyamatban levő tárgyalásoknál nem szokás – hogy a VW-nel igyekeznek minden eddiginél szélesebb körű együttműködést kialakítani.
Talán azért, hogy szép kerek szám szerepeljen az újságcikkekben, a középső Tesla Model 3 árát eredetileg 45 ezer dollárban határozták meg, de most már 46 ezerért szerepel a Tesla gyári konfigurátorában.
A Volkswagennél úgy gondolják, a következő évtized közepére az eladásaik felét szabadidőautók teszik majd ki, méghozzá nagyrészt olyan modellek, mint a T-Cross, amely a Polo magasabb megfelelője.
Az nem meglepő, hogy Dubaiban elképesztő árú autókat öltöztetnek rendőrségi színekbe, ez azonban valami más: olyasmi, amivel nem csak reprezentálni lehet, de talán rendőri feladatok ellátására is alkalmasnak látszik.
Ezzel a lépcsős hátú terepjáró ötlettel a Mercedes is csak tanulmányként próbálkozott, ám úgy látszik, a Ford élesben is megvalósítaná. Erre utal legalábbis, amit heteken belül bemutatnak São Paulóban, az ottani Ford Ka szedán alapjain.
A Tesla Model 3 gyártásának beindítása lényegében a tönk szélére sodorta a Teslát, de úgy néz ki, a krízishelyzetet sikerült kezelni. A legkisebb típusból 4300 készül egy héten – még mindig kevesebb, mint a tervezett 5000 – és szigorú költségcsökkentéssel sikerült 20% fölé növelni a gyártáson keletkező bruttó nyereséghányadot.
A képtelenül erős Mustangok és Escortok után most itt van valami még amerikaibb: a világ legdurvább Ford F-150 pickupja. És meglepő módon nem V8-as motor hajtja, hanem egy könnyebb, de félelmetes erejű hathengeres.
A Smart soha nem lett igazán nagy siker, bár idáig sikerült valahogy életben tartani a márkát. Ám úgy hallani, a Mercedes távlati terveiben már nem igazán jut neki hely.
Még az idén bemutatják az új Škoda típust, amely a Rapid helyére érkezik, de annál célszerűbb lesz, legalábbis a gyáriak ígéretei szerint. A képeken és a gyári filmen láthatjuk is mozgás közben, és bár a részleteket egyelőre hatékony álcafóliával igyekeznek leplezni, a lényeg, az autó mérete, jellege kivehető.
Szép lassan kiderülnek a részletek a Dyson autógyártási terveiről. Korábban csak annyi derült ki, hogy villanyautó-gyártást terveznek, és hogy a teszteléshez egy használaton kívüli repülőteret alakítanak át Angliában. Ám most az is kiderült, hogy a termékek gyártását már nem Nagy-Britanniában tervezik beindítani, hanem Szingapúrban.
Lehetséges, hogy ez lesz az utolsó Audi szupersportkocsi, de több mint valószínű, hogy a VW csoporton belüli átszervezések után az utolsó, amelyet Lamborghini technikára építenek. Ezúttal azonban épp csak igazítottak a középmotoros modell megjelenésén.
Moszkva utcáin bukkant fel mindenféle álcázás nélkül az új orosz luxusautó-márka, az Aurus vadiúj egyterű modellje, amelyhez jelenleg hasonló sem készül.