A Párizsi Autószalonon feltűnően könnyű volt elmenni a Tesla standja mellett, részben mert a Jaguar-Land Rover, és a hihetetlenül hatalmas kínai GAC Művek fényes kiállítása mellett húzódott meg, erőteljes félhomályban. Három autót állítottak ki, kimerítve a teljes típuspalettát: S-X-3. Volt még egy Model 3, elkerítve, ahová nagyjából két percre voltak hajlandók néha egy-egy újságírót beengedni; úgy tűnt, inkább a vevőjelölteknek tartogatják.
Tekintve, hogy tavaly 60 százalékkal nőttek az elektromos autó eladások, a Volkswagen sem halogathatja tovább a villanyos hajtásra történő átállást. A ID néven érkező tisztán elektromos modellcsalád bevezetése 2020-ban kezdődik, de addig is érdemes fenntartani az érdeklődést megfontoltan csepegtetett részletekkel.
Az elektromos autók rohamos terjedését több tényező is lassítja. Rendkívül drága az akkumulátorok előállítása, korlátozott a hatótáv és egy néhány perces tankoláshoz képest kivárhatatlanul hosszú a töltés. A drágaság egy Porschénál inkább erény, hatótávban már a Tesla is eleget tud, maradt a töltés területe, ahol mutathat valamit a márka.
Ki tudja hányadik alkalommal randalírozik értelmezhetetlenül erős autókkal Gymkhana néven a híres Ken Block. Hiába, ha egyszer egy üzlet beindul nehéz megállni, főleg, ha újabb és újabb, autókhoz köthető terméket szeretnének az ügyesen fefuttatott neveddel eladni.
Villámgyors és szürreális volt látogatásunk az új vietnami autómárka, a Vinfast párizsi standján, ahol népviseletbe öltözött asszonyok, néhány telefonját nyomkodó gyári juppi és egy európai illető őrködött összesen két kiállított autó körül. Kiállítási standokról nem szoktunk külön megemlékezni, kit érdekelnek. Összehoznak valamit a gyárak alvállalkozói furnérlemezből, lámpákból és fényes padlóból, alaposan bevilágítják az egészet, majd minden megy a szemétbe, ha betöltötte szerepét egy-két, esetleg három autóshow-n.
Nem újdonság, hogy az autógyárak nagy teljesítményű benzin-elektromos modelleket készítenek, elsősorban azért, hogy a környezetkímélő autók számára fenntartott kedvezményeket nagy és kényelmes autókkal is igénybe lehessen venni. Ám ez a gyakorlat most veszélybe kerül.
Egyelőre az Aston Martin részvények 25%-át dobták piacra a Londoni Értéktőzsdén, bő egymilliárd font névértéken.
Ola Kallenius jövőre a Mercedes vezére lesz, ez már biztosnak látszik, de az idei Párizsi Autószalonon még mint fejlesztési vezető beszélt a cég további terveiről.
A Toyota 2,43 millió hibrid hajtású, 2008 októbere és 2014 novembere közt gyártott Priust és Aurist hív vissza egy olyan hiba miatt, ami balesethez is vezethet.
A Mercedes és a Renault közösen fejlesztett turbós benzinmotorja néhány hónapon belül kiszorítja a korábbi turbómotorokat a teljes Renault, Nissan és Dacia palettán. Ám azt azért igyekeztek elkerülni, hogy teljesen ugyanazt a motort kapjuk mondjuk egy Nissan Qashqaihoz, egy A osztályú Mercedeshez és egy Dacia Dusterhez.
Érzékelhető némi identitásválság a Smart közelében: a márka egyelőre a benzines autókból él, de már a tisztán villanyos időkre készül. Úgy tűnik, ilyen vákuumban már nem volt jobb ötletük, ezért az apró Fortwo-ból készítettek egy újabb változatot.
A T-Cross a Seat Arona Volkswagen jelvényes megfelelője lesz, vagy ha úgy tetszik, egy SUV-arányú, emelt Polo valamivel fiúsabb formatervvel. Valószínű, hogy a Volkswagen eredetileg Párizsban leplezte volna le a típust, de végül úgy döntöttek, néhány márka távol marad az idei autószalontól, köztük a VW, ezért csúszhatott október 25-ére a világpremier.
Már nem sok meglepetést tud okozni az autóipar nekem, de most a Toyota meglepett. A fantasztikusan merész CH-R után hasonlót várt volna az ember a RAV4-ből is, de az nagyon más lett. Amerikában az év elején mutatkozott be a japánok szabadidőautójának ötödik generációja, itt Európában pedig most, a Párizsi Autószalonon. Ám más fényképeken látni, és más élőben.
Az e-Tron Sportback minden kétséget kizáróan az újkori Audi-történet egyik legfontosabb modellje lesz, hiszen ez az első, tisztán elektromos, nagy sorozatú gyártmánya márkának. Párizsban mégsem emiatt állták annyian körbe, hanem ugyanazért, amiért a hannoveri haszonjármű-kiállításon az új Mercedes Actros nyergesvontatót: mert nincs külső visszapillantó tükre.
Az viszonylag régóta ismert, hogy az Aston Martin Valkyre néven ismert szupersportkocsihoz, amelyet a Formula-1-es tervező-legenda, Adrian Newey ötletei alapján terveztek meg, a Cosworth tervez egy 6,5 literes V12-est. Ám azt, hogy ez mit tud majd, csak most kezd kiderülni.
A Reuters híre szerint a katonai HMMWV gyártásából élő AM General eladó lett, méghozzá nagyjából kétmilliárd dollárért. A legendán és a terepjáró-monstrumon kívül az üzlet része még egy zsíros katonai szerződés is.
A Toyotánál megkezdődött a dízelmotorok szinte teljes kipucolása, legalábbis ami a személyautókat illeti. A Corolla következő generációját, amely 2019 tavaszán érkezik meg a piacra, már eleve e nélkül tervezték. A képlet egyszerű: lesz benzinmotor, meg (benzines) hibrid, de abból kétféle teljesítményű.
Nem kérdés, a Teslával szemben minden hagyományos autógyártó jelentős lépéshátrányban van, de ezzel egyre kevesebben törődnek. Sokkal fontosabb, hogy az olyan gigászok, mint a Mercedes, jelentős technológiai és fejlesztési eszköztárral vágnak az új korszaknak, és ha kell, almárka alá rendezik villanyautóikat.
A Párizsi Autószalonon mutatták be a modern kori Speedstert, egyelőre csupán tanulmányként, de azzal az ígérettel, hogy jövőre készítenek belőle egy kisebb sorozatot.
A Wankel-motor az 1960-as évek nagy csodája volt, de a Mazdának köszönhetően 2012-ig vehettünk autót ilyen motorral, annak ellenére, hogy a megoldás hibái – a magas fogyasztás, a rövid élettartam és a nagy olajfogyasztás – az idő előrehaladtával egyre kevésbé számítanak bocsánatos bűnnek.
Harald Krüger elmondta, mit gondol az Európai Uniónak a szén-dioxid-kibocsátás – és ezzel arányban az átlagos fogyasztás – csökkentésére vonatkozó elképzeléséről: szerinte egyszerűen lehetetlen 2030-ra 45%-os csökkentést elérni.
Ha a formák nem elég németesek, ha túl sok a rombusz, ha sokszögekből áll a fél műszerfal, az szinte biztos bukás a Kárpát-medencében, márpedig pontosan ezekkel az elvekkel operál a DS, vagyis a PSA prémiummárkája, és így írható le röviden a legújabb kis SUV, a DS3 Crossback is. Én imádom, önök sajnos nem fogják.
Egyre kevesebben kezdenek hevesen teslázni, ha egy nagy gyártó előugrik a bozótból, hóna alatt villanyos koncepcióautóval. A Párizsi Autószalonon egyértelműen az alternatív hajtás a kötelező gyakorlat, és Peugeot bizonyította be elsőként, hogy akkuval megpakolva is lehet olyan szép egy autó, mint a Peugeot e-Legend.
Nem lehet azt mondani, hogy a cég nem volt türelmes: Stadlert még júniusban tartóztatták le, és hiába kérte, hogy szabadlábon védekezhessen, azóta is vizsgálati fogságban tartják. Úgy néz ki, ezzel azonban a VW-csoportnál befutott karrierje is véget ért: a vállalat szerződést bontott Stadlerrel.
Valószínűleg nincs már nagy jövője az Audi sportkocsijának a Porsche mellett, nem is számítottunk rá, hogy még igazítanak rajta, pedig így lesz. Legalábbis erre enged következtetni a Párizsban kiállított új versenygép, az R8 LMS GT3 új változata.