Már korábban is hallhattunk Dieter Zetsche távozásáról, de úgy néz ki, egyelőre marad a Daimlernél, csak a feladatai változnak. A vezérigazgatói posztról a felügyelőbizottság elnöki székébe ül át, a Mercedes napi ügyeinek irányítását pedig Ola Kallenius veheti át, aki néhány éve már az igazgatótanács tagja, és az első nem német vezérigazgató lesz a vállaltnál.
A Párizsi Autószalonon állítják ki először a Hyundai i30 Fastback N nevű modelljét, amely lényegében két, eddig külön már létező megoldás összeházasításából született. A sportos i30 N eddig csak a rövid ötajtós karosszériával volt elérhető, a kupé-tetős i30 Fastbackből viszont 140 lóerős volt a legerősebb kivitel. Mostantól azonban a Fastback sem csak ránézésre lehet dinamikus.
Alighanem az AMG tehet róla, de az is lehet, hogy a Disney, mindenesetre az elmúlt évek egyik jól látható irányzata a luxusautó-gyártásban a hatkerekű pickupok szaporodása. A műfaj gyökerei a G osztály AMG-féle 6x6-os kiviteléhez nyúlnak vissza, de úgy néz ki, a tökéletességig mégis Amerikában fejleszti a Hennessey Performance.
Egyelőre tervezőközpont felállításáról döntött a Chery Frankfurt külvárosában, de ezt nyilvánvalóan csak az első lépésnek szánják. A cél az európai piacra való bejutás: az Exceed nevű márka bevezetését tervezik, igaz, csak 2020 után.
A Rezvani Tank eleve elég extrém jószág, bár ez leginkább a külsőségeire vonatkozik. Amennyire tudni lehet, a bő negyedmillió dolláros terepjáró elég olcsó Chrysler technikára épül, amit nagyon ügyesen csomagoltak. Az eddig ismert, durván ötszáz lóerős Military Edition mellé most bemutatták az X-et is, amelybe viszont a Dodge kompresszoros, 717 lóerős Hellcat motorja kerül.
Ahogy a Citroën márka igazgatója fogalmaz, új kreatív ciklus kezdődik a vezető tervező személyének cseréjével. Az elmúlt hat évben Alexandre Malval vezetésével készültek a Citroën típusai, de a szakember, aki 17 éve dolgozott a PSA csoportnál, november elsejével kilép a cégtől. Úgy tudjuk, a Mercedes-Benz nizzai formatervező stúdióját vezetheti a jövőben, de már meg is van az utódja.
A Toyota nemrég mutatta be a legdrágább japán autó, a Century harmadik generációját – ebből készült egy GRMN változat. A négybetűs rövidítés a Gazoo Racing Masters of Nürburgring rövidítése, ami ugyan zagyvaságnak tűnik, mégsem az, sokkal inkább a Toyota-elnök és tulajdonos, a híresen sportkocsibolond Akio Toyoda ambícióira utal.
Egyszerre érkezik a DS 7 Crossback és a Peugeot 3008 típusokba a Hybrid4 rendszer, amely a legerősebb hajtást jelenti a cégcsoport bármely típusában, és egyben az egyetlen lehetőséget az összkerékhajtás megvalósítására.
Két szuperképzett ember kellett hozzá, és egy gyors autó, de megcsinálták: van ember, aki röptében elkapja a nyílvesszőt egy Škodából, és ezt már a Guinness Rekordok Könyve is hitelesítette.
A II. világháború előtti német autógyártás csúcstermékei a Mercedesek és Maybachok mellett a Horch luxusautók voltak, amelyeket az Auto Union állított elő. Az üzem azonban Németország keleti felén volt – készültek is Horch teherautók az NDK-ban, az IFA-k elődei, egy rövid ideig még a régi jelvénnyel – ám az egész Auto Unionból csak az olcsó autókat előállító DKW működött tovább, a luxusautókra pedig már alig emlékszik valaki.
A Porschénél eleve nem régen bukkantak fel a dízelmotoros modellek. 2008-ban mutatták be az első ilyet, akkor a Cayenne kapott hathengeres Audi dízelmotort. Később a Panamera és a Macan típusokban is megjelentek a VW csoporttól vásárolt dízelek, amelyek, azon túl, hogy valamelyest növelték a Porsche forgalmát, sikeresen berántották a márkát a dízelbotrányba is.
A lényeg persze nem változott semmit: a világ egyik legbiztonságosabb, akna- és golyóálló járművét készítik el az elnök számára, teherautó-alvázra, az aktuális Cadillac csúcsmodell formavilágát idéző burkolattal. Donald Trump eddig a Barack Obama beiktatására készített, Beast, azaz Szörnyeteg becenevű autót használta, mostanra azonban átülhetett a neki tervezett gépbe, amelyet különösebb ceremónia nélkül vett használatba a napokban.
A GM-AvtoVAZ ugyan még létezik, de úgy néz ki, egyetlen megmaradt modelljüket sem tervezik leváltani, annak ellenére, hogy néhány éve elkezdték a Niva utódjának kifejlesztését.
Kartell alakításának gyanújával vizsgálatot indít a német autógyárak ellen az Európai Bizottság annak kiderítésére, történt-e közöttük versenyellenes megállapodás a motorok károsanyag-kibocsátását csökkentő technológiák fejlesztésében és bevezetésében.
Az önvezető autók könnyen fegyverként is használhatóak lesznek a jövőben, ezért sem szabad elsietni a bevezetésüket John S. Chen hongkongi üzletember, a BlackBerry vezetője szerint. Chen nem tagadta, hogy még ők sem tudnak száz százalékosan biztonságos rendszert fejleszteni, de azért dolgoznak a sajátjukon.
A decemberben induló ötödik szezonjával nagyot lép előre a világ első villany-formulaautós szériája, a Formula-E. Ez már messze nem egy béna egyenautós szezon lesz, az autók erősödnek, gyorsulnak, és szaporodnak a nagy nevű gyártók. A BMW már be is mutatta első FE-autóját.
Egy extrém szűk piacot, a tehetős hobbicsillagászokat célozta be a Nissan egy új tanulmánya. A Navara Dark Sky mobil csillagvizsgáló lehet a fényszennyezés elől menekülő városi amatőr csillagászok nagy reménye.
Az új emisszió-mérési eljárás vitte szokatlanul magasra az újautó-eladásokat augusztusban. Legalábbis az Európai Unióban az európai autógyártó vállalatok szakmai képviseleti szervezete, az ACEA héten közzétett jelentése szerint.
Az amerikai Motor Trend magazin hagyományosan szeptemberben tartja éves nagy gyorsulási versenyét a világ friss sportautóival. Az idei újdonságokat is ráengedték már a klasszikus negyed mérföldre, ebből állt össze ez a videó, amiben egymás mellett gyorsulnak tizenketten a széles aszfalton. Ha a hosszú felvezetés nem érdekel, csak a nagy meccset néznéd meg, tekerj rögtön 5:31-re, ott kiderül, melyik nyert.
Egy hasonló német szerkezetről nemrég írtunk – nos, a Minibig nagyon más filozófia szerint készült. Ezt nem kell ML osztályú Mercedesszel húzni, de nem is tekinthető teljes értékű lakótérnek. Viszont pont ettől érezzük sokkal életrevalóbbnak, mint méregdrága és hatalmas Departure One-t.
A Radical egyik társalapítója, Phil Abbot kezdett új márka alapításába. A Revolution Racecars nevű cég a Radicalok közvetlen vetélytársát állítaná elő, egy olyan pályagépet, amellyel bármely amatőr igazi autóversenyzőnek érezhetné magát.
Abból eddig sem csinált titkot az AMG, hogy a Project One valódi kifejlesztése csak most következik. Most viszont mutattak is néhány képet arról a prototípusról, amelyben már az utcára szánt megoldásokat próbálgatják.
Az amerikai autók biztonságával foglalkozó kormányügynökség, az NHTSA nem csak visszahívásokat rendel el, de törésteszteket is végez, hivatalból. Ezen ment most át a Tesla Model 3, méghozzá vörösdiplomával: minden lehetséges kategóriában a legmagasabb pontszámot kapta.
A Ford az 1980-as évek közepén adta el európai teherautó-gyártó részlegét az Ivecónak, és azóta csak néhány elszigetelt piacon lehetett nagyobb Ford teherautókat kapni. Csak néhány éve született meg a döntés, hogy a török Otosan révén, amely a köztes időben sem állt le a Ford jelvényes teherautók gyártásával, visszatérnek a nemzetközi porondra.
A CarGurus autóipar piackutató vizsgálta meg, hogy tartja magát a kézfékkar most, hogy a legtöbb gyártó kínálatában már ott van az elektromos rögzítőfék. Úgy tűnik, ez a meccs már eldőlt.