Sokat nem tudunk meg róla, de ezzel az orr-részlettel itt először mutatta meg a Nissan az új Juke-ot. Ez lesz a nyolc év után megújuló kis SUV orrsarka.
Egy mobilitási szolgáltatásokat nyújtó kínai vállalattal, a DiDi-vel karöltve fejleszt a Bosch felhőalapú rendszert. A rendszerben lévő autók folyamatosan infókat küldenének az akkumulátoruk állapotáról és terheléséről. Ezek alapján a rendszer elkezdene osztani-szorozni, majd javaslatokat tenne a tulajdonosnak arra, hogy hogyan hosszabbítsa meg az akkumulátorcsomag élettartamát.
Nincsenek nagy illúzióink az orosz közlekedési infrastruktúra állapotáról, de a több sávos út közepéről nyíló szalagkorlát még arrafelé is extrém trógerságnak számít. Az elválasztó állapotát elnézve páran már bele is futottak a kivitelező morbid csapdájába.
Egyedül Európában tartja magát, más piacokon viszont hatalmasat estek a PSA-konszern eladásai az idei első fél évben. Közel 13 százalékkal kevesebb autót adtak el június végéig, mint tavaly ilyenkor.
A Bin Laden-család neve erre ugyan pont nem került fel, de olyan versenyzők törték össze, mint Mario Andretti és Carlos Reutemann, Alan Jones pedig még futamot is nyert vele. Eladó ez az FW07-es Williams.
35 millió euró elköltése és hét hónap munka után újranyit a nardói tesztpálya. Nagyobb biztonságban lehet majd tolni a nagysebességű teszteket, de az önvezető autós fejlesztésekre is felkészültebb lett a központ.
Hiába változott óriásit az idei szezonra a Formula-E, Jean-Eric Vergne a teljesen megújult villanyos formulaautó-szériában is megvédte címét. Mindezt úgy, hogy az utolsó versenyhétvége két futamán még csak dobogóra sem állt. A gyártók közt egy alig ismert kínai csapat verte végig a legnagyobb autógyártókat.
Az áprilisinál szerényebb eredménnyel, de újra budapesti illegális gyorsulási versenyeknél ellenőriztek a BRFK rendőrei. Ezt a razziát most négy forgalmi bánta.
Kínában már a tizenkettedik egymást követő hónapban csökkentek az autóeladások júniusban, részben a gazdasági növekedés lassulásának jeleként. Az első féléves eladás több mint tíz százalékban áll a tavalyi mögött.
Csak bemutatózott ugyan, de legalább megmutatta magát mozgásban az Aston évek óta fejlesztett csúcssportautója, a Valkyrie. A F1-es hétvégén, Silverstone-ban ért először nyilvánosan versenypályát az 1160 lóerős szörnyeteg.
Egy teljes Jeepekből, Chevrolettekből és GMC-kből álló szállítmányt nullázott le egy vonatbaleset Nevadában a semmi közepén. Több mint száz autó zúzódott össze a zárt vagonokban, Gladiatorok is voltak köztük.
Tartja a lendületét a Volvo, történelme legjobb első hat hónapján van túl a svéd-kínai márka. 340 826 autójuk fogyott június végéig, 7,3 százalékkal több, mint a tavalyi első félévben.
Eddig csak a Formula E adott megjelenési lehetőséget azoknak a gyártóknak, amelyek versenypályán fitogtatnák környezettudatosságukat, de ez jövőre változik. Indul az Extreme E, vagy röviden XE sorozat, amely terepen mutatja meg, milyen gyors lehet egy villanyautó.
Az év eleje óta találgatta a szaksajtó, hogy miben sikerül megegyeznie a Fordnak és a Volkswagennek, amely pickupot és furgont már most is közösen fejleszt. Most, a két cég közös sajtótájékoztatóján kiderült: a Ford VW alapú villanyautót mutat be 2023-ban, a VW pedig feladja saját önvezető kutatásait, és a Ford által támogatott Argo AI-ba fektet jelentősebb összeget.
A Volkswagen csoport felügyelőbizottsága eldöntötte: az új Škoda-Seat üzemet, amelyet 2022 körül terveznek beindítani, Törökországban építik fel.
Úgy látszik, ha nem is megszokott hobbi, de mégis érdemes a fedélzeti számítógép szoftverében keresgélni. Legalábbis annak az Acura tulajdonosnak bejött, aki két ismeretlen autó képeire bukkant rá saját új autója programjában.
A Wrangler platós testvérmodelljét a múlt év végén leplezték le, és Észak-Amerikában már kapható. Az európai kivitel azonban számos részletében eltér majd attól. A legfontosabb különbség a motor: míg Észak-Amerilában a 3,6 literes, 285 lóerős benzines Pentastar V6-ossal érhető el, hozzánk kizárólag hathengeres dízelmotorral érkezik.
A Fiat mintha kicsivel később kezdett volna hozzá a villanyautó-gyártás előkészítéséhez Európában, mint a konkurensei, de úgy néz ki, csak hozzálátnak a feladatnak, amely a szén-dioxid-kibocsátási átlag csökkentése miatt lényegében elkerülhetetlen minden európai gyártó számára. A patinás Mirafiori gyárat szemelték ki a feladatra, ahol elég nagy mennyiségben készülhetnek elektromos Fiat 500-asok.
„Egy csepp luxus” - így hivatkozik erre a nélkülözhetetlen újításra a Volkswagen, bár pont a legdrágább modellekhez egyelőre nem kínálják. A mindig helyesen álló jelvényt korábban csak luxusautókhoz lehetett elérni, de ez láthatóan változni kezdett.
Az EXP 100 GT az, amit a neve is jelent: nagy túrakocsi. De nem csak úgy ímmel-ámmal nagy: benzinmotorral sem építettek ekkorát a brit gyártónál eddig. Egy ekkora testtel pedig igazi csoda, hogy 700 km-es lett a hatótáv.
A Lada számára új korszak eljövetelét jelentette a Largus 2011-ben: ez volt az első modell, amelyet már a Renault segítségével állítottak gyártásba. És bár azóta jöttek újabb típusok, a Largus, köszöni, jól van, sőt, most csinosítottak is rajta egy keveset.
Különös sztori ez a Beetle gyártásával. Három modellt gyártottak ezen a néven, és a Volkswagen Európában már 1974-ben leváltotta az elsőt, majd 1997-ben mutatta be a másodikat. Viszont a világ más részein az eredeti Bogár gyártásban maradt – Brazíliában 2003-ig – így a folytonosság tulajdonképpen nem tört meg, 1938-tól, az első KdF Wagen legyártásától a mai napig, amikor az utolsó Bogarat is elkészítették, Mexikóban.
Már évek óta folyik a Ferrarinál az egyedi autók építése, de csak most kezdenek beszélni róla. A sportkocsigyártó marketing-igazgatója elmondta, hogy jelenleg öt évet kell várnia az autójára annak, aki most áll be a sorba, pedig elég szűk kör fér hozzá egyáltalán a szolgáltatáshoz.
A brit Autocar egy névtelen vezetőre hivatkozva azt írja, hogy Kínában küldhetnek gyártásba egy valóban kis méretű Mini típust, méghozzá elektromos hajtással.
Ki tudja, hanyadik arculatváltás zajlik épp a Mitsubishinél az elmúlt tíz évben, ennek a legutóbbinak azonban egyértelműen a Pajero Sport lesz az egyik legszebb példája: itt látszik eddig a legtisztább formában a Dynamic Shieldnek nevezett, végtelenül egyszerű orrkiképzés.