A drága háztartási gépeiről ismert brit cégnek állítólag csupán tíz napba telt megtervezni a tömeggyártásra alkalmas lélegeztetőgépet. A CoVent-en látszik az egyszerűsített kivitel, de állítólag tudja, amit kell, és ami a legfontosabb, gyorsan tömeggyártásba küldhető.
Valószínűleg nem sok ember fejében fordulna meg, hogy egy E32-es BMW-t terepjáróvá alakítson át. Oroszországban azért megcsinálták.
Drasztikus létszámleépítést vár a német autóiparban a koronavírus-járvány következményei miatt a CAR járműipari kutatóintézet igazgatója.
Akárcsak a Mercedes Kecskeméten, a Skoda is messzebbre tolja a gyárai újranyitását a korábban bejelentettnél. Április 14 előtt már biztosan nem indul újra a termelés a Skoda három csehországi üzemében.
Úgy néz ki, a világjárvány miatt jó ideig marad az 1997-ben felállított szárazföldi sebességrekord. Az annak megdöntéséhez legközelebb álló, 2020-ra új csúcsot tervező Bloodhound-projekt ugyanis halasztani kénytelen a tesztjeit, de valamennyire azért a holtidőben is aktívak.
Rendőrnyelven közúti veszélyeztetés bűntett elkövetésének megalapozott gyanúja miatt indult büntetőeljárás egy cigándi autós ellen, aki a 37-es főúton dülöngélt a sávjában és néha még azon is túl. Nem volt részeg, egyelőre rejtély, miért ijesztegette a szembeforgalmat.
#Szerencs-éjük volt! *Nem volt alkohol a 21 éves cigándi férfi vérében, hogy mást fogyasztott-e, azt vizsgáljuk. Közúti veszélyeztetés gyanúja miatt indítottunk eljárást. #rendőrség #hogymindenkihazaérjen pic.twitter.com/NVRLfIbV4y
— Magyar Rendőrség (@police_HU) March 27, 2020
A nemrégiben beszántott ausztrál autómárka, a Holden értékesítői nem igazán tűnnek elégedettnek a General Motorstól várható pénzügyi kompenzációval.
A koreaiak ismét nagynevű dizájnert igazoltak. Karim Habib formatervező, és Albert Biermann mérnök után ezúttal Jochen Paesen csatlakozik a Kiához, aki belsődizájn tervező.
A nagy amerikai autógyártó vállalatcsoport alig egy hete jelezte, hogy társul a Venteckel azért, hogy segítsen a lélegeztetőgép-gyártásban, azonban Donald Trump Amerikai elnökkel komoly vitába keveredtek.
A koronavírus-járvány miatt leállt gyárak és a várható gazdasági visszaesés miatt sokakban felmerült a kérdés, hogy a PSA csoport továbbra is érdekelt-e az FCA-val való egyesülésben. A PSA vállalatcsoport közleményben reagált a felvetésekre.
Azok után, hogy a koronavírus-veszély miatt a nyári olimpiát sem tartják meg a tervezett időpontban, már nem igazán meglepő, hogy minden nagyobb tavaszi és kora nyári tömegrendezvényt igyekeznek elhalasztani.
Az a tény, hogy gyakorlatilag leállt a gazdaság Európában, Észak-Amerikában és a környező területeken, sokkal nehezebb helyzetbe hozhatja az autógyártókat rövid idő alatt, mint a közelmúlt bármelyik gazdasági válsága. Egyelőre abban bíznak, hogy a leállás nem tart soká, és igyekeznek hitelből fedezni a költségeket.
Update: A rendőrség állásfoglalása szerint nem korlátozzák az autóközlekedést, így a kormányrendeletben felsorolt célokból lehet autózni és akár a természetbe is kimehetünk autóval. Részletek ide kattintva!
Az új kormányrendelet a társadalmi érintkezést igyekszik minimalizálni a járvány elszabadulásának megelőzése érdekében, ennek megfelelően nem gördít akadályokat a gépjármű-közlekedés elé, feltéve, hogy valaki alapos indokkal hagyná el a lakóhelyét.
Hivatalosan továbbra is nyáron kellene piacra kerülnie az ID.3-nak, és az ID.4 bemutatását is az idei évre ígérik. El is kezdték már az ID.3 gyártását Zwickauban, viszont úgy hallani, az autón futó szoftver még mindig hibásan működik, sőt, nem is nagyon látszik az alagút vége.
A hivatalos indoklás szerint a Seat megszabadul minden olyan régebbi típustól, amely nem illik a fenntartható jövőről alkotott képükbe – ennek a folyamatnak a részeként állítják le az Alhambra gyártását is.
Nem szokás készülő modellek vázlatait megmutatni a közönségnek, de az FCA vezető tervezője, Ralf Gilles ezúttal kivételt tett. Az ok egy fura kis tréfa, amelyet az ismeretlen formatervező – Gilles egyik, jelenleg otthon alkotó kollégája – elhelyezett a képen.
Hosszabb lesz a leállás Kecskeméten, mint ahogy azt még a múlt héten remélte a Mercedes. Akkor két hét teljes leállást jelentettek be; most azt mondják, leghamarabb április 22-én indulhat újra a termelés.
Most hónapokig ezek lesznek az utolsó autóeladási adatok, amelyekre még nem nyomta rá a bélyegét teljesen a koronavírus elleni védekezés bénító hatása.
A Lazareth egy francia tuningműhely, ami különböző járművek extrém átalakításával és építésével foglalkozik. Legutóbb például egy Mini Moke-ba szereltek egy V8-as motort.
A Volkswagen várakozásairól a márka marketing-igazgatója, Jürgen Stackmann beszélt a Frankfurter Algemeine Zeitungnak. „Arra számítunk, hogy Németországban nyárra normalizálódik a helyzet.” - mondta.
Az AMG GT egy picit lemaradt a Porsche mögött a teljesítmény-versenyben, de ez valószínűleg csak átmeneti állapot. Erre utal legalábbis, hogy új prototípust figyeltek meg a Nürburgring körüli utakon, hatalmas hátsó szárnnyal és átdolgozott orr-résszel.
Tavaly 574 ezer Seat fogyott, ami 10,9%-os növekedést jelent az előző évhez képest, ami már eleve rekordév volt. A spanyol márka rég nem volt ilyen erős, és ezt nagyrészt a friss és divatos szabadidő-autó kínálatnak köszönhetik.
Prágában történt a napokban, hogy egy tolvaj úgy döntött, meglovasít egy Teslát. Ez még sikerült is neki, a baj csupán az volt, nem tudta, hogyan kell tölteni – írta az Electrek.
Kínában a járvány lassan visszahúzódóban van, így az autógyártók többsége is újraindíthatta a termelést, és mostanra ismét teljes gőzzel üzemel.
Miután műszakilag már elkezdte teljesen megújítani a kínálatot az apró brit autógyártó, eldöntötték, hogy autóik formavilágával is így tesznek. Ez azonban nem jelenti azt, hogy mondjuk a mai Ferrarik és McLarenek stílusában kezdenének alkotni a közlejövőben: a végletes konzervativizmusból nem enged a cég.