Bár elsősorban kórházi lélegeztető gépekre lenne szükség a súlyos betegek életben tartására, és világszerte több helyen is kérték az autógyárak segítségét, azt a feladatot még nem sikerült megoldani. A Fordnál viszont rájöttek, mi mást üthetnek össze gyorsan, már meglevő autóalkatrészek felhasználásával.
Indiában is minden nagyobb autógyár leáll, legalábbis a Maruti Suzuki, a Mahindra, illetve a külföldi cégek közül Fiat-Chrysler, a Ford, a Hyundai, a Renault, a Toyota és a VW jelezte, hogy beszünteti a termelést.
Az elmúlt hetek lejtmenete után várható volt, de azért mégis fontos lélektani és pénzügyi határt lép át a benzin ára pénteken: 298 forintért lehet majd tankolni az ország kútjain, írja a holtankoljak.hu. A gázolaj átlagára marad 335 forint.
Minden körülmény a hagyományos kézi váltó kihalása felé mutat, de a Volkswagen műszaki vezetője, Matthias Rabe azt mondja, megtartják, ameddig még érzékelhető a kereslet iránta.
A Geely és a Volvo egyik közös gyermeke, a Polestar villanyautó-márka elkezdte a felkészülést a júliusi piaci bevezetésre: elindultak a gyártósorok a Luqiao-i gyárban, Kínában, ahonnan a típus érkezik.
Nem igazán látható át, hogy milyen stratégia mentén fejleszt Kína első számú luxusmárkája, de az már a csúcsmodell, az L5 láttán egyértelmű, hogy az ős-Hongqi, a CA770-es vonásait szívesen idézik fel ma is.
Nehéz elképzelni, hogy bárki annyira bunkó és egyben türelmetlen legyen, hogy más villanyautójából kihúzza a töltőt és sajátjába dugja. Pedig van ilyen.
A járványveszély miatt elmaradó autóeladásokat mindenütt érezni, ott is, ahol az autóipar még nem bénult meg a járványügyi intézkedések következtében.
A koronavírus-járvány miatt számos vállalat igyekszik minél több mesterséges intelligenciát használni mindennapi működésében - ez különösképp igaz Kínára. A Geely Auto például februárban bevezette, hogy az ügyfelek már érintkezés nélkül, házhozszállítással is megkaphatják autóikat – írta a Carscoops.
Az Aston Martin sokáig maga fejlesztette a motorjait, de az 1990-es évektől a Jaguar, Ford és Mercedes blokkjait építik be a sportkocsijaikba. Most azonban, a cég kis mérete és korlátozott anyagi lehetőségei ellenére ismét saját motort készítettek.
Nem kérdéses, hogy az elektromos autókra való átállás érdekes járműveket szül majd. Például amilyet Wuling márkajelzéssel bemutatott az SGMW Design, a SAIC-GM-Wuling vegyesvállalat tervezőrészlege.
A Skodánál hagyomány, hogy a diákok minden évben átépítenek egy-egy autót saját elképzeléseik szerint. Készült már többféle kupé, kabrió és pickup is, az idén pedig a Scala alapjaira készül egy speedster-szerűség.
Bár a személyautók esetében viszonylag egyértelmű, hogy az elektromos hajtás válthatja a belső égésű motorokat, a teherautók esetében könnyen lehet, hogy a hidrogénhajtás lesz a jó megoldás.
Pár évvel ezelőtt történt az incidens Tennessee-ben, hogy egy Volvóval eléggé csúnyán elütöttek egy bringást, majd biztos, ami biztos a sofőr még el is hajtott – írta a Carscoops.
Elég nehéz összekeverni a pedálokat vezetés közben, főleg ha csak kettő van belőlük – gáz és fék. New Jersey-ben mégis sikerült egy hölgynek, de nem is akárhogyan.
A Suzuki itthon rég nem kínál kis méretű négyajtós modellt, de ez nem jelenti, hogy ne gyártana ilyet. Indiában a bakancs-Swiftből is készült szedán-kivitel, mostanra pedig mondhatni önállósult a Dzire nevű típus, amely elsősorban Indiában érhető el.
Nyilván a tele van most a kontinens nagyobb jelentőségű hírekkel, de azért jobb, ha rögzítjük: 2023 előtt aligha kerül utakra a Porsche Macan elektromos kiadása.
Magyarország hivatalos bejelentést tett az Európai Bizottságnál arról, hogy az uniós rendelkezésekben biztosított lehetőséggel élve, más tagállamokhoz hasonlóan átmeneti kivételeket alkalmaz a vezetési és pihenőidő szabályok terén. A felmentés alapján a 2020. március 21. és április 19. között időszakban nőnek a teherautó- és buszsofőrök számára előírt maximális vezetési- és csökkennek a minimális pihenőidők.
Még egy világjárvány idején is vannak szolgáltatások/iparágak, amik működőképesek, sőt, felpörögnek. A futároknak most például nagyon szalad, de a maszkot, kézfertőtlenítőt vagy gumikesztyűt gyártó üzemekben sem kell manapság csődtől tartani. És vannak aztán olyan alig létező szolgáltatások, amiket már el is felejtettünk, pedig most erőre kaphatnak. Például az eddig tetszhalott autósmozizás, ami a napokban feltámadt az USA-ban.
Februárban 7,4 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az Európai Unióban éves összevetésben részben amiatt, hogy néhány EU-országban megváltoztak az adók, lassult a globális gazdasági növekedés és nőtt a fogyasztói bizonytalanság.
Az angol IAM RoadSmart legújabb kutatása lesújtó véleménnyel van a különböző telefontükröző szolgáltatásokról.
Ennél egyszerűbb és lényegretörőbb céges tájékoztató kampánya talán nem lesz az új koronavírus-járványnak.
A koronavírus miatt számos Forma-1-es futamot lemondtak a szervezők, de egészen ötletes megoldással álltak elő, hogy mégse hagyják a rajongókat lógva: virtuális futamokat fognak rendezni minden egyes versenyhétvégén – holnaptól kezdve.
A DailyDrivenExotics nevezetű YouTube csatorna egyik tulajdonosa Damon Fryer, aki nem sokat gondolkodott azon, hogy egy kis nézettségért cserébe kárt tegyen Lamborghini Huracánjában.
A két brit mérnök által alapított Icon Engineering egy véletlen folytán jutott hozzá a Porsche 917K karosszériaelemeinek tökéletes másolatához. A kész burkolat alá gyakorlatilag új sportkocsit kellett tervezni, ezen dolgoztak az elmúlt durván kilenc évben, és most itt a végeredmény. A tervek szerint többet is készítenek majd, egy eredeti 917-eshez képest gombokért, akár rendszámozható kivitelben is.