Elképesztő videók keringenek New York város négykilométeres függőhídjáról, a Verrazano-Narrows hídról, konkrétan arról, ahogy a hétfői vihart állja. A hullámzó aszfalt látványa se semmi, de még ijesztőbb az öböl fölött morgó acélszerkezet hangja.
A BMW azzal magyarázza a Formula E-ből való távozását, hogy az utcai autókba átvihető fejlesztések lehetőségeit már kimerítették, és egyébként is változik a cégcsoport stratégiai fókusza.
Jelenleg a villanyautók akkumulátoraira vonatkozó szabályozás még nem sokban tér el a többi akkumulátor-típusra vonatkozóktól. Ám mivel ezen a piacon óriási mennyiségi növekedés várható, az EU szigorúbb szabályozás bevezetését készíti elő.
A Financial Times Az Autó Jövője című konferenciáján beszélt a Volvo vezetője. „Nagyon meg lennék lepve, ha 2030-ban nem csak elektromos autókat szállítanánk.” - mondta, ami ígéretnek azért kevés, utalásnak viszont igazán bőséges.
A jelenlegi egyetlen elektromos Mini, a Cooper SE sem megy rosszul, de az, amit most mutatott a BMW brit márkája, sokkal gyorsabbnak ígérkezik.
Bár normál esetben dedikált szoftver gondoskodik arról, hogy a rakomány egyenletes súlyelosztásban kerüljön a fedélzetre, a partiőrség szakértői szerint a Golden Ray esetében ez nem történt meg, a súlypont magasra került, a hajó felborult. A 24 fős legénységnek nem esett baja. A 200 méteres hajó közel 4000 Kiát és Hyundait, valamint a Közel-Keletre szánt más autókat szállított, ezekből még most is több száz van a fedélzeten.
Úgy tűnik, a Volkswagen csoport a sporttevékenységét is jobban próbálja beosztani, mint eddig: megszűnik a házon belüli versengés, a VW márka pedig meg is szünteti az ilyen irányú tevékenységeit.
A Hyundai csoport eddig is tervezett és gyártott elektromos autókat, de ez az első alkalom, hogy szabványosított, módosítható méretű platformot terveznek hozzájuk.
A Skoda következő újdonságáról a cég vezérigazgatója tett említést, megerősítve, hogy megtartják a kínálatban a kombit, annak ellenére, hogy a konkurencia már nem gyárt ilyesmit.
Könnyen lehet, hogy a Volkswagen vezetését új ember kell, hogy átvegye, ha Herbert Diess, a jelenlegi vezérigazgató szerződését nem hosszabbítják meg.
Bár a McLaren egyelőre nem mutatta be a BC-03 és Sabre néven is ismert modelljét, a forma jogi védelme kapcsán nyilvánosságra kerültek az autó vázlatai.
Meglepő hírek érkeznek az Auditól: hatótávnövelő benzinmotoros, elektromos hajtású Dakar versenygépet, és Le Mans Daytona sportkocsi-prototípust fejlesztenek, a Formula E-t viszont otthagyja a márka.
A szeptemberi bejelentés után, amelyből kiderült, hogy a Nikola nem a saját technológiájára építve lépne be a pickup-piacra, a vállalatot csalással vádolták. Ez az ügy jutott mostanra odáig, hogy a Nikola és a GM a megegyezés feltételeinek újratárgyalása, és a helyet tisztázása mellett döntött.
Egy mai új autó alkatrészeinek mintegy 30%-át teszik ki a műanyagból gyártottak, és ezek újrahasznosítása jelentős kihívás, amely egyelőre nem teljesen megoldott. Az Audi és a Karlsruhei Műszaki Egyetem munkatársai erre kerestek, és úgy tűnik, találtak megoldást.
A nagy változásokon tulajdonképp túl van az Opel, de ezt most a külsőségek megváltoztatásával is igyekeznek hangsúlyozni. A villámos jelvény és a sárga szín ugyan marad, de az arculat részletein változtatnak.
A Scania még szeptemberben jelentette be első, tisztán elektromos teherautóit, de a fejlesztés természetesen most is folyik. Néhány napja például azt mutatta meg a gyártó, hogy milyen módszerrel vizsgálják az akkumulátorcsomag mechanikai védelmét.
A villanyautó egyelőre nem olcsó műfaj, ráadásul a Skoda Enyaq jó nagy, terepjáró-jellegű modell, ami szintén árnövelő tényező. Ráadásul, ahogy a legtöbb gyártó, a Skoda is igyekszik megvámolni a türelmetlenséget: a gyártás kifejezetten drága, igaz, jól felszerelt változatokkal indul.
Még mindig a kategória legkelendőbb modellje a Volkswagen Passat, ennek ellenére az Automotive News híre szerint 2023-tól véget érhet a négyajtós változat európai gyártása.
Nem ez az első eset, hogy azt hallani, egy Tesla elhagyta a tetejét(!), de a lényegi pillanatról eddig egy esetben sem készült felvétel. Hát most itt van, egy kínai Model S mutatja be, hogy is néz ez ki autópálya-tempónál.
Ügyfélbarát egyszerűsítésekkel csökkennek az állampolgárok és vállalkozások adminisztrációs terhei az útdíjfizetési rendszerben. A jogosulatlan úthasználat miatt kiszabott pótdíjak a fizetési felszólítást követően kiválthatóak lesznek az éves országos matrica megvásárlásával - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) vasárnap az MTI-vel.
Az Egyesült Államok közlekedési hatósági feladatait ellátó ügynökség, az NHTSA vizsgálni kezdtek a Tesla Model S és Model X típusok első futóműveit.
Aligha akadt érdekesebb és aranyosabb – akárcsak enyhén autós vonatkozású – videó a héten ennél a utahi felvételnél. A helyszín egy forgalmas autópálya fölött ívelő 14 méter széles, 100 méter hosszú vadhíd, aminek a biztonsági kameráját nézve hamar bingód lesz erdei állatokból.
"It's working!" Check out the critters big and small who are using Utah's first wildlife overpass to cross Interstate 80. The @UtahDWR shared this video on Thursday. pic.twitter.com/H7d896eiYs
— KUTV2news (@KUTV2News) November 21, 2020
Bár éveken keresztül pletykáltak egy Apple autóról, és a fejlesztésére eltapsolt dollármilliárdokról, úgy tűnik, abból nemigen lesz semmi. A számítástechnikai óriás ugyanakkor autóipari beszállítóként már most sem jelentéktelen és úgy tűnik, olyan ötleteket is szabadalmaztattak, amelyek sokkal később jöhetnek jól.
Az Automotive News belső információkra hivatkozva azt írja, hogy a Volkswagen felgyorsította az elektromos kínálat alapmodelljének fejlesztését, amely nagyjából Polo méretű, városi modell lesz.
Azt már a Q5 Sportback bemutatása kapcsán sejteni lehetett, hogy készül sportváltozat, amit most mutattak be.