Svájci és kínai vállalatokkal zöldíti ki teljes buszflottáját Katar. A világ egyik legnagyobb kőolaj- és földgázkészletével bíró arab emírség a közösségi közlekedésében résztvevő összes buszt elektromosra cseréli az évtized végéig, de már 2022-ben elérik majd, hogy minden negyedik buszuk villanyos legyen.
Az Audi malibui tervezőstúdiójában készült a különleges kétüléses, amely elvben már a jövő technikáját hordozza, bár ebben a formában aligha fejlesztik tovább.
Már itthon is megrendelhető a Mercedes elektromos luxusszedánja, az EQS, egyelőre kétféle hajtásrendszerrel.
A Hongqi, azaz Vörös Zászló, Kína legrégebbi személyautó-gyártója a H9-essel az Audi A6/A7, az 5-ös BMW és a Mercedes E osztály ellenfelét dobta piacra tavaly: az 5,2 méteres modell dolga egyértelműen a jómódú kínai vásárlók visszaszerzése lenne a német prémium-márkák helyben gyártott autóitól.
Korábban úgy tűnt, a Toyota készíthet néhány tucat utcai változatot a GR Super Sport tanulmány alapjaira, de a legújabb hírek szerint nemrég leállították a programot.
A Radford negyvenöt év után újra él, igaz, nem pont ugyanazt csinálják, amiről 1948 és 1966 között hírnevet szereztek. Míg egykor gazdag vásárlóknak építettek át autókat egyedi igényeknek megfelelően, most egy saját sportkocsit mutattak be, bár az ötlet és a technika is a Lotustól származik.
Az első gyári előzetesek szerint az új Countach egyszerű, de igen áramvonalas formát kap, a teljesítménye pedig 800 lóerő körül lesz.
A vietnami Truong Van Dao készítette az alábbi videót, amelyen a fából készült mini-Ferrari születése látható.
Tulajdonképp egyfajta újrahasznosítás eredménye a Kia Soul EV Boardmasters Edition: maga az autó az elektromos Soul egy megsemmisítésre ítélt előszériás példánya volt. A zúzda helyett azonban a gyári tervezők kezébe került.
Joggal hihetnénk, hogy egy közel 2 tonnás kupéba bőven több mint kellemes a 625 lóerő és 3,2 másodperces gyorsulás, meg a 305 km/órás végsebesség. De akadnak olyanok, akiknek az M4 szóba se jöhet, ez meg egyszerűen kevés vagy sokkal jobban sietnének, ha tudnának. Hozzájuk szól a BMW M8 Competition alapú G-Power G8M Hurricane RR, aminek már a nevétől is megnő az ember bicepsze.
Úgy látszik, a Volkswagen vezérigazgatója tényleg hisz a saját termékében: is egy ID.3-assal indult Olaszországba, de a töltési lehetőséggel az olasz-osztrák határ után kellemetlen élményt szerzett.
Azok után, hogy tavaly kiszállt a Dongfenggel alapított vegyesvállalatból, a Renault most a Geelyvel állapodott meg arról, hogy a kínai cég Renault márkájú, hibrid hajtású autókat gyárt majd a kínai piac számára.
A Stellantis legújabb bejelentése szerint a 12 meglevő márkából öttel indítják el az elektromos modellekre váltás folyamatát, és ezek közül három a cégcsoport luxusautós márkacsoportjának három tagja, az Alfa Romeo, a DS és a Lancia lesz.
Egy összeurópai akcióhoz csatlakozva augusztus 9 és 15 között fokozott sebességellenőrzést tart az ország útjain a rendőrség. A Speed néven futó ellenőrzés kimondottan a gyorshajtásokra megy rá, szemben a márciusi hasonló Roadpol akcióval, aminél a biztonsági öv használatát nézték:
Összeállt egy tajvani céggel, aminek az eredménye, hogy 2022-ben már PET palackokból, környezetbarát módszerrel visszanyert poliészterrel gyárthat abroncsokat a Continental.
Limitált kiadással ünnepli a negyedszázados együttműködését a Porsche és a Manthey-Racing, az eredmény a versenyre kihegyezett, de stílusos Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 lett, amelyből összesen 30 darabot gyártanak, az ára pedig 620 ezer dollár, azaz 186 millió forint lesz, ezzel a 478 ezer dolláros 911 GT2 RS clubsport és a 823 ezer dolláros modern 935-ös közötti űrt hivatott betölteni - utóbbi gyakorlatilag tömegtermék a maga 77 darabos szériájával.
Az 5-ös számot villanyautón először használja a Volkswagen, méghozzá egy ID.5 GTX nevű típuson. Ez pedig nem más, mint az ID.4, a kétmotoros hajtással, és kupékat idéző új tetővonallal.
Ahogy korábban már említette a Renault vezérigazgatója, a cégnél elkezdtek azon dolgozni, hogy magasabb áron adják az autóikat, mint korábban. Luca de Meo szerint a kínálat optimalizálásával érték el ezt: most kevesebb típusváltozatot gyártanak, ám azok jobban megfelelnek a valós igényeknek.
Érdekes kis bejelentési ceremóniát tartott az amerikai elnök, és a három detroiti autógyártó óriás képviselői. A mondanivaló, amiért összejöttek, egyszerű volt: közösen bejelenteni, hogy a cél az Egyesült Államokban a villanyautók arányának 50%-ra emelése az eladott új autók között 2030-ra.
A Morgan nem csak autót árul, de történetet és hangulatot is – nem csoda, hogy a CX-T születéséhez is van egy jó sztorijuk.
Az amerikai szenátus elé egy ezermilliárd dolláros infrastruktúra-fejlesztési gigatörvény kerül a napokban, ebbe került a kormányzat támogatásával egy olyan javaslat, amely kötelezően egy alkoholszonda megfújásához kötné az autók beindítását. Ráadásul, hogy véletlenül ne valaki más fújjon a szondába, az aktust kamerával figyelnie is kellene a járműnek.
Eredetileg az volt a nem titkolt a cél a Porsche 928-as tervezésénél, hogy azzal váltsák le a cég csúcsmodelljét, a 911-est. Végül az orrmotoros Porsche tűnt el, és a 911-es maradt, de így is érdekes gondolat, hogy mi lett volna, ha sikerül a terv.
A Brabham legújabb feltámadásának 2018-ban lehettünk tanúi, tavaly óta pedig már utcai autót is készít a szerény méretű manufaktúra. Most pedig először ugranak típusszámot is: megmutatták a BT63 GT2 Concept nevű autót, amely alapvetően a GT2 Európa-bajnokságban való részvételre készült.
A Lamborghini ugyan nem épített versenykarriert a kezdetektől, mint a Ferrari, de úgy tűnik, most nekik is jut a VW csoport közös sportkocsi-kampányából.
Javában tart a Devel Sixteen fejlesztése, amelyről a tervezés 2006-os kezdete óta most először mutattak valódi tesztúton készült videót (a Supercar Blondie nevű Youtuber gyakorlatilag csak simogatta az autót). A helyszín Olaszország, a felvételek alapján az autó össze is állt, bár a karosszéria elemei még fényezetlenek és a lámpatestek is hiányoznak. Ezek apróságok, sokkal nagyobb hiányosság azonban, hogy a Steve Morris Engines által fejlesztett, LS-en alapuló, 12,3 literes motor egyelőre a tervezett négy darab turbó nélkül fut.