A villanyautók térnyerése felgyorsulni látszik, de elsősorban a drágább kategóriákban. A kínai BYD újdonsága, a Dolphin megjelenése viszont azt jelzi, hogy a kisebb kategóriákban is van remény az elektromos hajtás elterjedésére.
Jelentősen drágulhatnak a német ipar termékei, az autógyártók akár tíz százalékkal emelhetik áraikat a Handelsblatt című német üzleti lap hétfői összeállítása szerint.
A Honda úgy döntött, a legelső NSX Type S-t árverésen értékesíti. Ez egy matt metálszürke példány volt – ilyenből összesen 70-et készítenek – az opcionális tömegcsökkentő csomaggal.
Az új Aston Martin Valkyrie Spidernek nem csupán a teteje kivehető, az ajtóit is át kellett alakítani ehhez.
A Mahindra globálisan ugyan nem igazán tudott komolyabb sikereket elérni, még a terepjáró-divat kapcsán sem, de Indiában a jelentősebb autópiaci szereplők közé tartozik. Most újabb modellel igyekszik tovább javítani a helyzetét, és a XUV700 kapcsán a cég arculatán is változtatnak.
Az Autobahn-Kurier egyike a legendás 540K sorozat utolsó változatainak. Az 1938-ban bemutatott autó győztes példánya ráadásul tökéletes állapotban maradt fenn.
Bár még mindig nem egészen egyértelmű, hogy mire is lesz jó, állítólag elég érdeklődés mutatkozott a Bugatti Bolide iránt, így ez lehet a legutolsó modell a 8 literes W16-os benzinmotorral, amelyet gyártásba küldenek.
Az egyéni és a gyártók bajnoki címét is megszerezte a Mercedes a Formula-E vasárnapi szezonzáróján Berlinben: a Mercedes második szezonjában lett bajnok, akárcsak holland versenyzőjük, Nyck de Vries.
Vasárnap hajnalban a RoliTúra 56 személyes, Mercedes Tourismo RHD-16 típusú autóbusza Horvátországból hazafelé tartva súlyos balesetet szenvedett az M7-es autópálya 70-es kilométerénél (Szabadbattyánnál), a főváros felé vezető oldalon. A Mercedes busz előbb átszakítva a szalagkorlátot elhagyta az autópályát, majd egy felüljáró tartópillérének ütközött, ezután a jármű a jobb oldalára borult. A tragédiában nyolcan haltak meg, nyolcan súlyos, 40-en pedig kisebb sérüléseket szenvedtek.
Ferruccio Lamborghini a ‘70-es évek elején belátta, hogy nem volt elég a Miurával megalkotni a világ első szupersportautóját, az olyan versenytársak, mint a Ferrari Daytona, hamar a fejére nőhetnek, ezért Paolo Stanzani elkezdett dolgozni az LP112 nevű projekten, amit az 1971-es Genfi Autószalonon már LP500 néven mutattak be. Ebből lett végül az ikonná érő Countach, aminek Marcello Gandini rajzolt olyan merész, ék alakú formát, amitől ma is bárki ledöbben.
A júniusi rekorddal végződött, de hivatalosan el nem ismert horvátországi kísérlet után immár elismerten és dokumentáltan a Rimacé a világ legjobban gyorsuló szériagyártású autója.
A brit divattervező, Paul Smith egy érdekes kísérletben vett részt a Minivel: a gyártótól egy félkész Cooper SE-t kapott, ezt fejezte be, már amennyire befejezésnek lehet nevezni, amit a fenntarthatóság nevében művelt.
Hetekkel a közép-kínai Honan tartományt sújtó óriási esőzések után realizálódni látszik, mekkora anyagi kárt okoztak a térség nagyvárosait elárasztó esők, pontosabban az azokkal járó áradások. Csak autóból több milliárd dolláros kár jött össze, százezer szám selejteznek le járműveket a hetekben.
Abban a közegben mutatkozott be a Bentley csúcsmodellje, ahol a legtöbb potenciális vásárlót foghatja. A Monterey Car Weeken látható először Flying Spur Mulliner, amelyet minden tekintetben a kínálat csúcsára szánnak.
Az már a bemutatókor elég egyértelmű volt, hogy a Ford nagyot szakíthat a Broncóval. Ráadásul csak a drágább, alvázas modellre 190 ezer foglalás jött, amiből durván 125 ezret váltottak konkrét megrendelésre. A vevők 70%-a ráadásul más márkáról váltana Fordra. Ezért is nagyon nagy baj a cég számára, hogy egyelőre semmi sincs rendben a gyártás körül.
Ránézésre olyan, mintha a sportkocsik VW Beetle-jét látnánk: egész jól hozza az elődmodell stílusát, ha sokat nem is tesz hozzá.
A Honda NSX valószínűleg napjaink egyik legkomplikáltabb hajtásrendszerű autója, nem csoda, hogy a 2015-ös bemutató óta nem nyúltak hozzá a három villanymotor és egy ikerturbós V6-os finom összhangján alapuló rendszerhez. A meglepetés az, hogy most, hogy mégis megtették, összesen 26 lóerő többlet-teljesítményt sikerült kihozni a rendszerből.
A globális félvezetőhiány jól lábon lőtte a koronavírus-járvány tavalyi csúcspontja után a termeléshez visszatérő autógyártókat. A legtöbb esetben le kell állítani a gyárakat, de akad olyan ritka eset is, mint a VW-nél, amikor egyszerűen kihagyják a gyártásból a hiányzó csipeket tartalmazó modult.
Annyira új modell a Changan UNI-V, hogy még be sem mutatták, viszont most nyilvánosságra került néhány álcázás nélküli kép, amelyeket már minden formai részlet jól látszik.
Kevés szerethetőbb és aranyosabb autó van az eredeti Mininél, ami ugye megfizethető árú, kis fogyasztású és váratlanul tágas autónak született még az ‘50-es évek végén. Alec Issigonis az alig 3 méter hosszú dobozban keresztbe rakta a motort és kitolta a kis kerekeit egészen a sarkokba, ezért aztán minden más megmaradt utastérnek. Na, ezt a remek koncepciót forgatta fel a kanadai Spectre Vehicle Design.
A megoldás alapját jelentő Car-to-X, azaz az autó bármivel kommunikációs rendszer már 2016 óta bekerül egyes Mercedes modellekbe, de csak most kezdik az úthibák jelzésére használni. Egyelőre az S osztály, a C osztály és az EQS típusokban érhető el a funkció, amely az idő haladtával egyre hasznosabbá válhat.
Bő két éve, hogy először láttuk, még prototípusként a Pininfarina önálló sportkocsiját. Azóta gyártásra éretté csiszolták a konstrukciót, most pedig ezzel indították el a Monterey Car Week nevű kaliforniai rendezvénysorozatot.
Épp úgy terülnek szét a vezetőülésben, akár mi tennénk, végtagszerű karjaikkal pedig épp azt teszik, amit egy humán munkaerő tenne – két új robot váltotta a Fordnál az emberi munkaerőt a tesztmunkában. Shelby és Miles a szélsőséges, szimulált időjárási teszteken váltotta az embert.
A Toyota Barter nevű programmal már 2019-ben elkezdtek kísérletezni, de mostantól mindenki számára nyitva áll a lehetőség Brazíliában. Ha elegendő mezőgazdasági termény van a birtokában, azt közvetlenül autóra válthatja.
Még az amerikai főutakra is túlméretezettnek tűnik ez a különös Corvette átirat, amelyet egy bizonyos Gordon Tronson épített. A szakember korábban is épített már több motoros hot-rodokat, de az egymás mellé épített V8-as középmotorokat ő is most próbálja először.