Hiába a szabálymódosítások és a vele jött új autók, idén is komolyabb kihívó nélkül nyert a Toyota a Le Mans-i 24 óráson. A japánoknak ez volt zsinórban a negyedik sikerük, és ez volt az első, amit a Conway/Kobajasi/Lopez-trióval szereztek.
Németország és Kína után megvan a harmadik ország, egyben Európa és Ázsia után a harmadik kontinens, ahol a Volkswagen ID4-ese készül. A VW chattanoogai üzeme egyelőre ugyan csak az előszéria darabjait, de legyártotta az első amerikai ID4-eseket.
Egyedi sportkocsin dolgoznak a Ferrari mérnökei, az autó a kiszivárgott információk szerint az SP48 Unica nevet viseli majd. Úgy tudni, az alapokat az F8 Tributótól kölcsönzik, ám egészen biztosak lehetünk abban, hogy bőven lesz változás.
Aligha számítottak komoly kellemetlenségekre azok a kőgazdag indiaiak, akik a helyi függetlenség napján, múlt vasárnap szerveztek egy közös autós túrát. Természetesen méregdrága luxus- és sportautóikkal vettek részt a guruláson, Haidarábád repülőtere közelében viszont kiintették őket a forgalomból a rendőrök.
Érdekes felmérést készített az egyesült arab emírségekbeli Carinsurance.ae portál. Megvizsgálták ugyanis, hogy mely országokban lehet a legolcsóbban, illetve a legdrágábban Tesla Model S-hez jutni. Nem meglepő módon hazai piacán, az USA-ban kerül a legkevesebbe a típus, ott a kutatás adatai szerint 80 ezer, aktuálisan viszont inkább 90 ezer dollárt kell érte kicsengetni. Ez 24-27 millió forintot jelent átszámítva.
Teljesen kiégett egy Volkswagen ID3 a hollandiai Groningen városában. Egy helyi anyuka éppen gyermekét próbálta beültetni az autóba, amikor füstre lett figyelmes. Azonnal kimenekítette a kicsit, még éppen időben: pár pillanattal később már az egész autó lángokban állt. A szomszédok állítása szerint öt robbanást is lehetett hallani, ezek mindegyike után még intenzívebb lett a füst.
Mennyire sok egy autóban másfél millió kilométer? Eléggé. Gondoljunk csak arra, hogy idehaza kétszázezer fölött már szinte mindenki ódzkodik a használt kocsiktól, a háromszázezres határt átlépők piacképessége pedig drasztikusan csökken. Már ami az óraállást illeti, mert ugye, ne legyenek illúzióink, hogy például egy nagy dízel kombiba 15 év alatt valóban csupán ennyi pörgött. És akkor most itt van egy öreg Honda CRX, túl a másfél millión.
A legnagyobb japán autógyártó saját előrejelzése szerint 360 ezer autó legyártását teszi lehetetlenné a csiphiány a cégnél.
A razzia eredményei:
Az őrületes összegért eladott McLaren:
Vizsgálat az Autopilottal szemben:
Jótékonysági árverésen felsrófolt értékű NSX:
Az 1800 lóerős Bugatti:
A sebességrekorder Rimac Nevera:
A Honda-motoros Mini:
A Mercedes újítása:
Mára egész sikeres kategóriává nőtt a terep-kombiké, amik egy terepjáró stíluselemeit ötvözik a személyautók kényelmével. A Mercedes már a második ilyen típusát mutatja be, ezúttal a C osztály alapjain.
Az Explorer ST nevű autó természetesen egyedi darab, és bármilyen meglepő is, pályán való használatra építették át.
Szeptemberben már megmutatják, sőt, kipróbáltatják bárkivel a BMW üzemanyagcellás X5-ösét, az iX5-öt, aki a Müncheni Autószalonon jár. A németek ezzel mutatják meg, hogy milyen jól állnak a hidrogénes fejlesztéseik, de ennek ellenére az iX5 sorozatgyártása várhatóan még jövőre sem indulhat el.
Épp tíz éve, 2011. augusztus 19-én indult el az átépített Octavia a Bonneville Salt Flats tökéletesen vízszintes felületén, hogy a leggyorsabb kétliteres turbós szériagyártású autó legyen.
A Hyundai csoport újabb E-GMP platformon alapuló típust mutatott be a Hyundai Ioniq 5 és a Kia EV6 után. A Genesis villanyautójának sziluettje ugyan nem tűnik idegennek, a részletei azonban teljesen újak.
Érdemei elismerése mellett a bolygódugattyús motor nem véletlenül nem terjedt el soha igazán, a konstrukciónak megvannak a maga gyengéi. A Mazda azonban egyszerűen nem hajlandó elengedni a Wankelt, időről időre megjelennek a hírek arról, hogy éppen egy következő generációt fejlesztenek, vagy hatótávnövelőként számolnának vele. Most arról hallani, hogy hidrogénhajtású Wankel-motoron dolgoznak.
Idén sem rendeznek Japán Nagydíjat a Forma–1-ben – az erről szóló bejelentés már a sorozat hivatalos honlapján is megjelent. Csakúgy mint tavaly, idén is a koronavírus-járvány miatt törölték a futamot. Az eredeti tervek szerint a mezőny október 10-én rajtolt volna el Szuzukában.
Ha van olyan márka, amelynek a múltjában turkálva egymás után kerülnek elő a kívánatosabbnál kívánatosabb ikonok, akkor az Alfa Romeo egészen bizonyosan ilyen. A maga szögletességében egyszerűen tökéletes forma a 75-ösé is, egész gyerekkoromat áthatotta a rajongás iránta, de vezetnem soha nem sikerült. A nyolcvanas évek második felében, valamint a kilencvenesek elején gyártották, és készült belőle egy ötszáz darabos limitált széria is Turbo Evoluzione néven, az A-csoportos versenyautó homologizációja érdekében.
Igazak voltak a hétvégén terjedő hírek, a Mercedes tényleg kiszáll az elektromos formulaautózásból. A Formula-E-be tavaly csatlakozó németek idén mind az egyéni, mind a gyártói címet megnyerték, de bejelentésük szerint a következő szezon végével kiszállnak a sorozatból.
Amikor a Kalasnyikov nevet halljuk, azonnal az AK-47-es gépkarabély ugrik be, ami máig a világ legnagyobb darabszámban gyártott lőfegyvere. Azonban a Kalasnyikov csoport nemcsak kézifegyvereket gyárt, hanem sok minden mást is, hiszen ez a cég a legnagyobb orosz fegyverfejlesztő és -gyártó vállalat, amolyan ruszki DARPA, némi állami tulajdonrésszel megspékelve.
Egy ideje már tudni lehetett, hogy nagy dobásra készül a Nissan, tavaly ősszel Z Proto néven tanulmányt is mutattak, most pedig végre bemutatták az egyszerűen csak Z-nek nevezett sportkocsi gyártásra kész változatát. Ráadásul látszólag mindenkinek a kedvére tesznek vele, akiben csak kicsit is megmozgatnak valamit a klasszikus felépítésű sportautók.
Megvannak a múlt heti nagy országos sebességmérés alap statisztikái: a 8601 gyorshajtó közel harmadát már a helyszínen értesítették a bírságról, 82 sofőr ellen még eljárás is indult.
Korábban 15 millió dolláros eladási árra számítottak, de végül 20,465 millió dollárért (kb. 6,11 milliárd Ft-ért) ment el a kivételesen jó állapotú, 26 éves sportkocsi.
Vizsgálja a Tesla vezetéstámogató rendszerét, az Autopilotot az Amerikai Egyesült Államok közlekedési hatósága. Az NHTSA azért rendelte el az ellenőrzést, mert több, egymáshoz nagyon hasonló baleset is történt. Lényegében az amerikai gyártó 2014 óta eladott összes autója, így a Model S, a Model X, a Model 3 és a Model Y is érintett, összesen 765 ezer példányról van szó.
Úgy néz ki, a teljesítménykorlátozással elérték a Le Mans-i 24 órás verseny rendezői, hogy ismét szorosabb versenyre legyen esély. Erre utalnak az első tesztnap eredményei.
A Mercedes is megerősítette, hogy az év második felétől Észak-Amerikában csak az S osztályban lesz elérhető a cég négyliteres, dupla turbós V8-as motorja, a C, E, GLC, GLE, GLS és G osztályban nem kínálják tovább.