Nagyon úgy néz ki, hogy legalább egy hónapot csúszik a kupétetős ID.4 változat, az ID.5 piaci bevezetése
. Az ok a gyártáshoz szükséges alkatrészek hiánya.
A Stellantis amerikai részlege eddig kevés jelét mutatta, hogy komoly villanyautó-fejlesztést folytatna, viszont úgy néz ki, hogy a háttérben az egykori Chrysler is komoly lépéseket tesz a technológiaváltás irányába.
Az Xpower SV-t az a Peter Stevens álmodta meg, aki a McLaren F1-ért is felelős. Az alapokat a Qvale Mangusta adta, a V8-as motor pedig a Fordtól érkezett. A kasznielemek az angoloknál készültek, az alapok viszont Olaszországban, így az összeszerelés nagy része is ott zajlott. Ezek után a majdnem kész autó visszakerült Nagy-Britanniába, hogy a végső simításokat ott végezzék el.
Korábban csak pletykák szintjén lehetett hallani az új soros hathengeresről, amelyet az Alfa Romeo Giuliából ismert négyhengeres benzinmotorból fejlesztettek ki. Most azonban hivatalosan is bejelentették az érkezését.
A Hennessey magasra lőtt a Venom F5-tel, ami sok év várakozás után 2020-ban jutott el a végleges formájáig, és így a sorozatgyártásig. A legdurvább szupersportautók ligájában játszó Venom F5 sorozatban gyártott autónak számít, ezek közül a legerősebb.
A Szentmihályi úton történt a napokban egy igazán értelmetlen baleset. A vétkes sofőr egy régebbi Mazda 6-ossal érkezett az M3 kivezető felől, a Szentmihályi útra, a Pólus Center irányába, ahol valamilyen fura oknál fogva meglepetésként érte, hogy áll a sor.
Az osztrák fővárosban bejegyzett Deus Automobiles teljesen ismeretlen név a szupersportkocsi-piacon is, de első autójuk tervezését hozzáértőkre bízták. A Williams Advanced Engineering, illetve az Italdesign szakértelme köszön majd vissza a Vayanne nevű típus megoldásaiban.
A Nyizsnij Tagilban létesített, óriási Uralvagonzavod (UVZ) a világ legnagyobb harckocsigyártó és javító vállalata. Az orosz állami tulajdonban lévő cég fejlesztette ki, és gyártja a rettegett T-14 Armata harckocsikat, valamint a T-90-esek különböző változatait. De az ez a cég tartja karban, javítja és fejleszti az orosz hadsereg harckocsijait is. Jobban mondva gyártaná és javítaná, ha lennének hozzájuk alkatrészek. Ugyanis a friss hírek szerint nem sokkal az után, hogy a gyár átállt a haditermelésre, a raktárakból elfogytak egyes alkatrészek, így most felfüggesztették a gyártást és a javításokat is.
Az új, hibrid Civic európai premierje kapcsán beszéltek egy keveset a Honda 2023-as terveiről, amikor a tervek szerint két típussal bővül majd a választék.
A Suzuki, amely a Maruti révén India legnagyobb autógyártója is, eddig kevés jelét adta, hogy érdeklődne a villanyautó-gyártás iránt, de most úgy néz ki, Indiában mégis elkezdik az ilyen irányú fejlesztéseket.
Még tavaly júniusban írt ki a Volánbusz három részletben közbeszerzést, összesen száz elektromos buszra. Ennek az első, nagyon szűk határidővel kiírt budapesti körét a Mercedes-Benz nyerte meg - ezek voltak azok a buszok, amelyekre az Eucharisztikus Kongresszus és a Vadászati Világkiállítás miatt volt sürgősen szükség - és ezeknek a Mercedes eCitaróknak egy része a mai napig nem állt forgalomba a fővárosi agglomerációban.
Tatabányán lakott területen belül mérték a sebességet a rendőrök, rengeteg gyorshajtó akadt horogra: összesen 290 esetben regisztráltak gyorshajtást. Ráadásul a mérési akció összesen 6 órán át tartott, ennek fényében különösen magas ez a szám.
Elég szokatlan, hogy ennyivel a gyártás megkezdése előtt bejelentik egy új típus érkezését, de a Cupra most pontosan ezt tette: megmutatták az új modelljüket, egyelőre egy sötét lepel alatt, és azt is bejelentették, hogy Győrben tervezik elindítani a gyártását, az Audi Q3 Sportbackkel együtt.
Mindössze napokkal az után, hogy a Renault újra termelni kezdett moszkvai gyárában, tegnap bejelentette, hogy felfüggeszti ipari aktivitását Oroszországban.
Lebukott a piacon vásárolt jogosítvánnyal egy balatonfüredi férfi, igaz, így is elég sokáig furikázott a hamis engedéllyel. A nyomozás még 2021-ben kezdődött, amikor a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda munkatársai több, hamis közokiratok készítésére alkalmas eszközt és azokhoz köthető elektronikus adatokat foglaltak le. Akkor került képbe a 33 éves férfi.
Az AMG GT Black Series-en alapuló pályagép kaphatja meg ideiglenesen a legerősebb AMG sportkocsi jelzőt: a GT Track Series, amelyet az AMG alapításának 55. évfordulójára adnak ki, ötvenöt példányban.
Igaz, hogy a Honda már forgalmaz egy városi villanyautót, és nemrég a kínai palettájuk bővítését is bejelentették, de a márka a többi japán gyártóhoz hasonlóan sokáig nem az elektromos autókban látta a karbonsemlegesség felé vezető utat. 2040-ig azonban ők is kivezetik a belső égésű motorral szerelt autóikat, de emellett alternatív intézkedéseket is hoznak.
Az európai Civic látványra csak apróságokban tér el a tavaly már bemutatott amerikai ötajtóstól. Így például lehagyták róla a látható kipufogóvégeket, ami nyilván a környezetkímélő hajtás kihangsúlyozását szolgálja.
A Honda az ohiói Transportation Research Centernem építette fel vadonatúj szélcsatornáját, amelyben akár 310 km/h-s sebességgel is tesztelhetik a fejlesztés alatt álló járművek karosszériáját.
A tervezett új gyárban a Volkswagen egy új, egységes akkumulátorcella gyártására rendezkedik majd be, amelynek az előállítását 2026-ban kezdik meg.
Érdekes kis videóval harangozza be a Lotus a Type 132 SUV bemutatóját: nem csak a világpremier dátumát említik meg, és az autó sziluettjét villantják fel, de a Lotus alapítójának fia révén igyekeznek megmagyarázni a stílusváltást is.
A rendőrség a Speedmarathon fantázianevű akciója során március 24., azaz csütörtök reggel 6 órától március 25., vagyis péntek reggel 6 óráig folyamatosan sebességet mér az ország több pontján. A mérések az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata, a ROADPOL nagyobb volumenű sebességmérési akciójába illeszkednek.
Az utóbbi években számos hasonló kezdeményezés indult, és ezek közül többet támogatnak ilyen vagy olyan formában autógyárak.
Betondarabbal törte be egy Suzuki Vitara járőrautó szélvédőjét egy férfi Abonyban. Egyáltalán nem volt szomjas, sőt a rongálást is úgy követte el, hogy közben bal kezében egy borosüveget tartott. Jobb kézzel meg újra és újra felvette és az üvegnek hajította a betondarabot. Ivócimborája mindezt nevetgélve és jól szórakozva videón is megörökítette.
A Pajero fura kövület volt a kínálatban, amelyen a 2006-os utolsó modellváltás óta alig módosítottak, bár a típus jellege az előző, 1999-ben bemutatott generáció – az önhordó karosszéria és a független felfüggesztés bevezetése – óta nem változott sokat.