Eddig talán nem is fordult elő, hogy ennyire egyértelműen látszott volna a rokonság egy Maserari és egy Alfa Romeo között, de a Grecale esetében feltűnő, hogy az övvonal alatt eltérő forma a tető környékén a Stelvio arányait követi, sőt, még a részletek is hasonlóak.
Két évvel a bejelentése után megindult a termelés a Grünheide mellett épült Tesla-gyárban. Elon Musk személyesen repült Németországba, hogy ott legyen az első európai Teslák átadásakor, de a megnyitón a német kancellár Olaf Scholz is részt vett.
A kezdetektől ismert probléma a villanyautóknál, hogy a hatótáv körülményektől függően változhat, külső tényezőként leginkább az időjárás képes befolyásolni. Télen, hideg időben látványosan rövidül a megtehető táv, az Autocar most azt is megvizsgálta néhány modellnél, hogy pontosan mennyivel.
Az Aston Martin Valkyrie azokat az éveket idézte fel, amikor még a Formula-1-es versneygépeket is sok hengeres szívómotorok hajtották. Ennek megfelelően választottak helyszínt az AMR Pro változat dinamikus bemutatójának is: a múlt hét végi Bahreini Nagydíjat.
A GMC Hummer után a Cadillac Lyriq a második típus a General Motorsnál, amely már az új, moduláris Ultium platformra épül, és egyben az első sorozatgyártású Cadillac tisztán elektromos hajtással.
Hihetetlen, de mostanra már egészen megszaporodott azoknak a műanyag lökhárítós autóknak a száma, amik jogosan mászkálhatnak veterán rendszámmal. Ezek közé tartozik meglepő módon az Opel Vectra és a Mazda MX-5 első generációjának korai darabjai is. Ennél makulátlanabb pedig kevés van.
A Volkswagen észak-amerikai részlege is beszállt az elektromos járművekről szóló ígéretek nagy kórusába: óriási pénzösszeg elköltéséről beszélnek, de ami ennél is fontosabb, helyben tervezett, fejlesztett és gyártott modelleket ígérnek.
Évi 120 ezer autó nem kevés, különösen egy olyan típusból, amely luxusautó-áron kínálja egy egyterű funkcionalitását. A Volkswagen azonban ezt a mennyiséget célozta meg az ID.Buzz típussal, amelyet a hónap elején lepleztek le.
Úgy hallani, hogy a különös módon átépített, Dacia Duster elemekkel burkolt prototípusban a következő Alpine újdonság, a GT X-Over néven emlegetett SUV technikáját tesztelik a Renault szakemberei.
Már Magyarországon is elérhető a Mercedes viszonylagosan elérhetőbb elektromos szedánja, az EQE – és itt a hangsúly a viszonylagoson van.
Elég meglepő, de minden jel arra utal, hogy a Toyota 8 fokozatú automatával is piacra dobná a Yaris sportváltozatát. Valaki ki is szúrta, hogy egy ilyen prototípust próbálgatott a Gazoo Rally Racing Challenge nevű rendezvényen a Toyota alelnöke, Shigeru Hayakawa.
Talán sokan emlékeznek még arra az őrült audisra, akit tavaly nyáron kapcsoltak le a rendőrök, miután a 8-as főúton veszélyeztetett szinte minden arrafelé közlekedőt. Úgy előzgetett, mintha frissen lépett volna ki a Halálos iramban filmekből vagy a Need for Speedből, simán áttért a szembejövő oldalra, majd a padkára húzódva suhant el a szabályosan közlekedők mellett. Ilyen öntörvényű idiótából egy is túl sok, de sajnos mindig vannak, akik követik a rossz példát.
A Bosch igazán jelentős üzletet visz Oroszországban: három gyárban mintegy 3500 főt foglalkoztatnak, amelyekkel csak tavaly 1,2 milliárd eurót keresett a vállalat. Ám a napokban a német beszállító is beszünteti oroszországi részlegének működését, hivatalosan azért, hogy kivizsgálja az ukrán külügyminiszter állítását, amely szerint Bosch alkatrészeket találtak az oroszok kilőtt katonai járműveiben.
Már jó ideje nem titok, hogy a Porsche ikonja, a 911-es sem marad elektromosítás nélkül, az azonban eddig nem volt egyértelmű, hogy milyen típusú hibrid is készül a kupéból. Egy keddi sajtótájékoztatón a márka vezérigazgatója, Oliver Blume elmondta, hogy egy full hibrid verzió érkezik, nagy és nehéz akkumulátort igénylő plug-int viszont nem készítenek.
Az egyre népszerűbb SUV-k árnyékában sorban esnek el a különböző szegmensek, ám a BMW épp egy ilyen veszélyeztetett kategóriába tér vissza: M3-ason alapuló sportkombit mutatnak be hamarosan, most azonban egy korábbi, közepes minőségű kémfotó és egy gyári villantás után a szabadalmi kérelemhez mellékelt, számítógéppel generált képeken is láthatjuk a végleges autót.
Két héttel azután, hogy ismeretlen okok miatt kigyulladt a Felicity Ace nevű szállító hajó, vontatás közben, 350 kilométerre az Azori-szigetektől váratlanul felborult és elsüllyedt. A hajó 3965 darab autót szállított, köztük több száz elektromos típussal. Többségük a Volkswagen csoporthoz tartozott, az autók összértéke mintegy 400 millió dollár volt.
Igaz, hogy Európában nem kínálják az Acura szedánját, mégis érdemes megemlékezni róla, hogy az Integra új generációjából messze a kézi váltós verziókat foglalózták legtöbben. A márka szóvivője, Andrew Quillin szerint a megrendelések 70 százaléka manuális autóra érkezett.
A BMW éves konferenciáján a márka igazgatótanácsának elnöke, Oliver Zipse jelentette be, hogy idén év végén mutatkozik be a legkisebb crossoverük elektromos változata, az iX1. Sok konkrétum nem hangzott el, de az első kedvcsináló képet azért megosztották.
2009 októberétől vett fel a Lexus rendeléseket az LFA-ra, mely egy ideig az elképesztően ritka Toyota 2000 GT-t is túlszárnyalva lett a valaha volt legtöbbet érő japán autó, igaz, azóta ismét az előbbié a korona. Ez kicsit sem meglepő, hiszen az LFA szintén nem gyakori darab, mindössze 500 darabot gyártottak a japán Motomachi gyárban kifejezetten a vevő kérésének legapróbb részletekig megfelelő specifikációban.
Vannak helyzetek, amikor semmi nem stimmel: a Gödöllői Autópálya Alosztály járőrei pont egy ilyen esettel találkoztak. Egy autót intettek ki igazoltatásra az M3-as autópályán Mogyoród térségében, amiről kiderült, hogy már korábban kivonták a forgalomból. Az autót egy 15 éves fiú vezette, akinek még elvileg sem lehet jogosítványa, mellette pedig egy szintén kiskorú, 17 éves barátja ült.
A 90-es évek Pontiac Grand Prix-jére nehéz azt mondani, hogy egy kiugróan érdekes autó lenne. De ahogy az lenni szokott, az érdektelenségen lehet segíteni némi átalakítással. Jelen esetben itt nem is az átalakítás az igázán jó szó, sokkal inkább az újjáépítés.
Már 2019-ben szó volt róla, hogy a Porsche teljesen elektromos hajtású 718-as változatokat tervez és ezeket 2022-ben dobja majd piacra. Ebbe azonban beleszólt a járványhelyzet és most, 2022-ben azzal kell beérnünk, hogy a Porsche hivatalosan is elismerte, hogy készül a villany-718. Pontos érkezési időt ezúttal nem mondtak, csak annyit, hogy ez a modell az évtized közepén érkezhet.
Mivel a pótkerék bármikor kellhet, nem árt, ha olyan helyen van, ami könnyen elérhető bármikor. Normál személyautóknál ez általában az autó hátsó része, ahol általában a csomagtartó lemezei ölelik körül a szerelt kereket, ami vagy az autón kívülről, vagy belülről simul a fémhez. Nem így a Dodge Grand Caravan esetén, ahol a pótkerék az autó aljára nagyjából középen van felfogatva, a négy kerék átlóinak metszéspontja előtt valamivel.
Egy teljes hétig gyorshajtókra vadászik majd a rendőrség: 2022 március 21. és 27. között lehet számítani a fokozott ellenőrzésre. A sebességmérések Magyarország egész területén zajlanak majd. Az akció az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózatával, azaz a ROADPOL-lal összhangban zajlik és a beszédes Speed elnevezést kapta.
Az elszálló üzemanyagárak sokféle reakciót kiválthatnak az emberekből. Előfordulhat az, ami idehaza is a hosszú hétvége előtt: kétségbeesett autósok megrohamozzák a benzinkutakat, és akár kannaszámra is viszik haza a benzint, mit sem törődve azzal, hogy hamar rájuk romlik, miközben másnak meg nem jut. Vagy ott volt az a német vállalkozó, aki Lengyelországból próbált hazacsempészni 1600 liter gázolajat, de lekapcsolták. Az internet egyik legújabb hőse az angol férfi, aki az egyik helyi teszkóban rakta tele bevásárlókocsiját a legolcsóbb étolajjal, hogy azt utána már a parkolóban be is töltse autójába.