A Kia az elmúlt években már bizonyította, hogy versenyképes népautókat tud tervezni. Európában a Cee'd révén, Észak-Amerikában, Dél-Koreában, Oroszországban és azokon a piacokon, ahol a szedánokat keresik inkább, a Forte típussal vetették meg a lábukat a kompakt típusok piacán. Most ez utóbbi leváltására készülnek: a harmadik generáció a Detroit Motor Show-n mutatkozik be a jövő hét elején.
Az önmagában már nem mond sokat, hogy hány csillagot kap az összesítésben egy-egy típus az EuroNCAP töréstesztjein, hisz a vizsgált autók egy jelentős része megszerzi az ötcsillagos minősítést. Ezért a szervezet ezek közül is kiválogatta a legjobbakat, és hat kategóriában kiosztották a Best in Class 2017 díjakat.
Az európai piacon furcsának tűnhet, hogy a Ford alig két év után frissíti nagy szabadidő-autóját, de csupán arról van szó, hogy hozzánk eleve két év késéssel érkezett a típus. Észak-Amerikában már 2014 óta kínálják a jelenlegi formájában, így ráfért már némi változás.
Tavaly találkoztunk először a Vanderhall névvel: az aprócska amerikai manufaktúra a Venice nevű ultrakönnyű, minimalista háromkerekűvel mutatkozott be, most pedig ugyanennek a járműnek az elektromos változatát leplezték le Las Vegasban, a CES közönsége előtt.
A Volkswagen a szabványos MEB padlólemezt és a rá épülő típusokat már 2016 óta fejleszti, de úgy néz ki, csak mostanra nőtt akkorára a projekt, hogy különálló részleget szervezzenek alá. Az eddigi gyártási és logisztikai igazgatót, Thomas Ulbrich-t nevezték ki a VW villanyautó-fejlesztésének élére.
A Tokyo Auto Salonra készít újabb tanulmányautót a Subaru. Ez is Impreza méretű, akár a korábbi Viziv Performance Concept, de a szériamodellhez láthatóan semmi köze. Viszont úgy néz ki, hogy a WRX és STi rajongók biztosan egymást taposnák érte a kereskedések előtt.
A tanulmány és a versenyautóvá alakított változat után valamiféle elképzelésünk lehet róla, hogy milyen is lesz a végleges 8-as BMW kupé, de ez az első alkalom, hogy a gyártásra szánt példányt mindenféle álcázás nélkül láthatjuk.
A GLB-ről egy ideje már hallani, de most először láthatjuk az álcázott tesztpéldányokat, amelyek már fel-felbukkannak Európa útjain. Ez a típus lehet a Mercedes következő slágere, hiszen úgy tűnik, formai szempontból nem a márka kaptafáját követi, ugyanakkor a legnagyobb növekedést produkáló szegmensbe érkezik.
A japán Pandem készítette ezt az optikai tuningcsomagot az F-150 Raptorhoz, amely ugyan nem hagy sokat a pickup használati értékéből, de a vizuális élménynek egyértelműen jót tesz.
Van, aki már most is temeti az üzemanyagcellás hidrogénhajtást, de a Hyundai még lát benne fantáziát. Alaposan továbbfejlesztették a Tucsonban (Európában ix35) korábban már bemutatott hajtásrendszert: a végeredmény tartósabb, erősebb és nagyobb hatótávolságú.
Nem ez az első alkalom, hogy az önvezető képességek kapcsán teljesen új alapokon nyugvó közlekedési rendszert álmodik meg egy gyártó, de a Toyota rendszere – legalábbis a cég szerint – teljesen univerzális.
Épp ötven éve készült el az első Morgan sportkocsi V8-as motorral. A Plus 8 már a második generációnál tart, és az idén befejezik a gyártását, de előtte még bemutatnak egy búcsúváltozatot, amelyből 50 példány készül.
Viszonylag sok autógyártó állít ki az idei Consumer Electonic Show-n Las Vegasban, és ezúttal nem csak érintőképernyős kezelőfelületek prototípusaival hakniznak, de komoly tanulmányautókkal készülnek az eseményre. A Kia például a Niro EV-t állította ki, a sorozatgyártású hibrid szabadidő-autó villamos hajtású változatát.
A Fisker annak idején nagyjából ugyanakkor kezdett sportos hibrid négyajtósa, a Karma gyártásába, amikor a Tesla Model S is piacra került. Ám a cég még azelőtt kifogyott a pénzből, hogy kiderült volna, a piac befogadja-e a látványos, de komplikált modellt. Azóta a Tesla befutott, Henrik Fisker pedig újra próbálkozik egy másik típussal, amely sokkal inkább a Model S receptjét követi.
Az e-Méhari eredetileg afféle strandautónak készült, ami erősen korlátozza a lehetséges vásárlók körét. Eddig ugyanis csak vászontetőt kínáltak a típushoz, amely hűvösebb időben erősen korlátozta a típus használhatóságát. Ennek azonban vége: itt a téliesített változat.
Mercedes legerősebb piaca továbbra is Európa, a legkeresettebb típus pedig a C osztály, de az új E osztály is látványos növekedést hozott tavaly.
A pickupok nemrég még egyszerű célszerszámok voltak – a Toyota Hilux is azzal szerzett magának nevet, hogy elpusztíthatatlan kelléke az afrikai falvak, a közel-keleti terrorszervezetek és a latin-amerikai pampák hétköznapjainak. Ám mostanra megérkezett a luxuskivitelű konkurencia, és úgy látszik a Mercedes X osztály és a VW Amarok csak hathengeres dízelmotorral gyártott változata a japánokat is lépéskényszerbe hozza.
A CES-en állították ki először a Byton Concept nevű elektromos járművet, a kínai Future Mobility Corp. első kézzelfogható termékét. Az ötajtós szabadidő-autó tisztán elektromos hajtású, és számos részletében emlékeztet a BMW i3-asra, amire egyszerű a magyarázat: a cégvezető a BMW i márkájának korábbi vezetője, Carsten Breitfeld, aki valószínűleg hozott magával néhány munkatársat Németországból.
Az elmúlt közel tíz esztendő legjobb eredményét produkálta 2017-ben az Aston Martin. A brit sportkocsigyártó az előző naptári évben ugyanis 5117 autót adott el, így 2008 után sikerült újra átlépniük az ötezres álomhatárt.
Alig több mint két évvel ezelőtt mutatta be a Design-1 névre keresztelt sportkocsit a Dubajban működő Jannarelly. A francia társalapító és vezető dizájner, Anthony Jannarelly nevét viselő manufaktúra most elektromos változatot is készítene, de előbb felmérik az igényeket.
Közel három éve robbant ki, és azóta is tart a Takata-légzsákbotrány. Időről időre megjelenik egy-egy újabb hír arról, hogy hibás légzsák okozott sérülést, vagy épp arról, hogy újabb modelleket hív vissza valamelyik autógyártó, hogy megelőzze a bajt. Most éppen további 3,3 millió autó érintettségét jelentették be.
Együttműködési megállapodást kötött a Volkswagen az Aurora nevű, autonóm technológiák kutatásával és fejlesztésével foglalkozó céggel. Nem ők voltak az elsők ebben, nemrég ugyanis a Hyundai is partnerségre lépett az Aurorával.
Újfent elhozta az első helyet a Tesla a felmérésen, amit vélhetően legalább annyira alakít a vak márkahit, mint a tapasztalatok. A Consumer Reports megint megvizsgálta az USA-ban, mely márka ügyfelei a legelégedettebbek autójukkal.
88 évesen elhunyt Tojoda Tacuro (Tatsuro Toyoda), a Toyota korábbi elnöke, a márka alapítójának fia, akinek vezetése alatt a japán gyártó megtalálta az utat az USA piacára.
Lassacskán beérkeznek 2017-es nagy statisztikák. A csehek épp most büszkélkedtek el például, hogy rekordszámú új autót adtak el náluk 2017-ben. A brit számokról viszont épp azt közölték, hogy erősen zsugorodott a piac.