Két új, gyári extrát is bemutattak a Mercedes pickupjához, bár szorosan véve egyik sem az autógyár saját terméke. Megrendelni viszont tőlük lehet, ami persze gyári garanciát és valószínűleg ehhez méltó árat is jelent.
Történnek furcsa dolgok a világpolitikában mostanság, de hatalmi önkényből azért még mindig keleten diktálják a tempót. Amíg itt nyugaton Trump kineknagyobbat játszik a másik őrülttel, az isztánok lakóinak sem könnyű: Türkmenisztán fővárosából épp a héten tiltották ki a fekete színű autókat. Mert az elnök így akarta.
Most már biztos, hiszen a gyáriak is megerősítették: a hibrid hajtású Bentayga a tavaszi Genfi Autószalonon érkezik, méghozzá várhatóan ugyanazzal a hajtással, amelyet a gyengébbik Porsche Panamera hibridből már ismerhetünk.
Tavaly látványosan csökkentek a dízel-eladások Európában, és erre a Toyota reagált a leghatározottabban. Számos országban már most is csak rendelésre szállítanak dízelmotoros autókat, raktáron nemigen tartanak ilyet, és Olaszországban most megtették a következő lépést: majdnem teljesen kiirtották a dízeleket a választékból.
Amivel a Nissan jelentkezik az idei CES-en, az ma még egészen sci-fibe illően hangzik: a Brain to Vehicle rendszer, vagy röviden csak B2V olyan agyhullám-olvasó eszköz, amely az önvezető autók irányítórendszerét befolyásolná.
Az üzemanyagcellás technológia a villanyautók mellett egyre egyértelműbben zsákutcának tűnik, de még számos gyártó folytat ilyen irányú kutatásokat. A Hyundai is nagyjából másfél évtizedet és sok százmillió, ha nem milliárd dollárt ölt a fejlesztésbe, és most megmutatják, mire jutottak.
Nem csak az akkumulátort cserélik nagyobbra, de a villanymotor és a töltőrendszer is nagyobb teljesítményű lesz. Így a Leaf már a legkisebb Tesla erős ellenfele lehet.
A Mercedes egy évtizede majdnem leállította a G osztály gyártását, de a téglaszerűen szögletes luxusjárműből váratlanul olyan megkerülhetetlen divattárgy lett, hogy inkább kifejlesztették az utódját.
Abból a Tesla sem csinált titkot, hogy a Model 3 gyártásának beindítása nem megy zökkenőmentesen, és ezt a számok is alátámasztják. A gyártó közlése szerint 2017 negyedik negyedévében 2425 Model 3-ast gyártottak le, kiszállítani pedig 1550-et sikerült ugyanebben az időszakban – a maradék a gyár udvarán állt halomban, bár hogy mi okból, az egyelőre nem világos.
Míg a legtöbb konkurens egyelőre csak ígéreteket és tanulmányautókat tud felmutatni, a Hyundai csoport már a második szériagyártású villanyautóját készül bemutatni. A Kia Niro eddig csak hibrid hajtásrendszerrel volt elérhető, de a jövő héten már az elektromos változatot állítják ki a CES szórakoztató elektronikai szakkiállításon Las Vegasban.
A Detroit News híre szerint a beszállítóknak már szólt a Ford, hogy a Fusion típus két év múlva esedékes modellváltását törölték a programból, és mivel a Fusion és a Mondeo alapkonstrukcióját tekintve ugyanaz az autó, a döntés valószínűleg az európai kivitelt is érinti. A Ford egyelőre csak annyit tett hozzá a hírekhez, hogy a Fusionnek a következő három-négy évben biztos helye van a kínálatban.
Karsten Schebsdat vezette a sportos Polo fejlesztését, és a minap azt találta mondani az Autocarnak, hogy az autóban sokkal több van, mint amit most tud.
Manapság már nem ritkaság, hogy a gyártók az álcázott tesztautókról készült felvételeket afféle előzetesként hozzák nyilvánosságra – ezúttal a Mercedes vetette be ezt a trükköt.
A TCR már eddig is vonzó volt az autógyártók számára, mivel viszonylag egyszerűnek tűnik ütőképes versenyautót fejleszteni a kategória szabályainak keretei közé. Ám a 2018-as idényben kerül igazán a figyelem középpontjába ez a túrakocsi-kategória, miután a WTCC, az ETCC és a régi TCR sorozat helyett egyetlen túrakocsi-szériát szerveznek a következő szezonra, a WTCR-t, amelyben TCR szabályok szerint épített autók futnak majd.
Első körben csak Dél-Koreában lesz elérhető az új, platós Rexton Sports, de az év végére az exportpiacokon is megjelenik ez a változat.
A kínai Geely, ahhoz képest, hogy mekkora vállalkozás – egymillió autót sem ad el éves szinten saját neve alatt – elképesztő terjeszkedésben van. Úgy tűnik, a Lotus és a Proton után most a világ második legnagyobb haszonjármű-gyártójából is szép nagy részvénycsomagot vásárolt a cég.
A KTM egyetlen négykerekű modellje messze nem lett olyan sikeres, ahogy a gyártónál remélték, de az már korábban bebizonyosodott, hogy versenyautóként elég jól használható. Ennek köszönhető a GT4 változat megszületése, amelyet 2015-ben mutattak be, most pedig még többet hoztak ki a zárt kétülésesből.
David Bowie már húsz éve megvált egyedi Volvo 262 C kupéjától, de igazán értékessé most, az énekes halála után vált az autó.
A Dacia ugyan épp tavaly változtatott a Sanderón, de úgy néz ki, a Renault-nál létezik egy radikálisabb átalakítási terv is. Ennek a védjegy-vázlatai kerültek nyilvánosságra.
Legalább két évtizede készíti az összes párhuzamos modelljét ugyanarra a kaptafára az Audi, amiért sok kritikát is kaptak. Rupert Stadler vezérigazgató szerint azonban hamarosan véget vetnek ennek a gyakorlatnak, és minden egyes Audi modell visel majd valamiféle egyedi részletet.
Lendületben a szaúdi reformok, bő kétszeres benzinárral indult az év az arab ország kútjain. Egy stabilabb gazdaság a kemény döntés célja.
Ahogy arról már írtunk, több száz lángoló autóval köszönt el 2017 Liverpooltól. A brit város egy parkolóháza gyulladt ki vasárnap este, pontosabban egy ott parkoló autó, amiről aztán tovább terjedt a tűz az egész épületre. Ember egy sem sérült, a kiégett autók száma viszont a friss hírek szerint 1400 fölött van. Ma már a helyszínelés is lezajlott, ott készült ez a galériányi fotó, amit az MTI közölt.
Új év, új szabályok – Kínában 553 autó lett áldozata 2018-nak. Nem darabra, ez mind egy-egy típus, amit a szigorodó környezetvédelmi változások miatt mától nem gyárthatnak a világ legnagyobb autópiacán.
Apró városi szaladgálós járművet mutat be hamarosan a kínai LinkData Technologies. A pekingi székhelyű cég a januári Consumer Electronics Show-n rukkol majd elő U-Bike névre keresztelt elektromos hajtású gépével.
Érdekes hirdetés bukkant fel az eBay-en: egy használt, de nagyon keveset futott LaFerrari-motort tenne pénzzé valaki. A fioranosportscar nevet használó amerikai felhasználó 2004 óta tag az oldalon, száz százalékban pozitív értékelésekkel, így minden bizonnyal nem kamu a hirdetése, amelyben 285 ezer dollárt kér az olasz sportkocsi motorjáért.