A kínai Geely – amely többek közt a Volvo Car Corp. autógyár tulajdonosa – most a teherautókat, buszokat, hajómotorokat és munkagépeket gyártó, ugyancsak svéd AB Volvo egy részét veszi meg.
Nem akármilyen videóval ünnepelte egymilliomodik Instagram-követőjét a Koenigsegg. A közösségi médiás csúcshódítás alkalmával kiadtak egy mixet a Regera töréstesztjéről.
Ha nem bírod a béna instagramos videólejátszót, a videót a YouTube-on is megtalálod, ide kattints érte.
2013 áprilisa és 2017 között több mint 4200 esetben sérült meg rendőrségi jármű. A károk összértéke ez idő alatt több mint 3,5 millió font, azaz több mint 1,2 milliárd forint.
A Volkswagen 14 országban, több mint 50 üzemben, több mint 60 modellt gyárt. Ahogy az sejthető, az eladott autók többsége a Polo, a Golf/Jetta, a Passat, illetve a kínai Santana különböző változatai.
Itt az első kép, amin közúton láthatjuk az Urust. A Giallo Auge szín nagyon jól áll a turbós, V8-as szabadidőautónak.
A 400 km/óra feletti tempó jellemzően Bugattik, Koenigseggek, esetleg néhány őrült tuningautó terepe. Most az utóbbi tábort erősítő Nissan 300ZX Turbo kerül kalapács alá, ráadásul a Bonneville sós síkságáról.
Egyre közeleg az új Mercedes A osztály bemutatója, nem kell már sokat várni, 2018 márciusában, a Genfi autószalonon leplezik le. Most a fejlesztést vezető Jochen Eck nyilatkozott arról, hogy milyen motorokkal lesz elérhető az új kompakt.
Az SUV megállíthatatlannak tűnő autóipari trend, minden méretben, mindenfajta hajtáslánccal vehetünk terepjárót, vagy legalábbis annak látszó autót. A sportkocsikat eddig elkerülte a hullám, bár például a Lamborghini Urus már viseli az Aventador stílusjegyeit, és a Ferrari is dolgozik már a saját SUV-ján. Talán ez adta az ötletet a Jennings Motor Group csapatának, hogy elkészítsenek nyolc számítógépes grafikát arról, mi lenne, ha ma kapható sportkocsikat felpumpálnának. Kattintsák végig a galériát, de előre szólok, nem lesz könnyű:
5000 autót hív vissza az angol luxus-gyártó, több, 2005 és 2014 között gyártott típus érintett. Ez a mennyiség az Aston eladásait alapul véve komoly tételnek számít: például 2007-ben 2300 autót adtak el Európában.
Kevesebb a sport-, mint a reklámértéke, de a Porsche egy Panamera Sport Turismoval felállította a leggyorsabb vontatás rekordját a Zöld pokolban. Az utánfutós Panamera 12 perc 6 másodperc alatt futotta meg a 20,7 kilométeres kört.
A RUF nem csak egyszerű tuningcég, a Porschékra szakosodott német műhely már inkább autóépítést végez, elképesztően magas színvonalon. Például saját V8-as sportmotort fejlesztettek, amely elég kompalt ahhoz, hogy beférjen az aktuális Porsche 911-es bokszerjének a helyére. A RUF modellek csúcsát általában a 911-esből épített CTR széria jelenti, most pedig eladó egy 1988-as darab.
A Volvo nemrég bemutatta a XC40-es szabadidő-autóját, ennek az alapjaira épül majd a hamarosan érkező V40-es kompakt is. Ennek nagyon fontos piacon kell helytállnia, a Volkswagen Golf és Ford Focus vásárlóból kell néhányat a Volvóhoz csalogatnia.
Az első videón egy motor újjáépítése látható. Nem különösebben egzotikus, egy léghűtéses, négyhengeres bokszer egy Volkswagen Bogárból. A klasszikus autókkal foglalkozó Hagerty munkatársai összevágtak egy time lapse videót, amiben a vélhetően több napos munkát mindössze 6 percbe sűrítik bele. A videót nézve hajlamos azt gondolni az ember, hogy ez egy könnyű, semmiféle szakértelmet nem kívánó folyamat, de a valóság most is más. Készüljenek fel a nap legmegnyugtatóbb hat percére:
Elon Musk szokásához híven Twitteren jelentette be, hogy lesz Tesla pickup. Amerikában a platós kisteherautók még mindig elképesztően népszerűek, így furcsa is, hogy a cégvezető eddig várt a bejelentéssel.
Stílusos reklámmal készült a BMW M részlege a karácsonyra, ráadásul egy olyan E30-assal, amiből garantáltan nem készült több. Viszont ironikus módon a film pont azt mutatja meg, miért nem alkalmas a kocsi a fa hazavitelére.
Hamarosan tulajdonost vált ez a speciális Mercedes 770K, amiben a második világháború első éveiben még maga Adolf Hitler parádézott. 1945-ben foglalta le az amerikai hadsereg, most magángyűjteménybe kerülhet.
Az amerikai autós sajtó temeti az R8-ast. Állítólag már 2020-szal elkaszálják a Lamborghini Huracan középmotoros féltesóját.
A nehézkes indulás után beindulni látszik a Model 3 gyártása. Tagadhatatlanul zajlik a termelés Fremontban, sőt, ennek a friss drónvideónak a tanulsága szerint száz számra állnak a kis Teslák a gyártelepen.
Külön ligában játszott idén a VW Golf, magasan vert minden mást Európában, legalábbis az eladásokban. Oké, ez még csak az első 11 hónap eladási statisztikája, de a Top10 sorrendje már aligha változik a decemberi számok miatt.
Nagy sikere ugyan nem volt, de Stirling Moss vezette La Mans-ban, így akár közel négy milliárd forintot érhet ez a restaurált D-Type. Januárban bárki megveheti, akinek telik rá.
A nyolcvanas években a Pepsi igen nagyot gurított, amikor a kor egyik legvágyottabb és leggyorsabb autóját, a Ferrari Testarossát és a pop királyát, Michael Jacksont hozta össze egy reklám erejéig. Most kalapács alá kerül az autó, de nem lesz olcsó.
Különleges ajándékkal kedveskedett a Škoda Motorsport a szurkolóknak az ünnepek előtt. Ha a szezon már úgyis véget ért, új feladatot találtak a zsinórban három WRC 2-es és cseh bajnoki címet nyerő Fabia R5-nek: taxi lett belőle. A gyanútlan áldozatok szerencsések először akkor néztek nagyot, amikor befarolt eléjük a versenyautó, Jan Kopeckýtől pedig még azt is megkérdezték, van-e egyáltalán jogsija. Íme, a csehek karácsonyi meglepetése.
A Faraday Future háza tájáról az utóbbi időben sorra csak a rossz hírek jöttek, a múlt héten éppen arról szóltak az értesülések, hogy az utolsókat rúghatja a nemrég még a Tesla legnagyobb kihívójaként emlegetett villanyautó-gyártó. Úgy tűnik, a süllyedő hajót elhagyó szakemberek nem vesztették még el motivációjukat.
Már dolgoznak elektromos szupersportkocsijukon, sőt egy kész prototípust tesztelnek is a McLaren szakemberei. Ezt a brit gyártó egyik vezető mérnöke, Dan Parry-Williams ismerte el az Autocarnak adott interjújában. Még 2016-ban kezdték el a Track22 projektet, amelynek része a villanyautós fronton való erősítés.
Mintegy 330 ezer Audi visszahívását rendelték el a napokban. Több modellnél gondot okozhat a kiegészítő fűtés meghibásodása, ami akár tüzet is okozhat. Az Audi szűkszavú közleménye szerint 2011 áprilisa és 2015 májusa között gyártott A4-esek, A5-ösök, A5 Cabriolet-k és Q5-ösök érintettek.