Repülő autót fejleszteni egyáltalán nem lehet könnyű. Gondolhatjuk ezt már csak abból is, hogy egyelőre nincs tele az ég fölöttünk ilyesmivel. Meg abból, hogy a holland Pal V még 2004-ben fogott bele, 2012-ben eléggé előrehaladott állapotban volt a projekt, egy éve pedig már rendeléseket is felvettek rá. Most újra itt vannak, és azt mondják, tényleg karnyújtásnyira van a repülőautózás.
Alaposan megpörgeti mostanában a hobbiterepjáró-vonalat a Škoda: a 2016-os Párizsi Autószalonon mutatták be első SUV-jukat (már ha a Yetit nem vesszük ide), a Kodiaq-ot. Tavaly aztán Frankfurtra elkészült a Karoq, legutóbb pedig egy újabb modellről, a Kamiq-ról készültek kémfotók. De nem állnak meg ennyinél.
A dán Zenvót leginkább onnan ismerhetjük, hogy pár évvel ezelőtt egy Top Gear-forgatáson leégett az addig elkészült egyetlen szupersportkocsijuk. Az ST1-gyel kezdték az ipart, majd egy frenetikus névadási csavarral jött a TS1, amelyből fennállásuk tizedik évfordulójára készült Anniversary Edition is. Jelenleg a TS1 GT és a TSR jelenti a kínálatot náluk. De hamarosan bővül a paletta.
Új szintre emelné az önvezető autókat a Ford ötlete. Az amerikai márka szabadalmakért felelős részlege, a Ford Global Technologies ugyanis autonóm rendőrautókról szóló terveket jegyeztetett be az illetékes hivataloknál.
Megőrizte az első félévben megszerzett pozícióját, így a teljes 2017-es esztendőre vetítve is a Renault-Nissan lett a világ legnagyobb autógyártója. Ahhoz, hogy megelőzzék a tavalyi listavezető Volkswagent, szükségük volt a 2016 őszén felvásárolt Mitsubishi eladásaira is.
A kompakt szedánokra épülő négyajtós kupék piaca erős, itthon például a Mercedes második legnépszerűbb kompakt modellje a CLA és a kombi változata a CLA Shooting Brake. A népszerűség érthető, a hiszen a kaszni dögös, emlékeztet a CLS-re, és jóval szerényebb áron hazavihető. Most a BMW is szeretne egy szeletet a tortából, és megcsinálja a 2-es Gran Coupét.
Tavaly nyáron már pletykáltak arról , hogy a Seat önálló almárkává fejleszti a Cuprát. Ezt a nevet eddig a spanyol gyártó legsportosabb autóira aggatták, most viszont úgy tűnik, más szerepet szánnak neki. Most megvolt a hivatalos bejelentés is.
A fényszórók az utóbbi pár évben azok az alkatrészek, amelyek talán a leglátványosabb változáson mentek keresztül. Immáron ledekkel világítunk, amelyeket szenzorok támogatnak, így már arra is képesek, hogy a szegmenseket lekapcsolgatva kitakarják a szembejövőt, így megmarad a fényerő, de nem vakítja meg a másik közlekedőt. A Mercedes most egy lépéssel tovább menne.
A LEGO napjainkban sokadvirágzását éli, és azzal, hogy komoly sportkocsikat is kiadnak, talán jobban megfogják a felnőtt vásárlókat, mint valaha. A közelmúlt egyik legemlékezetesebb darabja a Porsche 911 GT3 RS, most viszont valami még komolyabb dologgal áll elő a bilundi cég: jön a Bugatti Chiron.
Achievement unlocked. #BUGATTI partnering with @LEGO_Group to strive for #LEGOTechnic excellence #Chiron pic.twitter.com/iZIJJyPq8U
— Bugatti (@Bugatti) 2018. január 30.
A brit Qwest karosszériaépítő cég jó ideje dolgozik már a Tesla Model S kombiváltozatán. Tavaly decemberben mutattak is egy félkész változatot, mostanra viszont teljes egészében elkészültek a munkával.
A Nissan Z sportkocsik hatodik generációjukat élik, igaz, az aktuális széria, a 370Z már jó ideje ott van a piacon. A 2008-as Los Angeles-i Autószalonon mutatták be, forgalmazni pedig 2009-ben kezdték, így lassan tízéves lesz. Sokan már arra gyanakodtak, hogy a Nissan szép csendben, utód nélkül öli meg az életciklusa végén járó sportautót. Ők azonban nem így gondolják.
Olyan területre merészkedhet hamarosan a Kia, amelyen eddig nem aratott nagy sikereket: egy igazi batár SUV-ot küldhetnek gyártásba, amely az amerikai piacon is betalálhat. Az egy évvel ezelőtt, Detroitban bemutatott Telluride tanulmányból készülhet sorozatgyártású változat.
Giorgietto Giugiaro a formatervezés élő legendája, ez nem vitás. 2015-ben azonban fiával együtt eladták saját cégükben még meglévő, utolsó 9,9 százalékos részesedésüket is, így az Italdesign az Audi kezébe került. Az idén augusztusban már nyolcvanadik születésnapját ünneplő olasz szakember mégsem tud teljesen elszakadni az autótervezésről, legfrissebb munkáját a Genfi Autószalonon láthatjuk.
Legalább kilenc haláleset és számos sérülés okozója lehet a Goodyear G159-es mintázata. Az amerikai közlekedési hatóság (NHTSA) mellett már az autók biztonságát vizsgáló nonprofit szervezet (Center of Auto Safety) is vizsgálódik az ügyben. Szerintük összesen 40 ezer darab, 1996 és 2003 között gyártott abronccsal lehet probléma.
Hétvégén még csak sajtóhír volt, mostanra viszont biztossá vált: Michelisz Norbert szakít a Hondával és a Hyundai Motorsportnál folytatja pályafutását. A túraautó-világbajnokságon tavaly ezüstérmes magyar pilóta a WTCC és a TCR egyesülésével létrejött WTCR sorozatban versenyez majd. Itt nem gyári csapatok állnak rajthoz, de a gyári támogatást nem tiltja a szabályzat. Michelisz a Hyundai Motorsporttal áll szerződésben, ők közvetítik ki a BRC Racing Teamhez.
Hamarosan bemutathatja első teljesen elektromos modelljét a Volvo. A svéd márka korábban már tett ígéretet arra , hogy 2019 után nem mutatnak be olyan autót, amelynek hajtásában egyáltalán nincs villanymotor, de tisztán elektromos autójuk most még nincs. Jövőre ez megváltozik.
A Hyundai évekkel ezelőtt döntött úgy, hogy saját luxusmárkaként pozicionálja át a Genesist. Bő két éve mutatták be G90-es , kicsivel később pedig G80-as modelljüket. A dél-koreaiak most azt tervezik, hogy jobban különválasztják a két márkát.
A Ferrari 488 GTO bemutatóját várhatóan március elején, Genfben tartják, de ahogy az lenni szokott, idő előtt elkezdtek kiszivárogni az információk. Jelen esetben a FerrariPhotoPage oldalra került fel hat kép egy diavetítésből kifotózva, amik elég sok újdonságot árulnak el a 488 GTO-ról.
A múlt évben vásárolt éves országos és a megyei matricák már csak 2018.01.31-ig érvényesek, így senki ne felejtse el újra vásárolni, ha nem akar csütörtöktől sokat fizetni, amikor rátéved a fizetős főutakra. Ebből idénre több is lett, hiszen Győr-Moson-Sopron megyében az M85-ös Csornát elkerülő második szakasza, valamint Hajdú-Bihar megyében az M35-ös Debrecen-Berettyóújfalu szakasza is fizetős.
Túlsúlyos teherautók kiszűrését szolgáló tengelysúlymérő ikerállomást adtak át az M1-esen, Mosonmagyaróvár közelében, a Lajta pihenőnél. A mérőberendezés az autópálya jobb és bal oldalán is napi 24 órában ellenőrzi a teherautókat.
A Scuderia Cameron Glickenhaus cég legutóbb a 004-es modellel, egy középmotoros sportkocsival került be a nemzetközi híradásokba. Most teljesen más területre kalandoztak el, terveztek egy terepjáró-buggyt.
Ügyvédi konferenciára érkezett a floridai St. Petersburg Vinoy nevű hotelébe a 73 éves James Fowler. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, odaadta Ferrarija kulcsát a parkolófiúnak, majd indult is tovább a dolgára. Éjfél körül aztán egyre nagyobb lett a mozgolódás a parkolónál.
Mozgásban mutatja meg alternatív hajtású kamionját a Nikola Motor Company. A cég kicsivel több mint egy éve mutatta be a One és Two nyergesvontatókat, amelyeknél egy érdekes hibrid hajtásláncot alkalmaznak: a hajtást hat villanymotor végzi, ezer lóerős rendszerteljesítménnyel. A 320 kWh-s akkucsomagot pedig hidrogénnel táplált üzemanyagcella tölti menet közben.
Nézzünk csak szét a világban, mivel taxiznak a legszívesebben: volt idő, amikor a Földet is ezerszer megkerülő dízelek voltak a legnépszerűbbek, most meg számos európai nagyvárosban a hibrid Prius a sláger. A norvég Evald Jåstad viszont inkább saját útját járja.
Partneri megállapodást kötött az olasz Pininfarina dizájnstúdió az indiai Mahindrával. A két cég együttműködése két fontos területre terjed ki a jövőben: egyrészt utcai autók fejlesztésére, másrészt pedig a Formula E-ben való szereplésre.