Az idén már a kompakt Kia harmadik generációjának bemutatására készülnek a koreaiak, amely az első vázlat alapján egész ígéretesnek tűnik, és a nevét is egyszerűbb lesz leírni.
A Ford eddig nemigen cifrázta a Ka+ kínálatot, ami nem is nagy csoda. Egyértelműen ezt szánták a kínálat legolcsóbb darabjának, amely semmiképp nem lehet közvetlen vetélytársa a méretben hasonló, de drágább és igényesebb kivitelezésű Fiestának. Ám úgy látszik, a minimalista taktikát – talán a Fiesta modellváltása miatt – már nem követik olyan szorosan.
A Munro & Associates olyan cég, amely mindenféle termék mérnöki elemzésével foglalkozik: megvizsgálnak, megmérnek, szétszednek és kielemeznek bármit. Ezúttal egy Tesla Model 3-as vizsgálatát mutatták meg, ahol jól látszik a típus néhány nehezen magyarázható műszaki megoldása, illetve egyes minőségi hibák is.
Csaknem 30 százalékkal növelte eladásait az Alfa Romeo az elmúlt évben, melyet elsősorban a Stelvio SUV-nek köszönhet az olasz márka. Az Autógyártók európai szövetsége (ACEA) összesítése azonban más meglepetéseket is tartogat, például azt, hogy a Suzuki is ott van a legnagyobb eladásbővülést elkönyvelő gyártók listáján.
Különös történet a Listeré: a márka többször is eltűnt, majd feltámadt, de legszebb pillanatai egyértelműen a Jaguar márkához kötik. Most ismét felbukkan, méghozzá egy 666 lóerős F-Type átirattal, de azt ígérik, ez csak a kezdet.
Az ujszo.com szúrta ki a szlovák rendőrség saját Facebook-oldalán a hírt az ország új rekorder gyorshajtójáról. Az új csúcstartó egy Model S-sel szerezte meg a címet, amihez elég volt 216,9 km/h-ig taposnia a villanyosnak. A cím persze önmagában nem ezért jár, hanem a 126 km/h-s sebességtúllépésért, az adott szakaszon ugyanis kilencvennél volt a határ.
Idén is lesz nagy összeurópai közúti ellenőrzés, ráadásul kilenc időpontban. A TISPOL (European Traffic Police Network) kezdeményezés 1996-ban jött létre, jelenleg huszonnyolc ország a tagja, így Magyarország is. A szervezet célja a közlekedésbiztonság javítása és a szabályok betartatása, hagyománya pedig, hogy minden évben több, minden tagországban egy időben zajló ellenőrzési akciót hajt végre.
Az idén júniusban lépnek életbe az Euro6 károsanyag-kibocsátási norma legújabb változatának előírásai, amelyben már az új WLTP ciklus szerint mérik a kipufogógázok összetételét. Emiatt kell átdolgozni az ötös sportos változatát is.
Lehet, hogy ez az Egyesült Királyság Európai Unióból való kiválásának egyik újabb jele, mindenesetre nagyon érdekes, hogy a szigetország kormánya súlyosabb szankciókkal büntetné azokat az autógyártókat, melyekről kiderül, hogy csaltak a környezetvédelmi vizsgálatokon.
Bár a stáb már nem a régi, megint lenullázódott egy sportautó egy Top Gear-forgatáson. Ezúttal Chris Harris kezei között kapott lángra egy Alpine A110 egy monacói csapatáson.
Csiangszu tartomány egy kis falujának lakóit érte egy furcsa meglepetés nemrég: a településhez közeli út 800 métere egyszer csak eltűnt. Mármint az érdemi része, a nyomvonal és tolvaj(ok) barbárságának nyoma a helyén. Nem először lát ilyet Kína.
Mintegy 645 ezer autót hív vissza ellenőrzésre világszerte a légzsákok esetleges meghibásodása miatt a Toyota. Összeszerelési hibáról van szó, ezúttal állítólag nem a Takata a vétkes.
Az önmagát nemrég még a Tesla legkomolyabb kihívójaként meghatározó Faraday Future háza tájáról egymás után csak negatív hírek jönnek. Sorra hagyták el a céget a vezető beosztású szakemberek, akik aztán tavaly decemberben bejelentették: Evelozcity néven saját márkát alapítanak . Csakhogy ezt a Faraday Future-nél nem nézik jó szemmel.
Hamarosan megkezdődhet a Nikola Motor Company gyárának építése. Az alternatív hajtású nyergesvontatón dolgozó cég nemrég mozgásban mutatta meg első modelljét, a Nikola One-t, most pedig bejelentették: kiválasztották a gyártás helyszínét.
Hibás Takata-légzsák okozta egy férfi halálát Malajziában. Honda City-jében még újévkor durrant indokolatlanul a légzsák, amely olyan súlyos sérüléseket okozott, hogy már nem lehetett megmenteni az életét. Ő az országban az ötödik, világszerte pedig huszonkettedik halálos áldozat.
Idő előtt állíthatják le az aktuális, F80-as kódú M3-as BMW gyártását. Az Autocar a német márka egyik szóvivőjére hivatkozva azt írja: augusztusban elkaszálhatják a modellt, az ugyanis nem teljesítené a szeptembertől érvényes új fogyasztás- és károsanyagkibocsátás-mérési ciklus, a WLTP követelményeit.
Az Audi után a Mercedes is új névadási sémát vezethet be a közeljövőben. Az Autoguide információi szerint Kanadában és számos más piacon már be is jegyeztették a szükséges védjegyeket – azt egyelőre nem tudni, a számos más piac pontosan mit is takar.
Lendületben a Mercedes, ami a generációváltásokat illeti: a hetekben jött ki a teljesen új G osztály, jövő héten az új Sprinter is érkezik, ma pedig bemutatták az új A osztályt, íme:
Két és fél éve már, hogy bemutatták a tanulmányát, a Porsche még mindig nem jött ki a Mission E végleges, tömeggyártásba kerülő változatával. Bár a hivatalos bemutatóra még az is lehet, hogy 2019-ig kell várni, Albrecht Reimold gyártásért felelős igazgatósági tag egész sok infót megosztott a villany-Porsche gyártásáról.
Életének hetvenhatodik évében elhunyt Gérard Welter. A francia szakember nemcsak formatervezőként alkotott maradandót, hanem Le Mans-i csapatfőnökként is. Igazi ikon volt a Peugeot-nál, tizennyolc éves korától dolgozott a márka kötelékében.
Márkakupa indul Tesla Model S-ek számára: az Electric GT Holdings bejelentette, hogy ötletük zöld utat kapott a Nemzetközi Automobil Szövetségtől (FIA). Az Electric Production Car Series nevet viselő sorozat még idén elrajtolhat.
A dízelbotrány és a kartellgyanú nem ingatta meg az eladásokat – jelentősen nőtt tavaly a Daimler bevétele és nyeresége. Jöhet a milliós bónuszok az alkalmazottaknak.
Kétszeres Le Mans-i 24 órás-győztes, megjárta a Dakar-ralit, és nem mellesleg az utóbbi négy évben háromszor nyerte meg a Pikes Peak-i felfutót – Romain Dumas-val tér vissza a világ legismertebb hegyi felfutójára a Volkswagen.
A Mazda MX-5-ből, (vagy, ahogy a tengerentúlon ismerik, Miata) 1989-es indulása óta több mint egymillió darabot adtak el. Mivel egy könnyű, alapvetően a vezetési élményre kihegyezett eszközről van szó, elképesztő méretű utángyártott-alkatrészpiacról válogathat a lelkes építő. Léteznek olyan kasznielemek is, amelyekkel a kis roadster klasszikus sportkocsira emlékeztethet, de a mustangosított MX-5 még ennek tudatában is erős.
A tavalyi Genfi Autószalonon a Jaguar-stand egyik legnagyobb durranása az I-Pace hobbiterepjáró-tanulmány volt. Az azóta eltelt szűk egy évben a prototípusokat már közúton tesztelték, és extrém körülmények között is próbálgatták. Így például Svédország északi részén, esetenként -40 Celsius fok körüli hidegben, ami egy elektromos autót alaposan próbára tud tenni.