Úgy tűnik, a Brexit verte az utolsó szöget az Opel koporsójába: ennek köszönhetően az idén is veszteséges lesz a cég, és ezért döntött a GM úgy, hogy megszabadul a cégtől.
Különös hirdetés jelent meg a német mobile.de hirdetési oldalon: az Italdesign Aztec egyik példányát kínálják eladásra. Az 1988-ban bemutatott különlegességért majdnem pontosan egymillió eurót, vagyis bő 300 millió forintot kérnek.
Idén ünnepli fennállása tizedik évfordulóját a Zenvo nevű, mérsékelten ismert dán sportautó-manufaktúra. Ebből az alkalomból csináltak egy Anniversary Editiont a TS1 GT szupersportkocsiból. Ha pedig már elkészült, a bemutatóval nem várták meg a Genfi Autószalont sem, inkább leleplezték online.
Hírügynökségi források szerint a Peugeot-t és a Citroënt is magába foglaló PSA-csoport igazgatótanácsa rábólintott az Opel megvásárlására. A hírek szerint a márkát a Vauxhallal együtt veszik át a General Motorstól. Ezzel a lépéssel a PSA a világ második legnagyobb autógyártójává léphet elő, felzárkózva a Volkswagen mögé. A General Motors viszont kiesik ebből a versengésből.
Az már egy ideje nem titok, hogy négyajtós kupén dolgozik a Mercedes-Benz gyári sportrészlege, az AMG. A mindeddig GT4 néven emlegetett modell koncepcióváltozatának leleplezését a Genfi Autószalonra időzítik, de néhány nappal a nyitány előtt azért kidobtak egy rajzot az autóról.
Egy hibás biztosíték miatt kaphatnak lángra a Mercedes-Benz különböző modelljei. A tűzveszély miatt világszerte mintegy egymillió autót hív vissza a német gyártó. Valós veszélyről van szó, már jegyeztek is fel ilyen eseteket.
Pert indít a Tesla ellen a cégnél dolgozó nők egyike. AJ Vandermeyden szerint ugyanis a férfiak kedvezőbb bánásmódnak örvendenek a vállalatnál. A mérnökként tevékenykedő Vandermeyden azt állítja, hogy kevesebbet keres, mint az a férfi, akinek a helyét átvette. Emellett pedig szerinte a nők nem kapnak megfelelő előrelépési lehetőséget sem - szemben a férfiakkal.
Jó szokását megtartva tovább hergelte a 3-as és 4-es BMW-t az Alpina. A B3 S és B4 S Biturbo erősebb és nyomatékosabb is mint az eddig csúcsnak számító M-esek - na nem mintha azok gyengék lettek volna.
Alig egy hónapja tartotta meg az új Civic hivatalos bemutatóját a Honda - az pedig már akkor világos volt, hogy eltűnnek a kínálatból a szívó benzinmotorok. A legdurvább utcai változat, a Type-R leleplezésével viszont még meg akarták várni a Genfi Autószalont. Nem teljesen jött össze.
A Renault szerint tavaly bő 215 ezer példány fogyott legkisebb szabadidő-autójukból, amivel Európában piacvezető a típus. Ám eljött a modellfrissítés ideje, változtatni kellett valamit az autón. A francia tervezők a logikus megoldást választották: annyit alakítottak az autón, hogy épp csak észlelhető legyen.
A Tiguan Allspace logikus következménye a Volkswagen csoport korábbi fejlesztéseinek. A Škoda-Seat szabadidő-autók már most kétféle méretben léteznek – a Seat Ateca a rövidebb, a Škoda Kodiaq a hosszabb – de azt már korábban megemlítették, hogy később mindkettőből elkészítik a másik méretet. És mindkét modell a Tiguanból már ismert műszaki alapokra épül.
A Q60 Red Sport 400-ason alapuló Infiniti kupé hibrid hajtásláncot kap, állítólag ötszáz lóerő feletti teljesítménnyel. Egyelőre tanulmány, de az sem kizárt, hogy később gyártásba küldik.
Az újdonság teljes neve Abarth 595 Pista, és a Fiat 500 egy kivételesen mérges változata. A Pista olaszul pályát jelent, puszta véletlen, hogy magyarul más jelentése is van.
Az Autocar híre szerint a DS 7 Crossback csak a kezdet volt: a következő hat évben állítólag hat új modellt mutatnak be, és ezek között lehet két igazán nagy méretű modell is.
A szedán, a kombi, a terepkombi és a kupé után bemutatkozik a Mercedes E osztály vászontetős változata is. Ez sem igazán izgalmas autó, de az E osztálytól nem is várhatunk ilyesmit.
A Sport Turismo tanulmánynak azért örült mindenki öt éve, mert végre nem kellett a Panamera csúnyácska farát nézni. A Porsche időközben a sportszedán hátulját is alaposan átalakította, így már nem bántja senki szépérzékét, de a kombit azért gyártásba küldték, és mostanra készültek el vele.
Bemutatták a Range Rover új, Velar nevű típusát, amelyről egyre kevésbé világos, hogy miért készítették el. Méretben legalábbis túl közel esik a Range Rover Sporthoz, és stílusra sem tér el eléggé a márkatársaitól ahhoz, hogy a típusjelzés elolvasása nélkül egyszerűen felismerhető legyen az utcán. Ettől függetlenül lehet, hogy csodálatos autó, de nem igazán látszik mögötte a stratégiai gondolkodás, ami egy olyan kis cégnél, amekkora a Jaguar-Land Rover, minimum meglepő.
Luxusautóért mindig el lehet kérni egy kicsivel még többet. A Bentayga Mulliner az élő bizonyíték erre: a márka egyedi igények kielégítésére szakosodott részlege készítette el ezt a változatot, néhány kiválasztottnak.
Lassan de biztosan kiszorul a kínálatból a Volkswagen csoport 1,2 literes, négyhengeres TSI motorja, hamarosan a Fabiából is eltűnik.
Egyelőre egyetlen képet mutattak a Seat versenyautóról, amely a Leon alapjaira épül.
A hibrid hajtás előnyei városi környezetben a leglátványosabbak, de azért országúton és autópályán is hasznosíthatók, ha nem is olyan egyszerűen. A Volvo Trucks megoldása a hajtásrendszer és a navigációs rendszer összekötésével csökkenti a szállítás üzemanyagigényét, a gyáriak szerint akár 30%-kal.
Kétszáz lóerő literenként még turbóval is rengeteg egy utcai motorból, de úgy néz ki, az Audi öthengeres, 2,5 literes turbómotorjából ki lehet hozni ennyit. A bizonyíték az ABT Sportsline Audi TT RS-R jelzésű újdonsága, amelyet a Genfi Autószalonon állítanak ki.
Bár eddig mindenki A120 néven emlegette a középmotoros sportautót, a Renault-nál úgy döntöttek, a legismertebb Alpine után A110 lesz az újdonság neve is.
Leginkább talán egy Q5-ösnek felelhet meg méreteiben: ugyanolyan ólomszappan formájú, üvöltő hűtőmaszkú SUV, mint amivel a németek tarolnak, csak a részletei elegánsabbak. A dolog persze érthető: a prémium-piacon a németeket kell meghaladni, és az Audi ezzel a karakterrel tarolt – a baj az, hogy a DS első önálló modelljéből hiányzik az önálló egyéniség, amely megalapozhatná a sikeres folytatást.
Egyenesen a legdivatosabb kategória közepébe lő a Mitsubishi az új Eclipse Cross típussal, amely, ha nem is sportos kétajtós, mint korábbi névrokonai, hobbiterepjáró-viszonylatban kifejezetten dinamikus külsejű.