Bár mindenki kész tényként tekint az Opel eladására, állítólag van egy nem is annyira apró akadály, amelyről még folyik az alku a Peugeot csoport és a General Motors között. Ez az Opel nyugdíjalapja, amelyből hiányzik egy szép nagy összeg.
Dr. Dirk Wisselmann a Drive Mag-nak adott interjút – ebben hangzott el néhány érdekes információ az autók önvezetési képességeivel kapcsolatban. A legfontosabb, hogy az emberi beavatkozást nem igénylő rendszerek még legalább tíz évnyire vannak.
Egyelőre néhány kedvcsináló fotót mutattak az új XC60-asról, amely valószínűleg a legkisebb modell lesz a cég nagyobbik, SPA jelzésű padlólemezén.
Egyelőre csak tanulmányautó az Instinct, sok, ma még fantasztikusnak ható műszaki megoldással, de olyan, mintha a francia tervezők új stílust keresnének, ami ezúttal nem feltétlenül baj. Míg a márka 2000-es évekbeli autói messziről felismerhetők voltak, a maiakra ez már nem feltétlen mondható el. De talán ez a tanulmány megmutathatja a kiutat.
A naptár java, a technika és a név már megvan – lassan összeáll az Electric GT, a 780 lóerős Teslák saját bajnoksága. Európa legjobb versenypályáit szervezték le a rendezők.
A Peugeot-nál felpörögtek az események. Tavaly visszatértek Iránba; idén előbb az indiai visszatérést jelentették be, majd azt, hogy megveszik az Ambassadort a Hindustantól. Ezután jött a bombahír: megveszik az Opelt a General Motors-tól, és már márciusban aláírhatják erről a szerződést. Ennyi történés egy ekkora márkának elég lenne egy évre, de máris itt az újabb nagy esemény: a PSA megkezdi a visszatérést az USA-ba. Nagyon óvatosan.
Nem késik a végtelenségig a Model 3. Friss, konkrétabb dátumokkal állt elő a Tesla: nyáron már tényleg jön a belépőmodell, három éven belül átlépnék az évi egymillió autót.
Elkészült az ötmilliomodik Toyota-motor az Alabama állambeli Huntsville-ben. Ha az ott készült blokkokat egymás mellé tennénk, egészen Los Angelesig érne a sor - ez pedig bő háromezer kilométert jelent.
Gyakran ismételgetett jó tanács, hogy körültekintően válasszunk magunknak parkolóhelyet. Viharban például fa alá, havazás után előtető mellé nem ajánlott állni, de lehetne még sorolni. Azt, hogy mennyire valós veszélyt jelenthetnek az efféle dolgok, az alábbi videó jól mutatja.
Azt már megszokhattuk, hogy a Tesla és a Faraday Future között folyton megy a rivalizálás. Utóbbi természetesen a Teslát tekinti első számú riválisának, Elon Muskék pedig nyilván azt igyekeznek bizonyítani, hogy a villanyautós műfajban ők a legjobbak. Hamarosan ténylegesen is egymásnak feszülhetnek.
Durvább, elsősorban pályázásra szánt kivitelt készített a Ford az új GT-ből. A Competition Seriesnél elsősorban a súlycsökkentésre helyezték a hangsúlyt - a célt a szénszálas műanyagok szélesebb körű használatával igyekeztek elérni.
2018-tól nem hajthat be Stuttgart belvárosába Euro 6-osnál rosszabb besorolású dízel autó, ha túlságosan leromlik a levegő minősége. A korlátozás alól egyedül a régebbi áruszállítók kaphatnak felmentést.
Napjaink egyik legszórakoztatóbb, legfürgébb és legjobban vezethető kisautója a Ford Fiesta ST. Eddig az 1,6 literes négyhengeres turbómotor hajtotta, a csúcsváltozatban több mint 200 lóerővel, de ezt a következő generációban egy 1,5-ös háromhengeresre cserélik.
A J. D. Power vevőelégedettséget vizsgáló szervezet idén is kiadta a listáját, amely azt vizsgálja, hogy melyik gyártó modelljeivel elégedettek leginkább az amerikai vásárlók. Idén a Lexus végzett az első, a Porsche a második, a Toyota pedig a harmadik helyen.
Ma már hedonista sportlimuzin sem létezhet hibrid kivitel nélkül. A Porsche Panamerából eddig is volt, de a nemrég bemutatott második generációs modellből minden eddiginél erősebb az elektromos segédhajtású változat. A Panamera Turbo S E-Hybrid négyliteres V8-as benzines biturbója 550 lóerős, ennek egy 136 lóerős villanymotor segít, így a rendszer teljesítménye félelmetes 671 lóerő.
Magyarországon még a Citroën kínálat része a C5, de úgy tudjuk, Európában megszámláltattak a típus napjai. A luxusmárka szerepét a DS veszi át, az efféle nagyobb modellek valószínűleg ott jelennek majd meg a jövőben. Ám a név nem tűnik el, sőt, már készül az új változat, hisz Kínában a Peugeot csoport vezető márkája továbbra is a Citroën.
Ez lesz az E osztály ötödik karosszéria-változata, a kabrió. Mivel a kupét már korábban bemutatták, senki nem fog nagyon meglepődni a formán, legfeljebb a részletek kivitelezése hathat újdonságként. A kabrió viszont kötelező gyakorlat ebben a kategóriában, igaz, valószínűleg nem Európa lesz az elsődleges piaca.
A Phaetonnak aligha lesz közvetlen utódja Európában, így valószínűleg az új négyajtós kupé veszi át a szerepét a kínálatban. Ezt két éve, Sport Coupé Concept GTE néven már megmutatták, azóta pedig a végleges nevét is megtudhattuk.
Ghosn annak idején a Nissan nyereséges vállalkozássá szervezésével alapozta meg a karrierjét, de úgy tűnik, a napi ügyek irányításáról kénytelen lemondani a legújabb kihívások mellett. Az igazgatótanács elnökségét azért megtartja, így a Nissan továbbra is az ellenőrzése alatt marad.
Ahogy a korábbi előzetes alapján sejteni lehetett, a kombi formája is jóval harmonikusabb, mint az ötajtósé, de feltűnőnek azért nem mernénk nevezni. Az adatok alapján azonban elég tágas és célszerű autónak ígérkezik a Tourer.
Az Aston Martin hivatalosan az idei Genfi Autószalonon jelenti be a Q Commission nevű új részlegének létrejöttét (a név természetesen a James Bond mozik titkosszolgálati Aston Martinjaira utal), amely a vásárlók különleges igényeinek kielégítését szolgálja majd. Ez ugyan valamivel kevesebb, mint amit a Ferrari kínál – Maranellóban akár a karosszéria formatervét is megváltoztatják a vevő elképzelésének megfelelően – de így is elég szabad mozgásteret hagynak a vásárlóik fantáziájának.
Ahogy a VW csoporttól már megszokhattuk, a modellfrissítések nem különösebben látványosak. A Škoda Rapidnál sincs ez másként: nagyítóval kell keresni a változásokat az autó külsején. Ugyanakkor két új benzines alapmotort kapott a típus.
A Daciánál ritkán kerül sor komolyabb változtatásra a kínálatban, a közbeeső időszakot pedig újabb változatok készítésével töltik ki. Ezúttal a Logan MCV-ből készítettek emelt hasmagasságú Stepway kivitelt.
A Jaguar-Land Rover ezzel az újdonsággal teszi teljessé a Range Rover kínálatot: a Velar nevű újdonság az Evoque és a Range Rover Sport közé illeszkedik a kínálatban.
A Speciali nevű középmotoros sportkocsi az Italdesign első saját márkás, kis sorozatú gyártásra szánt autója, de rögtön meg is kérdőjelezi a koncepció létjogosultságát. Talán túl nagyot akartak dobni, és ez lett belőle.