A Proton sorsa régóta kérdéses: amióta a külföldi autókra kivetett védővámok megszűntek Malajziában, a cég épp csak vegetál. Ám épp ezért lehet vonzó a Peugeot számára.
Bár a ZL1-et egy ideje már gyártják, úgy tűnik, a Chevrolet mérnökei csak most próbálták ki – legalábbis nyilvánosan – hogy pontosan mit is tud. A németországi Papenburgba vitték, ahogy egy hosszú oválpályán tesztelhették a végsebességét.
Ha valami hiányzott eddig a Fiat kisautóiból, az néhány modern benzinmotor. A kéthengeres TwinAir motor egyenetlen erőkifejtése miatt sosem lett igazán népszerű, és az egyetlen alternatívája jelenleg az ősrégi, és nem is igazán erős 1,2 literes. Ám van rá esély, hogy ezeket a motorokat hamarosan leváltják két teljesen új tervezésű motorral.
Az európai szerzői jogvédő hivatal oldalán jelentek meg a képek, amelyeken egyértelműen a LaFerrari egy új változata látható. Az viszont nem világos, hogy mi a sportkocsigyártó szándéka az új formával.
A kérdés évek óta napirenden volt a Volkswagennél: megérné-e új nemzetközi márkát létrehozni a kifejezetten árérzékeny vásárlóknak szánt modellek számára. Eddig nem létezett ilyen, mindenütt VW, esetleg Škoda márkajelzéssel futottak az olcsó modellek is, de úgy néz ki, sikeres cseh leányvállalata hírnevét sem rontaná a cégvezetés a majdani szükségautókkal.
Közel másfél éve mutatta be a Honda a motokerékpár-motoros autó-csontvázat, amely még a KTM X-Bownál és az Ariel Atomnál is radikálisabb élményautónak ígérkezett. Akkor emlegették, hogy talán lesz folytatás, de azóta nagy a csend. Most viszont felbukkantak egy hasonló jármű szabadalmi vázlatai.
Az i-TRIL nevet adták a rejtélyes járműnek, amely valószínűleg az i-Road koncepcióját fejleszti tovább.
Alig érkezett meg a Stelvio, a Fiat-Chrysler vezére, Sergio Marchionne máris elárulta, hogy további két hasonló, magas építésű modell bemutatását tervezik.
Komolyabb baj egyelőre nem történt, de az Egyesült Államokban a hatóság már elrendelte a visszahívást, amely így közel húszezer autót érint.
Rég elmúltak azok az idők, amikor a Ssangyongnál tervezték a legijesztőbb autókat: amit Genfben terveznek bemutatni, inkább csak szokatlan, vagy még az sem.
A múlt heti Porsche-prototípusokat szállító tréler borulása után itt az újabb szívfájdító szállítós baleset: három Corvette veszett oda egy kamionos előzésben.
Körvonalazódnak a feltételek, a német sajtó már a megállapodás dátumát is tudja. A Genfi Autószalon nyitónapján írhatják alá az Opel eladását.
Öt év alatt közel duplájára futtatná fel az Audi gyártását Kínában a Volkswagen. Az évi egymilliós termelést öt új zöld modellel érnék el a németek.
Balul, de legalább nagy hírveréssel zárult a Roborace argentin bemutatója. A két Devbotból egy rögtön összetörte magát az élesnek mondott versenyben.
Az új amerikai elnök megválasztása után nem sokkal egy Hidegindítóban szedtünk össze néhány autót, amelyek Donald Trump garázsát színesítik. Most egy olyan kocsi bukkant fel, amely ugyan hosszú évek óta nincs a tulajdonában, mégis megdobhatja az árát, hogy valamikor ő használta.
A kölni székhelyű Kremer Racing neve ismerősen csenghet a motorsportrajongók számára. Számos versenyen és sorozatban, többek közt a Le Mans-i huszonnégy óráson is rendszeresen rajthoz állnak, nem is kevés sikerrel. Porschékat faragnak át a saját igényeiknek megfelelően, a hetvenes években készült el az első K-sorozatú gépük, a 935 K1. Most a 997-es sorozatú K3-ból utcai sportkocsit faragnak.
A Bugatti tavaly mutatta be a Veyronnál minden szempontból durvább szupersportkocsiját, a Chiront. Az 1500 lóerős gépről sok mindent tudunk - így például azt is, hogy végsebessége 420 km/h, a százat pedig 2,5 másodperc alatt éri el. Ebben ráadásul nem is a teljesítmény, csupán a gumik szabnak gátat. A Bugatti első embere, Wolfgang Dürheimer most újabb érdekességgel szolgált az Evo magazinnak.
Azt, hogy hol tart most a villanyautó-technológia, az egyes gyártók időről időre igyekeznek szemléltetni. Elsősorban gyorsulásról és sebességről szólnak a hírek, de ami például a Tesla és a Faraday Future között zajlik, csupán erőfitogtatás. Keveseknek jelent majd valós problémát, hogy melyiket válasszák a kettő közül - a mindennapi életben sokkal reálisabb kérdés lehet, hogy a családot milyen elektromos autóval lehet hatékonyan fuvarozni. A Peugeot éppen erre a területre próbál rágyúrni.
A Red Bull pénzelte sportkocsiról cseppenként adagolva derülnek ki a lényeges információk. Most például arra derült fény, hogy milyen elemekből áll az ezer lóerősre becsült hajtásrendszer. Az már korábban kiderült, hogy egy 6,5 literes V12-est alkalmaznak – most pedig elárulták azt is, hogy ez a Cosworth-től érkezik.
Már korábban kiderült, hogy az aktuális i30 generáció több változatból áll majd, mint általában megszoktuk. Március elején Genfben a kombi premierjét tartják.
Az a legfurcsább, hogy ez eddig senkinek nem jutott eszébe. Egyszerűen automatizálni lehetne az igazoltatást, amely az Egyesült Államokban, ahol bárkinél lehet fegyver, gyakran vérfürdőhöz vezet. Két feltaláló most elkészítette a Sentinelt, a távirányítható igazoltatógépet.
Szabadidő-autóból ugyan egyre többféle közül választhatunk, de a valódi munkaterepjárók szép lassan kipusztulnak a piacról. A Land Rover Defender gyártásának tavalyi leállítása után nem maradt sok lehetősége annak, aki ilyesfajta autót venne, hisz a Mercedes G osztályból megfizethetetlen kultusztárgy lett, a japán terepjárók pedig vagy elpuhultak az évek során, vagy kipusztultak a piacról.
Az Accent számunkra elég távoli emlék, a helyét Európában az i20 vette át 2008-ban, de a típus más piacokon kifejezetten népszerű. Most az ötödik generációját mutatták be Torontóban, bár nagyon jól látható, hogy ez csak afféle fél modellváltás: az autó formája a régi, csak a részleteken változtattak.
A McLaren az MP4-12 C bemutatása óta minden utcai autójába ugyanazt a motort építette, a 3,8 literes M838T-t. Ám most ugyanennek a motornak a nagyobb változatát építik a nemrég lelepleződött 720S típusba.
Az aktuális Civic Type R igazán nehéz szülés volt. A brutálisan erős, turbós benzinmotor és a hozzá tartozó elsőkerék-hajtású erőátvitel kifejlesztése sokkal hosszabban tartott, mint azt bárki gondolta volna: legalább három éven át csak beszéltek róla, mire végre bemutatták. Nos, a tizedik Civic generációval nem így lesz.