Hírek

Rémséget szült a Ferrari

2014. január 29., 11:23 Módosítva: 2014.01.29 11:23
10

A Ferrari megfelelő összeg ellenében hajlandó egyedi igényeket kielégíteni, és ilyenkor az ízlés helyett általában a pénz beszél. Eddig még nemigen nyúltak mellé, de a legújabb kreatúrával megszakadni látszik ez a hagyomány.

Távolról sincs vége, olvasson még

F1: a turbókorszak első balhéja?

2014. január 29., 06:12 Módosítva: 2014.01.29 11:16
968

A Formula 1 a legkeményebb üzlet, nem csoda, hogy minden apró részlet számít, ami a győzelem felé viszi a vetélytársak valamelyikét. Ezúttal a kötelező biztonsági motorburkolat a vita tárgya: a Mercedes és a Renault értelmezése szerint ennek a motor részének kell lennie, a Ferrari viszont az autó részeként valósította meg. Ez utóbbi előnyhöz juttatná az olaszokat, így a másik két motorszállító tiltakozik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Gyuri, az új csúcs-Alfa BMW ellen

2014. január 28., 17:51 Módosítva: 2014.01.28 17:51
93

Azon már meg sem lepődünk, hogy a Fiat három-négy évente újabb tervet eszkábál az Alfa Romeo márka eladásainak felpörgetésére. Ilyenkor nagyszabású terveket készítenek, amelyek azonban csak részben valósulnak meg, mielőtt jönnek az újabb tervek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Új VW Polo, új motorokkal

2014. január 28., 15:38 Módosítva: 2014.02.12 12:27
10

Öt éve lényegében változatlan formában gyártották a Volkswagen Polót, és meglepő módon most is csak egy alaposabb modellfrissítésre tellett. Az autó külsején alig változattak, viszont a motorválasztékot fenekestül felforgatták.

Távolról sincs vége, olvasson még

Négyszáz lóerő negyven kilós motorból

2014. január 28., 11:50 Módosítva: 2014.01.28 11:50
61

A japánok a ZEOD RC versenyautó idei változatába szánják az apró háromhengerest, amellyel a Le Mans-i 24 órás versenyen állnak rajthoz. Ennek köszönhető az alaposan felpumpált teljesítmény is, hisz az elektromos segédhajtás ellenére ennek a motornak kell 300 km/h feletti végsebességet biztosítania az autó számára.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elegáns Peugeot a lepel alatt

2014. január 28., 06:14 Módosítva: 2014.01.28 06:14
3

Sokáig úgy nézett ki, a Peugeot-Citroen végleg feladta, hogy prémium-modelleket tervezzen. Az eredmények tükrében nem is csoda, a legutolsó luxusautóik alig fogytak, hisz Európában elég zsúfolt a piac, és öldöklő a verseny. Ma már mindenki német, japán, esetleg brit modelleket vásárol, a franciáknak egyszerűen nem maradt hely.

Távolról sincs vége, olvasson még

Magyar srác a japánok ellen

2014. január 27., 17:03 Módosítva: 2014.01.27 17:03
399

Sokak számára talán nem hírértékű, de akik egy kicsit is otthonosan mozognak a drift világában, azok minden bizonnyal megértik, miért is olyan nagy dolog az, hogy egy európai pilótát hívnak meg a drift őshazájába, a helyre, ahol mind a mai napig a legmagasabb szinten űzik ezt a sportot.

Távolról sincs vége, olvasson még

Jön a negyedik utcai McLaren

2014. január 27., 15:39 Módosítva: 2014.01.27 15:39
15

A McLaren egyértelműen a P1-est szánta legdrágább és legjobb modelljének, de ez olyasféle, korlátozott példányszámban gyártott ritkaság lesz, mint a LaFerrari vagy a Bugatti Veyron. Ám úgy néz ki, rájöttek, hogy túl nagy a szakadék az MP4-12C és a P1 között, így készítenek egy köztes modellt is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Revotron, az indiai csodafegyver

2014. január 27., 11:56 Módosítva: 2014.01.27 11:56
2

A Tata ismét megpróbál komolyabb, nemzetközi szereplővé válni a személyautók piacán, de ehhez jelentős fejlesztések kellettek. Így most terveztettek egy új, turbós motorcsaládot, amely papíron legalább olyan hatékony, mint az európai gyártók megoldásai.

Távolról sincs vége, olvasson még

Leplezetlenül fotózták az új Volkswagen Polót

2014. január 26., 16:45 Módosítva: 2014.02.12 12:26
23

Közel négy éve annak, hogy a 2010-es Genfi Autószalonon a Volkswagen bemutatta az ötödik generációs Polót. Az apró ferdehátú jelenlegi változata modellciklusa feléhez ért, és ahogy ilyenkor egy végletekig tudatos autógyárnál lenni szokott, megkapja első ráncfelvarrását.

Távolról sincs vége, olvasson még

Beárazták a kínai Teslát

2014. január 26., 13:29 Módosítva: 2014.01.26 13:29
10

A kezdeti nehézségek után úgy fest, beindul a Tesla kínai terjeszkedése. A kaliforniai gyár Te Si La név alatt, az európai árainál is drágábban kezdi meg az S forgalmazását a világ leggyorsabban fejlődő autópiacán.

Távolról sincs vége, olvasson még

Új szelek az Audinál

2014. január 25., 18:06 Módosítva: 2014.01.25 18:06
2

Franciscus van Meel, aki az elmúlt másfél évben irányította a céget, a pekingi Audi R&D vezetéséért mondott le a Quattro igazgatóságáról. Szó sincs büntetésről és számüzetésről. Kína a luxusautók egyik legnagyobb piaca, egy ilyen pozíció nagyon nagy elismerés a cégen belül is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Durvábban folytatódik a Mercedes-EU párbaj

2014. január 25., 06:34 Módosítva: 2014.01.25 09:37
15

Tavaly május óta dagad a klímagáz-botrány, amely lassan a Daimler AG és az Európai Bizottság bokszmérközésévé fajult. Most az EU Németország ellen indít kötelezettségszegési eljárást annak érdekében, hogy rászorítsa a Mercedest a tiltott klímagázzal szállított autók visszavételére.

Távolról sincs vége, olvasson még

Képtelenül erős VW Golf készül

2014. január 24., 16:33 Módosítva: 2014.01.24 16:33
223

Úgy hallani, a Volkswagen az áprilisi Pekingi Autószalonra szánja kompakt modelljének eddigi legerősebb gyári változatát. A Golf R Evo néven emlegetett autóba a VW kétliteres turbómotorjának egy új változata kerül, amelyet Fritz Eichler és csapata fejlesztett ki.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ismét csúcson a Toyota

2014. január 24., 11:30 Módosítva: 2014.02.13 16:20
77

A Toyota is közzétette 2013-as eladási adatait: úgy tűnik, ha hajszálnyival is, de megőrizte az első helyet, ám a 10 millió eladott autó így sem volt meg. A General Motors és a Volkswagen azonban a japánok nyakában liheg, a különbség úgy 270 ezer autó, ami 9 millió feletti eladások mellett szinte elhanyagolható.

Távolról sincs vége, olvasson még

Négyhengeres V motort készített a Porsche

2014. január 24., 10:33 Módosítva: 2014.01.24 10:33
68

Már az sem volt mindennapi hír, hogy a Porsche Le Mans prototípusába, a 919-esbe négyhengeres motort épít, de az igazi meglepetés az, hogy milyet. Most kiderült, hogy a németek feltámasztják a V4-es elrendezést, amellyel autóban úgy harminc éve nem találkozhattunk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Milliárdokat remél a Mitsubishi

2014. január 24., 06:33 Módosítva: 2014.01.24 06:33
3

Bár nem egészen értjük, hogy mi történik a Mitsubishinél, úgy néz ki, valahogy sikerült kimászniuk a verem mélyéről, sőt, tizenhat éve az idén lesz az első alkalom, hogy osztalékot fizet a részvényeseinek. Ennek örömére azt tervezik, hogy elharapják a szálakat, amelyek a többi Mitsubishi utódvállalathoz kötik az autógyárat, és amelyek 2004-ben megmentették a céget a csődtől.

Távolról sincs vége, olvasson még

Durva autópornó, Lamborghiniből

2014. január 23., 17:51 Módosítva: 2014.01.23 17:51
47

Egyelőre csak elképzelésként létezik az Aventador LP1200-4R, ám a DMC Luxury valószínűleg szívesen el is készíti, kicsit több, mint félmilliárd forintért.

Távolról sincs vége, olvasson még

Borzalmasan törnek a kisautók

2014. január 23., 16:02 Módosítva: 2014.01.23 16:20
77

Mialatt az EuroNCAP fokozatosan jelentősségét és hitelét veszti azzal, hogy már csaknem minden autó a legjobb pontszámot kapja, az észak-amerikai biztosítótársaságok által pénzelt IIHS kis átfedéses tesztjeire érdemes odafigyelni. Itt ugyanis kiderül, hogy olyan balesettípusra, amelyre a gyártók nem optimalizálnak, igenis jelentősek a különbségek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kész a VW utcai durvasága

2014. január 23., 14:03 Módosítva: 2014.01.23 14:03
220

Amióta nem kötelező ötezer példányban legyártani a raliautókat a homologizációhoz, megritkultak a versenyautó-szerű utcai modellek. A Subaru Imprezából és a Mitsubishi Lancerből ugyan még készülnek efféle változatok, de ahogy a raliban szerzett hírnév fakul, úgy puhulnak ezek is. Ám úgy tűnik, a Volkswagen most megpróbál a Polóból hasonló legendát faragni – legalábbis készítettek egy prototípust, amely sok tekintetben emlékeztet a 2013-as világbajnokságot megnyerő raliautóra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már készül a Toyota-BMW sportkocsi

2014. január 23., 06:14 Módosítva: 2014.01.23 06:14
34

Sokáig csak annyit lehetett sejteni, hogy a BMW és a Toyota együtt fejleszti jövőbeli sportkocsijai műszaki alapjait, de úgy néz ki, ha lassan is, de elkezdtek kiszivárogni az első információk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Megjött a Volkswagen esze?

2014. január 22., 16:48 Módosítva: 2014.01.22 16:48
25

Míg olcsóbb modelljeit mindig igyekezett ésszerűen tervezni a VW, a luxuskategóriában az iparág legpazarlóbb húzását láthattuk a cégtől a Phaeton első generációjának bemutatásával. Az alumínium-karosszériás Audi A8-as mellé elkészítették a nehezebb, acélkarosszériás modellt. Ám úgy néz ki, tanultak a hibából – az utód már ugyanúgy alumíniumból készül, mint Audi-megfelelője.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kémfotón az új Opel Corsa

2014. január 22., 14:37 Módosítva: 2014.01.22 14:37
22

Nyolc éve van piacon az Opel kisautója, így egyre nehezebb a dolga a konkurenciával szemben. Rüsselsheimben fejlesztenek valamit, de a kémfotók alapján nem épp azt, amit vártunk volna: úgy néz ki, megelégszenek a jelenlegi modell átdolgozásával, és piacon tartják még további két-három évig.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Fiat teljesen felfalta a Chryslert

2014. január 22., 11:24 Módosítva: 2014.01.22 11:24
10

Nem volt egyszerű menet, de a Fiat végül a maradék Chrysler részvényeket is kiénekelte a szakszervezet szájából, így már azt tesznek az amerikai autógyártóval, amit csak akarnak. Az olaszok számára épp a legjobbkor, hisz a Chrysler gyorsan erősödik, míg a Fiatnak komolyan árt az európai piac gyengélkedése.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ford Focus 500 lóerővel

2014. január 22., 06:03 Módosítva: 2014.01.22 06:03
106

Egy új versenysorozat első képviselőjeként mutatták be ezt a Ford Focusnak látszó gépet Dél-Afrikában. A GTC, azaz Global Touring Car sorozat hasonló az amerikai Nascarhoz, a német DTM-hez vagy a japán SuperGT-hez, de nemzetközi ismertségre tör.

Távolról sincs vége, olvasson még