A Ferrari megfelelő összeg ellenében hajlandó egyedi igényeket kielégíteni, és ilyenkor az ízlés helyett általában a pénz beszél. Eddig még nemigen nyúltak mellé, de a legújabb kreatúrával megszakadni látszik ez a hagyomány.
A Formula 1 a legkeményebb üzlet, nem csoda, hogy minden apró részlet számít, ami a győzelem felé viszi a vetélytársak valamelyikét. Ezúttal a kötelező biztonsági motorburkolat a vita tárgya: a Mercedes és a Renault értelmezése szerint ennek a motor részének kell lennie, a Ferrari viszont az autó részeként valósította meg. Ez utóbbi előnyhöz juttatná az olaszokat, így a másik két motorszállító tiltakozik.
Azon már meg sem lepődünk, hogy a Fiat három-négy évente újabb tervet eszkábál az Alfa Romeo márka eladásainak felpörgetésére. Ilyenkor nagyszabású terveket készítenek, amelyek azonban csak részben valósulnak meg, mielőtt jönnek az újabb tervek.
Öt éve lényegében változatlan formában gyártották a Volkswagen Polót, és meglepő módon most is csak egy alaposabb modellfrissítésre tellett. Az autó külsején alig változattak, viszont a motorválasztékot fenekestül felforgatták.
A japánok a ZEOD RC versenyautó idei változatába szánják az apró háromhengerest, amellyel a Le Mans-i 24 órás versenyen állnak rajthoz. Ennek köszönhető az alaposan felpumpált teljesítmény is, hisz az elektromos segédhajtás ellenére ennek a motornak kell 300 km/h feletti végsebességet biztosítania az autó számára.
Sokáig úgy nézett ki, a Peugeot-Citroen végleg feladta, hogy prémium-modelleket tervezzen. Az eredmények tükrében nem is csoda, a legutolsó luxusautóik alig fogytak, hisz Európában elég zsúfolt a piac, és öldöklő a verseny. Ma már mindenki német, japán, esetleg brit modelleket vásárol, a franciáknak egyszerűen nem maradt hely.
Sokak számára talán nem hírértékű, de akik egy kicsit is otthonosan mozognak a drift világában, azok minden bizonnyal megértik, miért is olyan nagy dolog az, hogy egy európai pilótát hívnak meg a drift őshazájába, a helyre, ahol mind a mai napig a legmagasabb szinten űzik ezt a sportot.
A McLaren egyértelműen a P1-est szánta legdrágább és legjobb modelljének, de ez olyasféle, korlátozott példányszámban gyártott ritkaság lesz, mint a LaFerrari vagy a Bugatti Veyron. Ám úgy néz ki, rájöttek, hogy túl nagy a szakadék az MP4-12C és a P1 között, így készítenek egy köztes modellt is.
A Tata ismét megpróbál komolyabb, nemzetközi szereplővé válni a személyautók piacán, de ehhez jelentős fejlesztések kellettek. Így most terveztettek egy új, turbós motorcsaládot, amely papíron legalább olyan hatékony, mint az európai gyártók megoldásai.
Közel négy éve annak, hogy a 2010-es Genfi Autószalonon a Volkswagen bemutatta az ötödik generációs Polót. Az apró ferdehátú jelenlegi változata modellciklusa feléhez ért, és ahogy ilyenkor egy végletekig tudatos autógyárnál lenni szokott, megkapja első ráncfelvarrását.
A kezdeti nehézségek után úgy fest, beindul a Tesla kínai terjeszkedése. A kaliforniai gyár Te Si La név alatt, az európai árainál is drágábban kezdi meg az S forgalmazását a világ leggyorsabban fejlődő autópiacán.
Franciscus van Meel, aki az elmúlt másfél évben irányította a céget, a pekingi Audi R&D vezetéséért mondott le a Quattro igazgatóságáról. Szó sincs büntetésről és számüzetésről. Kína a luxusautók egyik legnagyobb piaca, egy ilyen pozíció nagyon nagy elismerés a cégen belül is.
Tavaly május óta dagad a klímagáz-botrány, amely lassan a Daimler AG és az Európai Bizottság bokszmérközésévé fajult. Most az EU Németország ellen indít kötelezettségszegési eljárást annak érdekében, hogy rászorítsa a Mercedest a tiltott klímagázzal szállított autók visszavételére.
Úgy hallani, a Volkswagen az áprilisi Pekingi Autószalonra szánja kompakt modelljének eddigi legerősebb gyári változatát. A Golf R Evo néven emlegetett autóba a VW kétliteres turbómotorjának egy új változata kerül, amelyet Fritz Eichler és csapata fejlesztett ki.
A Toyota is közzétette 2013-as eladási adatait: úgy tűnik, ha hajszálnyival is, de megőrizte az első helyet, ám a 10 millió eladott autó így sem volt meg. A General Motors és a Volkswagen azonban a japánok nyakában liheg, a különbség úgy 270 ezer autó, ami 9 millió feletti eladások mellett szinte elhanyagolható.
Már az sem volt mindennapi hír, hogy a Porsche Le Mans prototípusába, a 919-esbe négyhengeres motort épít, de az igazi meglepetés az, hogy milyet. Most kiderült, hogy a németek feltámasztják a V4-es elrendezést, amellyel autóban úgy harminc éve nem találkozhattunk.
Bár nem egészen értjük, hogy mi történik a Mitsubishinél, úgy néz ki, valahogy sikerült kimászniuk a verem mélyéről, sőt, tizenhat éve az idén lesz az első alkalom, hogy osztalékot fizet a részvényeseinek. Ennek örömére azt tervezik, hogy elharapják a szálakat, amelyek a többi Mitsubishi utódvállalathoz kötik az autógyárat, és amelyek 2004-ben megmentették a céget a csődtől.
Egyelőre csak elképzelésként létezik az Aventador LP1200-4R, ám a DMC Luxury valószínűleg szívesen el is készíti, kicsit több, mint félmilliárd forintért.
Mialatt az EuroNCAP fokozatosan jelentősségét és hitelét veszti azzal, hogy már csaknem minden autó a legjobb pontszámot kapja, az észak-amerikai biztosítótársaságok által pénzelt IIHS kis átfedéses tesztjeire érdemes odafigyelni. Itt ugyanis kiderül, hogy olyan balesettípusra, amelyre a gyártók nem optimalizálnak, igenis jelentősek a különbségek.
Amióta nem kötelező ötezer példányban legyártani a raliautókat a homologizációhoz, megritkultak a versenyautó-szerű utcai modellek. A Subaru Imprezából és a Mitsubishi Lancerből ugyan még készülnek efféle változatok, de ahogy a raliban szerzett hírnév fakul, úgy puhulnak ezek is. Ám úgy tűnik, a Volkswagen most megpróbál a Polóból hasonló legendát faragni – legalábbis készítettek egy prototípust, amely sok tekintetben emlékeztet a 2013-as világbajnokságot megnyerő raliautóra.
Sokáig csak annyit lehetett sejteni, hogy a BMW és a Toyota együtt fejleszti jövőbeli sportkocsijai műszaki alapjait, de úgy néz ki, ha lassan is, de elkezdtek kiszivárogni az első információk.
Míg olcsóbb modelljeit mindig igyekezett ésszerűen tervezni a VW, a luxuskategóriában az iparág legpazarlóbb húzását láthattuk a cégtől a Phaeton első generációjának bemutatásával. Az alumínium-karosszériás Audi A8-as mellé elkészítették a nehezebb, acélkarosszériás modellt. Ám úgy néz ki, tanultak a hibából – az utód már ugyanúgy alumíniumból készül, mint Audi-megfelelője.
Nyolc éve van piacon az Opel kisautója, így egyre nehezebb a dolga a konkurenciával szemben. Rüsselsheimben fejlesztenek valamit, de a kémfotók alapján nem épp azt, amit vártunk volna: úgy néz ki, megelégszenek a jelenlegi modell átdolgozásával, és piacon tartják még további két-három évig.
Nem volt egyszerű menet, de a Fiat végül a maradék Chrysler részvényeket is kiénekelte a szakszervezet szájából, így már azt tesznek az amerikai autógyártóval, amit csak akarnak. Az olaszok számára épp a legjobbkor, hisz a Chrysler gyorsan erősödik, míg a Fiatnak komolyan árt az európai piac gyengélkedése.
Egy új versenysorozat első képviselőjeként mutatták be ezt a Ford Focusnak látszó gépet Dél-Afrikában. A GTC, azaz Global Touring Car sorozat hasonló az amerikai Nascarhoz, a német DTM-hez vagy a japán SuperGT-hez, de nemzetközi ismertségre tör.