Le Mans királya még mindig az Audi, de a házon belüli konkurens, a Porsche gyári sportkocsi-csapata komolyan készül a trónfosztásra.
Sejthető volt, hogy a Maybach egy kissé leértékelődik, hisz már nem márkanév, csak egy felszereltségi szint, de hogy mennyivel, az csak most derült ki. A Mercedes S osztály Maybach változata alig több mint harmadába kerül, mint amennyiért annak idején Maybach 57-est adtak.
Reggel fél tízkor a dohányipari szakszervezetek autói már nem lassították az M3 bevezető szakaszának a forgalmát, de a Liga szakszervezet autói az M0 és a Szentmihályi út közötti szakaszon állva zárták le a két sáv egyikét.
Az utóbbi tizenöt-húsz évben egyre jobban figyelnek az autógyárak a passzív biztonság javítására, aminek van egy nem kívánatos mellékhatása. Az ajtóoszlopok egyre vastagabbak, így a látómező egyre nagyobb részét takarják el a sofőr szeme elől. Ezt a problémát oldaná meg a Jaguar-Land Rover csoport új fejlesztése, amely lényegében átlátszóvá teszi a tetőoszlopokat.
A Fiat-Chrysler vállalatcsoport háza táján az utóbbi időben zajlanak az események. Előbb a Ferrari első embere, Luca di Montezemolo távozását jelentették be, majd azt is nyilvánosságra hozták, hogy a Fiat-vezér, Sergio Marchionne 2018-ban leköszön posztjáról. Ezt követően pedig az is kiderült, hogy a Fiat és a Ferrari különválik – igaz, a tulajdonosok természetesen továbbra is közösek maradnak.
Az Infiniti legutóbb 2008-ban frissítette fel a G Coupét, így elérkezett az idő arra, hogy utódmodellel rukkoljanak elő. Ahogy azt a Nissan luxusmárkájától az utóbbi időben már megszokhattuk, először az autó sziluettjét mutatják meg egy sejtelmes teaser-fotón.
Az utóbbi időben egyre több autógyártó számára vált vonzóvá Mexikó. Ebben elsősorban a viszonylag olcsó munkaerő és a kedvező kereskedelmi lehetőségek játszhattak közre. A Renault-Nissan a Mercedes-szel közösen, a BMW pedig önállóan terjeszkedik a Közép-Amerikai országban. A két német prémiummárkát a Kia és a Mazda is követi, most pedig az amerikai General Motors is bejelentette, a jövőben komoly összegeket fordít a mexikói fejlesztésekre.
A Mercedes-Benz 300SL napjainkban már igazán vágyott klasszikusnak számít. Az ötvenes-hatvanas években kétféle változatban is készült, amelyek egyike a sirályszárnyas Gullwing, a másik pedig a Roadster volt. Utóbbiból mindössze 1858 darabot gyártottak – egyet most Belgiumban kínálnak eladásra.
A Newport-Pagnellben fekvő gyár – és korábbi központ - fennállásának hatvanadik évfordulóját ünnepli idén az Aston Martin. A hat évtizednek hat limitált szériás különmodellel igyekeznek emléket állítani, ezúttal azonban nem csupán egyedi fényezésről és egyéb apróságokról beszélhetünk: a múltat a szó szoros értelmében beépítik a Vanquish-alapú ünnepi kiadásokba.
A Tata Nanót bemutatásakor nem kimondottan a sportos vezetést kedvelőknek szánták. Sokkal inkább azoknak, akik a lehető legolcsóbban akarnak eljutni egyik helyről a másikra, de már unják, hogy megáznak a biciklin vagy robogón. Később aztán a gyártó kilátásba helyezte egy dízelmotor, egy erősebb, 800 köbcentis benzines és egy CNG-s modell bevezetését is.
A második világháborúig a repülőgép- és autóépítésben is gyakori volt a faváz és a vászonborítás, ám azóta teljesen kihaltak az efféle megoldások. Az EDAG, egy autóipari mérnöki tanácsadással foglalkozó cég azonban most feltámasztja ezt a megoldást, méghozzá igazán érdekes formában.
Fotókon már korábban láthattuk az Audi Q7-es második generációját, de mostanra az új modell adatait is nyilvánosságra hozták a gyáriak. Az új változat valamivel kisebb, de jobb helykihasználású, és könnyebb is, mint az elődje.
Bár a marketing-duma talán egy cseppet túl magabiztosra sikeredett, az RS3 valóban a legerősebbek közé tartozik a sportos kompaktok közül.
Kilenc évig hagyta a piacon az Audi legnagyobb SUV-ját, most azonban elkészültek az utóddal. Az új szabvány hosszmotoros Audi platformot, az MLB-t használják az új típusnál, így az utolsó csavarig új az autó, de a formán ez nemigen látszik: arányaiban és jellegében nagyon emlékeztet az elődmodellre.
A Renault fejlesztői egyszerre mutattak be négy új hajtási megoldást is. Van köztük egész szokványos is, de olyan is, amellyel új divatot teremthetnek a motorfejlesztésben.
A Veloster igazán kockázatos vállalkozás volt a Hyundai részéről, és úgy néz ki, ezúttal nem a jó lóra tettek a koreaiak. Erre utal legalábbis, hogy három év után beszüntetik a forgalmazást Nagy-Britanniában, a többi piacon pedig csak a drágább és gyorsabb, 204 lóerős turbómotoros kivitelt tartják meg a kínálatban.
A Škoda csúcsmodellje valamikor 2015-ben érkezik, de a gyáriak már most igyekeznek felkelteni a közönség és a szaksajtó érdeklődését. Épp ezért megmutatták az álcázott prototípusokat, és ráakasztottak néhány jól hangzó jelzőt.
A kínai tulajdonú svéd autógyártó a BMW-éhez hasonló megoldásra szánta el magát: lenyesnek egy hengert új kétliteres négyhengeresükről, így készítik el második motorjukat. Az új 1,5 literes háromhengeresek az évtized vége felé megjelenő kisebb Volvókba kerülnek.
Napjaink egyik legkorszerűbb sportkocsija a 918 Spyder, de aki ilyet szeretne, már csak használtan kaphat, a Porsche ugyanis eladta az összes eladásra szánt példányt.
A Hyundai az i20-hoz igazítja a kínálat többi részét is, de végrehajtottak néhány műszaki fejlesztést is a kínálaton. Többek között új motorokat kap az i30 és az i40: az előbbi fickós turbómotort, az utóbbi tisztább dízeleket.
A Hyundai is megpróbálkozik azzal, amivel előtte már sok más gyártó: egyetlen típusból két, egymástól feltűnően eltérő változatot készítettek. Az i20 ötajtós kivitelét elég egyszerűre szabták, de a háromajtóst megpróbálták láthatóbbá tenni néhány formai megoldással. Akár be is jöhetett volna, a szándék legalábbis látszik, de az első fotók alapján egyelőre nem látszik, hogy miért venne bárki ilyen háromajtóst a célszerűbb ötajtós helyett.
Bármilyen értelmetlennek is tűnt, a BMW X6 igazán sikeres lett pályafutása eddigi hét éve alatt, olyannyira, hogy a Mercedes is elkészítette saját kupétetős szabadidő-autóját. Az autót GLE Coupénak hívják, és egyáltalán nem csodálkoznánk rajta, ha a márka egyik slágerterméke válna belőle.
A Mini harmadik generációjából is elkészült a legsportosabb változat, bár ebben sokkal több a kihasználatlan lehetőség, mint az elődeiben. Az új John Cooper Works – röviden JCW – változat ugyanis kétliteres turbómotort kap.
Frank Rinderknecht, a Rinspeed alapítója minden Genfi Autószalonra készít egy-egy tanulmányautót, általában valamilyen jövőbe mutató ötlet köré. Ezúttal nem olyan látványosságról van szó, mint korábban a szárnyashajó-sportkocsi kombináció, de a BMW i3-asra épülő Budii így is eléggé sci-fibe illő.
Ahhoz képest, hogy a hatóságok évtizedek óta tényként kezelik, hogy a sebesség csökkentése a balesetveszély csökkentésének biztos módja, egy amerikai példa ennek a megállapításnak az ellenkezőjét látszik igazolni.