Ahhoz képest, hogy a hatóságok évtizedek óta tényként kezelik, hogy a sebesség csökkentése a balesetveszély csökkentésének biztos módja, egy amerikai példa ennek a megállapításnak az ellenkezőjét látszik igazolni.
Herbert Diess, aki eddig a BMW összes kutatási és modellfejlesztési programjáért felelt, a jövőben a Volkswagen márka vezetője lesz. Nagy érvágás lehet ez a BMW számára.
Elég nagy csendben bonyolították az új rendőrautók beszerzését: egy májusi híren kívül mást nem is találtunk az ügyről. Eszerint két lépcsőben 1225 autó beszerzése volt tervben. Úgy tűnik, a döntés azóta meg is született, hisz már a kész rendőrautók várnak az átadásra.
A 3-as sorozat felújítása kapcsán merült fel az új változat lehetősége, amelynek a létezéséről egyelőre csupán egy felirat és néhány kósza pletyka tanúskodik. A felújítás biztosan megtörténik 2015 nyarán – a kérdés az, hogy milyen újdonságok várhatók a motorválasztékban.
Az Adios, a Mikes és a Dolce Cabbana hazájában az autók egy része is másolat, nincs ezen mit csodálkozni, de az A106 jelű kisautó még abban a mezőnyben is meglepő: különféle irányokból különféle autók másolatának tűnik.
A villanyautókkal szemben az egyik legfontosabb kritika a rövid hatótávolság – ezt igyekszik cáfolni a spanyol Acconia, egy mérnöki vállalkozás, amely a Dakar ralira épített teljes egészében elektromos versenygépet. Az autó kívülről olyan, mint bármelyik Dakar prototípus, csakhogy tisztán villamos hajtású, de a tervezői bíznak benne, hogy végig bírja a teljes távot.
Gyümölcsös ládák és újságkötegek alá temetve találtak rá műértők egy Ferrari 250 GT SWB California Spyderre, ami a világ egyik legértékesebb veteránja. A Ferrari csak egy a most talált hatvan klasszikus közül. Negyven éve pusztul csendben a világ egyik leggazdagabb autógyűjteménye egy nyugat-franciaországi farmon.
Négy év alatt összesen kétszázezer elektromos autót adott el, így uralja ezt a piaci szegmenst a Renault-Nissan. 58 százalékos részesedésükkel ráadásul tekintélyes előnyt tudhatnak magukénak a versenytársakkal szemben. A legnépszerűbb modellnek továbbra is a Nissan Leaf számít, amelyet a világ első sorozatgyártású villanyautójaként tarthatunk számon. Bevezetése óta 67 ezer példány talált gazdára.
A Honda NSX az évek során kultuszautóvá érett, világszerte autórajongók tömegei várják az utódot. A japánok évek óta dolgoznak már rajta, koncepcióautó formájában saját szemünkkel is megcsodálhattuk már, és egyre közeledik a végleges változat bemutatása is.
A Ferrari és a Pininfarina eredetileg csak tanulmányautóként készítette el a Sergiót, amely a közelmúltban elhunyt Sergio Pininfarinának állít emléket. A koncepció igen jól sikerült, ezért aztán mégis úgy döntöttek, hogy kicsit átszabva ugyan, de piacra is dobják.
A következő év is elég zsúfoltnak tűnik a Daimler AG-nál: szorosan véve is négy komolyabb és hét, többé-kevésbé már ismert vagy kisebb jelentőségű újdonság várható. Az információ egy prezentációs oldalról származik, amelyet valószínűleg a spanyol Mercedes-kereskedőknek mutattak meg, a közeljövő terveit vázolván.
Furán kaotikus a Willys sportkocsi háttere. Egyértelműen a 60-as évek legendás Alpine sportkocsijának modern inkarnációja, de a gyártója olasz, a műszaki alapjai Németországból származnak, a neve amerikainak tűnik, de valójában brazil. Viszont megdöbbentően vonzó, és még annál is drágább.
Az egykori mintaüzem, ahol a csúcsponton 22 ezren dolgoztak, és amelyet eredetileg az Opel Kadett első generációja számára építettek, ma végleg bezárja a kapuit. És ez nem csak annak a 3000 embernek fáj majd, akik most kerülnek utcára, de az egész régió számára ijesztő előjel. A német ipar szimbólumának számító Ruhr-vidéken egyre kevesebb a munka és egyre több a munkanélküli.
Olvasónktól kaptunk néhány fotót annak a közlekedési balesetnek a helyszínéről, amely nem sokkal ezelőtt történt Törökbálint közelében, az M1-es autópálya főváros felé vezető szakaszán, az M7-es becsatlakozása előtt.
Német lapértesülések szerint a Land Rover tréning-központját rabolták ki a Düsseldorf közelében fekvő Neuss-ban az új film, a SPECTRE bejelentésével szinte egy időben. Összesen kilenc autó tűnt el, közülük öt Range Rover Sport.
A végső megoldás persze a levegő nélküli abroncs lehet, de addig, amíg abból nem készül nagy sebességnél is használható kivitel, a személyautókon maradnak a hagyományos, sűrített levegős gumik, minden problémájukkal együtt.
A Nissan Leaf rengeteg kritikát kapott megjelenése óta, bár még mindig ez tűnik a Tesla Model S mellett a leghasználhatóbb elektromos autónak. A formaterve mellett az egyik nagy hátránya a korlátozott hatótávolság és a hosszú töltési idő kombinációja, de a Renault-Nissan vezére azt ígérte, a következő generációnál legalább az elsőn javítanak.
Ahogy a filmről, az új sportkocsiról sem tudunk sokat, az viszont egyértelmű, hogy végre szakítani próbálnak a huszonéves sablonokkal.
Eddig egyszerre mindig egyféle motorblokkal gyártották a Nissan Z sportkocsikat. Így van ez a 240Z 1969-es megjelenése óta: bár készültek különféle teljesítményű változatok, motorból mindig egyféle került a típusba. Innen is eredt az elnevezés: a 240Z 2,4, a 260Z 2,6, a 300ZX 3 literes hathengeressel készült, és az aktuális 370Z-nél is tartották a hagyományt: ebben 3,7 literes V6-os dolgozik. Ám most úgy tűnik, változtatnak a régi gyakorlaton.
Az eredmények ezúttal kifejezetten a papírforma szerint alakultak: az olcsóbb, kisebb autók végeztek a lista végén, az élen pedig a nagyobbakat és drágábbakat találjuk.
Ez a Ferrari harmadik méregdrága, guruló laboratóriuma, amelyet ismét néhány nagyon gazdag és nagyon elkötelezett vásárlójuk használhat majd. A gyáriak szerint ismét sikerült kompromisszum-mentes sportkocsit alkotniuk, amely az aktuális csúcstechnikát hordozza magában.
Az Opel először szeptemberben szellőztette meg, hogy új kisautó bemutatására készül, de Párizsban még nem mutatták be a Karl nevű típust. Először most láthatjuk az új városi modellt mindenféle álcázás nélkül, bár arányaiban, karakterében ismerősnek tűnik.
A chilei San Miguelben súlyos közlekedési balesethez szálltak ki a mentőegységek: egy járőrautóba belerohanó ittas sofőr miatt három rendőrnek volt szüksége sürgős orvosi segítségre. A mentés tökéletesen zajlott, de a tűzoltóautó sofőrje lángoló pokollá változtatta a helyszínt.
A nyolcvanas évek az amerikai izomautók számára is szomorú időszak volt, de akadt néhány kivétel. A Buick Grand National és GNX kupék ma már a gyűjtők féltett kincsei, de épp a kult-státuszra próbál építeni a Buick.
Meglepő következtetések adódnak a Renault-Nissan stratégiájával kapcsolatban a legújabb kémfotókból. Miután korábban szinte minden átfedést igyekeztek megszüntetni a két cég kínálata közt, most mintha egy ellenkező irányú folyamat vette volna kezdetét. A Renault is elkészíti saját Qashqai változatát.