Meglepő következtetések adódnak a Renault-Nissan stratégiájával kapcsolatban a legújabb kémfotókból. Miután korábban szinte minden átfedést igyekeztek megszüntetni a két cég kínálata közt, most mintha egy ellenkező irányú folyamat vette volna kezdetét. A Renault is elkészíti saját Qashqai változatát.
A 458 Speciale megrendelőiből próbálnak még több pénzt kifacsarni az olaszok, ami rendben is lenne, de a módszerük túllépi a jó ízlés határait.
A Honda eleinte szoros versenyben volt a Toyotával a hibrid modellek piacáért, de a kisebbik japán gyártónak nem igazán jött ki a lépés. Az Insight és a CR-Z erős kezdés után hamar elvesztette a lendületét, és úgy tűnt, a Hondánál nem is eröltetik tovább saját hibrid rendszerük fejlesztését – egészen mostanáig.
A Facebookon leltünk rá erre a két fotóra, ahol az M31-es Gödöllő közelében történt lezárásának elsődleges oka látható.
A francia kormány arra készül, hogy fokozatosan kiszorítsa a dízelmotoros autókat a forgalomból. Ennek érdekében új autó-azonosítási rendszert készülnek bevezetni, amellyel már követhetik a legszennyezőbb autókat, és korlátozhatják azok behajtását egyes városokba.
Bár rég tudjuk, hogy a kínai autógyártóknak semmi sem szent, ha másolásról van szó, a JAC nevű kisebb márka legújabb modellje azért minket is meglepett. Úgy hívják, Refine A6, és úgy is néz ki, mint egy Audi, legalábbis távolabbról.
Egyelőre csak virtuálisan létezik az Askaniadesign nevű vállalkozás középmotoros sportkocsija, de a cég vezetője szerint hamarosan elkészülhet az első kézzelfogható példány is.
A McLaren 2015-től motorbeszállítót vált a Forma-1-ben, és újra Honda-blokkokkal száll ringbe a világbajnoki pontokért. A brit márka vezetői azonban kijelentették, ez az együttműködés nem terjed majd ki az utcai autókra, a McLaren sportkocsik nem kapnak japán motorokat.
A BMW két év múlva ünnepli fennállása századik évfordulóját, ugyanis 2016. március 7-én alapították meg a márkát. Erre a jeles alkalomra a hírek szerint az i8 hibrid sportkocsi megvadított, ötszáz lóerős változatával készülnek a bajorok.
Gyűjtőknek szánt különmodellekkel ünnepli idei Forma-1-es világbajnoki címét a Mercedes. A német márka Lewis Hamilton révén begyűjtötte az egyéni elsőséget, a Hamilton-Rosberg páros pedig a konstruktőri címet is nagy fölénnyel szállította.
Kilenc Le Mans-sikerrel a háta mögött, negyvennégy évesen visszavonul az aktív versenyzéstől a hosszútávú autóversenyzés nagy alakja, Tom Kristensen.
Szinte leplezetlenül fotózták a januárra várt új Audi Q7-et. A generációváltással bő negyed tonnával lesz könnyebb a Detroiti Autószalonra ígért hétüléses városi terepjáró.
Kártérítést követel kiégett Lamborghini Miurája után a brit Jon Hunt. A tehetős ingatlanos olasz luxusautója még tavaly tavasszal volt szervizben, egy észak-londoni restaurátor-műhely dolgozott rajta. Amikor elkészült, értesítették Huntot, aki fiát küldte el a Miuráért.
Régi hagyomány az Essen Motor Show-n, hogy a nevesebb tuningcégek rendőrautó-külsejű autókat állítanak ki a Tune it! Safe! kampány keretei közt. Ezúttal az AC Schnitzer alakított át egy BMW X4-est, amely egy kis motortuningot is kapott.
A Tokio Motor Show-n néha bemutatott tanulmányautók alapján sejthető, hogy a Hondánál kell hogy legyen néhány tehestéges formatervező, de úgy néz ki, mostanság nem ők érvényesülnek. Újabb bizonyíték erre az N-Box Slash nevű kisautó, ami egy elvetélt kísérletnek tűnik többféle ellentétes stílus keverésére.
Nálunk még mindig működik a fejekben az „Opel sosem kop el” szlogen, amely még a második világháború előtt eresztett gyökeret, de Németországban az elmúlt években sokat romlott a márka megítélése. Olyannyira, hogy ezt már a gyár marketing-részlege is kénytelen volt elismerni, sőt, kifejezetten az előítéletek lerombolására hegyezték ki legutóbbi reklám-kampányaikat. A számokon egyelőre nem látszik az eredmény, de a felmérések eredményei állítólag ígéretesek.
Úgy tűnik, a háromajtós csapott hátú, és az ötajtós TT változatok kevésbé érdekelték a lehetséges közönséget, mint az emelt hasmagasságú terep-kupé, így állítólag ezt kezdik el gyártani a nem túl távoli jövőben.
Hasonló, levegő nélkül kerék-konstrukcióval több cég is kísérletezik, de a Michelin megoldása került először gyártásba. Egyelőre azonban csak fűnyírókhoz, munkagépekhez és hasonló, viszonylag lassú járművekhez kínálják.
A Mercedes tuningrészlege új sorozatot készül piacra dobni. Az AMG Sport típusok összkerék-hajtásúak lesznek, és a teljes értékű AMG változatoknál visszafogottabb, de teljes körű tuningot kapnak.
A japán óriás láthatóan ugyanarra a trükkre készül, amit a Priusszal már eljátszottak tizenhét éve: divatot próbálnak csinálni az üzemanyagcellás autózásból. Nem lesz könnyű, és nem csak az első ilyen sorozatgyártású modell, a Mirai szörnyű formája, de a félelmetes ára miatt sem. A hibridekkel szerzett tapasztalat azonban egyértelműen látszik a kommunikációjukon.
Miután évek óta turnézik a Ford az S-Max Vignale tanulmánnyal, lassan megérkezik az első sorozatgyártmány is, az új Mondeo csúcsváltozata. Ennek kapcsán mondta Barb Samardzich, az európai Ford amerikai származású vezérigazgatónője, hogy szeretné, ha olyan sikeres lenne, hogy önálló márkaként is megállhassa a helyét.
Az amerikai tuningcég története eddig is elég érdekesen alakult, de most pont kerülhet a végére – legalábbis erre utal egy nemrég közzétett dokumentum.
Bár azt már a Fabia bemutatása előtt leszögezték, hogy ebből biztosan nem lesz utcai sportváltozat, a raliversenyeken továbbra is ott harcol majd a Škoda kisautó gyári versenyváltozata. Az új FIA rali-szabályok szerint megépített R5 egyelőre csak tanulmány, de aligha kétséges, hogy a mérnökök a Škoda Motorsportnál már az éles változaton dolgoznak.
Az új Vitara bemutatója kapcsán derült ki, hogy a Suzuki 2017-ig lényegében a teljes modellpalettáját lecseréli: három kategóriában két-két vadonatúj autó várható.
Nem nagy meglepetés, hogy a Ssangyong épp egy ilyen kisméretű hobbiterepjáróval jelentkezik: két éve, párizsban már mutattak egy efféle tanulmányautót. Ez azonban már a szériaváltozat – igaz, egyelőre csak vázlatokon mutatták meg.