Egy ideje már nem titok, hogy a Range Rover Evoque-ból készül a nyitott változat. Ezzel a britek olyan piaci szegmenssel próbálkoznak, amely eddig alig létezett: hasonló vászontetős szabadidő-autót csak a Nissan Muranóból készítenek.
Míg a világ autóipara azzal van elfoglalva, hogy minél kényelmesebb, tisztább üzemű, és kevésbé gépszerű autókat állítson elő, egy csapat unatkozó svéd olyan autót rak össze éppen, amely mindennek az ellenkezőjét képviseli.
A japán gyártó úgy döntött, 2016-ban ismét benevezi a fronthajtású GT-R LM Nismo versenyautókat a hosszú távú sportkocsi-világbajnokságra, amelyből a nyár végén kivonultak. A szokatlan koncepció marad, de jövő tavaszig intenzív fejlesztést terveznek, amelytől azt várják, hogy az autó sebessége és megbízhatósága is drámaian javul majd.
A Suzuki rendesen felkészült a Tokiói Autószalonra, nem csak az új Ignist mutatják be, és a tréfás mikro-pickupot, de készítettek egy 4,2 méteres egyterű-tanulmányt is. Az Air Triser kívülről nem nagy szám – kicsit olyan, mintha egy 70-es évekbeli dízelmozdonyban gyönyörködött volna a formatervező csapat munka közben – de nem is ez a lényege.
Nem csak a fedélzeti kamerák rögzítenek meglepő eseménysorokat – itt egy térfigyelő felvételén látszik egy jelenet, amelyet látva az ember átértékeli az őrangyalok létezéséről alkotott véleményét.
Szegény Henrik Fiskernek már a nevét is kidobták, miután a cége új kínai tulajdonoshoz került és Kaliforniába költözött. A névváltásba azonban nem öltek túl sok kreatív energiát, egyszerűen a Fisker egyetlen autójáról, a Karmáról nevezték el magukat.
Japán autógyártó nem megy tanulmányautók nélkül a Tokiói Autószalonra, még egy olyan kisebb cég sem, mint a Suzuki. Ezúttal például készítettek egy törpe-pickupot, amiről azt sem egyszerű megállapítani, hogy épp jön-e vagy megy.
Az amerikai perkultúra zavarbaejtő lehet, de a komolyabb cégek, amilyen a Porsche is, fel vannak készülve a lehetséges támadásokra. Meadow Rain Walker vádjaira egyelőre csak a sajtóban válaszoltak, de nyilván ugyanezt a védekezést várhatjuk a bíróság előtt is.
A Honda nyilvánvalóan tudatában van annak, hogy egy különleges műszaki megoldást, amilyen az üzemanyagcellás hajtás, csak nagyon karakteres autóban lehet jól eladni. A Toyota Prius és a Civic Hybrid harcából ez az egyik tanulság, amit biztosan megtanultak a Hondánál, és most láthatóan próbálják is alkalmazni a szomszéd receptjét.
Mi magyarok nagyon szeretnénk buszt gyártani, de valahogy a közlekedési vállalatok nem szeretnének magyar buszokat használni, ami miatt nincs üzemeltetési tapasztalat, ami miatt nem veszi meg végül senki a le sem gyártott buszainkat. Szóval nehéz kitörni ebből a körből, de most az Evopro nekifutott a témának.
Bár a Wankel-fejlesztéseiről igen szűkszavúan beszél a Mazda mostanság, a nagyobb sportkocsijaikban eddig kizárólag ilyen motor volt. Talán az RX sorozat utódja is lehet az egyelőre ismeretlen nevű sportkocsi.
A formát ismerjük egy ideje, de eddig iM-4 tanulmány néven – ez azonban már a szériaváltozat. Természetesen vannak eltérések, de a lényeg nem változott: az új Ignis is magas építésű kisautó, fazonra talán a Fiat Pandához hasonlítható leginkább.
Eleve gyanús volt, hogy csak a csúcsmodellt, az 510 lóerős QV-t mutatta be az Alfa Romeo, a hétköznapibb változatokat nem. Ám úgy néz ki, ez is csak egy módszer arra, hogy a vásárlók fantáziáját megmozgassák. A legújabb hírek szerint a piaci bevezetés csak 2016 őszén indulhat.
A Fiat váratlanul mutatott egy képet készülő platós modelljéről, amelyet elsősorban Latin-Amerikának szánnak, de nem kizárt, hogy Európában is megpróbálkoznak vele. Mivel sem a Fiatnak, sem a Chrysler pick-upokat is gyártó részlegének, a Ram-nek nincs megfelelő műszaki alapja egy közepes pickuphoz, a Mitsubishivel állapodtak meg. Így a Toro az L200-assal egy gyártósoron, azonos műszaki tartalommal készül majd Thaiföldön.
Több mint három éve mutatták meg először a legnagyobb Teslát, a Model X-et, amely már Észak-Amerikában is tisztességes családi autónak számít. Ám a sorozatgyártmány bemutatására mostanáig kellett várni. Az autó formája időközben sokat változott, de a szolgáltatásainak zöme nem: akár hét személy számára is van benne hely, és a felfelé nyíló hátsó oldalajtókat is megtartották.
Most láthatjuk először álcázás nélkül a Mazda MX-5 alapú Fiat roadstert, bár gyanús, hogy ez talán még nem a végleges forma.
Igazán nem meglepő, hogy a Volkswagen csoport az egész világon visszahív minden olyan kétliteres dízelmotort, amelybe bekerült a csalószoftver. Az elmúlt napokban minden márka, amely használta, bejelentette, hogy hány autóba szereltek ilyen TDI motort, és úgy tűnik, a háttérben valamiféle tervet is összehoztak a visszahívások levezénylésére.
Ha rosszmájúak akarnánk lenni, azt mondanánk, a PSA újabb helyet talált Loebnek, aki addig sem a rali-világbajnokság izgalmát gyilkolja. Valójában inkább arról van szó, hogy ahol csak lehet, kihasználják a kilencszeres ralibajnok népszerűségét, így amilyen versenyen csak lehet, elindítják.
Bár manapság a Photoshop már bármilyen furcsaságot képes előállítani, ezt a helyzetet tényleg az élet produkálta. Az egyik 911 GT3 egyszerűen felcsusszant a másik tetejére, majd ott lendületet vesztve megállt.
A Renault komoly problémát húzott magára azzal, hogy néhány éve teljes villanyautó-palettát mutatott be, hisz ezek a modellek nem elég népszerűek hozzá, hogy visszahozzák a fejlesztésbe ölt euró-milliárdokat. A Fluence Z.E. volt az első, amelynek leállították a gyártását a tavalyi év elején, mivel három év alatt 3500 darab kelt el, így a gyártás maga is veszteséges volt. Ám úgy látszik, a bukott villany-szedánt most újra előveszik.
A Jaguar-Land Rover nem nagy autógyártó, és a VW csoporthoz tartozó Bentley most feladta nekik a leckét új luxusterepjárójával. Akármit is gondolunk a Bentaygáról, az tény, hogy ez ma a legdrágább, legjobb minőségű kidolgozást kínáló modell a kategóriában, és erre a Land Rovernek válaszolnia kell. Kész is a terv: már jövőre elkészül a még drágább és igényesebb kivitelű Range Rover, amelyet a cég különleges igények kielégítésére létrehozott részlege, az SVO gyárt majd.
A Borgward márkát feltámasztó szabadidő-autó nem néz ki rosszul, de olyan tökéltes kaméleon, amilyen kevés akad.
A BMW X4-esből elkészült az M40i változat, hathengeres turbómotorral és feltűnő optikai tuninggal.
A TDI botrányt kirobbantó kétliteres Type EA 189 jelzésű motorokhoz, amelyekkel annak idején a PD-TDI motorokat váltotta le a Volkswagen, a Bosch szállította a közös nyomócsöves dízel-befecskendező rendszert, és úgy tűnik, a mérést meghamisítani képes elektronika programja is tőlük származik. Csakhogy úgy néz ki, eredetileg csak tesztelésre szánták, és a VW döntött úgy, hogy a sorozatgyártású autókban is ezt alkalmazza.
Ameddig nálunk az a kérdés, hogy kell-e pulóver az esőkabát alá, a világ másik felén még bőven kabrió-szezon van. Ennek köszönhetjük, hogy tető nélkül sikerült lefotózni a tesztelés alatt álló Fiat 124 Spidert.