Villanysportautóval próbálkozna a McLaren. A P1-ről hallani, mint alap, de nem kizárt, hogy egy modellcsalád lesz a vége.
Nem mindennapi Porsche-mészárlást látott hétfőn, aki a német A1-es autópályán járt Kamen közelében. Hét darab Cayman GT4 veszett oda, mert elbambult egy holland kamionos.
A BMW i-jelzésű modelljei egyelőre nem tekintenek vissza túlságosan nagy múltra. A bajorok azonban azt szeretnék, ha a jövő annál tartalmasabb és meghatározóbb lenne. Nemcsak a márka, hanem az egész autóipar életében.
Az Amerikai Egyesült Államokban szeretik a fánkot. Annyira szeretik, hogy minden év júniusának első péntekjén Nemzeti Fánk Napot tartanak. Méghozzá 1938 óta, az Üdvhadsereg kezdeményezésére. Így állítanak emléket azoknak, akik az első világháború alatt fánkokkal látták el a katonákat. Persze a fánk szó bír egy másik jelentéssel is: a körkörösen driftelő, gumit égető autó is fánkokat rajzol az aszfaltra.
Az autóiparban megfigyelhető trendek szerint egy-egy modell az évek, évtizedek során jelentősen meghízik. Elég csak a Volkswagen Golf első és hetedik generációját egymás mellé állítani. Vagy éppen megnézni, hogyan változott az idők alatt a Mini. Néhány holland megszállott ezt a növekedést szemléltette úgy, hogy annál látványosabban már aligha lehetne.
Ha egy Chevrolet Camaróval viszed autózni a fiad, vélhetően kellemes élményeket akarsz neki szerezni. Így lehetett ezzel az alábbi videóban látható amerikai apuka is. Ahogyan az a V8-as hangjából is hallható, a férfi rendesen odalépett, aztán viszont váratlan dolog történt.
A Google folyamatosan dolgozik önvezető autóinak finomításán. Egy ideje már önálló közlekedési résztvevőként róhatja az utakat a jármű, de persze még mindig szükség van a tökéletesítésre. A mérnököknek emellett apróságnak tűnő funkciók kidolgozására is jut erejük.
Ahogy korábban ígérték, a koreaiak folytatják az önálló Genesis luxusmárka felépítését. A csúcsmodell, a G90-es után itt a második modell, a G80, bár ez inkább csak frissítés, hisz ez lényegében a Hyundai Genesis frissített változata.
A Tesla legnagyobb gondja egyelőre még a Model 3 megvalósítása, de már felbukkantak a pletykák a következő újdonságukról. Ezt Model Y néven emlegetik, így a típusjelzésekből már nem csak a sex szó rakható ki is képzelőerővel – a 3-as olvasható E-nek – de a sexy, azaz szexis szó is kijön.
Bár Európában nem sokat hallani az ügyről, Japánban áll a bál az adókedvezményes kisautók hamis fogyasztási adatai miatt. A miniautó-gyártók közül kettő nyakig benne van a szószban. A Mitsubihsinél konkrétan évtizedek óta a valóságosnál kedvezőbb fogyasztási adatokat közöltek, amit most el is ismertek. A Suzuki pedig, mint kiderült, nem a szabványnak megfelelő módon mérte az autók fogyasztását, igaz, azt mondják, csak az elmúlt nyolc évben.
Sok furcsaságot árulnak a világban Volkswagen néven – Kínában például több Škoda modellt is. Ott van például a VW Gran Santana, ami egy az egyben a Škoda Rapid Spaceback, csak az orrát cserélték ki a német autómárka egyen-arcára – nos, ebből készül Kínában egy terepjárós fazonú változat.
Már-már valódi művészet, ahogy az Audi modellt vált, úgy, hogy az csak az igazi márka-fanatikusoknak tűnik fel. Most újra előadták a nagy trükköt, méghozzá egy olyan modellel, amelynek egyáltalán nem ártana, ha üvöltene róla, hogy ez a fantasztikus új változat.
Már harmadik éve mutat a Hyundai újabb és újabb középmotoros tanulmányokat a Veloster alapjain, de az idei RM16 N-ben már csak az arányai emlékeztetnek halványan az alapjait adó fronthajtású kupéra.
A Volvo vezérigazgatója, Hakan Samuelson nézett bele a varázsgömbjébe, és jósolta meg, hogy a jövő már Európában is a benzin-elektromos hibrid hajtásoké. Azt mondja, nagyjából tíz év kell a váltáshoz.
A rózsaszín festékkel kijelölt, extraszéles női parkolóhelyek kialakításának zseniális ötlete Hangcsou városában jutott eszébe valamelyik hivatalnoknak. A kellemetlen utalást arra, hogy a nők nem tudnak parkolni, a híradások szerint Kínában is rengetegen kritizálták, elsősorban a Facebook helyi megfelelőjén, a Sina Weibón.
A brit Autocar híre szerint a Volkswagennél már dolgoznak az Up! GTI típuson, amelybe a vállalatcsoport új, ezres turbómotorjának erősebbik változata kerülhet. Egy ilyen típusnak nem lenne túl sok versenytársa, ráadásul arculatépítő modellnek sem utolsó egy ilyen sportos, de megfizethető kiskocsi.
Meglehetősen váratlanul érintett mindenkit a városvezetés döntése: július elsejétől kitiltják a város belső részeiből az idősebb személyautókat és motorkerékpárokat. A szabály megszegőit durván 11 ezer forintnak megfelelő bírság várja.
Ha nem is jelenti azt, hogy holnaptól az Egyesült Államokban is kapható lesz a Škoda kínálata, az a tény, hogy a márkanevet, valamint az Octavia, a Yeti és a Superb neveket levédették odaát is, minimum gyanús.
Ma hirdették ki az idei Év Motorja szavazás eredményeit, ahol mostanra szinte egyeduralkodók lettek a turbós motorok. A tizenkét kategóriából egyetlen egyben nyert szívómotor, de az is a Ferrari hatalmas V12-ese lett.
Csak épp kell hozzá egy kamion meg egy csomó nagy műanyag takaróelem. A Volvo Trucks ezzel a módszerrel ért el 30%-os fogyasztáscsökkenést egy FH420-as vonatóval és a hozzá tartozó pótkocsival. Mint a fotókon is látszik, gyakorlatilag minden rést letakartak, sőt még a tükröket is kamerákat tartalmazó csápokra cserélték le.
A BMW már tavaly átdolgozta a 3-as sorozat négyajtós és kombi változatait, most pedig az ötajtós GT-n végeznek nagyon hasonló átalakításokat.
Eddig csak a csalószoftveres Volkswagenek egy töredékét hívta vissza a gyártó, mivel az érintett típusok egy részére még nincs elfogadott javításuk. Összesen mintegy 50 ezer autót javítottak ki eddig, a 8,5 millióból amely az EA189-es sorozatú TDI motorokat hordja az orrában.
A Tesla Model S egyik vonzó tulajdonsága, hogy nem csak autót kapnak a vásárlók, de ingyen töltési lehetőséget is a gyártó gyorstöltő-hálózatán. Ám ez a lehetőség az olcsó Model 3-asokhoz már nem jár.
Ilyet sem látni minden nap, hogy egy Ferrari kaliberű cég egyedi igények alapján állít össze egy autót, ráadásul már nem gyártott alkatrészekből. Pedig ez a fehér csoda, a 458 MM Speciale ilyen.
A legfrissebb hírek szerint a BMW úgy alakítja át kétajtós kínálatát, hogy versenyképesebbé válhasson, méghozzá egyszerre két területen is. Erre utal legalábbis, hogy nemrégiben megigényelték a védjegy-hivataloknál a 850 és 860, valamint az M850 és az M8 típusjelzéseket.